Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest platforma B2B?

platforma b2b

Platforma B2B pomaga obsługiwać wszelkie relacje z partnerami biznesowymi. Obecnie w wielu firmach taki system stanowi nieodzowne narzędzie codziennej pracy.

Systemy B2B to zaawansowane systemy sprzedażowe, obsługujące cały proces sprzedaży. Platforma B2B pozwala na optymalizację procesów i automatyzację powtarzalnych czynności usprawniając działania sprzedażowe. Co więcej, eliminuje możliwość popełnienia błędów, które pojawiają się przy ręcznej obsłudze zamówień.


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to jest B2B i jaką platformę B2B wybrać?
  • Jak założyć platformę B2B krok po kroku
  • Jaki sklep B2B można utworzyć używając WordPress i WooCommerce?
  • Ile kosztuje założenie platformy B2B?
  • Kto wdroży platformę B2B?

Zastanawiasz się nad wdrożeniem platformy B2B w Twojej firmie? Chcesz się dowiedzieć, na co zwrócić uwagę, lub jaką platformę wybrać? W tym tekście przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat systemu B2B. Podzielimy się również wskazówkami, jak rozwijać działalność na platformie B2B. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.

platforma B2B

Co to jest platforma B2B krok po kroku

Szacowany czas czytania: 20 minut

  1. Platforma B2B i B2C
  2. Co to jest B2B?
  3. Platforma B2B
  4. Specyfika systemów B2B
  5. Platforma B2C
  6. Platforma B2B czy warto?
  7. Zalety platformy B2B
  8. Założenie platformy B2B
  9. Ile kosztuje platforma B2B?
  10. Platforma WordPress B2B
  11. Wdrożenie platformy B2B
  12. Połączenie B2B i B2C
  13. Platforma B2B najczęstsze pytania – FAQ
  14. Podsumowanie

Platforma B2B, a B2C

Sklepy internetowe można również podzielić na dwa modele B2B i B2C. Oba systemy różni rodzaj świadczonych usług, skala prowadzonego biznesu, oraz cel przeznaczenia usług sklepu.

Systemy różnią się również z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesu zakupowego, rodzaj płatności, infrastruktury oraz sposobu prowadzenia działalności w ramach e-Commerce, które omówimy w dalszej części.


Co to jest B2B – definicja

B2B, czyli business to business, jest to skrót pochodzący z języka angielskiego oznaczający transakcje pomiędzy dwoma lub większą ilością firm. B2B określenie zespół relacji występujących pomiędzy firmami, w odróżnieniu od relacji pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami indywidualnymi, określanymi jako B2C – Business to customer.

Business to business to model, którym obie strony są firmami. Model B2B obejmuje powiązania łączące przedsiębiorstwa i ich partnerów biznesowych. Główną rolę pełnią platformy B2B, które usprawniają transakcje zachodzące pomiędzy firmami a ich dostawcami bądź producentami lub dystrybutorami. Cały proces powstałej relacji biznesowej zachodzi dzięki systemom B2B.

Operatorem sklepu B2B są zazwyczaj producenci, hurtownicy lub dystrybutorzy. Współpraca między firmami w ramach systemu B2B ma przeważnie charakter cykliczny.

B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklep internetowy. System B2B musi być zdolny do przyjmowania zleceń w różnych formach takich jak: e-mail, dokumenty lub zamówienia elektroniczne. Taki system musi połączyć przyjęte już zamówienie z innymi bazami administracyjnymi firmy, odpowiedzialnymi za fakturowanie, stany magazynowe, przechowywanie danych klientów.


Co to jest platforma B2B?

B2B, czyli współpraca z między firmami

Platformę B2B tworzy system informatyczny, który ułatwia wymianę informacji między firmami oraz usprawnia sprzedaż przez zautomatyzowanie procesu składania i realizowania zamówień. Zarządzanie systemem dostaw można znacznie ułatwić przez automatyzację przepływu informacji oraz integrację danych o sprzedaży i terminach dostaw.

Sklep B2B obejmuje takie elementy jak:

  • przygotowanie ofert
  • proces przygotowanie zamówienia
  • dokonywanie płatności
  • potwierdzania zamówień
  • realizację transakcji
  • wystawianie dokumentów związanych z realizacją transakcji
  • pokazanie oferty oraz marketing

Bardziej rozbudowane systemy B2B mogą być rozbudowany o funkcje prognozowania, planowania, zaopatrzenia, produkcji, magazynowania, realizowanie umów i kontraktów, sprzedaży, serwisowanie.

Platforma B2B można oferować dla różnych odbiorców dostosowane grupy produktów. System wybiera odpowiednie produkty, które wyświetlane są klientom biznesowym, po zalogowaniu się do konta.


Specyfika systemów B2B

Platforma B2B jest rozwiązaniem usprawniającym procesy biznesowe. Systemy B2B wyróżnia się z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesem zakupowym, rodzajem płatności, infrastrukturą oraz sposobem prowadzenia działań w sklepie.

Proces zakupowy. W przypadku dokonania zakupu przez przedsiębiorcę proces zakupowy jest bardziej złożony niż w przypadku osób indywidualnych. Dokonanie zakupu stanowi decyzję grup decyzyjnych, wybierając produkt i rozmawiając ze sprzedawcą, nie musi posiadać zezwolenia na dokonanie zakupu lub może nie być odpowiedzialny za podjęcie ostatecznej decyzji. Inaczej jest w przypadku klienta końcowego, który po stwierdzeniu przydatności produktu decyduje się na jego zakup.

Rodzaje płatności. Cena produktu może się różnić w zależności od klienta. Duże zamówień lub udaje im się wynegocjować specjalne warunki, korzystają z innego cennika, często ustalanego indywidualnie.

Mechanizmy płatności. Transakcje w modelu B2B mogą być bardziej złożonym procesem. Klienci mogą wybrać towary, złożyć zamówienie, wybrać rodzaj dostawy. Jednakże nie muszą płacić oni w momencie składania zamówienia, ale otrzymują fakturę, którą opłacają w uzgodnionym terminie płatności.

Integracja rozwiązań w systemach B2B
Platformy B2B mogą być rozwijane o dodatkowe integracje. Dzięki temu system B2B możne osiągnąć dodatkowe korzyści wykorzystując dane znajdujących w zewnętrznej aplikacji, systemie lub bazie danych. Można również zintegrować platformę B2B z systemami dostawców, partnerów logistycznych, dzięki czemu istnieje możliwość efektywnego zarządzania stanami magazynowymi, zakupami i dystrybucją.

Ciekawe integracje B2B:

  • logistyczne – integracje z systemami dostawców
  • płatnicze – integracje z systemami płatności i ratalnymi
  • magazynowe– integracje z systemami magazynowymi
  • komunikacyjne – wsparcie kontaktu z kontrahentami, wsparcie po sprzedażowe
  • biznesowe – łączące z systemami typu CRM WordPress, ERP WooCommerce
  • produktowe – integracje z katalogami informacji produktowej (Product Information Management)

Platforma B2C

B2C, czyli współpraca z klientem końcowym

Business to customer to model, w którym stroną jest klient końcowy. Klientami sklepów B2C są przeważnie osoby fizyczne lub firmy. Transakcje w ramach modelu B2C nie jest cykliczna, ponieważ klient może zaopatrzyć się w produkty w różnych sklepie bez konieczności zobowiązania się do kolejnych zakupów.

e-Commerce w formie B2C sprzedaż jest procesem odnoszącym się bezpośrednio do klientów – użytkowników sklepu internetowego. Klienci szukają informacji na temat produktów w sklepie, wybierają je i płacą za nie przed dostawą za pomocą bramki płatności, karty wykorzystując inne formy płatności. Sposób działania platformy B2C, skierowanej do klientów końcowych wydaje się niezwykle prosta w porównaniu z systemami B2B. Wystarczy jedynie zadbać o to, aby sklep internetowy wyświetlała produkty i ceny, obsługiwał przyjęcie płatności oraz zrealizował wysyłkę do klienta.

Proces zakupowy. Proces opiera się na dokonania zakupu przez klienta końcowego, który po stwierdzeniu przydatności produktu decyduje się na jego zakup i dokonuje transakcji.

Rodzaje płatności. W modelu B2C konsument, który kupuje produkt, płaci dokładnie taką samą cenę jak inni nabywcy.

Mechanizmy płatności Klient wybiera produkt i płaci na stronie zamówienia w sklepie przy użyciu wybranej formy płatności jak: bramka płatności, karta kredytowa, lub płatność przy odbiorze.


Rola Platform B2B: Platformy B2B służą jako cyfrowe mosty łączące różnorodne firmy – od producentów i dystrybutorów po hurtowników i detalistów. Są to wyspecjalizowane środowiska online, które umożliwiają firmom sprzedaż produktów i usług innym przedsiębiorstwom. W odróżnieniu od modelu B2C, transakcje B2B są bardziej skomplikowane, obejmują większe ilości i wartości, a także wymagają długofalowych relacji i zaufania.

Kluczowe Cechy:

  1. Personalizacja i Dostosowanie do Klienta: Platformy B2B często oferują możliwość personalizacji i dostosowania produktów do specyficznych potrzeb klientów biznesowych.
  2. Zintegrowane Systemy Zarządzania: Są one wyposażone w narzędzia do zarządzania relacjami z klientami (CRM), zarządzania łańcuchem dostaw i integracji z innymi systemami korporacyjnymi.
  3. Automatyzacja Procesów Zakupowych: Automatyzują procesy zakupów, od złożenia zamówienia po fakturację i logistykę.
  4. Analiza Danych i Inteligencja Biznesowa: Dostarczają zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pomagają w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.

Platforma B2B czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków i transakcji w internecie, jak również rosnące zaufanie oraz wygodę takiej formy zakupów, można założyć, że własny sklep B2B to dobry pomysł na biznes.

Należy jednak mieć na uwadze fakt, że sklep tego typu musi być dobrze dostosowany do specyfiki danego biznesu i potrzeb klientów biznesowych. Pamiętaj o innej specyfice przedsięwzięcia B2B w odróżnieniu od tradycyjnego sklepu dla klientów detalicznych.

Wdrożenie platformy B2B to na pewno bardzo dobre rozwiązanie biznesowe, ale również przedsięwzięcie długo terminowe. Należy mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji sklepów B2B w ramach danej branży, może być to również przedsięwzięcie nieopłacalne lub ryzykowne.

Dlaczego warto otworzyć własny platformę B2B?
Powodów, dla których warto założyć platformę B2B, jest wiele. Poniżej kilka argumentów, które zdecydowanie przemawiają za potencjałem e-Commerce i faktem korzyści z otworzenia własnego biznesu online:

Potencjał e-Commerce – tanie wejście na rynek oraz możliwość uruchomienie platformy B2B niewielkim kosztem dzięki platformom e-Commerce typu open-source. Krańcowy koszt sklepu internetowego B2B zależy oczywiście od wielkości sklepu oraz wielu czynników jak koszt dodatkowych funkcji i integracji jak np. ERP.

Łatwy dostęp do klientów biznesowych – sieci internetowa daje możliwość łatwego dostępu do klientów biznesowych na całym świecie. W kolejnych latach można się spodziewać, że wartość sprzedaży online będzie zdecydowanie rosła, jak również odsetek firm, które będą w dokonywać zakupów w wyspecjalizowanych platformach B2B.

Dodatkowy kanał sprzedaży – jeżeli prowadzisz już sprzedaż B2B offline, sklep stacjonarny to sklep online może być znakomitym dodatkowym kanałem sprzedaży produktów lub usług. Założenie platformy B2B nie wymaga dużych nakładów finansowych jak sklep stacjonarny. Sklep internetowy B2B nie będzie wymagał też zatrudnienia dodatkowych pracowników, przynajmniej w początkowym etapie działalności.

Wyzwania:

  • Bezpieczeństwo Danych: Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych jest kluczowe.
  • Integracja Systemów: Wymagają zintegrowania z różnymi systemami i technologiami używanymi przez firmy.
  • Zarządzanie Zmianą: Adaptacja do nowych technologii i procesów może być wyzwaniem dla niektórych organizacji.

Zalety platformy B2B?

Wiele firm działających w modelu B2B wciąż używa tradycyjnych środków i prowadzi sprzedaż telefoniczną bądź obsługuje zamówienia za pomocą e-mail. Wdrożenie platformy B2B pozwala przenieść całość procesu obsługi klienta i realizacji zamówienia do sieci. Zwiększa to skuteczność sprzedaży i systematyzuje wiele procesów sprzedaży wewnątrz firmy.

Platforma B2B umożliwia sprzedaż online w obszarach, które często wymagają bardzo dużego zaangażowania zasobów, pracowników w procesy obsługi klienta i realizacji zamówień. Z pomocą platformy B2B można podjąć szereg aktywności, automatyzacji, które w kontaktach offline są trudne do zrealizowania bądź pochłaniają wielu zasobów.

Platforma B2B pozwala na:

  • prezentacja pełnej oferty firmy dla klientów biznesowych
  • automatyzacja procesów, kompleksowa obsługa i realizację zamówień
  • zarządzanie relacjami z Klientami i archiwizowanie zamówień
  • przechowywanie i przetwarzanie danych Klientów
  • automatyzacj realizacji płatności i finalizacji transakcji

Zalety platform B2B:

  • automatyzację procesów sprzedażowych 24/7
  • ułatwienie i przyspieszenie kontaktów z Klientami
  • dostępność pełnej oferty produktów lub usług z możliwością zamówienia
  • skrócenie czasu obsługi i realizacji zamówień
  • zmniejszenie zaangażowania pracowników w obsługę klientów i zamówień
  • nadzór nad stanami magazynowymi,
  • szeroki wybór metod płatności i dostawy

Korzyści:

  • Zwiększenie Efektywności: Automatyzacja i lepsze zarządzanie danymi znacząco podnoszą efektywność operacyjną.
  • Rozszerzanie Rynków: Umożliwiają łatwiejsze dotarcie do nowych rynków i klientów na całym świecie.
  • Redukcja Kosztów: Optymalizują łańcuch dostaw i zmniejszają koszty operacyjne.
  • Poprawa Relacji z Klientami: Dzięki personalizacji i lepszemu wsparciu, platformy B2B wzmacniają relacje z klientami.

Założenie platformy B2B

Niezależnie od tego, czy masz już pomysł na własną platformę B2B, czy dopiero szukasz sposobu na Twój biznes, przeczytaj jakie działania są istotne przy założeniu sklepu B2B i jakie zwiększą Twoją szansę na sukces. A do samego stworzenia sklepu internetowego B2B z pomocą wyspecjalizowanej agencji interaktywnej nie jest trudne.

Zlecając wykonanie platformy B2B agencji interaktywnej, możesz mieć pewność, że każdy szczegół zostanie dopracowany. A projekt sklepu będzie wyróżniał się dedykowaną, dopasowaną do Twojej branży szatą graficzną na tle konkurencji. Wygląd sklepu ma decydujące znaczenie, ponieważ to od niego zależy, czy klient pozostanie na stronie internetowej dłużej, zrobi zakupy i do niego wróci.

Zakładając, że myślisz poważnie o Twoim e-biznesie, warto postawić na jedno z rozwiązań open-source: WooCommerce, PrestaShop, Magento. Oczywiście trzy opisane platformy e-Commerce jako open-source są bezpłatne, jednak poznanie ich do tego stopnia, żeby samemu sprostać wdrożeniu platformt B2B może być trudne.

Ważną kwestią przy tworzeniu platformy B2B jest budowanie jej pod kątem User Experience. Wszyscy jesteśmy użytkownikami sklepów internetowych na co dzień, co nie przekłada się na umiejętność dobrego zaprojektowania sklepu. W przypadku sklepów B2B znaczenie UX jest pierwszorzędne, ponieważ każda tzw. “akcja” wykonana przez klienta przekłada się na Twoją sprzedaż.

Platforma B2B powinna być przedewszystkim dostosowana do Twoich potrzeb biznesowych. Nawet jeśli potrzeby i funkcjonalności Twojego sklepu nie są one szczególnie nietypowe wdrożenie platformy sprzedaży nie jest proste. Pamiętaj potrzebny jest specjalista od wdrożeń konkretnego typu sklepu – WooCommerce, PrestaShop, Magento.

Ponad to aby platforma B2B działała poprawnie i spełniała swoją funkcję potrzebna jest praca kilku specjalistów programisty, grafika, specjalisty UX. Każdy specjalista to nie tylko wiedza, ale przede wszystkim doświadczenie, które zdobył przy innych projektach. Dlatego warto zdecydować się na wyspecjalizowaną firmę wdrożeniową. Zapewni ona kompleksową obsługę i poniesie pełną odpowiedzialność za wdrożenie i działanie Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj źle zaprojektowana lub zoptymalizowana platfarma B2B to znacznie mniejsze przychody i “przeciekające złotówki”.


Ile kosztuje platforma B2B?

Ile kosztuje stworzenie platformy B2B? Stworzenie platformy B2B jest obecnie znacznie tańsze niż jeszcze kilka lat temu. Do stworzenia sklepu typu B2B można wykorzystać gotową platformę e-Commerce jak WordPress WooCommerce dodając specjalny system B2B rozszerzający możliwości sklepu lub tworząc autorskie, dedykowane rozwiązania B2B.

Profesjonalna i w pełni funkcjonalna platforma WordPress B2B może powstać już za kwotę 8000 zł przy założeniu podstawowych funkcjonalności. Przy rozwiązaniach dedykowanych B2B należy wyceniać wszystkie funkcje indywidualnie lub na zasadach Time & Material.

Time & Material to model rozliczenie następuje na podstawie ilości godzin przeznaczonych przez developera na realizację projektu. Klient płaci więc za efektywne roboczogodziny. Cena za usługi jest elastyczna, ponieważ w każdym momencie możemy zlecać wykonanie poprawek, który zostaną uwzględnione i nie będzie to miało wpływu na cenę projektu. Co za tym idzie, nie musimy podawać szczegółowych wytycznych przed rozpoczęciem projektu. Klient może i powinien nawet ingerować w to jak został wykonany na różnych etapach, ma możliwość oceny i sugerowania zmian.

Od czego zatem zależy koszt utworzenia platformy B2B? Na ostateczny koszt systemu B2B składa się kilka kwestii jak koszt wdrożenia B2B, czyli wybór platformy e-Commerce, instalacja i konfiguracja funkcjonalności B2B, oraz koszt integracji z takimi rozwiązaniami jak bramki płatności, wysyłki, marketing, integracja ERP itd. Koszt platformy B2B to również roczny koszt hostingu i domeny oraz cena usługi utrzymania i wsparcia przez agencję interaktywną lub wykwalifikowanego programistę.


Platforma WordPress B2B

Platforma WordPress to idealny system do stworzenia sklepu obsługującego B2B. Jeżeli sprzedajesz produkty, usługi jedynie firmom lub partnerom biznesowym zapoznaj się z możliwościami platformy WordPress B2B oraz połączenia go z systemem partnerskim (afiliacyjnym). Strona WordPress B2B pozwala na stworzenie całego systemu oferty biznesowej dla Twoich klientów, która jest płynnie powiązana z Twoim sklepem.

Możliwości platformy WordPress B2B m.in.

  • użytkownicy i produkty mogą być podzieleni na nieograniczoną liczbę grup
  • dla każdej kombinacji grup użytkowników i grup produktów można w specjalnej tabeli zdefiniować indywidualną rabat procentowy
  • każda grupa produktów może być ukryta dla wszystkich i widoczna dla określonych grup użytkowników, w tej samej tabeli
  • dla każdego użytkownika można zdefiniować dodatkowy indywidualny rabat
  • towary B2B mogą występować w dwóch rodzajach: sprzedaż wg opakowań / sprzedaż wg ilości sztuk
  • nieograniczona liczba wariantów produktów

› Zamów platformę WordPress B2B

Możliwości systemu partnerskiego (afiliacyjny) m.in.

  • udostępnianie swojego koszyka zakupów innym Klientom
  • możliwość wysłania linka z kuponem partnerskim
  • każdy Partner może otrzymać indywidualny procent od dochodu ze sprzedaży
  • administrator posiada panel, w którym może zmienić status zamówień partnerskich na opłacone, oczekujące, odrzucone
  • każdy Partner ma swoje osobiste konto, gdzie może zobaczyć swoje wypłaty, statystyki oraz status zamówień poleconych Klientów

Nasze platforma B2B to godne zaufania oprogramowanie, które nasi programiści specjalnie stworzyli pod system WordPress i WooCommerce. System B2B i program partnerski są rozwiązaniem modułowym. Można więc tą platformę w dowolny sposób rozwijać i rozbudowywać w miarę pojawiających się w czasie potrzeb danego sklepu B2B.

Zamów platformę B2B

Szukasz wykonawcy platformy B2B? Tworzymy sklepy B2B, optymalizujemy konwersje, tworzymy spójne strategie sprzedażowe. Generujemy efekty w e-Commerce.


Wdrożenie platformy B2B

Jesteśmy wyspecjalizowaną agencją interaktywną i obsługujemy każdy obszar e-Commerce. Dzięki najnowocześniejszemu CMSowi WordPress WooCommerce i naszemu autorskiemu, kompletnemu rozwiązaniu typu B2B pomożemy Ci zrealizować Twoją platformę B2B.

Oferujemy kompletne rozwiązanie dla Twojego e-Commerce. Platforma sprzedaży B2B to wszechstronne, przyszłościowe rozwiązanie, które obsługuje złożone procesy biznesowe, abyś mógł rozwijać ofertę i kontakty z klientami B2B. Dzięki temu, że nasze rozwiązanie B2B to nie gotowa wtyczka jest ono skalowalne, elastyczne i bezpieczne, która wspiera niezależność, innowacyjność i szybki rozwój.

Nasza autorska platforma sprzedaży typu B2B umożliwia realizację najbardziej złożonych scenariuszy biznesowych. Wyposażona jest w funkcjonalności dostosowane do różnych modeli sprzedaży, a jej elastyczność umożliwia łatwą rozbudowę. Wbudowany, wysoce konfigurowalny zestaw funkcji pozwala na obsługę różnych modeli biznesowych, a także umożliwia łatwą i szybką implementację nowych koncepcji procesów sprzedażowych. Elastyczna architektura platformy WordPress pozwala na połączenie jej z różnymi zewnętrznymi systemami, aby zapewnić właściwy przepływ informacji.

Jako agencja e-Commerce posiadamy szeroki zakres usług specjalistycznych, eksperckich usług, które pomogą Ci czerpać maksimum korzyści z pojawiających się przed Tobą możliwości biznesowych. Nasza elastyczna konstrukcja systemu B2B umożliwi Ci rozwój bez ograniczeń, a także pomoże Ci przenieść Twój biznes na wyższy poziom w przyszłości.

Agencja e-Commmerce

Chcesz zacząć działania B2B? Jesteśmy specjalistami e-Commerce. Tworzymy sklepy B2B i spójne strategie sprzedażowe.


Połączenie B2B i B2C

Jeżeli tworzysz firmę, która sprzedaje produkty lub usługi dla klientów indywidualnych i biznesowych, zapewne będzie Ci zależeć na połączeniu tych dwóch rozwiązań. Niezależnie od modelu prowadzonej działalności współczesne rozwiązania e-Commerce oferują odpowiednie możliwości zarówno dla rynku B2C i B2B.

Moduły B2B i B2C są przystosowywane pod indywidualne potrzeby biznesowych każdego sklepu internetowego. Dzięki połączeniu modułowych rozwiązań i platformy WordPress może on być pewny, że dobierzesz funkcjonalności niezbędne dla Twojego biznesu. Istnieje oczywiście możliwość stworzenia zupełnie nowych rozwiązań B2B lub B2C i dodania ich podczas rozwoju sklepu internetowego na dowolnym etapie współpracy.

Rozwiązania dla modułu B2B

  • budowanie długotrwałych relacje z klientem biznesowym
  • oferta indywidualnych cenników i rabatów
  • zautomatyzowane działanie związane z obsługą płatności
  • usprawnienie procesów logistyczne w firmie
  • zoptymalizowane zarządzanie gospodarką magazynową
  • możliwość integracji z zewnętrznymi systemami e-Commerce

Rozwiązania dla modułu B2C

  • zarządzanie integracjami z wieloma systemami z jednego miejsca
  • tworzenie i zarządzać promocjami oraz rabatami
  • rozwój sprzedaży w wielu kanałach
  • zwiększenie wartość koszyka
  • zainspirowanie klientów kreatorem produktu lub lookbookiem

Platforma B2B najczęstsze pytania – FAQ

Co to jest B2B?

B2B (business to business) to model sprzedaży, którym obie strony są firmami. Transakcje zachodzące pomiędzy firmami a ich dostawcami bądź producentami lub dystrybutorami. B2B określenie zespół relacji występujących pomiędzy firmami, w odróżnieniu od relacji pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami indywidualnymi, określanymi jako B2C – business to customer.

Platformy pod sklep B2B

B2B bazuje na platforma e-Commerce tzw. silniku platformy e-Commerce. Najpopularniejsze silniki sklepów open-source to WooCommercePrestaShopMagento. Wszystkie platformy B2B są oczywiście bardzo rozbudowane i zróżnicowane pod względem funkcji.

Ile kosztuje platforma B2B?

Profesjonalny i w pełni funkcjonalny platforma B2B może powstać już od 8000 zł przy założeniu podstawowych funkcjonalności. Przy rozwiązaniach dedykowanych B2B należy wyceniać wszystkie funkcje indywidualnie lub na zasadach Time & Material.

Platforma e-Commerce

Platforma e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.

Platforma WordPress + WooCommerce

WordPress jest bezpłatnym systemem CMS. Możesz go w każdej chwili pobrać, zainstalować, edytować. To przyczyniło się do ogromnego sukcesu WordPress. Na platformie WordPress z wtyczką WooCommerce możesz stworzyć każdy rodzaj sklepu internetowego.


Podsumowanie

Systemy B2B to zaawansowane systemy biznesowe, obsługujące cały proces sprzedaży. B2B pozwala na optymalizację procesów biznesowych i automatyzację powtarzalnych czynności usprawniając działania sprzedażowe. Zaletą rozwiązań B2B eliminacja możliwość popełnienia błędów, które pojawiają się przy ręcznej obsłudze zamówień.

Platformy B2B są nie tylko narzędziem transakcyjnym, ale także katalizatorem innowacji i rozwoju biznesowego. W miarę jak świat biznesu staje się coraz bardziej zglobalizowany i cyfryzowany, platformy B2B będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w kształtowaniu przyszłości handlu między przedsiębiorstwami.

Platformy B2B pozwala szybko i wygodnie zamawiać towary oraz usługi przez internet. To idealny system obsługujący codzienne relacje z partnerami biznesowymi. Szukasz takiego rozwiązania dla Twojej firmy? Wdrożymy skuteczną platformę B2B opartą o platformę WordPress dla Ciebie.


Czytaj również:

Platforma B2B WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu sklepu B2B WordPress lub instalacji i konfiguracji platformy B2B. Czytaj więcej o naszych usługach...

4.9/5 - (59 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger