Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Sukces w e-Commerce

sukces w e-Commerce

Co zrobić, żeby odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć miesięczne obroty w Twoim sklepie internetowym? W zależności od branży, każdy przedsiębiorca będzie miał inną odpowiedź na to pytanie. Jest jednak wiele stałych elementów, które wpływają na wzrost sprzedaży i satysfakcję klienta z dokonanych zakupów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania warto wdrożyć, by rozwinąć swój biznes internetowy, zapoznaj się z naszym artykułem.

W Polsce z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Istotnie, bardzo łatwo jest wejść na rynek e-Commerce, ale zdecydowanie trudniej jest ugruntować na nim swoją pozycję i osiągać coraz wyższe cele sprzedażowe. Problem nie polega zwykle na źle dobranej ofercie, ponieważ mniejsza lub większa konkurencja jest w każdej branży i w każdej można znaleźć niszę, czyli docelową grupę klientów, tylko na odpowiednim zaprojektowaniu sklepu. Do najbardziej popularnych kategorii e-Commerce zalicza się sklepy internetowe z odzieżą, kosmetykami, ze sprzętem sportowym, artykułami gospodarstwa domowego, meblami, akcesoriami i zabawkami dla dzieci, księgarnie, z artykułami spożywczymi i sklepy oferujący dostawę owoców i warzyw.

Co jednak zrobić, żeby sklep internetowy nie zginął na tle silnej konkurencji i jego widoczność była coraz lepsza, a generował coraz większy ruch? Kluczowo jest by od początku patrzeć na na biznes internetowy nie jak na sklep stacjonarny, który przyciąga tylko ofertą i cenami, tylko szerzej, jako elastyczną, ciągle rozwijającą się platformę sklepową dostosowaną do indywidualnych potrzeb zakupowych klienta. Twój sklep internetowy osiągnie sukces, gdy będziesz wprowadzał zmiany na wielu płaszczyznach, poprawiające jakość sprzedaży i obsługi, jego wygląd i funkcjonalność. Jeśli więc chcesz pozyskać więcej klientów, przeczytaj nasz poradnik, w którym przedstawiamy różne aspekty komunikacji marki i prowadzeniu biznesu w e-Commerce.


Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest nisza sprzedażowa w e-Commerce i jak ją wykorzystać.
  • Jaką wybrać platformę sprzedażową dla swojego e-sklepu.
  • Dlaczego tak ważne jest pozycjonowanie strony.
  • Do czego potrzebny jest na stronie Certyfikat SSL?
  • Jak usprawnić komunikację z klientem sklepu?
  • Jak budować swoją pozycję dzięki narzędziom do marketingu internetowego.

Sukces w e-Commerce to proces złożony z wielu etapów, wymagający wdrożenia rozwiązań i opracowania strategii działania sklepu uwzględniający potrzeby i doświadczenia zakupowe klientów z określonego sektora sprzedaży internetowej. W naszym artykule dokonamy analizy głównych warunków, jakie powinien spełniać e-sklep, żeby działalność sprzedażowa przynosiła satysfakcjonujące rezultaty. W pierwszej kolejności powinieneś zapewnić ruch na stronie internetowej. Żeby go pozyskać, trzeba dopracować trzy elementy: wygląd, UX i komunikację z klientem sklepu.

Sukces w e-Commerce krok po kroku

  1. Wygląd sklepu
  2. UX doświadczenie zakupowe
  3. Komunikacja z klientem sklepu
  4. Nisza
  5. Wybór platformy sprzedażowej
  6. Widoczność
  7. Bezpieczeństwo sklepu
  8. Wygodna dostawa produktów
  9. Marketing internetowy
  10. Trendy w E-Commerce
  11. Automatyzacja marketingu
  12. Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym
  13. Zwiększenie sprzedaży w sklepie
  14. Podsumowanie

1. Wygląd sklepu

Jeżeli chcesz odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć zyski ze sprzedaży, musisz zadbać o to, żeby Twój sklep internetowy już w pierwszym kontakcie oddziaływał pozytywnie na emocje i pobudzał do interakcji. O pierwszym wrażeniu decyduje wygląd strony internetowej.

Strona główna powinna zawierać tylko te elementy i kategorie, które wiesz, że będą wzbudzać zainteresowanie, np. informacje o newsletterze, kuponie rabatowym do wykorzystania, promocjach, pakietach, czy trendach dopasowanych do sezonu. To ona w głównej mierze kształtuje wizerunek, buduje zaufanie i sygnalizuje, że w danym sklepie znajdziemy produkty, które szukamy oraz będą one spełniać nasze oczekiwania pod względem jakości wykonania. Estetyczny layout strony głównej sprawi, że klient, który wszedł na stronę, żeby kupić określony produktu, pozostanie na niej dłużej i jeśli znajdzie inne produkty, doda je do koszyka.

Funkcjonalny wygląd strony wymaga dopracowania każdego szczegółu: zdjęć prezentujących produkt z różnych perspektyw (klient nie ma bezpośredniego kontaktu z produktem, dopiero po jego otrzymaniu może potwierdzić, jak się ma do rzeczywistości), fontu liter – styl i wielkość fontu powinien ułatwiać szybkie i płynne czytanie, opisów – dokładnych i rzeczowych, w których podano wszystkie niezbędne informacje o produkcie, czytelnego menu.

Ponadto bardzo ważne jest dopasowanie estetyki strony głównej do branży e-Commerce i grupy docelowej. Jeżeli będzie atrakcyjna wizualnie dla klienta, to jest duża szansa, że rozpocznie proces zakupowy. Wygląd sklepu internetowego powinien przykuwać uwagę na dłużej, zawierać główny przekaz, ideę marki wyrażoną w formie graficznej lub słownej. Nie warto korzystać z gotowych szablonów, tylko zlecić wykonanie indywidualnego projektu graficznego specjaliście z agencji interaktywnej. Takie działanie sprawi, że strona będzie wyróżniać się na tle konkurencji i bardziej przyciągać ruch potencjalnych klientów.


2. UX w sklepie internetowym

UX to drugi element strony internetowej odpowiedzialny za sukces w e-Commerce. Jeżeli chcesz, by Twój sklep był odwiedzany przez nowych klientów, musisz zaprojektować go tak, by zagwarantował pozytywne doświadczenia na każdym etapie procesu zakupowego. Oznacza to, że wszystkie elementy znajdujące się i mające wpływ na proces zakupowy na stronie powinny być funkcjonalne, łatwo dostępne i atrakcyjne wizualnie.

Klient chętnie skorzysta z Twojej oferty, jeśli stworzysz dla niego prosty panel nawigacyjny i wyszukiwarkę z możliwością filtrowania i sortowania interesującej go grupy produktów. Dzięki dopracowaniu tym elementów będzie mógł swobodnie poruszać się po stronie, łatwo wyszukiwać produkty i dodawać je do koszyka. Nawigacja powinna być prosta, intuicyjna i wygodna w obsłudze, w menu powinny znajdować się główne kategorie, a w nich podkategorie, ułatwiające szczegółowe wyszukiwanie. Warto też wyposażyć sklep w wyszukiwarkę, bo pozwoli to zdecydowanie skrócić drogę, którą klient będzie musiał przejść od wyboru produktu do jego zakupu. A poza tym sam koszyk powinien być zaprojektowany tak, aby klient miał pełną możliwość sprawdzenia co zakupił, dodania do niego kolejnych produktów i wybrania metody płatności oraz sposobu wysyłki.

Ważne jest, aby każdy etap działania sklepu przetestować samodzielnie i dobrać praktyczne i pożyteczne funkcjonalności dostępne zarówno w wersji komputerowej, jak i mobilnej. Właśnie ta responsywność sprawia, że robienie zakupów jest bardziej elastyczne, bo można je dokonać na każdym urządzeniu mającym połączenie z internetem. Zasadniczo w branży e-Commerce Klienta nie powinna ograniczać nic oprócz dostępu do internetu i zasobu portfela. Trzeba więc zapewnić mu możliwie komfortowe warunki do zrobienia zakupów i zainteresować go ofertą.


3. Komunikacja z klientem sklepu

Trzecim istotnym elementem o jaki powinieneś zadbać prowadząc sklep internetowy jest komunikacja z klientem poprzez media społecznościowe i programy do wysyłki newslettera. Dzięki tym narzędziom będziesz mógł budować zaangażowanie i zaufanie wśród użytkowników, co przełoży się na większą ruch i konwersję sprzedażową.

Prowadzenie social mediów pozwala kształtować przekaz jaki wysyłasz do klienta na temat Twoich produktów, wysyłać sygnał z prośbą o opinie, zachęcać do interakcji. Fanpage firmy powinien wyróżniać się zróżnicowanym contentem pod względem formy i merytoryki. Filmy, video-relacje, Q & A (Question & Anwsers), ankiety tematyczne, pytania o opinie kierowane bezpośrednio do odbiorców, konkursy, nowinki, recenzje osób z zewnątrz twoich produktów, live commerce to tylko niektóre z działań mogących wpłynąć na zwiększenie zainteresowania Twoim sklepem. Dzięki statystykom możesz monitorować swoje działanie – publikacje postów – w mediach społecznościowych.

W newsletterze możesz opowiedzieć historię powstania sklepu, wysyłać porady zakupowe, recenzje użytkowników, którzy zakupili produkt. Sposobów na zacieśnienie relacji z klientem i pokazanie swojego zaangażowania jako sprzedawcy jest tak wiele, że trudno byłoby je wyczerpująco opisać w tym tekście.

Możesz przypominać w e-mailu o porzuconym koszyku w trakcie zakupów i zachęcić do powrotu do sklepu. Wysyłać automatyczne powiadomienia o niewykorzystanym kuponie promocyjnym, podając okres ważności w celu mobilizacji do szybkiej reakcji. Zadawać pytania o zadowolenie z produktów i badać oczekiwania odnośnie oferty i obsługi sklepu. W ten sposób budujesz poczucie, że zależy Ci na jego opinii, a udzielone odpowiedzi będą uwzględnione w pracy nad modernizacją sklepu i rozwojem biznesu. Otwarty, bezpośredni kontakt z klientem to większa szansa na wzbudzenie zainteresowania produktem, a co za tym idzie, na podniesienie poziomu sprzedaży. Istotne w tej komunikacji marketingowej jest kreatywność i regularność działania.


4. Nisza w e-Commerce

Wchodząc do e-Commerce będziesz musiał przeanalizować rynek pod kątem konkurencji i stworzyć strategię działania, uwzględniającą Twoją ofertę produktów, która ma szansę zainteresować twoich docelowych klientów. Trzeba więc znaleźć swoje osobne miejsce, tak zwaną “niszę” sprzedażową wśród popularnych sklepów. Spersonalizować ofertę, zawęzić jej zakres, tak aby spełniała określone potrzeby klienta z danego segmentu sprzedażowego. Wejście w niszę pozwala uniknąć silnej konkurencji w jednej z popularnych branż e-Commerce. Dzięki temu łatwiej będzie Ci pozyskiwać ruch z zewnątrz i budować wizerunek marki.

Do najczęściej sprzedawanych produktów w internecie można zaliczyć: odzież, kosmetyki, akcesoria dla dzieci, meble, wyposażenie wnętrz, elektronika, książki, e-booki, czy ogólnie szeroko pojęte kultura cyfrowa, a więc, gry aplikacje, oprogramowanie. Jeżeli jesteś pasjonatem i specjalistą w jednej z tych dziedzin, to Twoim zadaniem będzie stworzenie oferty specjalnej, która będzie odróżniać twój sklep internetowy od innych, konkurencyjnych. Sukcesem może okazać się założenie sklepu specjalistycznego, z określonym rodzajem produktów z jednej z tych branż.

W sprzedaży internetowej chodzi o zagospodarowanie luki na rynku, zbudowanie zapotrzebowania oraz dotarcie do odpowiednich klientów, którzy odczuwają brak danego produktu. Dzięki nadaniu statusu niszowego swojej działalność, będziesz mógł stworzyć wrażenie, że tylko Twój e-sklep jest w stanie spełnić wyjątkowe oczekiwania konsumenta. Jeżeli uda Ci się znaleźć niszę produktową, rozszerzyć ofertę o produkty niedostępne lub dostępne w niewielkiej ilości gdzie indziej, to to dobry punkt wyjścia do rozwoju biznesu. Nie gwarantuje to automatycznie sukcesu, ale z odpowiednią reklamą będziesz mógł wygenerować w ruch na stronie internetowej.

Konieczne przy budowaniu niszy będzie przeprowadzenie analizy potrzeb klientów. Można to zrobić samodzielnie albo skorzystać z automatycznych rozwiązań. Ciekawym narzędziem do sprawdzania i porównywania popularnych sektorów e-Commerce jest Google Trends. Pozwala ono dość szczegółowo określić, jakie produkty i w jakim obszarze są najczęściej wyszukiwane w Google’u. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w e-Commerce, nie bój się inwestować w niszę. Jej precyzyjne określenie sprawi, że twoja codzienna praca będzie przyjemnością. Ważne, żeby to, co sprzedajesz w internecie, było Twoją pasją.


pomysł na sklep internetowy
Pomysł na sklep internetowy
Dobry pomysł na e-sklep to podstawa jego sukcesu. Jaki pomysł na sklep internetowy i co sprzedawać w internecie? Pomysł na sklep internetowy - przegląd rozwiązań.
Przeczytasz o: Sklep internetowy: z odzieżą, z kosmetykami, z książkami, e-bookami, z artykułami dla dzieci, z meblami, z rękodziełem ....
co sprzedawać w sklepie poradnik
Co sprzedawać w internecie?
Co warto sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie produkty klienci chętnie kupują w internecie? Skorzystaj z naszego poradnika i rozpocznij planowanie własnej platformy sprzedażowej z konkurencyjną ofertą.

5. Wybór platformy sprzedażowej

Gdy już masz pomysł na sklep internetowy, wiesz, co znajdzie się w Twojej ofercie, powinieneś zastanowić się nad tym, jaką platformę sprzedażową wybrać. To drugi krok do sukcesu w e-Commerce. Jeżeli chciałbyś mieć gotowy e-sklep, proponujemy oprzeć go o WordPressa zintegrowanego z wtyczką WooCommerce. WooCoomerce to bardzo popularne rozwiązanie wśród sprzedawców internetowych. Daje pełną kontrolę nad systemem zarządzania produktami i jest prosty w obsłudze, dzięki czemu klient nie będzie miał problemów na jakimkolwiek etapie procesu zakupowego. To niezwykle elastyczne i konfigurowalne narzędzie, które pozwala na integrację różnych metod płatności, tworzenie raportów, badanie zachowań klientów czy sprawdzanie efektywności sprzedaży.

Zlecając wykonanie sklepu opartego o WooCommerce agencji interaktywnej, możesz mieć pewność, że każdy szczegół zostanie dopracowany. A projekt sklepu będzie wyróżniał się dedykowaną, dopasowaną do Twojej branży szatą graficzną na tle konkurencji. Wygląd sklepu ma decydujące znaczenie, ponieważ to od niego zależy, czy klient pozostanie na stronie internetowej dłużej, zrobi zakupy i do niego wróci.


6. Widoczność w wyszukiwarce internetowej

Trzecim ważnym krokiem jest spozycjonowanie, czyli poprawa widoczności w wyszukiwarkach Google. Jest to jeden z elementów strategii marketingowej, który pozwoli Ci generować ruch na stronie i przyciągnie nowych klientów. Bez odpowiedniej reklamy trudno będzie odnaleźć Twój biznes online, choćbyś miał nawet produkty wysokie jakościowo i w konkurencyjnej cenie. Musisz zadbać o to, żeby treść na stronie była oryginalna, zwracała uwagę pod kątem wizualnym i merytorycznym. Gdy już uda Ci się to osiągnąć, zaplanuj kampanię reklamową w mediach społecznościowych i optymalizacją SEO. W internecie jest wiele firm oferujących prowadzenie działań marketingowych. Warto je przeanalizować i wybrać najbardziej doświadczoną, z bogatym, różnorodnym portfolio.


7. Bezpieczeństwo sklepu

Ostatni krok, który musisz zrobić, aby Twój biznes osiągnął sukces w e-Commerce to stworzenie odpowiednich zabezpieczeń chroniących dane klientów (Certyfikat SSL) i regulaminu uwzględniającego ich prawa i obowiązki konsumenckie. Twój sklep będzie wzbudzał zaufanie, jeśli będzie miał zakładkę z najważniejszymi informacjami o przedsiębiorstwie i zakresie jego działalności, zwykle nazywa się ją “O Nas”. Klienci powinni mieć dostęp do danych teleadresowych (e-mail, telefon kontaktowy, adres do zwrotów i korespondencji) oraz możliwość kontaktu poprzez media społecznościowe (np. Facebook, Instagram). Powinieneś też przedstawić politykę zwrotów i reklamacji. Każdy klient ma prawo w ciągu 14 odstąpić od umowy zawartej online bez podawania przyczyny. Oraz określić politykę prywatności klientów oraz kwestie związane z ochroną danych osobowych.


8. Wygodna dostawa produktów

W obecnych czasach bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na pozytywne doświadczenia zakupowe jest dostawa produktów zamówionych w sklepie internetowym. Pandemia koronawirusa sprawiła, że właściciele e-sklepów musieli jeszcze bardziej ulepszyć rozwiązania logistyczne w tym zakresie.

Jednym z trendów w dostawie jest Click & Collect, czyli system, w którym klienci poprzez aplikację mobilną zamawiają produkt, a następnie odbierają go w jednym z wybranych przez siebie sklepów stacjonarnych. Rozwiązanie to wykorzystują chętnie sklepy odzieżowe wielkich marek czy dyskonty spożywcze. Dzięki temu klient oszczędza pieniądze na opłacie, ponieważ jest to usługa bezpłatna.

Klienci cenią też możliwość odbioru zamówionych produktów w pobliskich paczkomatach lub tzw. punktach odbioru, zwany z języka angielskiego OOH (Out-Of-Home). Taki sposób dostawy uważany jest przez klientów jako wygodny, elastyczny oraz ekologiczny.

Trzecim wiodącym trendem w dostawie produktów jest q-commerce (quick commerce). Jest odpowiedź na potrzeby klientów, których tempo życia jest tak wysokie, że nie mogą pozwolić sobie na robienie zakupów w sklepach stacjonarnych i czekać w długiej kolejce, by zapłacić za kilka podstawowych produktów spożywczych. Świadomym tego byli właścicieli hiszpańskiej firmy Glovo, która wyszła z inicjatywą Q-commerce. To rozwiązanie problemów klientów, którym zależy na szybkim i wygodnym robieniu zakupów. Dzięki Q-commerce firma dostarczy zamówione produkty spożywcze poprzez aplikację maksymalnie w ciągu 30 minut.


9. Marketing internetowy

Internet to obecnie najszybciej rozwijające się medium do komunikacji społecznej. To też świetne miejsce do reklamy swojego biznesu. Oferuje wiele przydatnych narzędzi do marketingu internetowego – np. Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads – które mogą znacząco poprawić poziom sprzedaży twoich produktów i usług i wyróżnić Twój biznes na tle konkurencji. Zarówno wielkie korporacje, jak i małe firmy poprzez kampanie reklamowe mogą wzbudzić zainteresowanie swoją działalnością potencjalnych klientów.

Dzięki kampanii marketingowej, opartej na wartościowym i atrakcyjnej treści można zwiększyć zaangażowanie klienta, poprawić sprzedaż produktów oraz budować wizerunek swojej marki. Zresztą, gdy mowa o produkcie, jest tu tylko pojęciem umownym. Marketing internetowy obejmuje promocję stron internetowych, sklepów, firm, profili społecznościowych. Jest to nowoczesna, ciągle rozwijająca się forma komunikacji z klientem, którym może być każdy internauta. Pod warunkiem, że znajdzie naszą ofertę w internecie.

Co sprawia, że marketing internetowy jest lepszy od tradycyjnego i jaki on może mieć wpływ na sukces w branży e-Commerce?

  • Interaktywne oddziaływanie na klienta
  • Analiza reakcji klienta na reklamę pozwala zmienić jej funkcje i treść
  • Dopasowywanie komunikacji do indywidualnych potrzeb i zainteresowań
  • Szeroki zasięg działania, którego nie ogranicza czas i przestrzeń
  • Skalowalność reklamy
  • Możliwość ustalenia precyzyjnej strategii działania i priorytetów
  • Kontrola budżetu

Internet oferuje wiele narzędzi wspomagających sprzedaż i ruch klientów w sklepie internetowym. Do najważniejszych należy zaliczyć: Link Building, PPC (Pay Per Click), reklamy displayowe, social media marketing, e-mail marketing, content marketing, SEO.

Więcej o każdym z tych modeli komunikacji marketingowej możesz przeczytać w naszym artykule – Marketing internetowy.


marketing internetowy
Marketing internetowy
Masz sklep, stronę a pojęcia SEM, SEO i PPC są Ci obce?  Znajomość tych pojęć to podstawa sukcesu w internecie. Poznaj marketing internetowy, narzędzia do komunikacji marki i buduj swoją pozycję w internecie.
Przeczytasz o: Marketing internetowy, SEM, SEO, PPC, Link building, Content marketing, Social media marketing, E-mail marketing, automatyzacja marketingu.
trendy e-Commerce
Trendy e-Commerce 2021
E-Commerce to dynamiczna branża, które podlega ciągłym zmianom i trendom. Jakie trendy w e-Commerce wykorzystać w sklepie internetowym?
Przeczytasz o: Trendy w e-Commere: Click and Collect, E-grocery, Dark store, Marketplace, Omnichannel, Social commerce, Customer Experience, Mobile commerce.

10. Trendy w e-Commerce

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów na zakupy w Internecie, zwiększają się też oczekiwania wobec systemu obsługi. Optymalizacja strony internetowej pozwala przyśpieszyć jej działanie, poruszanie się między kategoriami, przeglądanie produktów znajdujących się w ofercie. W 2021 roku stworzono nowe rozwiązania, umożliwiające projektowanie indywidualnej ścieżki zakupowej. Jakie trendy w obsłudze klienta e-sklepu warto wyróżnić?

Customer Experience
Potrzeby klientów, ich oczekiwania, zmieniają branżę e-Commerce na naszych oczach. Sklepy internetowe prześcigają się w dostarczaniu nowych doświadczeń zakupowych dla klientów jak: product discovery, voice search, visual search i inne.

Product discovery (odkrywanie produktu) to wszystkie działania sprzedawcy, które zmierzają do poznania potrzeb i preferencji klienta oraz wprowadzenie takich rozwiązań, które mają zmienić doświadczenie zakupowe. Ważnym elementem poprawy Customer Experience jest również umożliwienie personalizacji produktów w sklepie.

Customer experience polega również na kategoryzowaniu produktów tak, aby ułatwić klientom ich filtrowanie. To ważny sposób promocji oferty, wspierający klientów w podejmowaniu decyzji. W dzisiejszych czasach klienci wymagają nowych form wyszukiwania głosowego (Voice Search) oraz wyszukiwania wizualnego (Visual Search), a także trafnego oferowanie powiązanych produktów.

Mobile commerce
Obecnie ponad 50% klientów robi zakupy online, korzystając z urządzeń mobilnych. Nie ma odwrotu od trendu mobilnego w e-Commerce, na co wskazują badania i nasza codzienna praktyka – to jak często w ciągu dnia korzystamy z telefonów, tabletów i notebooków.

Mając to uwadze, sklepy prowadzące sprzedaż w internecie powinny skupić się na tzw. trendzie „mobile first”, czyli dostosowaniu oferty do intuicyjnego i wygodnego wyświetlania produktów na urządzeniach mobilnych oraz pełnej responsywności całego sklepu. W ramach tego trendu należy pamiętać o szybkości ładowania sklepu na urządzeniach mobilnych w myśl zasady, że jeżeli strona ofertowa nie załaduje w ciągu trzech sekund, to dużym prawdopodobieństwem klienci ją opuszczą.

Headless commerce i PWA
Sklepy e-Commerce w bardzo konkurencyjnych branżach, muszą zadbać o to, by ich aplikacje internetowe do sprzedaży były responsywne i atrakcyjne wizualnie, ale przede wszystkim szybkie w obsłudze (prędkość ładowania strony). W takim przypadku nowymi trendami są rozwiązania headless commerce i PWA.

Headless commmerce to technologia oddzielenia warstwy front-end i back-end sklepu e-Commerce, co przekłada się na elastyczność i szybkość ładowania. Dostosowania sklepu do PWA (Progressive Web Application) pomaga poprawić jego responsywność, a tym samym zapewnić klientom lepsze doświadczenie zakupowe.

AI i ML
Rola sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) w handlu to zapewne przyszłość e-Commerce. Klienci sklepów internetowych stale oczekują optymalizacji oferty i produktów do ich preferencji. Takie zaawansowane rozwiązania sprawiają, że zakupy są szybsze, bardziej trafne, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Są to rozwiązania na razie dostępne tylko dla największych graczy rynkowych. Dają im one wymierne korzyści, poprawiają konwersję (ruch internautów na stronie) i umożliwiają analizowanie dużych zbiorów danych na temat zachowań klientów.

trendy e-Commerce

Trendy e-Commerce

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz odnieść komercyjny sukces w e-Commerce, poznaj przegląd trendów wyznaczających kierunki w e-handlu...


11. Automatyzacja marketingu

Ważny jest jeszcze jeden aspekt, często niedoceniany. Wiele małych i średnich biznesów nie jest świadoma tego, że wypracowanie na odpowiednim poziomie KPI (z ang. Key Performance Indicators), czyli Kluczowego Wskaźnika Efektywności jest procesem czasochłonnym, wymagającym wdrożenia zoptymalizowanej strategii marketingowej przy użyciu odpowiednich narzędzi. Jak to osiągnąć? Jak poprawić komunikację z klientem? Pomocna może być automatyzacja marketingu (z ang. Marketing Automation).

Automatyzacja marketingu to prowadzenie działań z zastosowaniem specjalnego oprogramowania, służącego do poprawy jakości content marketingu, skuteczności reklamy i narzędzi marketingowych. Oprogramowanie tego typu łączy się z innymi systemami do zarządzania relacjami z klientem. W rezultacie kampanie reklamowe prowadzone są bardziej dokładnie, a zgromadzone dane pozwalają na targetowanie kreacji do wybranych grup odbiorców.

W praktyce marketing automation ułatwia docieranie do potencjalnych użytkowników i generowanie leadów sprzedażowych. Początkujący marketerzy znajdą na rynku wiele rozwiązań, pozwalających na tworzenie zaawansowanych kampanii marketingowych. Nie jest potrzebne do tego znajomość skomplikowanych algorytmów czy zawiłych kodów.

Marketing automation to nie perpetuum mobile, które raz włączone, bez regularnej optymalizacji będzie przynosiło ogromne zyski. Ale z pewnością to jedno z tych rozwiązań, które sprawdzi się w każdym biznesie internetowym. Bo znajomość potrzeb klienta to przecież 70% sukcesu w e-Commerce.


12. Zwiększenie ruchu w sklepie

Sklep internetowy bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. o podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoja grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu internetowego możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem, że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, darmowy prezent w postaci e-booka, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


13. Zwiększenie sprzedaży w sklepie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie internetowej lub w e-sklepie, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


Podsumowanie

Wszystkie opisane tu kroki nie gwarantują sukcesu w E-Commerce w przypadku każdego sklepu internetowego. Stanowią one pewien elementarz, który każdy początkujący przedsiębiorca internetowy powinien poznać.

 Z naszej strony sugerujemy oprzeć swoją platformę sprzedażową na WordPress+ WooCommerce. To idealne rozwiązanie do prowadzenia twojego biznesu. Zalety WooCommerce jest mnóstwo, wymieńmy więc te podstawowe: elastyczność, funkcjonalność, intuicyjność, prostota w obsłudze. WooCommerce umożliwia wprowadzenie różnych metod płatności. Co może być dużym udogodnieniem dla obu stron transakcji. Ponadto WooCommerce możesz świetnie wypozycjonować w wyszukiwarce Google’a. To platforma sprzedażowa z ogromnym potencjałem marketingowym.

Mamy nadzieję, że ten artykuł stanie się źródłem inspiracji do własnych poszukiwań ścieżki kariery w sprzedaży internetowej.

Jeśli potrzebujesz wsparcia technicznego, chcesz wprowadzić zmiany w swojej stronie internetowej opartej na WordPressie, które poprawią widoczność i zapewnią pozytywne doświadczenia zakupowe Twoim klientom – zgłoś się do nas i wyślij e-maila na adres: studio@thenewlook.pl lub zadzwoń na 730 170 330.

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

5/5 - (2 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger