Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Reklama lokalna w Google Ads

reklama lokalna w google ads

Google oferuje wiele narzędzi do prowadzenia działań marketingowych w internecie. Google Ads pozwala tworzyć reklamy tekstowe i banery reklamowe Twojej firmy i sklepu wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google’a i w Google Maps i nakierować je na konkretną lokalizację, obszar w jakim znajduje się użytkownik.

Dowiedz się jak zwiększyć ruch, generując lokalną reklamę w Google Ads, zdecydowanie mniejszym kosztem niż w przypadku tradycyjnej reklamy wielkopowierzchniowej.

Spis treści:

Szacowany czas czytania: 11 minut


Pozycjonowanie lokalne

Korzystając z pozycjonowania lokalnego w usługach Google, dotrzemy do Twoich klientów, którzy szukają informacji na temat usług i produktów Twojej firmy w wyszukiwarce Google, Mapach Google oraz Google Moja Firma.


Reklama zewnętrzna wady

Ulotki, plakaty, wielkopowierzchniowe billboardy, citylighty to tradycyjne formy popularnej reklamy zewnętrznej, która pozwala dotrzeć do lokalnej społeczności z przekazem dotyczącym działalności firmy, marki, sklepu, instytucji i in. Jednakże oprócz oczywistych zalet, ma ona też szereg wad, które wpływają niekorzystnie na jej potencjał marketingowy. Chociażby bardzo ograniczony zasięg oddziaływania. Widać to wyraźnie w obecnych czasach, gdy wraz z pandemią koronawirusa ograniczona została nasza mobilność, możliwość przemieszczania i automatycznie zmniejsza się zasięg oddziaływania treści reklamowych na ulicach. Trudno też wskazać, w jakim stopniu plakat lub billboard jaki wywołał efekt sprzedażowy. Nie jesteśmy w stanie nawet podać szacunkowej liczby osób, na które przekaz tekstowy lub graficzny zadziałał. Poza tym, w przypadku reklamy zewnętrznej dochodzą też koszty zaprojektowania i wydruku lub też wynajęcia powierzchni.


Reklama w Google Ads

Bardziej skutecznym rozwiązaniem problemu z dotarciem do klienta lokalnego jest stworzenie kampanii reklamowej w Google Ads. To narzędzie do marketingu internetowego typu PPC (z ang. Pay Per Click), czyli tworzenia tekstów reklamujących nasz sklep lub firmę, które pojawiają się w wybranym przez nas miejscu w Google’u po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej w wyszukiwarce. Wykorzystywanie Google Ads do komunikacji z potencjalnymi klientami nie tylko wydaje się bardziej opłacalnym rozwiązaniem dla Twojego budżetu niż uliczna reklama zewnętrzna, ale też działaniem przynoszącym wymierne skutki, w postaci większego ruchu sprzedażowego.


Typy kampanii reklamowych Google Ads

Możemy wyróżnić następujące typy kampanii reklamowych Google Ads:

  • Search, składające się z tekstu reklamy, nagłówków, opisu produktu i kategorii,
  • PLA (Product Listing Ads), czyli reklamowy produktowej o charakterze sprzedażowym, w której możesz dodać zdjęcie produktu, nazwę, cenę i nazwę sklepu internetowego.
  • displayowa, czyli banerowa, złożona z grafiki i tekstu. Dzięki jej estetycznej formie ten rodzaj reklamy skutecznie przyciąga ruch do sklepu internetowego. Tego rodzaju kampanie rozliczane są za koszt kliknięcia (CPC).
  • remarketingowa, która nie wyróżnia się określoną formą (może przybierać każdą z wymienionych), tylko sposobem kierowania jej do odbiorców, którzy mieli już kontakt z Twoją marką. Użycie tej reklamy jest zasadne w przypadku, gdy osoba po wejściu do Twojego sklepu internetowego zostawiła porzucony koszyk i nie dokończyła zakupów.

Jeżeli fraza kluczowa w tekście została właściwie dobrana i zainteresuje internautę, to po kliknięciu przenosi się on na stronę z oferowanym produktem. Dzięki temu możesz pozyskać nową liczbę leadów, czyli klientów zainteresowanych ofertą Twojego sklepu. Zbieranie leadów z Google Ads z danymi kontaktowymi klienta, to świetny sposób na poprawę konwersji w sklepie internetowym, ale nie tylko.

Istotne jest też, aby przy konfiguracji reklamy w Google Ads testować różne rozwiązania, używając zarówno zwykłe, jak i rozbudowane frazy kluczowe (tzw. frazy kluczowe z ogonem, co najmniej trzywyrazowe). Zwykłe mogą składać się już z dwóch wyrazów, przez co ich zasięg może być szerszy i mogą być częściej wyszukiwane przez internautów. Rozbudowane są natomiast bardziej dookreślone, przez co mogą bardziej wpisywać się w konkretne potrzeby zakupowe klientów. Staraj się stosować je zamiennie i monitoruj, jakie przynoszą lepsze efekty. Jeżeli proste frazy kluczowe nie generują ruchu do sklepu internetowego, zmień strategię i używaj rozbudowanych, które podkreślają charakterystyczne cechy produktu.


Reklama lokalna Google Ads

Reklamowa tekstowa w Google’u może być też wykorzystywana do zwiększenia sprzedaży w lokalnych sklepach stacjonarnych. Jeżeli dostosujesz kampanię reklamową tak, żeby wyświetlała się osobom będącym w pobliżu twojego sklepu i użytkownik korzysta z Google Maps, to istnieje szansa, że zakupi on produkt w Twoim sklepie.

Internet jest dla wielu osób pierwszym źródłem informacji o działalności lokalnej firmy. Dzięki Google Ads możesz kreować proste lub bardziej rozbudowane reklamy, po kliknięciu w które następuje przekierowanie na stronę internetową sklepu lub produktu. Za każde kliknięcie internauty w link sponsorowany właściciel reklamy ponosi wcześniej ustalony przy konfiguracji koszt.

Warto wiedzieć, że Google Ads nie służy tylko do poprawy konwersji i zwiększenia sprzedaży w branży e-Commerce. Korzystając z Google Ads możesz też zareklamować swój biznes lub sklep stacjonarny w swojej dzielnicy lub mieście i przyciągnąć uwagę lokalnych mieszkańców. Jeżeli są w pobliżu Twojego sklepu i chcieliby zakupić produkt, który masz w ofercie, to dzięki Google Ads możesz to osiągnąć. I dotrzeć do klienta lokalnego.

Kim jest lokalny klient? To osoba będąca w pobliżu Twojego sklepu, która poprzez urządzenie mobilne mające połączenie z internetem poszukuje w Google’u usługi, którą realizujesz. Tak naprawdę to Ty, tworząc reklamę w Google Ads możesz określić jaki jest zasięg oddziaływania Twojej reklamy i gdzie będą się one wyświetlać. To ty ustalasz, że dana reklama pojawi się wtedy, gdy internauta będzie na tej ulicy lub dzielnicy, w tym mieście lub kraju. Twoja firma dzięki Google Ads może być promowana w tym miejscu, gdzie jest większa liczba potencjalnych klientów. Wystarczy skonfigurować ustawienia wyświetlenia reklamy, żeby tekst promocyjny wyświetlał się na lokalnym rynku.

Jak to zrobić? Na swoim koncie Google Ads wejdź na kartę Kampanie i wybierz kampanię, w której chcesz ustawić kierowanie reklam na lokalizację. Na karcie Ustawienia wybranej kampanii przejdź do sekcji Lokalizacja i wybierz opcję Edytuj. Teraz możesz wybrać lokalizację, w której chcesz się reklamować. Dokonasz tego poprzez wpisanie nazwy kraju, regionu lub miasta. Na koniec zapisz wprowadzone zmiany. Jeśli Twoja firma chce się reklamować poprzez Google Ads w różnych lokalizacjach, możesz ustawić osobne wyświetlenie reklamy dopasowane do każdej lokalizacji. Pomiar skuteczności geograficznej to doskonały sposób, aby przekonać się, jaki skutek przynoszą teksty reklamowe w różnych lokalizacjach, które z nich pozyskują ruch do sklepu, a które z nich należy zmodyfikować, lepiej, bardziej szczegółowo dopasowując treść do zapytania użytkownika. W rezultacie będziesz w stanie podjąć decyzję, które reklamy warto wyświetlać w danych lokalizacjach, aby osiągać najlepsze wyniki sprzedażowe. 


Rozszerzenie lokalizacji reklamy Google Ads

Możesz też skonfigurować Google Ads tak, żeby reklamowa docierała do precyzyjnej lokalizacji. Funkcja ta nazywa się rozszerzenie lokalizacji. Rozszerzenia lokalizacji pomagają użytkownikom znaleźć Twoją firmę – dzięki nim w Twoich reklamach wyświetla się adres firmy, mapa jej lokalizacji i odległość do niej. Użytkownicy mogą kliknąć rozszerzenie, aby dowiedzieć się więcej o lokalizacji Twojej firmy na stronie lokalizacji, która zawiera wszystkie istotne informacje o firmie. Rozszerzenia lokalizacji mogą też zawierać numer telefonu lub przycisk połączenia, które ułatwiają użytkownikom skontaktowanie się z Twoja firmą.

Po jej uruchomieniu internauta będący w zasięgu sklepu dostaje komunikat, z zachętą do skorzystania z Twoich usług. Mając konto w Google Moja Firma możesz podać dane teleadresowe firmy. W rezultacie jeżeli użytkownik będzie w pobliżu to zobaczy mapkę dojazdu, co zwiększa znacząco szansę na zakup.


Rozszerzenie połączeń Google Ads

Dla niektórych rodzajów działalności wielkość ruchu na stronie generowana przez lokalne reklamy tekstowe w Google Ads nie jest najważniejsza z punktu widzenia sprzedaży. W niektórych przypadkach znacząca jest liczb połączeń telefonicznych wykonanych do sklepu lub firmy.

Jeśli reklamy lokalne mają nakłonić klientów z sieci do kontaktu telefonicznego, wówczas oferowane przez Google Ads rozszerzenia połączeń znacznie ułatwiają to zadanie. Gdy rozszerzenie połączeń wyświetla się z reklamą, użytkownik korzystający z urządzenia mobilnego zobaczy klikalny przycisk „Zadzwoń”, dzięki czemu może natychmiast się z Tobą skontaktować.

Jeśli więc Twoja działalność to np. przyjmowanie zamówień lub umawianie spotkań, koniecznie dodaj do reklamy rozszerzenie połączeń, aby maksymalnie ułatwić klientom kontakt. Możesz stworzyć również wyspecjalizowane pod tym kątem kampanie, które będą przyciągać wyłącznie klientów mających zadzwonić do firmy.


Reklama lokalna w Google Ads – najczęstsze pytania

Jakie są rodzaje formatów reklam Google Ads?

Google Ads umożliwia zaprojektowanie dowolnej płatnej reklamy strony internetowej Twojej firmy, produktu czy sklepu internetowego. Dokonując opłaty za wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania Google’a pod określoną frazą, masz możliwość stworzenia reklamy w formacie tekstowym, (zawierającym nagłówek, nazwę firmy, tekst marketingowy opisujący działalność firmy lub produkt i odnośnik do strony internetowej), formacie graficznym, czyli baneru reklamowego i formacie video, czyli krótkiego filmu reklamowego, który jest emitowany przed wyświetleniem treści lub jako przerywnik w głównym materiale video na kanale.

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Cena za reklamę ustalasz sam w ramach budżetu, który przeznaczysz na swoją kampanię marketingową w wyszukiwarce Google. Środki z sumy przeznaczonej na reklamę są pobierane w momencie, gdy internauta kliknie w wyświetlaną reklamę i przejdzie na stronę docelową. Nie ma minimalnej kwoty na start, aby rozpocząć działania promocyjne. Nie ma też umowy na określony czas. W każdym momencie możesz zrezygnować z emisji reklamy

Jak dotrzeć szerzej ze swoją płatną reklamą Google Ads?

Google Ads ma funkcję rozszerzania lokalizacji i połączeń telefonicznych. Dzięki temu internauci poszukujący informacji o usługach, które świadczysz w ramach działalności, łatwiej znajdą Cię na mapie Google po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła powiązanego z Tobą oraz inne dane kontaktowe.


Podsumowanie

Google Ads to proste narzędzie do marketingu internetowego, dzięki któremu możesz dotrzeć do osoby poszukującej produktów lub sklepu znajdującego się w pobliżu i mającej dostęp do internetu. Po powiązaniu Google Moja Firma z Google Ads możesz skonfigurować reklamę tekstową, reklamę video czy reklamę displayową, która będzie wyświetlać się użytkownikowi po wpisaniu użytej przez Ciebie w opisie frazy kluczowej w Google Maps, Google’u lub na kanale YouTube. To świetne rozwiązanie dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy chcieliby zwiększyć ruch klientów i poprawić konwersję sprzedażową. Wystarczy podać dane kontaktowe, adres, telefon do Twojego sklepu, a Google Ads nakieruje uwagę klienta komunikatem z najważniejszymi informacjami o Twoim biznesie.

Jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę i osiągać coraz wyższe poziomy sprzedażowe, wykorzystuj Google Ads do stargetowania swojego sklepu na lokalizację.


Czytaj również:

sklep wordpress

Reklama lokalna Google Ads

Jak wykorzystać Google Ads do reklamowania swojego lokalnego sklepu w wynikach wyszukiwania? Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się więcej o marketingu internetowym.

5/5 - (1 vote)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger