Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Kampanie i reklamy produktowe

kampanie i reklamy produktowe

Jest wiele narzędzi, które możemy użyć w celu zwiększenia sprzedaży. Klient zakupi Twój produkt, jeśli zainwestujesz w promocję Twojego sklepu internetowego.

Tym razem omówimy jakie możliwości rozwoju biznesu daje Google Ads. To skuteczne narzędzie do tworzenia reklam, które jeśli jest optymalnie skonfigurowane, może w krótkim czasie wygenerować ruch na stronę internetową z Twoim produktem. To pozwoli Ci zbudować wizerunek marki i poszerzyć grupę potencjalnych klientów.


Jeśli interesuje cię marketing internetowy i chcesz poznać patenty na to jak przedstawić atrakcyjnie swój produkt, to przeczytaj ten artykuł, w którym piszemy o tym:

  • Co to jest SEO i kiedy warto je wdrożyć
  • Co to jest PPC i jakie są jego cechy
  • Co to jest kampania produktu w Google Ads
  • Jak skonfigurować optymalnie kampanię produktu
  • Co to jest reklama produktowa w Google Ads
  • Jak uruchomić reklamę produktową
  • Jakie są zalety reklamy i kampanii produktowej Google Ads
  • Jak działa reklama produktowa
  • Ile kosztuje reklama w internecie i jaki jest sposób rozliczenia reklamy w Google’u
  • Gdzie wyświetla się w wynikach wyszukiwania Twoja reklama Google Ads
  • Co to jest inteligentna kampania produktowa Google Ads

Jeden z artykułów zamieszczonych na naszej stronie w zakładce Poradnik – Pozycjonowanie SEO Poradnik – poświęciliśmy w całości dwóm rodzajom marketingu internetowego – SEO i PPC. Pierwsza z tych metod na skuteczne ukierunkowanie oferty do użytkownika internetu, znajdującej się na Twojej stronie internetowej, polega na optymalizacji platformy sklepowej pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwania w Google’u. Wdrożenie jej wymaga jednak dużego nakładu pracy, co wynika z ilości zmian, jakie trzeba wprowadzić na stronie, aby Twój content wybił się spośród konkurencyjnych firm w branży. Realizacja strategii SEO jest również dość czasochłonna i nie przynosi natychmiastowych efektów. Zanim strona spozycjonuje się i znajdzie się na wysokim miejscu w rankingu stron o podobnej tematyce, związanej z poszukiwaną frazą, może minąć kilka dni, tygodni, miesięcy a nawet i lat. Od tego kiedy nastąpi poprawa wyników zależy oczywiście też jaki jest poziom umiejętności optymalizacji specjalisty ds. SEO.

Zupełnie inaczej jest w przypadku drugiego rodzaju strategii marketingowej – reklamy PPC. I to nią właśnie zajmiemy się w tym artykule. Zapotrzebowanie na kampanie reklamowe wciąż bowiem wzrasta wśród właścicieli sklepów internetowych. Wracamy więc do tematu, żeby przedstawić Google Ads z szerszej perspektywy.

PPC to narzędzie służące do tworzenia reklam mających zwiększyć zasięg oddziaływania biznesu i w efekcie poprawić wyniki sprzedażowe sklepu internetowego. Rozwinięciem tego trzyliterowego skrótu jest zwrot Pay Per Click, czyli „płać za kliknięcie”. Dotyczy to projektu ogłoszenia reklamowego w specjalnie do tego celu przygotowanym przez Google’a konfiguratorze treści, odnoszących się do Twojej strony internetowej. Reklama ze słowami kluczowymi, czyli takimi które najczęściej użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, gdy poszukuje informacji o danym produkcie, znajduje się w miejscu wyróżnionym, nad lub pod listą z linkami skojarzonymi z tym, czego się szuka. Ty jako właściciel reklamy płacisz za każde wyświetlenie i kliknięcie w baner reklamowy (tekst, grafika lub połączenie obu tych form) zgodnie ze stawką ustaloną w budżecie i przypisaną do danego słowa kluczowego, wycenionego przez Google’a.

Google Ads to niewątpliwie coraz bardziej popularne narzędzie marketingowe, dające w relatywnie krótkim czasie, w porównaniu z działaniem SEO, zadowalające rezultaty w postaci ruchu nowych, potencjalnych klientów do Twojego sklepu internetowego. A przy tym to znacznie bardziej miarodajna formy komunikacji marki. PPC pełni też funkcję informacyjną, zwiększa świadomość odbiorcy, że Twój biznes istnieje. Ponadto ten system reklamowy umożliwia przeglądanie statystyk i mierzenie efektywności działania, czyli to jak zainteresowania daną frazą użytą w reklamie przekłada się na wejścia na stronę i dokonanie wyboru zakupowego. Oprócz tego Google Ads może służyć do tworzenia szerzej zakrojonych kampanii.


Kampanie i reklamy produktowe krok po kroku

  1. Kampania produktowa definicja
  2. Jak rozpocząć kampanię produktową
  3. Reklamy produktowe definicja
  4. Jak stworzyć reklamę produktową
  5. Zalety kampanii produktowej i reklamy produktowej
  6. Sposób działania reklam produktowych
  7. Koszty uruchomienia kampanii i reklamy produktowej
  8. Gdzie wyświetla się w Google’u reklama produktowa
  9. Co składa się na reklamę produktową
  10. Inteligentne kampanie produktowe Google Ads
  11. Podsumowanie

Kampania produktowa definicja

Kampania to zbiór elementów wchodzących w skład reklamy (słów kluczowych, nagłówka, opisu, ceny produktu, stawki wybranej przez Ciebie przy konfiguracji i in.). Tworzy się ją po to, aby jeszcze bardziej precyzyjnie naprowadzić klienta na oferowane produkty lub usługi, które chcesz sprzedać. Ma formę tekstu. Wspólnym mianownikiem dla każdej kampanii jest:

  • Możliwość konfiguracji na koncie Google Ads jednej lub kilku kampanii prowadzonych równocześnie.
  • Tworzenie kampanii złożonej z jednej grupy reklam.
  • Określenie parametrów: budżetu, języka, lokalizacji produktu lub sklepu i tego, jak będzie wyświetlać się reklama w Google’u.
  • Możliwość zaprojektowania różnych kampanii reklamowych, które będą wyświetlać się w innych miejscach w Google’u, w zależności od wpisanej frazy przez użytkownika, oraz dopasowania budżetu do każdej z nich.

Reklamy produktowe definicja

Reklamy produktowe to informacja przekazywana potencjalnemu klientowi, mająca na celu przekonać go do zakupu określonego produktu. Chcąc stworzyć reklamę w Google Ads należy podać cenę, nazwę sprzedawcy (sklepu i jego właściciela) i zamieścić zdjęcie odzwierciedlające wygląd. To podstawowe elementy, jakie powinny znaleźć się w reklamie produktu z Twojej oferty. Reklamy te mają formę graficzną.

W krajach, w których dostępny jest program usług porównywania cen, możesz wyświetlać reklamy produktowe, korzystając z jednej z usług porównywania cen. Niektóre z tych porównywarek umożliwiają zarządzanie danymi produktów oraz rozwojem kampanii w Twoim imieniu.


Jak rozpocząć kampanię produktową

Żeby uruchomić płatną kampanię produktu w Google’u należy ją utworzyć w systemie reklamowym Google Ads. Następnie będziesz mógł z poziomu panelu nawigacyjnego zarządzać reklamami produktowymi, modyfikować ich treść, zawartość oraz w razie potrzeby optymalizować ich oddziaływanie, zmieniając frazy kluczowe, opisy, nagłówki i tagi. Po zarejestrowaniu sklepu i docelowo promowanego produktu w Google Ads, otrzymasz dostęp do szczegółowych raportów i analiz porównawczych. Jeżeli rezultaty nie będą zgodne z Twoimi oczekiwaniami, masz możliwość wprowadzenia poprawek. Odpowiednie ustawienie parametrów reklamy może zwiększyć skuteczność kampanii.

