Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jaka nazwa strony internetowej?

nazwa strony internetowej

Pierwszym krokiem do założenia strony internetowej jest znalezienia odpowiedniej nazwy i zarezerwowanie domeny.

Jeżeli wybierzesz nazwę, to warto od razu sprawdzić na stronie firmy hostingowej, czy możesz zarejestrować i kupić domenę z tą samą nazwą. Przy pomocy wyszukiwarki na stronie firmy hostingowej łatwo i szybko znajdziesz wolne nazwy domen.

Domena strony www

Gdy masz już nazwę, musisz wybrać rozszerzenie domeny. Każdy adres strony internetowej składa się z nazwy i rozszerzenia. Musisz sprawdzić, czy można zarejestrować taką domenę. Jeżeli okaże się, że domena pasująca z wybraną nazwą Twojej strony www jest już zajęta, możesz zrobić kilka rzeczy:

Wypróbuj inne rozszerzenie domeny. Rozszerzenie domeny .pl lub .com jest najbardziej preferowane, ale jeżeli nazwa, na której Ci zależy jest już zajęta możesz skorzystać z innego rozszerzenia. Jeśli wersja .pl i .com są już zarejestrowana, nadal możesz używać rozszerzenie .net lub .org itd.

Dodatkowe słowa. Nazwa domeny może być rozszerzoną nazwą Twojej strony internetowej. Może to być zabawa słowem, która pozwoli zarejestrować domenę.

Dodaj myślniki między słowami. Przy nazwie wieloczłonowej wszystkie słowa w nazwie będą zbitką słów www.mojstrona.pl lub oddzielone myślnikami www.moj-strona.pl. Niestety w nazwie domeny nie można używać spacji ani interpunkcji innych niż myślniki.

Nazwa domeny ma znaczenie dla strony internetowej. Po pierwsze, przed utworzeniem strony internetowej zawsze musisz wymyślić chwytliwą nazwę domeny, która będzie pasować do Twojej firmy lub marki. Nazwa domeny powinna być łatwa do zapamiętania i przyciągająca uwagę.

Nazwa domeny a SEO

Nazwa domeny, znana również jako adres strony, jest często punktem wejścia do stworzenia Twojej strony firmowej. Ważne jest, aby wywarła ona dobre wrażenie na użytkownikach, a także aby była optymalna pod kątem wyszukiwarek, pozycjonowania SEO oraz była atrakcyjna dla klientów pod kątem ewentualnej promocji w mediach społecznościowych.

Oto kilka wskazówek, jak wymyślić optymalną nazwę domeny:

  • Prosta nazwa – unikaj trudnych niezrozumiałych nazw, również obcojęzycznych, trudnych do zapisania.
  • Krótka nazwa – im krótsza, tym łatwiej jest ją zapamiętać i poprawnie zapisać.
  • Liczby i łączniki – są trudniejsze do zapamiętania niż nazwy zawierające tylko słowa.
  • Nazwa ze znaczeniem – wybierz nazwę, która ma znaczenie, aby użytkownicy natychmiast wiedzieli, czym zajmuje się Twoja firma.
  • Łatwość zapamiętania – przy tak wielu stronach ważne jest, aby nazwa była unikalna, żeby ludzie pamiętali i mogli uzyskać do niej dostęp w przyszłości.
  • Podobne nazwy – zbadaj w Google’u, czy podobny adres strony już istnieje, aby Klienci nie mylić Cię z konkurencją.
  • Nazwa przyjazna SEO – warto użyć adresu strony przyjaznego dla SEO, który zawiera słowa kluczowe i lokalizację geograficzną.
  • Rozszerzenia domeny – staraj się, żeby było to .com lub .pl, chyba że bardziej odpowiednie jest użycie innego rozszerzenia, takiego jak .edu lub .org itp.

Typy domen

Domena musi posiadać tzw. domenę najwyższego poziomu. Jest to sufiks na końcu nazwy domeny, np. .com, .pl lub inny. Każda domena w internecie składa się z nazwy oddzielonej kropkami. Ostatnia z tych nazw jest domeną najwyższego poziomu.

Istnieją dwa typy domen najwyższego poziomu:

  • krajowe (kod kraju) – zawsze dwuliterowe np. Polska – .pl
  • funkcjonalne np. .org, .biz, .info

Dobra nazwa to początek sukcesu strony firmy. Pamiętaj, że przy tak wielu stronach internetowych ważne jest, aby nazwa Twojej witryny była unikalna i zapadająca w pamięć, aby ludzie ją kojarzyli i nie mieli problemu z wyszukaniem Twojej firmy w przyszłości. Staraj się, aby nazwa była łatwa do zapisania, unikaj potencjalnych nieporozumień, które mogą powstać podczas zapisywania nazwy lub podczas rozmowy telefonicznej.

Wybieraj nazwy, które ułatwią przyszły wzrost i rozwój. Na przykład Amazon.com jest znacznie szerszym adresem znaczeniowym strony niż Books.com i pozwala Amazonowi sprzedawać prawie każdy rodzaj produktów konsumpcyjnych, a nie tylko książki, jak to było pierwotnie przeznaczeniem.

Po wybraniu nazwy domeny musisz potwierdzić jej dostępność i kupić ją za pośrednictwem rejestratora domen. W Polsce rejestracją domen zajmuje się w zasadzie każda firma hostingowa. Roczny koszt utrzymania domeny w zależności od rozszerzenia zaczyna się od 30 zł netto. Jeśli płacisz więcej, to przepłacasz lub trafiłeś na nieuczciwego usługodawcę. Nie ulegaj promocjom, ponieważ zapłacisz za nie w kolejnym roku.

Ponieważ większość dobrych nazw domen jest już zarezerwowana przez tzw. łowców domen, możesz być zmuszony kupić domenę od obecnego właściciela lub na rynku wtórnym.


Czytaj również:

Strona WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu strony WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

4.6/5 - (165 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger