Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Ruch w sklepie internetowym to jeden z głównych czynników mających wpływ na wzrost sprzedaży. Jak go osiągnąć w konkurencyjnej branży e-Commerce? Czy są sprawdzone metody na pozyskanie wartościowego ruchu, które sprawią, że Twój biznes internetowy będzie bardziej dochodowy?

Każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na tym, aby jego biznes regularnie przynosił coraz większe zyski. Ale żeby to osiągnąć, Twoja strona internetowa musi generować ruch. To podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoja grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Google oferuje wiele przydatnych narzędzi do zwiększenia ruchu na stronie internetowej i poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Dzięki optymalizacji pod kątem SEO, content marketingowi i prowadzeniu płatnych kampanii reklamowych możesz pozyskać więcej klientów faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą. Zapoznaj się ze wszystkimi narzędziami do marketingu internetowego i stwórz strategię, która przy ich użyciu pozwoli Ci zrealizować wyznaczone cele sprzedażowe.


Z tego artykułu dowiesz się m.in

  • Jakie są narzędzia marketingowe do poprawy ruchu w sklepie internetowym
  • Dlaczego pozycja w wynikach wyszukiwania Google’u ma wpływ na sprzedaż
  • Jak wykorzystywać płatne kampanie reklamowe Google Ads do zwiększenia konwersji
  • Jak marketing treści wpływa na kształtowanie renomy sklepu
  • Czemu warto mieć profil sklepu w mediach społecznościowych i prowadzić go aktywnie
  • Jak newsletter wpływa na poprawę komunikacji z klientem

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym poradnik

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Szacowany czas czytania: 31 minut

Spis treści:

  1. Zwiększenie ruchu poprzez pozycjonowanie SEO
  2. Pozyskiwanie ruchu dzięki płatnym reklamom
  3. Omnichannel
  4. Content marketing
  5. Opinie klientów
  6. Blog w sklepie internetowym
  7. Sprzedaż w social mediach
  8. Media Społecznościowe
  9. E-mail marketing
  10. Porównywarki cen
  11. Influencer marketing
  12. Programy afiliacyjne
  13. Remarketing
  14. Kanał YouTube
  15. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  16. Jak zwiększyć ruch w sklepie najczęstsze pytania – FAQ
  17. Podsumowanie

Zwiększanie ruchu poprzez pozycjonowanie SEO

Najczęściej stosowaną, ale i najbardziej pracochłonną metodą na zwiększenie ruchu klientów w sklepie, a co za tym idzie wzrost konwersji jest pozycjonowanie strony internetowej pod kątem SEO. I co ważne, jest to metoda bezpłatna. SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Co daje Twojej stronie optymalizacja pod kątem SEO? Pozwala pozyskać ruch wśród osób poszukujących informacji o firmie w wyszukiwarce, zbudować autorytet i wiarygodność poprzez wysoka pozycję strony w Google’u. Docelowo – TOP10 wyników wyszukiwań. Tak dobry wynik można uzyskać, gdy ogólnie rzecz biorąc strona odpowiada na zapytania użytkownika, znajdują się na niej słowa kluczowe, treści mają przejrzystą i uporządkowaną strukturę. Ale SEO to proces długofalowy, poprawa ilość ruchu przychodzącego z wyników wyszukiwarek (Google) na pozycjonowaną stronę wymaga czasu, aż wdrożone rozwiązania zadziałają. Pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także na jego jakości.

Rozpoczynając działania w celu poprawy widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania trzeba pamiętać, że jest to proces składający się z wielu etapów. Obejmuje to badanie i wdrażanie słów kluczowych, optymalizację strony internetowej, zwiększenie prędkości ładowania strony, dostosowanie jej działania do urządzeń mobilnych, zabezpieczenie certyfikatem SSL, stworzenie sieci powiązań ze stroną w postaci, czyli link building, linkowanie do mediów społecznościowych i recenzji użytkowników. Pozycjonowanie jest więc działaniem kompleksowym, w związku z czym na efekty w postaci zwiększonego ruchum, trzeba czekać.

Po wprowadzeniu zmian w treści i strukturze strony, możemy oczekiwać, że wpłyną na wyższą pozycję po kilku miesiącach. Dużo zależy od konkurencyjności w branży, popularności frazy kluczowej, regularności publikowania, wewnętrznego linkowania, wyglądu, interfejsu, panelu nawigacyjnego i funkcjonalności, które mają wpływ na doświadczenie zakupowe (UX).

Pewność, że produkty z Twojego sklepu internetowego można łatwo znaleźć w wyszukiwarce Google, znacząco zwiększa gwarancję sukcesu. Efektywne SEO pomoże produktom pojawić się w wynikach wyszukiwania jako najtrafniej dobrane dla wpisywanych w wyszukiwarkę.

Wykorzystuj własną wiedzę oraz narzędzia jak Planer słów kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) do zaplanowania słów kluczowych. Jest to istotne z punktu widzenia Twojego biznesu i stworzenia treści zgodnych z zasadami SEO.

Przede wszystkim kontroluj treści i nazwy linków URL: podstron, produktów i kategorii – powinny być one krótkie, ale jednocześnie zawierać pełne nazwy produktów i nazwę marki lub producenta. Pozwoli to wyszukiwarkom łatwiej zidentyfikować Twój sklep internetowy. Przemyślana strategia SEO uzależniona jest jednak przede wszystkim od słów kluczowych. Jeśli będą dobrze dobrane pod kątem treści, to wzrośnie konwersja, która ma przełożenie na sprzedaż. Ruch organiczny to obecnie nie tylko wejścia z niebieskich linków poniżej reklam, to także ruch z Map Google, ruch z grafiki, czy prawie nieosiągalny dla sklepów ruch z Google News.

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO to pierwszy krok, który powinieneś zrobić, jeśli chcesz sprawić, aby klienci częściej robili u Ciebie zakupy. Wymaga to wcześniejszego zbadania strony, regularnego wprowadzania zmian, stworzenia strategii marketingowej, analizy treści i działań konkurencji. Ale możesz być pewny, że włożony wysiłek zostanie wynagrodzony, a efekty działania, w postaci lepszej widoczności, nie będą tymczasowe.

seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO co to jest?

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w sklepach internetowych, aby zapewnić widoczność i pozycję w wyszukiwarkach. Czytaj nasz poradnik o SEO …


Pozyskiwanie ruchu dzięki płatnym reklamom

Dobrą metodą na zwiększenia ruchu w sklepie internetowym jest prowadzenie płatnych kampanii reklamowych tekstowych, graficznych, video. Przynosi ona widoczne efekty w krótkim czasie od momentu ustawienia reklamy. Wyróżnić można dwa narzędzia do kreowania reklam – Google oraz media społecznościowe – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter.

Google Ads (AdWords)

Google Ads to rodzaj reklamy PPC (z ang. Pay Per Click – płać za kliknięcie), czyli prostego lub rozbudowanego tekstu charakteryzującego produkt lub ofertę sklepu. Zaletą tego narzędzia jest to, że po edycji treści ogłoszenia reklamowego, pojawia się ono w dobrze widocznym miejscu, nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania w Google’u, na górze strony.

Możemy wyróżnić kampanie reklamowe typu:

  • Search, składające się z tekstu reklamy, nagłówków, opisu produktu i kategorii,
  • PLA (Product Listing Ads), czyli reklamowy produktowej o charakterze sprzedażowym, w której możesz dodać zdjęcie produktu, nazwę, cenę i nazwę sklepu internetowego.
  • displayowa, czyli banerowa, złożona z grafiki i tekstu. Dzięki jej estetycznej formie ten rodzaj reklamy skutecznie przyciąga ruch do sklepu internetowego. Tego rodzaju kampanie rozliczane są za koszt kliknięcia (CPC).
  • remarketingowa, która nie wyróżnia się określoną formą (może przybierać każdą z wymienionych), tylko sposobem kierowania jej do odbiorców, którzy mieli już kontakt z Twoją marką. Użycie tej reklamy jest zasadne w przypadku, gdy osoba po wejściu do Twojego sklepu internetowego zostawiła porzucony koszyk i nie dokończyła zakupów.

Jeżeli fraza kluczowa w tekście została właściwie dobrana i zainteresuje internautę, to po kliknięciu przenosi się on na stronę z oferowanym produktem. Dzięki temu możesz pozyskać nową liczbę leadów, czyli klientów zainteresowanych ofertą Twojego sklepu. Zbieranie leadów z Google Ads z danymi kontaktowymi klienta, to świetny sposób na poprawę konwersji w sklepie internetowym, ale nie tylko.

Reklamowa tekstowa w Google’u może być też wykorzystywana do zwiększenia sprzedaży w lokalnych sklepach stacjonarnych. Jeżeli dostosujesz kampanię reklamową tak, żeby wyświetlała się osobom będącym w pobliżu twojego sklepu i użytkownik korzysta z Google Maps, to istnieje szansa, że zakupi on produkt w Twoim sklepie.

Istotne jest też, aby przy konfiguracji reklamy w Google Ads testować różne rozwiązania, używając zarówno zwykłe, jak i rozbudowane frazy kluczowe (tzw. frazy kluczowe z ogonem, co najmniej trzywyrazowe). Zwykłe mogą składać się już z dwóch wyrazów, przez co ich zasięg może być szerszy i mogą być częściej wyszukiwane przez internautów. Rozbudowane są natomiast bardziej dookreślone, przez co mogą bardziej wpisywać się w konkretne potrzeby zakupowe klientów. Staraj się stosować je zamiennie i monitoruj, jakie przynoszą lepsze efekty. Jeżeli proste frazy kluczowe nie generują ruchu do sklepu internetowego, zmień strategię i używaj rozbudowanych, które podkreślają charakterystyczne cechy produktu.

Google Ads to jedno z prostszych narzędzi marketingowych, które pozwala dopasować reklamę do zainteresowań klienta i skierować ruch do sklepu. Jego skuteczność może być jeszcze wyższa, jeśli będziemy dodatkowo używać narzędzi statystycznych Google Analytics i Google Trends do badania popularności słów kluczowych. Ten model reklamy to tylko jeden z wielu, z jakich możesz skorzystać, by zbudować markę czy zwiększyć sprzedać. Mając sklep i stronę internetową w WooCommerce, warto, żebyś połączył ją z mediami społecznościowymi takimi jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Dzięki regularnej publikacji postów będziesz mógł zbudować swoją grupę docelową, a z jej pomocą zwiększać zasięg oddziaływania.

› Kampanie Google Ads | Kampanie produktowe Google

Płatna reklama na Facebooku

Facebook – kampania reklamowa
Facebook Ads to system do planowania działań marketingowych naszej firmy / instytucji lub profilu społecznościowego. Do stworzenia płatnej reklamy możemy wykorzystać istniejący post lub wykreować nowy. Najlepiej wybrać post, który wywołał najwięcej reakcji, wzbudzał zaangażowanie obserwatorów, generował aktywność. Planując kampanię na FB możemy określić jej cel marketingowy: czy chcemy osiągnąć większą rozpoznawalność marki, zwiększyć zasięg posta, który będzie wyświetlał się maksymalnej liczbie osób, pasującej profilem do grupy odbiorców, ruch, czyli większa liczba użytkowników odwiedzających Twój sklep, aktywność (przekłada się to na liczbę komentarzy, reakcji, udostępnień) czy konwersję, a więc konkretnych interakcji na Twojej stronie. Wszystko zależy od celu reklamowego, jaki wybierzesz podczas jej konfiguracji.

› Reklama na Facebooku

Płatna reklama na Instagramie

Instagram – kampania reklamowa
Instagram Ads umożliwia tworzenie reklamy swojej firmy, profilu społecznościowego, dzięki którym będziesz mógł zwiększyć zasięg swoich postów, poprawić wizerunek – rozpoznawalność swojej marki, sprowadzić ruch użytkowników na twój profil, wpłynąć na aktywność, czyli liczbę reakcji i budować swoją popularność. Żeby osiągnąć wymarzone efekty reklamowe należy jednak wcześniej dokonać analizy swojej grupy docelowej oraz sprawdzić jaki format reklam najlepiej się sprawdzi: zdjęcie + tekst, stories, karuzela zdjęć, video.

Płatna reklama na LinkedIn

LinkedIn – kampania reklamowa
Planując reklamę swojej firmy w LinkedIn Ads, możemy bardzo precyzyjnie określić grupę docelową odbiorców oraz cel, jaki nas interesuje: świadomość marki, odwiedziny witryny, interakcje, wyświetlanie video, generowanie potencjalnego ruchu (konwersji). Po założeniu konta reklamowego możemy wybrać jeden z następujących formatów reklamy: treść sponsorowana, reklama z pojedynczym zdjęciem, karuzela reklam, reklama video, reklama dla pozyskania obserwujących, reklama typu Spotlight.

Płatna reklama na Twitterze

Twitter – kampania reklamowa
Twitter Ads umożliwia stworzenie reklamy ukierunkowanej na konkretny cel: przekierowanie na zewnętrzną stronę internetową poprzez kliknięcie w link, zwiększenie liczby Obserwujących profil, budowanie świadomości marki, promocja video opublikowanego na Twoim profilu, reakcje na Tweeta. Spośród typów reklam na Twitterze możemy wyróżnić: Promowanie Konta, promowanie tweeta, promowanie Trendów poprzez odniesienie do hasztagów i popularnych tematów.


Omnichannel

Omnichannel to sprzedaż z poziomu kanałów online i offline – sklep internetowy, stacjonarny, sprzedaż w mediach społecznościowych. Takie podejście zakłada dotarcie i obsługę klienta z poziomu wielu kanałów. Strategia omnichannel oznacza prowadzenie działań, których celem jest zapewnienie spójności doświadczeń bez względu na wybrane przez klienta miejsce zakupu. Sprzedaż omnichannel zakłada, że dzięki połączeniu możliwości, jakie daje połączenie sklepu tradycyjnego ze sklepem internetowy, klient będzie kupował chętniej i częściej niż u konkurencji, która oferuje tylko jeden kanał sprzedaży, lub u której kanały sprzedaży działają niezależnie.

Wzrost znaczenia zakupów omnichannel związany jest z niezwykłym udogodnieniem dla klienta, który może robić zakupy, korzystając z różnych kanałów sprzedaży powiązanych ze sobą. Dziś strategia omnichannel w e-Commerce to już raczej standard niż nowy trend w sprzedaży internetowej. Sprzedawcy, żeby spełnić oczekiwania klientów, muszą dostosować swoją ofertę do sprzedaży wielokanałowej i zapewnić dostęp do produktów zarówno online, jak i offline.


Content Marketing

Content marketing (marketing treści) to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji wartościowych i przydatnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio sprecyzowaną grupę odbiorców. Takie działania mają na celu przynieść wymierne korzyści firmie lub osobie, która je stosuje, tak aby nakłonić użytkowników do działania w internecie przynoszącego zysk np. zakupu produktów lub usług. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą.

Content marketing najczęściej przybiera formę treści publikowanych w internecie takich jak artykuły blogowe, webinaria, wideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie użytkownikom wiarygodnych wiadomości, odpowiedzi na pytania, informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści.

Content marketing jest to bardzo pojemne zagadnienie. W szerszym rozumieniu content marketing obejmuje również treści tworzone poza internetem: w prasie branżowej, gazetkach, folderach, ulotkach, katalogach, poradnikach drukowanych i książkach.

Content Marketing polega na publikowaniu wartościowych informacyjnie treści (posty, blogi, video, artykuły eksperckie, relacje live!) na Twojej stronie internetowej. Dzięki unikatowemu, oryginalnemu contentowi będziesz mógł dotrzeć do potencjalnych klientów. Content marketing pozwala zbudować autorytet i zaufanie u odbiorców twojej marki. Tu liczy się zarówno atrakcyjna forma, jak i warstwa merytoryczna materiałów. Tworzenie niepowtarzalnych materiałów na temat działalności Twojej marki będzie mieć przełożenie w postaci wyższej pozycji strony internetowej w Google’u. Ciekawa zawartość strony powinna przyciągnąć uwagę internauty, do tego stopnia, że pozostanie na Twojej stronie na tyle długo, żeby zapoznać się z materiałem w całości i poleci Twoją stronę swoim znajomym.

Content marketing co to jest

Content marketing

Dobre treści i content marketing pomagają w pozycjonowaniu organicznym sklepów internetowych. Czytaj nasz poradnik o content marketingu ...


Opinie klientów

Dobrym pomysłem na zwiększenie ruchu w sklepie lub na stronie internetowej będzie oddanie głosu osobom odwiedzającym, umożliwienie dodawania opinii przez użytkowników (zarejestrowanych i gości) o oferowanych produktach i usługach. Dlaczego? Ponieważ opis zawiera zwykle jedynie podstawowe informacje o produkcie, na podstawie których trudno wywnioskować, czy jest on jakościowy i spełni Twoje wymagania. Z drugiej strony, jeśli jest szeroko reklamowany to można mieć wątpliwości, czy hasła promocyjne mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Subiektywna opinia klienta, po zakupie, może być bardzo pomocna nie tylko dlatego, że pozwala zweryfikować wartość produktu, ale może być też darmową “reklamą”, jeśli będzie ona pozytywna.

Możliwość dodawania opinii i ocen to także potwierdzenie tego, że firma chce się rozwijać i liczy się ze zdaniem konsumenta i uważa go za osobę mającą pośredni wpływ na kształt oferty. Klient wybierając produkty o podobnych parametrach często sugeruje się ilością komentarzy i ich warstwą merytoryczną, szczególnie gdy nie ma rozeznania zakupowego w danej branży i nie wie, co ma wpływ na jakość danego produktu lub nie zna firmy, bo jest zbyt krótko na rynku e-Commerce, żeby mogła ugruntować pozycję i zbudować rozpoznawalność.

Warto też podkreślić, że opinie klientów na stronie sklepu www mają wpływ na optymalizację pod kątem SEO. Z czasem to działanie będzie miało przełożenie na wyższe miejsce w rankingu Twojej strony w Google’u i częstsze wyświetlanie się strony po wpisaniu większej liczby powiązanych słów kluczowych. Klient dzielący się opinią działa z korzyścią nie tylko dla Twojego sklepu, ale też pomaga w podjęciu decyzji innym klientom.

Udostępniając opinie potwierdzasz, że zależy Ci na sprawnej komunikacji z klientem i ciągłym rozwijaniu swojego biznesu z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań grupy docelowej.


Blog w sklepie internetowym

Blog to rodzaj strony internetowej, na której do niedawna jeszcze zamieszczane były głównie wpisy o charakterze osobistym. Obecnie praktycznie każdy sklep internetowy ma w podstronach Blog, który wykorzystuje jako darmowe narzędzie marketingowe.

Blog może pełnić wielorakie funkcje, począwszy od kształtowania świadomości marki i zakresu działania, po fachową pomoc w postaci publikacji recenzji i video-recenzji produktów przez specjalistów zewnętrznych, influencerów i osoby opiniotwórcze, a skończywszy na wpisach, w których pokazywałbyś swoją firmę “od kuchni”, udowadniając, że pracują u Ciebie ludzie z krwi i kości, pasjonaci swojego zawodu, posiadający odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie do pracy w e-Commerce.

Jak założyć bloga – poradnik

Prowadzenie bloga wpływa nie tylko korzystnie na zwiększenie sprzedaży, ale też optymalizuje stronę www pod kątem SEO w wynikach wyszukiwania Google’a. Teksty z określoną frazą będą sprawiać, że Twój sklep internetowy będzie wyżej spozycjonowany i łatwiej będzie Ci pozyskać ruch organiczny klientów. Żeby publikować teksty nie trzeba być pisarzem, często wpisy mają charakter luźnych i nieformalnych refleksji na temat danej działalności. Jeżeli masz czas i chciałbyś podzielić się swoją wiedzą, możesz samodzielnie zamieszczać treści blogowe lub zlecić to copywriterowi. Istotna w tego typu działaniu jest regularność, wiarygodność oraz fachowość.

To te cechy sprawiają, że blog jest poczytny i chętnie odwiedzany. Możesz dodatkowo używać mediów społecznościowych do promocji swoich wpisów na stronie internetowej. Nie lekceważ potencjału sprzedażowego. To forma komunikacji bezpośredniej, z której korzystają zarówno wielkie, jak i małe sklepy internetowe. Odpowiednio prowadzony blog przez osobę z wiedzą o produktach i trendach handlowych może być miejscem pełnym inspirujących treści, dającym możliwość dzielenia się własnym doświadczeniem, które wpływa nierzadko wpływa na decyzje zakupowe klientów.

O tym, czy publikacje na blogu będą miały przełożenie na sprzedaż decyduje wiele czynników, takich jak wygląd bloga, treść, forma, czy wpis będzie zoptymalizowany pod kątem SEO. Nie ograniczaj się jednak tylko do pisania jednolitych tekstów. Każdy artykuł musi mieć przejrzystą strukturę, spis treści, śródtytuły, zajawki. Ta dbałość o kwestie edytorskie sprawi, że lektura nie będzie sprawiała większego trudu, ale będzie też atrakcyjna dla czytelnika. Mając świadomość, że lektura artykułów internetowych jest bardzo fragmentaryczna, staraj się wyróżniać ważniejsze fragmenty, które chciałbyś, aby zostały zapamiętane i mogą nakierować uwagę na Twoją działalność.

Na blogu możesz zamieszczać: rankingi, recenzje, opinie ekspertów, poradniki rozwiązujące określony problem, ciekawostki z życia firmy. Jako autor możesz pozwolić sobie na dużą dozę kreatywności. Być może blog nie wpłynie bezpośrednio na sprzedaż, ale dzięki interesującym artykułom możesz pozyskać ruch, zbudować wiarygodność i sprawić, że odwiedzający zostaną dłużej na stronie.

blog w sklepie internetowym

Blog w sklepie internetowym?

Blog to narzędzie, które może spełniać wiele ról w e-sklepie. Czytaj nasz poradnik jak założyć i prowadzić bloga w sklepie internetowym …


Sprzedaż w social mediach

Opinie znajomych, rekomendacje produktów, porady były zawsze i są obecne ważnym elementem w procesach zakupowych. Rozważając zakup, konsumenci często radzą się znajomych osobiście lub za pomocą różnych kanałach społecznościowych. Często zamieszczają posty, w których zadają pytania na temat danego produktu czy usługi lub proszą o polecenia i porady.

Sprzedaż w social media pozwala dokonywać zakupu w tym samym momencie, w którym decydują się na zakup produktu. Kliencie mogą przeglądać ofertę i podejmować decyzję zakupową na fanpagu sklepu Facebooku, czy Instagramie. To niezwykle ważna dla konsumentów funkcjonalność, która samym sklepom internetowym daje ogromne możliwości do skutecznego działania. Dodatkowo zrozumienie klientów, ich zachować, dostosowanie się do ich potrzeb potrzebach, dostosowanie się do ich planu dnia, form, w jakich chcą dokonywać zakupów, umożliwia budowanie przewagi nad konkurencją.

Z tego względu sprzedaż wielokanałowa w mediach społecznościowych jest nieodzowną częścią prowadzenia każdego e-biznesu. Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych pozwalają na budowanie tożsamości grupowej wśród konsumentów, a także zachęcają do podejmowania decyzji zakupowych. Sprzedaż wielokanałowa stanowi możliwość wykorzystania krótkiego momentu, w którym klient poszukuje informacji i podejmuje decyzję zakupową. Jeżeli Twoja oferta jest widoczna w wielu kanałach jednocześnie, będziesz mieć większą pewność, że klient nie wybierze innej oferty konkurencji.


sprzedaż w mediach społecznościowych
Sprzedaż w mediach społecznościowych
Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.
Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.
co to jest google shopping
Google Shopping co to jest i jak to działa?
Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google, która ma pomagać w zakupach i porównywaniu ofert sklepów internetowych.
Przeczytasz o: Jak działa Google Shopping i Merchant Center, plik produktowy XML, ile kosztują kampanie produktowe i jak je tworzyć, strategia i korzyści z Google Shopping.
Jak założyć sklep na Facebooku
Jak założyć sklep na Facebooku?
Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Reklamuj i sprzedawaj Twoje produkty w miejscu, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Czasy, w których Facebook był wyłącznie serwisem […]

Media Społecznościowe

Media społecznościowe są obecnie niezbędnym elementem strategii działań marketingowych. Dlatego prowadzenie osobnego kanału z aktualnymi informacjami o firmie jest wskazane, jeśli chcemy przekierować ruch na stronę internetową i wypozycjonować ją w Google’u.

Dzięki swojej popularności stały się niezwykle skutecznym narzędziem do komunikacji, promocji i budowania trwałych relacji z Twoimi klientami. Taka strategia marketingowa obejmuje zarówno płatne, jak i darmowe rozwiązania w takich mediach społecznościowych jak Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest i inne.

Firmy mogą wybrać udostępnianie swoim obserwatorom ciekawych i zajmujących artykułów z własnych stron lub tworzyć darmowe bądź płatne posty dla określonej grupy odbiorców. Media społecznościowe mają dużą wartość komunikacyjną dla firm, ponieważ pozwalają klientom na łatwe dzielenie się treściami, czyli pasywne promowanie firmy oraz gromadzenie podobnie myślących osób – swoich potencjalnych klientów. Tylko na Facebooku jest obecnych około 16 mln użytkowników z Polski. Media społecznościowe umożliwiają też prowadzenie płatnych kampanii marketingowych, które tutaj omówimy.


E-mail marketing

E-mail marketing to szybka i skuteczna forma komunikacji z klientami sklepu WooCommerce, ale i świetna reklama twojego biznesu. Odpowiednia konfiguracja Mailchimp, AutomateWoo, MailPoet lub innej aplikacji do wysyłki maili pozwala dotrzeć bezpośrednio do odbiorcy, dopasować ofertę do jego potrzeb i zainteresowań po przeanalizowaniu jego procesu zakupowego. Wysyłając regularne wiadomości z informacją o ofercie i nowościach w sklepie po uzyskaniu wcześniejszej zgody możesz budować świadomość marki oraz dostarczać wiadomości o innych działaniach firmy.

Dzięki e-mail marketingowi będziesz mógł stworzyć bazę kontaktów i nakierować ruch do sklepu, poprzez wysyłanie zajawek artykułów blogowych, poradników, ciekawostek z branży i życia pracowników publikowanych na blogu. Odpowiednio sprofilowany newsletter pozwala zdobywać nowe informacje o twoich klientach, pozyskać jego opinię o sklepie i produkcie i tworzyć rozbudowane atrakcyjne wizualnie kampanie reklamowe z informacją o promocjach, zniżkach na dane produkty. E-mail marketing możesz też wykorzystywać do tego, by zapowiedzieć ważne wydarzenia związane z działalnością twojego e-sklepu.

Wbudowane narzędzia pozwalają zautomatyzować pracę, dzięki czemu nie będziesz musiał wysyłać osobnych maili do swoich subskrybentów. E-mail marketing może też okazać się przydatny w sytuacji, gdy klient porzucił koszyk w sklepie internetowym i nie zdecydował się na dokończenie zakupów. W WooCommerce możesz odzyskać klienta. Wystarczy, że prześlesz mu przypomnienie o przerwanych zakupach i zachęcisz go do powrotu do sklepu. 


Porównywarki cen

Porównywarki cen to kolejny sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu. Możesz zintegrować sklep internetowy z porównywarkami cen np. Ceneo.plHomebook.pl, Domodi.pl, Nokaut.pl Działanie porównywarki polega na tym, że zbiera on dane od zarejestrowanych sklepów i prezentują je w posegregowanej formie swoim użytkownikom. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji i zwiększyć ruch, umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i charakterystyki produktów.


Influencer marketing

Influencer to osoba, która dzięki swojej aktywności w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram, YouTube lub Twitter – wywierała wpływ na użytkowników internetu i w ten sposób buduje swoją popularność. Uznanie i szerokie zasięgi zdobywają często dzięki rozległej wiedzy, którą potrafi w ciekawy sposób przekazać.

Osoby nazywane influencerami (od słowa “influence” czyli wpływ) posiadają sporą siłę oddziaływania na opinie i decyzje oraz poglądy swoich odbiorców. Dzięki opinii “eksperta w danej dziedzinie” potrafią uzyskać spory autorytet, a wygłaszane przez nich wypowiedzi odbierane są jako wiarygodne i autentyczne. Influencer marketing jest to więc działanie mające na celu zwiększenie ruchu w sklepie internetowym poprzez podjęcie z influencerem i wykorzystaniem go w reklamie.

W zależności od tego do jak szerokiego grona potencjalnych klientów chcesz dotrzeć, możesz zgłosić się do mikro-influencera lub makro-influencera. Różnią się oni ilością fanów, osób obserwujących go w mediach społecznościowych. Mikro-influencer to osoba, która ma od 1000 do 10 000 stałych followersów. Makro-influencer – od 10 000 do ponad kilkuset tysięcy.

Współpracy z influencerem może przynieść Twojemu sklepowi internetowemu szereg korzyści, nie tylko większy ruch. Możesz wykorzystać jego potencjał marketingowy do zwiększenia świadomości i wiarygodności marki, dotrzeć do jego grupy odbiorców, sprawić, że Twój produkt będzie bardziej popularny, jeśli go zarekomenduje, oceni pozytywnie, opowie, jak zmieniła się jego codzienność po jego zakupie i poprawić widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google’a. Zmiana kontekstu przedstawienia marki czy języka w jakim zostanie opisana może sprawić, że poszerzy się kanał komunikacji, a wraz z nią poprawi się zaangażowanie użytkowników i przybędą też nowi, dzięki rozpoznawalności influencera.


Programy afiliacyjne

W marketingu afiliacyjnym właściciel strony internetowej zleca firmie zewnętrznej wdrożenie rozwiązań promocyjnych opisanych powyżej. Firma zajmująca się marketingiem internetowym jest rozliczana na podstawie efektów pracy, stojąc się niejako partnerem finansowym, ponieważ partycypuje w zyskach, otrzymuje określoną prowizję, jeśli poprawa wyników sprzedaży będzie zgodna z oczekiwaniami.

Program partnerski inaczej nazywany marketingiem afiliacyjnym lub programem afiliacyjnym to narzędzie marketingu internetowego. Od strony technicznej program partnerski jest to skrypt połączony z bazą zamówień sklepu internetowego. W programie partnerskim organizatorem jest sklep internetowy, który oferuje produkty lub usługi, a partnerami są osoby fizyczne lub firmy dysponujące własną stroną internetową, lub innym środkiem komunikacji internetowej. Partner po przystąpieniu do programu umieszcza na swojej stronie materiały dostarczone mu przez organizatora. W zamian za promocję produktów lub usług otrzymuje prowizję za każdy udział w transakcji, która rozpoczęła się na jego stronie.

› Program partnerski w sklepie – poradnik

Koszty wprowadzenia programu partnerskiego nie są duże, trzeba mimo wszystko pamiętać o tym, że trzeba posiadać jeszcze pozycje na rynku, aby zawalczyć o partnerów, chcących współpracować właśnie z nami, a nie z konkurencją.

Dzięki najnowocześniejszej platformie WordPress WooCommerce i naszemu autorskiemu, kompletnemu rozwiązaniu programu partnerskiego (afiliacyjnego) pomożemy Ci zrealizować Twój program partnerski bazujący na platformie WordPress + WooCommerce.

Oferujemy kompletne rozwiązanie dla Twojego programu partnerskiego. Nasz system partnerski to wszechstronne, przyszłościowe rozwiązanie, które obsługuje złożone procesy biznesowe, abyś mógł rozwijać ofertę dla partnerów sklepu i zwiększać sprzedaż w sklepie. Dzięki temu, że nasze rozwiązanie programu afiliacyjnego to nie gotowa wtyczka jest ono skalowalne, elastyczne i bezpieczne, która wspiera niezależność, innowacyjność i szybki rozwój.

› Program partnerski sklep WordPress


Remarketing

Remarketing obejmuje strategie, które mają na celu dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową lub wykazały zainteresowanie Twoimi produktami, usługami lub innymi przejawami Twojego marketingu (np. obejrzały konkretny film na Facebooku). Metoda ta pomaga skoncentrować swoje wysiłki na potencjalnych klientach, które przerwały proces zakupowy, porzuciły koszyk i wyszły ze strony Twojego sklepu.

Dzięki reklamie w Google ADS, mediach społecznościowych, wysłaniu maila sprzedażowego po pozyskaniu kontaktu możesz przypomnieć o swoim produkcie klientowi i stworzyć reklamę produktu. Do stworzenia reklam remarketingowych najlepiej wykorzystać banery, animacje i formaty wideo stworzone przez specjalistów. Tworząc kampanię w Google Ads, można również skorzystać z ulepszonego narzędzia do tworzenia reklam graficznych. Daje ono szansę na darmowy i łatwy sposób tworzenia baneru pod konkretną kampanię. Do tego celu wykorzystywane są zdjęcia i materiały znajdujące się już wcześniej na danej stronie.


Kanał YouTube

Coraz częściej YouTuberzy współpracują z sieciami afiliacyjnymi, polecając produkty oraz  usługi. 

W dojrzałych biznesach jest to dobry kanał pozyskiwania ruchu, współpraca afiliacyjna musi być dobrana z odpowiednimi Youtuberami, z takimi, których content najlepiej pasuje do Twojego profilu sklepu.

Jeżeli czujesz się na siłach, masz budżet, możesz stworzyć swój kanał promujący Twój sklep. YouTube wiadomo od dawna, wspomaga konwersję tak samo jak dobre opinie w Google.


Jak zwiększyć sprzedaży w sklepie internetowym?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie internetowej lub w e-sklepie, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


Jak zwiększyć ruch w sklepie – najczęstsze pytania [FAQ]

Jaka jest najbardziej skuteczna metoda na poprawę ruchu organicznego?

Pozycjonowanie SEO, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem jej widoczności w wynikach wyszukiwania w Google’u. Na ten długofalowy proces składa się wiele czynności, związanych z badaniem i wdrażaniem słów kluczowych pojawiających się na stronie, optymalizacją funkcjonalności i ich aktualizacja, zwiększeniem prędkości ładowania strony, dostosowaniem jej działania do urządzeń mobilnych, zabezpieczeniem certyfikatem SSL, stworzenie sieci powiązań ze stroną w postaci, czyli link building, linkowanie do mediów społecznościowych i recenzji użytkowników.

Jak wykorzystać media społecznościowe do pozyskiwania ruchu?

Zaleca się stworzenie kampanii reklamowej wykorzystującej post o największym zasięgu i potencjale marketingowym i określenie dokładne, co jest celem promowanego posta: zwiększenie zasięgu, rozpoznawalności, aktywności, czy właśnie przekierowanie ruchu na stronę. Media społecznościowe należy wykorzystywać do codziennej komunikacji zewnętrznej, pisząc posty o działalności firmy i zadawać pytania swoim followersom. Warto też otworzyć swój sklep w SM, ponieważ to daje dodatkową alternatywę w procesie zakupowym. Klient po kliknięciu na reklamowany produkt na zdjęciu zostaje przekierowywany do sklepu, gdzie może sfinalizować zakupy.

Jak wykorzystać e-mail marketing do generowania ruchu?

Dzięki e-mail marketingowi będziesz mógł stworzyć bazę kontaktów i nakierować ruch do sklepu, poprzez wysyłanie zajawek artykułów blogowych, poradników, ciekawostek z branży i życia pracowników publikowanych na blogu. Odpowiednio sprofilowany newsletter pozwala zdobywać nowe informacje o twoich klientach, pozyskać jego opinię o sklepie i produkcie i tworzyć rozbudowane atrakcyjne wizualnie kampanie reklamowe z informacją o promocjach, zniżkach na dane produkty. E-mail marketing możesz też wykorzystywać do tego, by zapowiedzieć ważne wydarzenia związane z działalnością twojego e-sklepu. Wbudowane narzędzia pozwalają zautomatyzować pracę, dzięki czemu nie będziesz musiał wysyłać osobnych maili do swoich subskrybentów.


Podsumowanie

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, mogącymi stanowić potencjalnych klientów Twojego sklepu internetowego. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

Warto też uruchomić dodatkowe kanały komunikacji poprzez które będziesz zachęcał do odwiedzenia Twojego sklepu. Wysyłanie newslettera, współpraca z influencerami, tworzenie materiału na kanał YouTube, czy wdrożenie programów afiliacyjnych to metody, które pomogą Ci dotrzeć do szerszej grupy odbiorców na stronę zainteresowanych Twoją ofertą. Jako że nie ma jednego, bardziej skutecznego sposobu na zwiększenie konwersji sprzedażowej, zalecamy różnicowanie działań, łączenie kampanii reklamowej z pozycjonowaniem SEO i prowadzeniem kanałów w mediach społecznościowych.

Jeśli chciałbyś odświeżyć wizerunek swojego biznesu internetowego, zmienić wygląd strony, dokonać optymalizacji, przeprowadzić kampanię w Google Ads, w celu zwiększenia ruchu klientów – zgłoś się do nas i wyślij zapytanie e-maila na adres: studio@thenewlook.pl lub zadzwoń na 730 170 330, a my po dokonaniu analizy odpowiemy, jak możemy Ci pomóc.


Czytaj również:

Pozycjonowanie sklepu SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

5/5 - (5 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger