Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Strategia sprzedaży sklepu internetowego

Strategia sprzedaży sklepu

Prowadzisz sklep internetowy, który nie przynosi zysku? To częsty problem w branży e-Commerce. Żeby zwiększyć sprzedaż musisz wdrożyć rozwiązania marketingowe i trendy w e-Commerce, dzięki którym dotrzesz do swoich klientów.

Zakładając lub prowadzać sklep internetowy zapewne zadajesz sobie pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym nie ma jednej i prostej odpowiedzi. Szybkie triki, które zwiększają sprzedaż w e-Commerce w jeden dzień po prostu nie istnieją. Zwiększenie sprzedaży w sklepie to szereg elementów i długotrwały proces ciągłego udoskonalania sklepu. Wszystkie te elementy muszą być zebrane w strategię sprzedaży.

Dowiedz się, co to jest strategia sprzedaży w sklepie internetowym, jak na jej podstawie rozwinąć platformę zakupową oraz jak poprawić jej wydajność, przyciągając wartościowy ruch klientów.

Jak stworzyć strategię i zwiększyć sprzedaż w e-Commerce?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie internetowej, lub w e-sklepie, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Dla każdego rodzaju klienta musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować, w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.


Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • dlaczego strategia sprzedaży sklepu ma znaczenie i jak wykorzystać strategię do poprawy sprzedaży
  • jak wykorzystać kampanie reklamowe w mediach społecznościowych i Google Ads w strategii sprzedażowej sklepu
  • jak strategia sklepu mogą pomóc w sprzedaży i zwiększeniu wartości koszyka

Skuteczne działanie w branży e-Commerce nie opiera się tylko na konkurencyjny produkcie. Trzeba go odpowiednio opakować we właściwe wartości, wykorzystując narzędzia do marketingu. Jako właściciel sklepu internetowego musisz więc obserwować nowe trendy sprzedażowe i starać się dostosowywać do zmieniających się oczekiwań klientów online. Wszystkie te działania musisz opisać w strategii sprzedaży Twojego sklepu. To jedyna droga do rozwoju biznesu i zwiększenia sprzedaży.

Strategia sprzedaży to plan działań mających na celu zwiększenie ilości sprzedanych produktów lub usług. Strategia sprzedaży sklepu internetowego powinna być dostosowana do specyfiki sprzedaży online oraz wymagań klientów korzystających z e-commerce.

Chcesz się dowiedzieć, jak napisać odpowiednią strategię sprzedaży, jak oddziaływać na klientów, generuje wzrost wartościowego ruchu i motywuje ich do zrobienia zakupów? Przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik nt. Strategii sprzedaży w sklepie internetowym. Nasz przewodnik pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu strategii sprzedaży, budowania grupy docelowej, utrwalić podstawowe pojęcia oraz przybliży i pokaże przykłady planowanie działań marketingowych.

Co to jest strategia sprzedaży sklepu

Strategia sprzedaży sklepu internetowego poradnik

Szacowany czas czytania: 22 minuty

Spis treści:

  1. Strategia sprzedaży
  2. Określenie grupy docelowej
  3. Badanie potrzeb klientów
  4. Propozycja wartości
  5. Pozyskiwanie leadów
  6. Analiza sklepu internetowego
  7. Strategia sprzedaży e-Commerce
  8. Strategia sprzedaży sklepu internetowego
  9. Jak napisać strategię sprzedaży sklepu?
  10. Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
  11. Podsumowanie

Strategia sprzedaży

Strategia sprzedaży to plan działań mających na celu zwiększenie ilości sprzedanych produktów lub usług. Strategia sprzedaży sklepu internetowego powinna być dostosowana do specyfiki sprzedaży online oraz wymagań klientów korzystających z e-commerce.

Poznaj elementy, które mogą Ci w opracowaniu skutecznej strategii sprzedaży:

  1. Określenie grupy docelowej klientów

    Dokładne określenie grupy docelowej, czyli kto będzie potencjalnymi klientami produktów lub usług sklepu internetowego oraz jakie są jej potrzeby.

  2. Wybór kanałów dystrybucji

    Określenie kanałów dystrybucji, które będą najlepsze dla sprzedawanych produktów lub usług.

  3. Wyznaczenie celów sprzedażowych

    Należy określić, jakie są cele sprzedażowe, które ma osiągnąć sklep i w jakim czasie ma się to zadziać.

  4. Określenie konkurencji

    Dokładne przeanalizowanie konkurencji sklepu, co pozwoli lepiej zrozumieć rynkowe uwarunkowania oraz usystematyzować strategię.

  5. Opracowanie unikalnej wartości sprzedaży

    Określenie, co wyróżnia produkty lub usługi na tle konkurencji. Dodatkowo należy pozycjonować swoją ofertę na tle konkurencji, oferując unikalne produkty, niskie ceny, szybką dostawę czy łatwy proces zamawiania.

  6. Opracowanie strategii cenowej

    Należy określić, jakie ceny będą odpowiednie i konkurencyjne dla produktów lub usług w sklepie internetowym.

  7. Planowanie działań marketingowych

    Dokładne przeanalizowanie działań marketingowych, które będą skuteczne dla grupy docelowej klientów. Określenie kampanii marketingowych – reklama internetowa i social media, wykorzystanie narzędzi e-mail marketingowych, pozycjonowanie w wyszukiwarkach oraz content marketing.

  8. Relacje z klientami

    Należy określić relacje z klientami, czyli zapewnić klientom łatwy dostęp do pomocy technicznej i zespołu wsparcia, tak aby klienci byli zadowoleni z zakupów i chętnie wracali do sklepu internetowego.

  9. Analiza wyników

    Należy stale monitorować wyniki sprzedaży, analizować zachowania klientów i podejmować odpowiednie działania w celu poprawy ich.

Ważne jest, aby strategia sprzedaży była elastyczna i dostosowana do zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb klientów.


Określenie grupy docelowej

Określenie grupy docelowej klientów to jeden z pierwszych kroków przy opracowywaniu skutecznej strategii sprzedaży. Grupa docelowa to grupa osób, które są najbardziej zainteresowane i skłonne do zakupu produktów lub usług.

W określeniu grupy docelowej klientów pomoże Ci:

  1. Analiza rynku
    Dokładne przebadanie rynku, na którym będzie działać sklep, ze szczególną uwagą na konkurencję, trendy oraz preferencje klientów.
  2. Segmentacja rynku
    Podzielenie rynku na mniejsze grupy klientów o podobnych potrzebach i preferencjach. Segmentacja klientów pozwala łatwiej dostosować ofertę do ich oczekiwań.
  3. Tworzenie person
    Persona to fikcyjne osoby, które opisuje idealnego klienta, włączając w to ich cechy, preferencje, potrzeby, cele czy problemy.
  4. Analiza danych
    Zbieranie danych na temat klientów, takich jak wiek, płeć, wykształcenie, stan cywilny, miejsce zamieszkania, co pozwala lepiej poznać ich profil i potrzeby.
  5. Badania rynkowe
    Przeprowadzenie badań rynku, takich jak ankiety lub wywiady, które pomogą lepiej zrozumieć preferencje i potrzeby klientów.

Określenie grupy docelowej klientów jest kluczowe dla skutecznej strategii sprzedaży, ponieważ pozwala dostosować ofertę i kampanię marketingową do potrzeb i oczekiwań klientów. Następnie przekłada się to na większą skuteczność działań i wzrost sprzedaży.

Segmentacja klientów

Segmentacja klientów to proces dzielenia rynku na mniejsze grupy, zwane segmentami, które mają podobne potrzeby, preferencje i zachowania zakupowe. Określenie segmentów klientów jest ważne, ponieważ pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb i preferencji klientów oraz umożliwia dostosowanie oferty i działań marketingowych do ich potrzeb.

Klientów sklepu internetowego można segmentować według:

  • Wiek – pozwala na dostosowanie oferty do różnych grup wiekowych i segmentacja oferty sklepu wg różnych potrzeb związanych z wiekiem.
  • Płeć – segmentacja klientów według płci pozwala na dostosowanie oferty zgodnie z różnicami i preferencjami płciowymi.
  • Preferencje – segmentacja klientów według preferencji pozwala na dostosowanie oferty do ich gustów, stylu życia, możliwości finansowych.
  • Lokalizacja – pozwala na dostosowanie oferty do różnic geograficznych i kulturowych związanymi z preferencjami oraz wymaganiami związanymi z różnymi regionami lub krajami.
  • Zachowania zakupowe – segmentacja klientów według zachowań pozwala na dostosowanie oferty do różnych stylów zakupowych i nawyków konsumpcyjnych.

Segmentacja klientów pozwala opracować skuteczną strategię sprzedaży oraz bardziej precyzyjnie i efektywnie dostosować ofertę i działania marketingowe do potrzeb i preferencji różnych grup klientów.


Badanie potrzeb klientów

Badanie potrzeb klientów to proces, w którym sklep zbiera informacje o oczekiwaniach, preferencjach i potrzebach swoich klientów. Istnieją różne metody badania potrzeb klientów, może to być ankieta, wywiad, obserwacja lub analiza danych.

Badanie potrzeb klientów jest pomocne w budowaniu skutecznej strategii sprzedażowej, ponieważ pozwala na lepsze zrozumienie oczekiwań i preferencji klientów oraz dostosowanie oferty do ich potrzeb. W ten sposób sklepy internetowe mogą zwiększyć zadowolenie klientów i poprawić swoją pozycję na rynku.


Propozycja wartości

Propozycja wartości to ważny element strategii marketingowej, który określa, co sklep oferuje swoim klientom oraz jakie korzyści z tego wynikają. Propozycja wartości to taki zestaw cech i korzyści, który wyróżnia sklep na tle konkurencji i przyciąga klientów do jego produktów lub usług.

Propozycja wartości powinna zawierać przynajmniej kilka kluczowych elementów, takich jak:

  • Unikalność – sklep powinien zaproponować coś, czego nie oferują konkurenci. Może to być innowacyjny produkt, wyjątkowe podejście do obsługi klienta czy specjalna wyróżniająca od innych oferta.
  • Korzyści dla klienta – propozycja powinna odnosić się do potrzeb i oczekiwań klienta oraz dostarczać mu wartości, jak niższa cena, jakość produktu, wygoda, szybsza lub lepsza jakość obsługi klienta.
  • Zrozumienie klienta – propozycja wartości powinna wynikać z głębokiego zrozumienia potrzeb i oczekiwań klienta, które należy poznać, badając preferencje i potrzeby klientów.
  • Konsekwencja – propozycja powinna być konsekwencją wartości i wizerunku sklepu, czyli powinny ona być zgodna z wartościami, jakie firma reprezentuje.

Pozyskiwanie leadów

Pozyskiwanie leadów to proces zdobywania informacji o potencjalnych klientach, którzy są zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Istnieje wiele sposobów na pozyskiwanie leadów, oto kilka z nich:

  1. Marketing treści – publikowanie wartościowych treści, takich jak artykuły, blogi, poradniki czy infografiki, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów i zachęcają ich do zostawienia swoich danych kontaktowych.
  2. Kampanie reklamowe – prowadzenie kampanii reklamowych, takich jak reklamy Google Ads, Facebook Ads czy Instagram Ads, które dotrą do osób zainteresowanych naszymi produktami lub usługami.
  3. Social selling – wykorzystanie mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn czy Twitter, do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami i prezentowania swojej oferty.
  4. Wydarzenia branżowe – uczestnictwo w wydarzeniach branżowych, takich jak targi, konferencje czy seminaria, gdzie można nawiązać kontakty z potencjalnymi klientami.
  5. Newsletter – wysyłanie newslettera, czyli regularnego maila z ciekawymi treściami i ofertami, który zachęca do pozostania w kontakcie z naszą firmą.
  6. Rekomendacje – wykorzystanie rekomendacji od obecnych klientów, którzy mogą polecić naszą firmę swoim znajomym i rodzinie.
  7. Landing page – stworzenie specjalnej strony internetowej, tzw. landing page, która ma za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do zostawienia swoich danych kontaktowych.
  8. SEO – optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, co pozwala na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów.

Pozyskiwanie leadów jest kluczowe dla skutecznej strategii sprzedaży, ponieważ pozwala na zdobycie kontaktów do osób, które są zainteresowane naszymi produktami lub usługami, co przekłada się na większą skuteczność działań i wzrost sprzedaży.


Analiza sklepu internetowego

Przed rozpoczęciem wdrażania zmian mających na celu zwiększenie sprzedaży, przeanalizuj sytuację wyjściową Twojego sklepu. Analiza sklepu internetowego pomoże Ci zidentyfikować braki i niedopracowane elementy w działaniu Twojego sklepu. Pozwoli ci to przeanalizować, a także sprawdzić, co przynosi najlepsze efekty. Do analizy możesz wykorzystać punkty opisane w dalszej części artykułu. Na tej podstawie możesz podjąć obiektywne decyzje w sprawie kolejnych działań, które mają zwiększyć sprzedaż.

Robiąc analizę sklepu, sprawdź następujące elementy:

Działanie konkurencji
Zawsze analizę warto rozpocząć od sprawdzenia, jakie aktywności w sklepie oraz działania marketingowe podejmuje Twoja konkurencja, oraz jakie przynoszą one efekty. Przeanalizuj dokładnie każdy aspekt, który może wpływać na sprzedaż konkurencji. Sprawdź przede wszystkim wyglądu sklepu, jego nawigację, podział kategorii, jakie wykorzystuje narzędzia do promocji oraz obsługi klienta.

Konwersja w sklepie
W raportach sprzedażowych sklepu sprawdź, które produkty są kupowane najchętniej, a jakie najrzadziej. Przeanalizuj też, które promocje zwiększyły dotychczasowo konwersję w sklepie.

› Konwersja w sklepie – poradnik

Zachowania użytkowników
Zbadaj zachowania użytkowników na stronie sklepu. Możesz przeanalizować, w jakim momencie użytkownicy decydują się na porzucenie transakcji, a kiedy ją realizują. Sprawdź, jak wysoki współczynnik odrzuceń notują poszczególne podstrony produktowe.

Efektywność działań marketingowych
Jeżeli prowadzisz działania marketingowe, sprawdź, które działania sprowadzają największą ilość nowych użytkowników. Skup się przede wszystkim na tych klientach, którzy realizują zakupy lub wracają do Twojego sklepu. Staraj się sprawdzić pod tym kątem skuteczność każdego z wykorzystywanych kanałów marketingowych oraz nie uzależniać działania sklepu od jednego rodzaju promocji.

Ścieżka zakupowa
Warto również regularnie sprawdzać w Twoim sklepie, czy ścieżka zakupowa działa poprawnie nie tylko po aktualizacji platformy sklepowej, czy integracji płatności oraz wysyłek.

Optymalizacja ścieżki zakupowej w sklepie to kluczowy element strategii sprzedazy, mający na celu poprawę doświadczeń klientów i zwiększenie efektywności sprzedaży.

› Ścieżka zakupowa w sklepie – poradnik

W analizie Twojego sklepu pomogą Ci przede wszystkim zgromadzone dotychczas informacje z Google Analytics czy Google Search Console. Możesz również skorzystać także z narzędzi jak eye tracking lub map ciepła, które pokazują szczegóły zachowania użytkowników na stronie. Ciekawymi rozwiązaniami są HotJar oraz Yandex Metrica.


Strategia sprzedaży e-Commerce

Strategia sprzedaży w e-Commerce powinna uwzględniać szereg czynników, takich jak specyfika branży, cechy produktów czy preferencje klientów. Niżej przedstawiam kilka kluczowych elementów, które powinny być wzięte pod uwagę przy tworzeniu strategii sprzedaży w e-commerce:

  1. Platforma e-Commerce
    Wybór odpowiedniej platformy e-Commerce jest kluczowy dla sukcesu w sprzedaży online. Platforma powinna zapewnić łatwość obsługi, szybkość i bezpieczeństwo zakupów, a także umożliwiać łatwe tworzenie ofert promocyjnych i marketingowych.
    › Platformy e-Commerce poradnik
  2. Rozpoznanie rynku
    Przed rozpoczęciem sprzedaży warto przeprowadzić badanie rynku, aby poznać preferencje i potrzeby potencjalnych klientów oraz przeanalizować konkurencję. Należy ustalić cele sprzedażowe, które będą podstawą dalszych działań strategii sprzedaży.
  3. Grupa docelowa
    Strategia sprzedaży określić, jaka jest grupa docelowa klientów. W oparciu o analizę rynku i konkurencji należy określić, jakie produkty lub usługi będą najbardziej atrakcyjne dla tej grupy klientów.
  4. Marketing e-Commerce
    Marketing to najważniejszy element strategii sprzedaży e-Commerce. Działania marketingowe odpowiadają za strategię promocji, która skłoni klientów do zakupu. Główne narzędzia marketingu e-Commerce to reklama internetowa, pozycjonowanie SEO, kampanie mailingowe, działania w mediach społecznościowych.
    › Marketing e-Commerce poradnik
  5. m-Commerce
    M-Commerce to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi sprzedaży internetowej. Współczesny e-Commerce musi być skupiony na mobilności rozwiązań.
    › m-Commerce poradnik
  6. Logistyka
    Szybka i bezproblemowa realizacja zamówień to kluczowa dla zadowolenia klientów. Każda strategia e-Commerce musi opierać się o sprawny proces logistyczny, który umożliwi szybkie dostarczenie przesyłki do klienta.
    › Wysyłki w sklepie | Fulfillment poradnik
  7. Personalizacja oferty
    Klienci coraz większą wagę przywiązuje się do personalizacji oferty i komunikacji sklepu. Dlatego warto w strategii sprzedaży pamiętać o preferencjach i zachowaniu zakupowym klientów, aby dostosować ofertę i komunikację do ich potrzeb.

Warto pamiętać, że każda strategia sprzedaży e-Commerce powinna być dostosowana do specyfiki branży oraz cech produktów i preferencji klientów. Wymienione powyżej elementy są uniwersalne i powinny stanowić punkt wyjścia przy tworzeniu każdej strategii sprzedaży w e-Commerce.


Strategia sprzedaży sklepu internetowego

Strategia sprzedaży sklepu internetowego powinna być zaprojektowana tak, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż. Poznaj kilka kluczowych elementów, które powinny być wzięte pod uwagę przy tworzeniu strategii sprzedaży w sklepie internetowym.

  1. Produkty i usługi
    Oferta sklepu internetowego powinna być dostosowana do potrzeb i oczekiwań klientów. Warto zaoferować produkty i usługi, które będą wyróżniały się na tle konkurencji.
  2. Promocja
    Odpowiednia strategia promocji jest kluczowa dla sukcesu w sprzedaży. Warto wykorzystać narzędzia reklamy i pozycjonowania na zewnątrz sklepu, ale również należy pamiętać o organizacji promocji sezonowych i wyprzedaży.
  3. Obsługa klienta
    Profesjonalny kontakt z klientem to kluczowy, aby zyskać jego zaufanie i zwiększyć szanse na sprzedaż. Zapewnienie dobrej komunikacja z klientem, szybkie i profesjonalne reagowanie na zgłaszane problemy oraz proaktywne podejście do klienta to ważny krok realizacji strategii sprzedaży.
    › Obsługa klienta poradnik
  4. Optymalizacja sklepu
    Konkurencyjny sklep internetowy to rozwiązanie responsywne, estetyczne i łatwe w nawigacji, tak by klienci czuli się komfortowo w przeglądaniu oferty i chętnie odwiedzali sklep ponownie.
  5. Bezpieczeństwo transakcji
    Klienci oczekują szybkich i bezpieczeństwie transakcji, dlatego należy zadbać o zabezpieczenia sklepu internetowego oraz zapewnić wygodne metody płatności.
    › Bramki płatności poradnik
  6. Analiza i optymalizacja
    Sklep internetowy musi regularnie analizować wyniki sprzedaży, procesy realizacji zamówienia oraz sprawdzać tzw. koszyk zakupowy w celu ich optymalizacji. W ten sposób sklep może zwiększyć efektywność sprzedaży i poprawić doświadczenie klienta.

Jak napisać strategię sprzedaży sklepu?

Napisanie strategii sprzedażowej to połączenie wcześniej opisanych elementów w tym artykule.

Strategię sprzedaży sklepu możesz napisać w kilku kroków:

Krok 1: Analiza rynku
Przeprowadź dokładną analizę, aby zrozumieć rynek, swoją konkurencję, trendy, potrzeby klientów i inne czynniki wpływające na sprzedaż. Pozyskaj wiedzę na temat swoich konkurentów, ich ofert, sposobu działania. Na koniec przeanalizuj, jakie są silne i słabe strony Twojego sklepu internetowego.

Krok 2: Określenie grupy docelowej
Określ swoją grupę docelową klientów, do której będzie kierowany Twój sklep internetowy. Zastanów się, dla których Twoja oferta będzie najbardziej atrakcyjna i jakie są ich potrzeby. Opisz preferencje, problemy i cele klientów, do których chcesz dotrzeć.

Krok 3: Wyznaczenie celów sprzedażowych
Wybierz cele sprzedażowe, które chcesz osiągnąć w określonym czasie. Mogą być to cele jak liczba zamówień, wysokość przychodów, liczba nowych klientów. Pamiętaj, że cele te powinny być mierzalne, realistyczne i osiągalne.

Krok 4: Określenie terytorium sprzedaży
Określ, jakie jest terytorium Twojej sprzedażą. Zastanów się, czy ograniczysz sprzedaż tylko na terenie Polski, czy też za granicą. Przeanalizuj, jakie będą z tym związane rozwiązania i koszty logistyczne dostawy produktów. Pisząc strategię sprzedaży, zastanów się jakie wymagania prawa musisz spełnić, by prowadzić działalność sprzedażową w danym kraju.

Krok 5: Wybór strategii marketingowej
Wybierz odpowiednią strategię marketingową dla Twojego sklepu internetowego. W strategii sprzedażowej możesz wykorzystać marketing szeptany, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, reklamy SEM ora działalność w mediach społecznościowych. Wybierz taką strategię, która najlepiej pasuje do Twojego biznesu i grupy docelowej.

Krok 6: Planowanie działań sprzedażowych
Na podstawie wybranej strategii marketingowe zaplanuj działania, które pozwolą Ci zrealizować cele sprzedażowe. Zastanów się, jakie narzędzia marketingowe wykorzystasz, jaki będzie harmonogram Twoich działań oraz jakie będą koszty tych działać i jakie możesz mieć oczekiwania wobec wyników sprzedaży.

Krok 7: Monitorowanie wyników i poprawa działań
Opisując strategię sprzedażową, zastanów się, jak będziesz ją walidował. Monitoruj wyniki sprzedaży, aby dowiedzieć się, jakie działania przynoszą najlepsze efekty w sprzedaży i jakie działania należy poprawić. Na podstawie wyników przeprowadzaj korekty w twojej strategii oraz codziennym działaniu sklepu, tak aby sukcesywnie zwiększać sprzedaż.


Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Sklep internetowy bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. Ciągłe zwiększanie ruchu w sklepie to podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoja grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu internetowego możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem, że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, darmowy prezent w postaci e-booka, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


Podsumowanie

Strategia sprzedaży sklepu internetowego powinna być dostosowana do specyfiki sprzedaży online oraz wymagań klientów korzystających z e-Commerce. Mam nadzieję, że kilka kroków, które opisaliśmy w tekście, pomogą w opracowaniu skutecznej strategii sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Ważne jest, aby strategia sprzedaży była elastyczna i dostosowana do zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb klientów korzystających z e-commerce.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi postaraj się przeanalizować swoją sytuację i określ, które rozwiązania przyniosłyby Ci najwięcej korzyści. Najważniejsze jest opracowanie strategii sprzedażowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz to osiągnąć.

Jeśli potrzebujesz wsparcia eksperckiego e-Commerce, chcesz wprowadzić zmiany w swoim sklepie internetowym opartym na WordPressie, chciałbyś odświeżyć szatę graficzną sklepu – zgłoś się do nas i wyślij e-maila na adres: studio@thenewlook.pl lub zadzwoń na 730 170 330.


Czytaj również:

Pozycjonowanie sklepu SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

5/5 - (16 votes)
Kontakt przez messenger