To, jakie podasz dane o produkcie ma wpływ na to, jak często będzie wyświetlana reklama i z jaką częstotliwością użytkownicy wyszukiwarki Google’a będą na nią reagować. Jeśli podasz wszystkie informacje, uzyskasz możliwość przeglądania i zarządzania atrybutami produktów. A to pozwoli Ci na wdrożenie w przyszłości jeszcze bardziej efektywnych strategii marketingowych.


Jak stworzyć reklamę produktową

Żeby utworzyć reklamę produktową musisz podać jego atrybuty z informacji o produktach, które są przesyłane do Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy Google’a), a następnie pojawiają się, gdy użytkownik wpisuje nazwę produktu budzącą skojarzenia z produktem oferowanym przez Ciebie. Jeśli chcesz to zrobić, wyślij dane na konto Google Merchant Center. To działanie pozwoli Ci zwiększyć skuteczność promocji i tworzyć raporty, żeby sprawdzić, jakie osiągasz wyniki.



Zalety kampanii produktowej i reklamy produktowej

Korzystanie z narzędzi do generowania kampanii produktowej i reklamy produktowej daje szereg korzyści dla Twojego sklepu internetowego lub jakiejkolwiek innej działalności prowadzonej w internecie. Nie tylko wspomagają proces sprzedaży, nakierowując uwagę klienta na Twoją stronę internetową z ofertą, ale również umożliwiają budować wizerunek, świadomość marki i zwiększają konkurencyjność biznesu na rynku e-Commerce. Gdybyśmy mieli określić konkretne zmiany, jakie możesz zauważyć po aktywacji usługi Google Ads, to byłyby one następujące:

  • Lepiej dobrani potencjalni klienci.
    Kampanię produktową możesz dopasować do zainteresowań klientów, parametrów wyszukiwanych słów, podając informacje o produktach w ogłoszeniu reklamowym. To ułatwi podjęcie decyzji zakupowej. Kiedy np. Piotrek wpisze w wyszukiwarkę słowo „smartfon”, zobaczy reklamy produktowe sprzedawców smartfonów. Automatycznie będzie mógł porównać i stwierdzić, który smartfon mu się podoba, po zdjęciu i parametrach urządzenia. W momencie kliknięcia w reklamę tekstową, internauta ma już pojęcie, jak wygląda produkt, jaka jest jego cena i jakie ma cechy główne i czy odpowiada jego oczekiwaniom.
  • Prosty sposób zarządzania reklamą.
    Reklamy produktowe korzystają z atrybutów produktu, które określasz przy pomocy Google Merchant Center. Dzięki temu produkt wyświetla się w tematycznie powiązanych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, po aktywowaniu reklamy produktowej, Google Ads umożliwia Ci przeglądanie asortymentu i tworzeniu grup produktów na podstawie przypisanych stawek za wyświetlenie.
  • Szeroki zasięg oddziaływania reklamy produktowej.
    Użytkownik po wpisaniu konkretnego hasła w wyszukiwarkę, może zobaczyć kilka Twoich reklam produktowych, jakie wcześniej ustawiłeś. Jednocześnie może mu się wyświetlać wcześniej skonfigurowana przez Ciebie reklama tekstowa, jeśli jest powiązana z użytym słowem. Warto wykorzystywać oba typy reklam Google Ads, żeby zwiększyć dwukrotnie szanse sprzedażowe.
  • Dostęp do raportów z wynikami, jak internauci reagują na reklamę i czy wywołuje ruch oraz możliwość monitorowania działań konkurencji z Twojej branży. Możesz obserwować na różnych poziomach oddziaływania skuteczność w ustalonym przez Ciebie zakresie, kampanii. Warto korzystać przy tym z narzędzi do analizy porównawczej, aby uzyskać więcej informacji o działaniach marek z Twojego profilu.

Sposób działania reklam produktowych

W celu określenia formy prezentacji reklamowej produktu oraz tego, w jakim miejscu ma być wyświetlana reklama w Google’u, należy podać dane produktów z konta Google Merchant Center. Są to wszystkie najważniejsze parametry produktów wystawionych na sprzedaż. Wykorzystasz je, gdy będziesz chciał dopasować zapytanie użytkownika, wpisane w wyszukiwarkę, do treści reklamy.

Reklamami produktowymi możesz zarządzać, czyli konfigurować parametry graficzne (rodzaj zdjęcia, format i rozmiar) i tekstowe (opis, tytuł, dane sklepu i właściciela), z panelu kampanii produktowej. W Google Ads możesz porządkować dane, zmieniając content oraz reklamować przy użyciu różnych narzędzi produkty dodane do konta Google Merchant Center.

Jeśli chcesz reklamować swój sklep i produkty w wyszukiwarce Google, masz do wyboru dwie opcje:

  • Reklamy produktowe
    Google Ads generuje je, pobierając dane produktu z Google Merchant Center.
  • Reklamy lokalnego asortymentu produktów
    Najprościej przedstawia ją równanie: Informacje o produkcie podane przez Ciebie + informacje o asortymencie z konta Google Merchant Center.

Koszty uruchomienia kampanii i reklamy produktowej

Reklamy produktowe wyceniane są jak aukcje. Dlatego też opłaty za nie są naliczane za każde kliknięcie w reklamę. Ten system rozliczenia w marketingu internetowym określa się skrótem CPC – Cost Per Click. Kwota jest ściągana z twojego konta w Google Ads wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie na stronę docelową (landing page), na której będzie mógł kupić Twój produkt.


Gdzie wyświetla się w Google’u reklama produktowa

Reklama produktowa to forma komunikatu informującego o produkcie, za który płacisz. Przez to wyświetla się w lepiej widocznym miejscu i wyróżnia się formatem, nie będąc przypisana do listy wyników organicznych, czyli pojawiających się po wpisaniu w wyszukiwarkę. Możesz ustawić położenie reklamy w:

  • karcie Zakupy w wyszukiwarce Google (w wybranych krajach)
  • w wyszukiwarce Google’a – obok wyników wyszukiwania (niezależnie od reklam tekstowych) – Grafika Google
  • witrynie partnerów w sieci wyszukiwania Google’a (jeśli Twoja kampanii ich uwzględnia) – nie obejmuje to informacji o produktach pochodzących ze źródeł organicznych (bezpłatnego wyszukiwania)
  • sieci reklamowej Google’a, w tym YouTube, Gmail i Google Discover – nie dotyczy to informacji pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania o produktach.

Warto wiedzieć, że reklamy lokalnego asortymentu produktów nie wyświetlają się w sieci reklamowej Google’a.

Dużym plusem na korzyść rozwiązania marketingowego Google Ads jest to, że reklamy produktowe i bezpłatne informacje o produktach mogą pojawiać się wraz z reklamami tekstowymi, zawierającymi słowa kluczowe. Ta dywersyfikacja promocji w ramach systemu Google Ads zwiększa szansę na dotarcie do klienta, który jest zdecydowany na zakup produktu.


Co składa się na reklamę produktową

Na początku kwietnia 2021 r. grupy reklam produktowych z funkcją prezentacji zostały usunięte i nie są już wyświetlane w wyszukiwarce Google. Dane o skuteczności usuniętych reklam i zestawów reklamowych są nadal dostępne w raportach, jeśli wcześniej założyłeś konto w Google Ads.

Reklamy produktowe umożliwiają sprzedawcom dokonanie wyboru, jak ma wyświetlać się produkt w zależności od typu klienta. Korzystając z Google Ads możesz zamieści w ogłoszeniu reklamowym zdjęcie, nazwę i cenę produktu, musisz natomiast podać nazwę sklepu lub firmy. Merchant Center generuje reklamy produktowe na podstawie informacji zawartych w pliku z danymi o produkcie. Dzięki czemu nie musisz tworzyć reklam samodzielnie.


Inteligentne kampanie produktowe Google Ads

Użytkownicy chcą znaleźć w internecie produkty najbardziej spełniające ich oczekiwania pod względem ceny i jakości. Aby temu sprostać, warto skorzystać z inteligentnych kampanii produktowych Google Ads. Jest to połączenie kampanii produktowych i kampanii w sieci reklamowej z systemem samouczącym się na podstawie wyborów użytkownika. Stosując to narzędzie, dotrzesz do większej liczby klientów. Poza tym inteligentna kampania produktowa Google Ads umożliwia automatyzować procesy tworzenia i prowadzenia kampanii. Jeżeli jednak chcesz kontrolować rozwój kampanii i zarządzać treścią reklamy, to nie jest to rozwiązanie dla Ciebie.

Jak to działa inteligentna kampania produktowa?

Inteligentne kampanie produktowe są ograniczone do jednego formatu reklamy i jednej grupy reklam wchodzących w skład kampanii. System Google Ads testuje różne połączenia pliku danych o produktach i jego zasobach. Następnie wyświetla najbardziej wpadające w gust klient i mające największy potencjał sprzedażowy.
reklamy i jednej grupy reklam na kampanię.

Inteligentne kampanie produktowe mogą wyświetlać reklamy w następujących sieciach Google:

• Sieć wyszukiwania Google
• Sieć reklamowa Google 
• YouTube
• Gmail


Podsumowanie

Google Ads to proste narzędzie do tworzenia reklam i kampanii produktowych w formie tekstowej i graficznej dopasowanych do zainteresowań odbiorców. Jeśli chcesz zwiększyć poziom konwersji, poprawić ruch użytkowników w sklepie e-Commerce i generować większe obroty ze sprzedaży to warto zainwestować swój czas oraz środki finansowe we wdrożenia tego rozwiązania marketingowego. To od ciebie zależy ile wydasz na kampanię, każda fraza użyta w reklamie sprzedawana jest za określoną stawkę. Opłata jest pobierana za każde kliknięcie w reklamę, a więc za skuteczną interakcją, która przybliża Ciebie, sprzedawcę, do wyznaczonego celu, czyli dokonanie zakupów przez użytkownika odwiedzającego Twój e-sklep.

Radzimy, żeby nie skupiać się tylko na prowadzeniu jednej kampanii reklamowej produktu, bo to ogranicza zasięg oddziaływaniu przekazu marketingowego. Google Ads powinien być jednym z wielu narzędzi marketingowych wykorzystywanych równolegle z Facebook Ads, Instagram Ads, prowadzeniem profilu społecznościowych, wdrażaniem strategii SEO czy e-mail marketing. Poprzez takie działanie zwiększasz swoje szanse na to, że Twój produkt zostanie zauważony i zaciekawisz ofertą, sprofilowaną do konkretnego odbiorcy.

Nie jest trudno zaprojektować reklamę tekstową w Google Ads, zawierająca słowa kluczowe i merytoryczne informacje o produkcie, Warto jednak wcześniej stworzyć szkic takiej reklamy i zastanowić się nad tym, jakie oczekiwania zakupowe ma potencjalny klient, na jakie parametry zwraca uwagę i jak wyróżnić się na tle konkurencji z branży. Żeby uatrakcyjnić przekaz, możesz dodać grafikę tworzącą tożsamość Twojej marki lub zdjęcie odzwierciedlające realny wygląd produktu. Możesz eksperymentować z różnymi formatami do momentu aż zaczniesz osiągać zadowalające rezultaty w postaci sprzedaży lub wyższego współczynnika konwersji.

Jest też rozwiązanie alternatywne. Jeżeli wcześniej nie prowadziłeś kampanii w Google’u, możesz to zlecić doświadczonym specjalistom SEM. Chcesz poznać szczegóły? Skontaktuj się z nami, napisz e-mail na studio@thenewlook.pl lub zadzwoń na nr telefonu: 730170330.

Agencja SEO SEM

Chcesz zacząć działania pozycjonujące SEO SEM? Jesteśmy specjalistami pozycjonowania organicznego stron i sklepów oraz tworzenia skutecznych kampanii Google Ads. Generujmy efekty w pozycjonowaniu SEO i kampaniach SEM!

4.7/5 - (3 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger