Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą

Rynek e-Commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko i bardzo chętnie kupujemy odzież i obuwie przez internet. Taka dynamika rozwoju rynku odzieżowego on-line to wielka szansa dla Twojego sklepu internetowego.

Wraz z rozpowszechnieniem platform e-Commerce takich jak WooCommerce, sprzedaż ubrań w internecie stała się banalnie prosta. Dosłownie każdy może zacząć sprzedawać ubranie, buty, akcesoria w internecie bez wiedzy informatycznej. Teraz i Ty masz w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć sprzedaż w internecie. Przeczytaj jak założyć sklep internetowy krok po kroku.

Założenie sklepu internetowego z odzieżą nie różni się od otworzenia sklepu internetowego z innymi produktami jak komputery, telefony, zabawki itd. Pamiętaj, że sklep internetowy może sprzedawać nie tylko dobra jak odzież, ale również obuwie, kosmetyki, akcesoria, biżuterię, sprzęt sportowy, produkty dla dzieci.


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Dlaczego WooCommerce jest najlepszą platformą do założenia sklepu internetowego z odzieżą?
  • Dlaczego tak ważne jest, żeby Twój sklep z ubraniami był responsywny?
  • Jak układ koszyka w sklepie wpływa na proces składania zamówienia przez klienta?
  • Jakie działania są ważne przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?
  • Co to jest content marketing, jakie są jego rodzaje i czemu prowadząc e-sklep warto w niego zainwestować?
  • Jak dzięki mediom społecznościowym można poprawić relację z klientem Twojego sklepu internetowego?
  • Jakie możliwości sprzedaży odzieży daje Dropshipping i Marketplace? 
  • Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku i Instagramie?

Przed startem sklepu internetowego

Przed założeniem sklepu internetowego należy dokładnie określić sprzedawany asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój sklep albo im bogatsza jest oferta produktów, które oferujesz, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep.

Jeżeli wiesz, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizować Twoją konkurencję. Jeżeli masz swój unikatowy produkt, warto poznać najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj również o tym, że o sukcesie w e-Commerce nie decydują w tylko umiejętności przedsiębiorcy. Bardziej liczy się twoja pasja, zapał i czy masz ciekawy pomysł, strategię marketingową. A do samego stworzenia sklepu internetowego z odzieżą wystarczy tak naprawdę tylko kilka prostych kroków.


Jak założyć sklep internetowy z odzieżą krok po kroku

Szacowany czas czytania: 1 minuta

I. Kroki przed założeniem sklepu internetowego:

  1. Platforma, czyli oprogramowanie sklepu
  2. Design i UX, czyli wygląd ma znaczenie
  3. Logistyka i metody płatności, czyli niezbędne integracje
  4. Regulamin i aspekty prawne, czyli wyczaruj sobie spokój
  5. Działalność gospodarcza, czyli kwestie formalne sklepu

II. Kroki po założeniu sklepu internetowego:

  1. Pozycjonowanie SEO, czyli sklep przyjazny dla Google
  2. Marketing, czyli daj się poznać
  3. Be social, czyli siła mediów społecznościowych
  4. Zwiększenie ruchu w sklepie
  5. Zwiększenie sprzedaży w sklepie

III. Założenie sklepu internetowego – ciekawe rozwiązania:

11. Dropshipping, czyli zdalna hurtownia
12. Marketplace, czyli internetowe targowisko
15. Założenie sklepu internetowego – najczęstsze pytania
16. Podsumowanie


I. Kroki przed założeniem sklepu internetowego

Niezależnie od tego, czy masz już pomysł na własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na biznes, przeczytaj, jakie działania są istotne przy założeniu sklepu internetowego odzieżą i jakie rozwiązania zwiększą Twoją szansę na sukces sprzedażowy.


Platforma e-Commerce dla e-sklepu z odzieżą

Wybór odpowiedniej platformy e-Commerce ma znaczenie. Platforma e-Commerce to serce każdego sklepu internetowego. Odpowiedni wybór platformy e-Commerce jest najważniejszą decyzją i inwestycją przy zakładaniu sklepu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem są platformy open-source posiadające funkcjonalności i możliwości, które potrzebujesz, a jednocześnie są one skalowalne, czyli umożliwiają przyszły rozwój e-sklepu. Więcej na temat platform e-Commerce dowiesz się z naszych artykułów na ten temat.

Platformy e-Commerce poradnik | Jaką platformę wybrać do sklepu?

W naszej ocenie najlepszym, a na pewno najbardziej elastycznym wyborem na rynku jest sklep internetowy oparty o WordPress + WooCommerce. Taka platforma e-Commerce daje możliwość stworzenia responsywnego, dostosowanego do urządzeń mobilnych, nowoczesnego, sklep internetowego.

WooCommerce jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą e-Commerce na całym świecie, umożliwiającą prowadzenie małych, średnich, a nawet dużych sklepów internetowych. Platforma WordPress wydaje się również idealna ze względu na ogrom funkcjonalności, jakie oferuje, ale przede wszystkim dzięki swojej przyjazności dla wyszukiwarki Google. Dlatego WordPress i WooCommerce to optymalne połączenie dla Twojego biznesu.

WooCommerce posiada wiele ciekawych szablonów, co umożliwia uruchomienie sklepu internetowego z odzieżą w bardzo krótkim czasie. Jeżeli nie posiadasz dużego budżetu na start, pamiętaj, że wybór platformy WooCommerce daje możliwość rozwoju o bezpłatne i płatne wtyczki rozszerzające funkcjonalność sklepu. Dodatkowo, jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy informatycznej to WooCommerce jest również najlepszym wyjściem, ponieważ platforma opiera się na prostocie i intuicyjności WordPressa.

WooCommerce oferuje również ciekawe narzędzie do analizy sklepu internetowego. Z pomocą raportów, możesz analizować i optymalizować Twój biznes pod kątem źródeł sprzedaży, sprzedaży konkretnych produktów, ruchu w sklepie, czy wyszukiwań w sklepie. Ważnym elementem są też integracje wewnątrz samego sklepu internetowego, które wspomagają sprzedaż, takie jak kampanie typu up-­selling (sprzedaż dodatkowa) lub cros­s-selling (sprzedaż krzyżowa).

Pamiętaj także o funkcjonalności bloga wbudowanej w platformę WordPress. Dzięki temu wygląd sklepu będzie spójny z wyglądem bloga, a strona osiągnie wyższą pozycję w Google. We wpisach na blogu możesz umieszczać produkty, opisy kolekcji, co zwiększy szansę na wygenerowanie większej sprzedaży.

Ważnym aspektem jest możliwość integracji WooCommerca i WordPressa z innych rozwiązaniami oraz dodawanie nowych funkcjonalności, których będziesz używać w codziennej pracy. WooCommerce oferuje pod tym względem jako platformę e-Commerce bardzo dużo. Dzięki API WordPress można dodać dedykowane integracje, wtyczki i aplikacje do sklepu internetowego.

Sklep WordPress WooCommerce krok po kroku


Wybór hostingu sklepu internetowego

Sklep WooCommerce jest zainstalowany na serwerze, do którego tylko Ty masz dostęp, a koszt hostingu zamyka się w okolicach 100 zł rocznie. Nie musisz płacić miesięcznego abonamentu, ale, co najważniejsze, jesteś właścicielem oprogramowania, wszystkich plików i masz do nich dostęp, czego nie można powiedzieć o osobach posiadających sklep abonamentowy na platformie w chmurze (SaaS). Jako właściciel sklepu możesz dokonać zmian w WordPressie i WooCommerce, masz wpływ na jego rozwój, budowę i wygląd oraz możesz przenieść sklep na inny hosting z lepszą ofertą. Z WooCommerce masz pełną kontrolę nad rozwojem sklepu internetowego teraz i w przyszłości.

Jaki hosting dla sklepu internetowego?


Projekt graficzny i UX sklepu internetowego

Jak zrobić dobre wrażenie sklepem internetowy? Każdy sklep internetowy z odzieżą musi przyciągać wyglądem i być zaprojektowany tak, by sprzedawać. Dlatego zakładając Twój e-biznes, należy zaprojektować szatę graficzną strony internetowej, dostosowaną do Twojej grupy docelowej klientów. Dobry sklep internetowy z odzieżą wygląda i prezentuje się atrakcyjnie wizualnie również na urządzeniach mobilnych.

To, jakie wrażenie internauta odniesie, odwiedzając Twój sklep internetowy, ma istotny wpływ na konwersję, czyli zakupy w sklepie. Dbałość o szczegóły, profesjonalne zdjęcia produktów, wysokiej jakości grafika to elementy składowe strategii e-Commerce, ich dopracowanie pozwala uzyskać wiarygodność w oczach klientów i napędzić sprzedaż.

Wygląd sklepu, ekspozycja produktów, kolekcji to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w sklepie internetowym. Jeżeli strona Twojego sklepu nie wygląda profesjonalnie i wiarygodnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Klient po prostu szybko zrezygnuje z zakupów. Dobry design jest szczególnie ważny, jeżeli sam sprzedajesz ubrania, akcesoria, które wyróżniają się estetyką. Twoje produkty muszą być zaprezentowany w pięknej oprawie.

User Experience
Ważnym elementem sklepu internetowego z odzieżą, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest User Experience (UX), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony sklepu jako użytkownik. Jeżeli chcesz sprzedawać skutecznie, musisz maksymalnie uprościć poruszanie się po sklepie, ułatwić wyszukiwanie produktów oraz uprościć proces zakupowy w Twoim sklepie internetowym.

Klient musi w łatwy sposób poruszać się dzięki intuicyjnej nawigacji, odnaleźć pożądany produktu przy użyciu różnych kategorii, filtrów, wyszukiwarki produktów oraz mieć łatwy dostęp do koszyka i jego edycji. Warto również zadbać o odpowiednio wyeksponowanie produktu i jego podstawowych danych jak cena, skład produktu, tabela rozmiarów, wysokiej jakości zdjęcia, koszty dostawy. Pamiętaj też, aby w widocznym miejscu umieścić numer kontaktowy, aby klient nie musiał opuszczać karty produktu lub koszyka, by się z Tobą skontaktować.

Dzięki odpowiednio i intuicyjnie zaprojektowanemu sklepowi internetowemu dostarczysz klientowi wszystkich potrzebnych informacji i skutecznie przeprowadzisz go przez proces zakupowy.

Sklep internetowy na smartfonie
Obecnie każda osoba prowadząca e-Commerce ma sklep w smartfonie. Zakupy ubrań, butów przy użyciu smartfonów i tabletów tzw. m-Commerce (mobile commerce) są dziś standardem. Dlatego dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych jest koniecznością. Bez tego nie tylko pomijamy istotny segment osób kupujących wyłącznie mobilnie, ale także zniechęcamy klientów, którzy odwiedzili stronę na smartfonie, aby przejrzeć ofertę, ale nie mogą tego zrobić ze względu na źle wyświetlające się treści.

Coraz częściej rozpoczynamy proces zakupowy na urządzeniach mobilnych, aby kolejno kontynuować go na innym urządzeniu, jest to tzw. zjawisko multichannelingu (wielokanałowości). Klient powinien móc bez problemu obejrzeć dostępną ofertę, swobodnie obejrzeć duże zdjęcia i bez wysiłku przeczytać opisy. Nie wymagaj zakupów z koniecznością rejestracji w Twojej bazie klientów. Umożliwiaj jak najszybszy tzw. check-out, czyli przejście do strony płatności, aby możliwie jak najmniej klientów zaczynało zakupy na smartfonie, a kończyło na komputerze.

Stworzenie wersji mobilnej sklepu nie jest skomplikowane z platformą WordPress i WooCommerce. Sklep oparty o WooCommerce wykorzystuje technikę Responsive Web Design, czyli dostosowuje stronę do urządzeń mobilnych. Masz wtedy pewność, że Twój sklep internetowy dostosuje się do rozmiaru każdego ekranu, co ułatwia proces zakupowy.

Koszyk w sklepie internetowym
Odpowiednio zaprojektowany sklep internetowy może skutecznie zredukować odsetek tzw. porzucanych koszyków. Najlepiej, jeśli sam przejdziesz przez proces składania zamówienia i płatności w Twoim sklepie i upewnisz się, że formularze i rejestracja nie sprawi, że klient porzuci koszyk w trakcie zakupów. Ważnym elementem są też integracje wewnątrz samego koszyka, które wspomagają sprzedaż, czyli narzędzia typu up-­selling lub cross­-selling.

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) to marketingowa technika sprzedaży w sklepie internetowym produktów, usług komplementarnych lub uzupełniających

Up-selling (sprzedaż dodatkowa) to oferowanie klientowi w sklepie internetowym produktów lub usług o wyższej cenie, wyższym standardzie, większej ilości funkcji

Kluczowe jest zbudowanie prostego procesu składania zamówienia – im mniej danych będzie musiał wprowadzić klient, tym lepiej. Długie formularze skutecznie zniechęcają użytkowników i sprawiają, że porzucają koszyk bez dokonania zakupu. Warto pomyśleć także o tym, aby udostępnić klientom możliwość kupowania jako gość lub poprzez konto Facebook. W tym wypadku złożenie zamówienia będzie maksymalnie proste i wygodne.

Proces zakupowy w WooCommerce jest niezwykle prosty i intuicyjny. Pamiętaj, że ponad połowa klientów nie finalizuje swojej transakcji, jeśli nie może zakupić wygodnie i szybko.

Sam sklep to dopiero początek. Do Twoich codziennych zadań będzie należeć logistyka, płatności, obsługa klientów, działania marketingowe – wszystkie te działania opisujemy w kolejnych krokach.


Płatności i wysyłki w sklepie internetowym

Sam sklep to dopiero początek. Ważną kwestią przy zakładaniu sklepu internetowego jest optymalizacja codziennej pracy. Sklep internetowy oparty na WooCommerce pozwala w łatwy sposób na wdrożenie różnego rodzaju integracji, które będziesz używać w codziennej pracy takich jak wysyłki, bramki płatności, obsługa klientów, działania marketingowe, prowadzenie innych kanałów sprzedaży, etc.

Płatności i wysyłki to krok przy zakładaniu sklepu internetowego, którego wykonanie sprawia kłopot osobom początkującym. Wydaje się, że dodanie metod płatności i sposobów dostawy do sklepu jest trudne i skomplikowane. Ale nie w tym przypadku. Decydując się na korzystanie z platformy WooCommerce, masz do wyboru gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest prosta, jednak wymaga złożenia zamówienia testowego, czy cały proces przebiega pomyślnie.

Które bramki płatności online wybrać | Jakie wysyłki w sklepie internetowym

Płatności i wysyłki — Polska
Używając, WooCommerca sam decydujesz, które metody płatności i dostawy chcesz udostępnić w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę możliwości występujących na polskim rynku bramek płatności jak PayU, Tpay, Przelewy24, Dotpay, a dla wysyłek możesz używać integracji firm kurierskich (DHL, DPD, UPS), Poczty Polskiej, Paczki w Ruchu, Paczkomatów InPost lub integracji z platformami jak Furgonetka, Apaczka.

Płatności i wysyłki — Europa i świat
Jeżeli planujesz sprzedawać produkty w Europie i na świecie możesz używać wbudowanych w WooCommerce międzynarodowych płatności jak PayPal lub innych alternatyw płatności jak AmazonPay, Stripe, Sofort (DE), Klarna, czy Apple Pay. Jeśli chcesz wysłać swoje produkty do różnych krajów, możesz łatwo skonfigurować te ustawienia również w swoim panelu. Z poziomu panelu WooCommerce możesz ustawić strefy wysyłki (strefa lokalna, Europa, świat), metody wysyłki (płaska stawka, darmowa wysyłka, odbiór osobisty), opcje wysyłki, klasy wysyłkowe dla produktów oraz liczne i integracje (FedEx, UPS, DHL).

Jeżeli jesteś osobą, która zaczynają swoją przygodę z e-Commerce i potrzebuje wsparcia w konfiguracji metod płatności, metod dostawy lub szuka rozwiązania całej obsługi logistycznej sklepu, zapraszamy do kontaktu. Postaramy się wybrać najlepszą ofertę od dla Ciebie.

bramki platnosci online szybkie platnosci
Które bramki płatności online wybrać?
Bramki płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Co brać pod uwagę wybierając szybkie płatności?
Przeczytasz o: Porównanie prowizji, opłat, ofert płatności Tpay, seService, Przelewy24, PayU, płatności odroczone.
wysyłki w sklepie internetowym
Jakie wysyłki w sklepie internetowym?
Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy.
Przeczytasz o: Firmy kurierskie, Punkty odbioru, Poczta Polska, Broker kurierski, dostawy zagraniczne, Fulfillment, Dropshipping.

Kwestie prawne w e-sklepie

Zakładając sklep internetowy z odzieżą, zwróć szczególną na znaczenie kwestii prawnych w sklepie. WooCommerce jest silnikiem sklepu internetowego, a sercem Twojego sklepu od strony formalno-prawnej i biznesowej jest regulamin sklepu.

Ważne elementy w sklepie internetowym:

  • Regulamin sklepu internetowego
  • Polityka prywatności (polityka cookies)
  • Regulacje o ochronie danych osobowych (RODO)
  • Informacja o metodach i rodzaju płatności w sklepie internetowym
  • Informacja o rodzaju dostawy w sklepie internetowym
  • Polityka zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym
  • Wzór formularza odstąpienia od umowy

Regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego określa m.in. zasady zawierania umów sprzedaży zawieraną pomiędzy Tobą jako sprzedawcą a klientem. Opisuje się w nim warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i warunki sprzedaży. Warto zadbać o to, by był on łatwo dostępny dla użytkowników. Dobrą praktyką jest zamieszczenie treści regulaminu również formie załącznika, by klient mógł zapisać go na komputerze.

Regulamin Twojego sklepu internetowego powinien zawierać pełną informację o sprzedawcy, sklepie oraz o prawach konsumenta, opisywać dostępne metody dostawy i płatności. Zapisy regulaminu powinny jasno określać moment, w którym dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży oraz opisywać jej warunki. Należy określić w regulaminie prawa i obowiązki sprzedawcy oraz klienta informować o terminie, w jakim klient może odstąpić od umowy, wyjątki odstąpienia od umowy, procedury i przebieg postępowania reklamacyjnego.

Sklepy internetowy to nie tylko sprzedaż towarów, ale również miejsce świadczenia usług drogą elektroniczną np. prowadzenie konta klienta, newslettery, możliwość zamieszczenia opinii o zakupionym produkcie są w świetle prawa usługami. Regulamin sklepu powinien zawierać szczegółowy opis usług, zakres oraz warunki ich świadczenia. Konieczne jest również określenie wymogów technicznych, jakie powinien spełnić klient, by móc korzystać ze sklepu internetowego.

Regulamin sklepu internetowego – poradnik

Odstąpienie od umowy i zwroty
Kwestia odstąpienia od umowy i zwroty to bardzo ważny element każdego sklepu z odzieżą. Kupując na odległość w sklepie internetowym ubrania, buty, akcesoria, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.

RODO w sklepie internetowym
WordPress i WooCommerce przykłada duże znaczenie do kwestii prawnych. Platforma zapewnia kompatybilność z wymogami RODO (Regulacje o Ochronie Danych Osobowych) dzięki funkcjonalności ochrony danych osobowych: możliwość usunięcia danych użytkownika na prośbę klienta (prawo do bycia zapomnianym), eksport danych użytkowników, narzędzie do usuwania oraz anonimizowania zamówień, danych osobowych w sposób uniemożliwiający przyporządkowanie poszczególnych informacji do określonej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, które nie wymagają już przetwarzania. Ustawienia polityki prywatności znajdziesz w zakładce Konta i prywatność w panelu WooCommerce. W prosty sposób możesz dodać tekst związany z polityką prywatności do strony zamówienia oraz strony rejestracji konta.


Rejestracja działalności gospodarczej

Zanim rozpoczniesz sprzedawać ubrania lub inne akcesoria w sklepie internetowym musisz wypełnić kwestie formalno-prawne związanie z prowadzeniem działalności gospodarczej. Prawo nie nakłada na przedsiębiorców chcących prowadzić sklep internetowy żadnych szczególnych wymagań. Jest oczywiście kilka formalności, które trzeba spełnić, aby sklep internetowy działał w pełni legalnie. Najważniejsze formalności związane ze sklepem internetowym to:

Forma organizacyjno-prawna
Prowadzić sklep internetowy, można jako firma o różnych formach prawnych, czyli jako działalność nieewidencjonowana, jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka handlowa.

Formy opodatkowania
Sklep internetowy jest działalnością opodatkowaną. Poza wyjątkowymi przypadkami będziesz płacił podatek VAT, podatek dochodowy od osób fizycznych PIT lub podatek od osób prawnych CIT.

PKD, czyli Polska Klasyfikacja Działalności
Zakładając firmę do prowadzenia sklepu jesteś zobowiązany do określenia rodzaju wykonywanej działalności zgodnie z obowiązującym systemem kodów PKD. Podstawowy numer PKD dla sklepu internetowego to 47.91.Z.

Sklep internetowy działalność gospodarcza

Sklep www a działalność gospodarcza

Chcesz założyć sklep internetowy i szukasz informacji na temat kwestii formalno-prawnych związanych z prowadzeniem e-sklepu, przeczytaj nasz poradnik...


II. Kroki po założeniu sklepu internetowego

Po przejściu przez pierwsze kroki dotyczące założenia sklepu internetowego z odzieżą jesteś już w pełni gotowy/a, żeby zacząć sprzedawać. Aby sklep internetowy z ubraniami odniósł sukces w dzisiejszych czasach, trzeba od razu przejść do kolejnych kroków. Teraz czas skupić się na pozycjonowaniu, e-mail marketingu i social media marketingu, aby dobrze wypromować sklep, budować markę odzieżową, pozyskać ruch i zwiększyć sprzedaż. Kiedy w sklepie pojawi się zamówienie, będziesz wiedział, że pierwszy sukces już za Tobą. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne.


Sprzedaż wielokanałowa

Kluczowy elementem działania sklepu odzieżowego jest sprzedaż wielokanałowa zarówno online, jak i offline. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę sklepu. Liczne integracje WooCommerce pozwalające sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu.

Najczęściej wybieranymi kanałami sprzedaży online poza sklepem na stronie są: Allegro, Zakupy Google Shopping Sklep Facebook, Sklep Instagram, Ceneo oraz blogi.

Integracje marketing e-sklep


Sklep omnichannel

Omnichannel to podejście do prowadzenia sprzedaży, która zakłada dotarcie i obsługę klienta z poziomu kanałów online i offline. Strategia omnichannel oznacza prowadzenie działań, których celem jest zapewnienie spójności doświadczeń bez względu na wybrane przez klienta miejsce zakupu. Ideą sprzedaży omnichannel jest to, że klient jest w centrum uwagi i to on może wybrać, z których kanałów i mediów chce korzystać. Dotyczy to zarówno sklepu B2C, jak i B2B.

Strategia omnichannel jest szczególnie ważna w branży fashion. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie informacje w sklepie fizycznym, internetowym, aplikacji i reklamach są ze sobą tożsame, a klient ma możliwość odebrania produktu stacjonarnie lub zamówienia go w sklepie fizycznym i dostarczenia do domu. Również opcje zwrotu i możliwości opłaty za zamówienie nie różnią się, ta sama oferta jest w sklepie, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej sklepu.

W dzisiejszych czasach klienci nie widzą już kanału czy medium, ale markę lub firmę, z którą mają kontakt. Klienci korzystają z różnych mediów (społecznościowych) w celu przeglądania reklam i ofert i nie chcą, by jakikolwiek aspekt procesu zakupowego różnił się w którymś kanale sprzedażowym. Stworzenie identycznej ścieżki realizacji zamówienia w każdym z nich daje Ci, jako właścicielowi sklepu internetowego, dużo możliwości rozwoju biznesu.


Omnichannel przyjmuje, że dzięki połączeniu możliwości, jakie daje integracja kanału sprzedaży tradycyjnej z internetową, klient będzie kupował chętniej i częściej niż u konkurencji, która oferuje tylko jeden kanał sprzedaży, lub u której kanały sprzedaży działają niezależnie. Sklepy na każdym etapie powinny ze sobą współpracować w celu zapewnienia wygody zakupów, dać synergię technologiczną oraz biznesową pomiędzy wieloma kanałami sprzedaży.

Rozwiązania omnichannel umożliwia bezproblemowe współdziałanie sprzedaży online i offline poprzez usługę click&collect, czy możliwość sprawdzenia w sklepie internetowym dostępności produktowej w sklepie tradycyjnym.

Usługa click&collect
Omnichannel umożliwia klientom marki zakupienie produktu sklepie internetowym i odebranie go w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym marki.

Jest sposób realizacji zamówienia niezwykle wygodny dla klientów z wielu względów. Mogą oni odebrać produkty, zakupione w sklepie internetowym, w dowolnym czasie. Taka dostawa przesyłki do sklepu stacjonarnego jest darmowa, a podczas odbioru klient może sprawdzić zakupione produkty. Często taki sposób dostawy jest szybszy niż inną formą wysyłki. Rozwiązanie jest również sposobem na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klienci, odbierając w sklepie produkty, często dokonują dodatkowych zakupów.

Zarządzanie stanami magazynowymi
Sklep typu omnichannel powinien posiadać wspólnej zarządzanie produktami, stanami magazynowymi dla kanałów online i offline. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący może przed udaniem się do sklepu sprawdzić, czy dany produkt jest dostępny. W przypadku, gdyby towar jest czasowo niedostępny, może ustawić powiadomienie, że produkt, którego szuka, jest już na stanie.


Sklep internetowy z odzieżą w wielu kanałach

Kolejny kluczowy aspekt jest sprzedaż wielokanałowa w mediach społecznościowych. Trudno sobie wyobrazić dochodowy sklep internetowy skupiony jednie na jednym kanale sprzedażowym. Konsumenci szukają produktów i ofert w wielu miejscach w internecie i tam chcą je wybierać i zamawiać. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę sklepu internetowego.

Jak prowadzić sklep internetowy w wielu kanałach jednocześnie? Sklep internetowy oparty o WooCommerce pozwala sprzedawać w wielu kanałach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu administracyjnego sklepu.


Sklep na Facebooku

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego z odzieżą. Sekcja sklep na Facebooku umożliwia łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Facebook. Takie rozwiązanie umożliwia inspirowanie klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Facebooku można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Facebooka. Sklep na Facebooku ładują się szybciej niż normalna strona na urządzeniu mobilnym i ma nieograniczony, globalny zasięg.

Sklep na Facebooku – integracja

Klienci Sklepu na Facebooku w Polsce muszą ze strony Facebooka przejść się do Twojego sklepu internetowego i tu dokonać zakupu. Dlatego do założenia sklepu na Facebooku potrzebny jest sklep internetowy. Najprostszą metodą na otworzenie własnego sklepu internetowego jest obecnie stworzenie sklepu internetowego na platformie WordPress. Sklep WordPress WooCommerce jest obecnie najbardziej efektywną, przyjazną i ekonomicznie racjonalną opcją założenia sklepu internetowego.


Sklep na Instagramie

Instagram obok Facebooka to miejsce, gdzie klienci spędzają czas w internecie oraz szukają najnowszych inspiracji modowych. Dlatego też Instagram może to być kolejnym ważnym kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Aplikacja Instagram to idealne miejsce inspirowania klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Instagramie umożliwiają łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Instagram. Taki sklep można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Instagrama za pomocą jednego kliknięcia. Sklep na Instagramie ładują się szybciej niż normalna strona na smartfonach i ma nieograniczony, globalny zasięg. Podobnie jak z Facebookiem do założenia sklepu na Instagramie potrzebny jest działający sklep internetowy, z którego importowane są produkty.

Sklep na Instagramie – integracja


Zakupy Google Shopping

Co prawda Google nie jest częścią mediów społecznościowych, ale jest ważnym elementem sprzedaży wielokanałowej w szerszym znaczeniu. Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą Zakupy Google będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

› Zakupy Google Shopping – integracja


Allegro

Sklep internetowy możesz połączyć również z portalem Allegro, który daje dostęp do milionów klientów. Integracja Twojego sklepu internetowego z Allegro daje szereg możliwości jak możliwość bezproblemowo zarządzać aukcjami i sprzedażą sklepu w jednym miejscu, dwustronną synchronizację produktów i stanów magazynowych, możliwość automatyzacji wystawiania lub importu aukcji.

› Allegro – integracja dwustronna


Porównywarki cen

Porównywarki cen to kolejny sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu. Możesz zintegrować sklep internetowy porównywarkami np. Ceneo.plHomebook.pl, Domodi.pl, Nokaut.pl Działanie porównywarki polega na tym, że zbiera on dane od zarejestrowanych sklepów i prezentują je w zagregowanej formie swoim użytkownikom. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji, umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i charakterystyki produktów.

› Porównywarki cen – integracje


Pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą

Pewność, że produkty z Twojego sklepu internetowego można łatwo znaleźć w wyszukiwarce Google, znacząco zwiększa szansę na sukces w e-Commerce. Efektywne SEO pomoże produktom pojawić się w wynikach wyszukiwania jako najtrafniejsze wyniki dla wpisywanych w wyszukiwarki słów kluczowych.

Wykorzystuj własną wiedzę oraz narzędzia jak Planer słów kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) do zaplanowania słów kluczowych istotne z punktu widzenia Twojego biznesu i stworzysz treści zgodne z zasadami SEO.

Przede wszystkim kontroluj treści i nazwy linków url: podstron, produktów i kategorii – powinny być one krótkie, ale jednocześnie zawierające pełne nazwy produktów i nazwę marki lub producenta. Pozwoli to wyszukiwarkom łatwiej zidentyfikować Twój sklep internetowy.

Długofalowa strategia SEO
Czym jest długofalowa strategia SEO w sklepie internetowym. To maksymalna widoczność w wynikach Google (SERP) i świadomość marki e-Commerce. Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. W obecnym SEO niezbędna jest naturalna symbioza z innymi działaniami marketingu online w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i świadomości Twojej marki.

Nacisk na wizerunek sklepu internetowego w wirtualnej rzeczywistości, czyli komunikacja skierowana do użytkowników i obecność w wartościowych witrynach oraz ilość społecznego zaangażowania odbiorców (np. komentarzy i reakcji w social mediach) to obecnie najbardziej istotny czynnik, jaki Google bierze pod uwagę, indeksując i wartościując dany sklep internetowy.

Jeśli zastanawiasz się wciąż, czy zabrać się za pozycjonowanie samemu, czy zlecić to firmie zewnętrznej, pamiętaj, że to Ty najlepiej znasz swój produkt i najlepiej zadbasz o treści jednakowo na blogu, czy na kanałach mediów społecznościowych.

Skuteczne SEO
Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Dwa rodzaje klientów
Dobrze prowadzony sklep nie może całkowicie pozbawionego treści i ograniczać się do opisów oferty produktowej. Musisz pamiętać, że klienci, którzy dokładnie wiedzą, po co odwiedzają sklep internetowy i co chcą kupić, stanowią tylko część odwiedzających. Często to nawet połowa odwiedzających Twój sklep internetowy.

Druga połowa klientów chciałaby coś kupić, ale dopiero szuka inspiracji i podpowiedzi. A Ty, jako ekspert powinieneś im pomóc w wyborze produktu, opisania nowych trendów w modzie je na stronie sklepu lub w specjalnym blogu. Oto przykładowe tematy, które mogą stanowić inspirację do pisania: tematy poradnikowe, teksty podkreślające oferowane marki oraz asortyment, przedstawianie nowych kolekcji, sezonowe propozycje, teksty związane z trendami, propozycje prezentów w określonej kwocie itp.

Dzięki pisaniu na blogu Twojego sklepu internetowego wpływasz na świadomość klientów. Świadomy i zadowolony klient jest również bardziej lojalny, co oczywiście ma pośredni wpływ na wzrost sprzedaży.

pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Jak pozycjonować e-Commerce?

Jeśli chcesz pozycjonować sklep e-Commerce lub szukasz Agencji SEO, przeczytaj nasz poradnik nt. pozycjonowania sklepu internetowego...


Pozyskaj klientów
Bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Pamiętaj, że Twój sklep internetowy to nie jedyny z kanał, dzięki którym trafiasz do klientów. Zacznij od Google’a i daj się odnaleźć w wyszukiwarce. Wyszukiwarka Google to miejsce, gdzie internauci zdobywają wiedzę o produktach i zaczynają proces zakupowy.

Poza pozycjonowaniem organicznym Google oferuje Tobie możliwość zaistnienia na pierwszej stronie wyszukiwań praktycznie od samego startu sklepu internetowego, bez czekania aż Twoja strona naturalnie się wypozycjonuje. Możesz to zrobić, korzystając z reklam AdWords w Google lub specjalnie przygotowanej dla sklepów internetowych usługi Google Shopping.

Google Shopping
Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub w prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

Jak zintegrować Twój sklep z Google Shopping:

  • Otwórz konto Google Merchant Center
  • Wygeneruj plik z danymi o produktach dostępnych w sklepie tzw. feed
  • Zaimportuj ten plik na koncie Google Merchant Center
  • Utwórz konto Google AdWords i połącz je z kontem Google Merchant Center
  • Uruchom kampanię produktową.

Zakupy Google Shopping


Marketing w sklepie internetowym

Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. Sklep internetowy potrzebuje symbiozy pozycjonowania SEO z działaniami marketingu w sieci, w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i poszerzenia świadomości istnienia Twojego sklepu wśród odbiorców marki. Postawienie na jeden element dotarcia do klientów może być niewystarczający do tego, żeby zwiększyć znacząco sprzedaż.

Treści – sposób na zdobycie zaufania klientów
Sposobem na lepsze pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach oraz stworzenie pożądanej otoczki wokół własnej marki jest tzw. Content marketing (Marketing treści). Jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu nowych klientów poprzez publikowanie interesujących i przydatnych treści, które wpływają na przyszłą konwersję w sklepie. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnego marketingu, opartego na przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Content marketing kosztuje mniej niż tradycyjny marketing, a generuje nawet 3 razy więcej leadów.

Content marketingiem określa się wszystkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinary, wideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z Twoją branżą.

Marketing treści to działanie typu „win-win”, dzięki czemu obie strony, zarówno potencjalny klient, jak i Twój sklep odnoszą korzyści. Content marketing pomoże Ci w zwiększeniu ruchu, a w konsekwencji wzroście sprzedaży i zysków. Ma tę przewagę nad reklamą, że pozwala budować długotrwałą relację z odbiorcą i działa również po długim czasie od publikacji.

Wartościową treścią masz szansę przekonać do zakupu, przedstawiając produkt w sposób unikalny i zachęcający. Pomocnym narzędziem, aby zmobilizować jeszcze niezdecydowanych klientów, jest prowadzenie firmowego bloga, który poprzez możliwość obcowania z marką, także w kontekście niesprzedażowym, pomaga uzyskać wyższą szansę konwersji przy ponownej wizycie.

Rodzaje tekstów (content marketingu) w sklepie internetowym:

  • blogi – mogą być podstroną sklepu internetowego lub funkcjonować pod niezależnym adresem internetowym
  • poradniki – treść ekspercka powiązana z oferowanymi produktami, porady dla kupujących
  • treści eksperckie – artykuły pisane przez ekspertów w branży, wywiady z ekspertami i trendsetterami
  • recenzje produktów – najbardziej efektywne, jeśli dokonywane są przez osoby cieszące się zaufaniem, np. przez blogerów
  • opisy produktów – teksty o produktach, które stanowią dopełnienie informacji wymienianych na karcie produktowej

E-mail marketing
Internet przepełniony jest od treści. Co minutę pojawia się miliony postów na Facebooku i wyszukiwań w Google. W gąszczu informacji e-mail jest wciąż cenną i skuteczna forma komunikacji. E-mail marketing w e-Commerce jest odpowiedzialny za wyższy wzrost konwersji w porównaniu z innymi formami promocji.

Pamiętaj, że konsumenci, którzy otrzymują newslettery, wydają więcej, niż Ci, którzy ich nie otrzymują Twojej informacji. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii e-mail marketingowej można sprzedawać więcej i skuteczniej. Newslettery skierowane do subskrybentów sklepu dają wiele możliwości niestandardowej promocji produktów i marek. Mailing może zawierać informacje o nowościach w sklepie, aktualnych promocjach czy specjalnych, spersonalizowanych, dostosowanych do indywidualnego zapotrzebowania ofertach.

Najlepszym impulsem do częstszych zakupów są przede wszystkim związane ze sferą kosztów: niższe koszty dostawy, niższe ceny towarów, specjalne zniżki. Dzięki komunikacji marketingowej poprzez e-maile możesz z powodzeniem wdrożyć te rozwiązania. W komunikacji newsletterowej Twojego sklepu wysyłaj informacje o rabatach, zniżkach i kuponach promocyjnych do wykorzystania. Wiele osób zapisuje się na newsletter swoich ulubionych marek i sklepów właśnie po to, aby przede wszystkim dowiedzieć się o najnowszych ofertach.

Platformy mailingowe
Dobra oferta to oferta dopasowana do potrzeb. Nie każdy e-mail będzie tak samo interesujący dla wszystkich odbiorców z Twojej listy. Dlatego postaraj się nie wysyłać tego samego komunikatu do całej bazy. Używając profesjonalnego systemu do email marketingu jak Mailchimp lub FreshMail możesz korzystać z takich funkcjonalności jak segmentacja i personalizacja. W ten sposób wygenerujesz każdemu klientowi indywidualny spersonalizowany mailing z dynamicznym contentem. To nic innego jak mailing sprzedażowy z wykorzystaniem informacji, jakie ma o kliencie sklep internetowy. Dzięki temu możliwe jest stworzenie kampanii, która trafi dokładnie w potrzeby kupujących.

Wykorzystaj potencjał Twojego sklepu internetowego i zbierać lojalną społeczność wokół niego właśnie poprzez budowanie własnej bazy mailingowej i możliwość komunikacji z odbiorcami poprzez newsletter.

Newsletter Mailchimp

Maile transakcyjne
Informujące o statusie zakupu mogą być wykorzystywane również jako e-­mail marketing. Należą do nich maile potwierdzające założenie konta, złożenia zamówienia w sklepie internetowym, jego realizacji, wysyłki itp.

Nawet 20% treści w mailu transakcyjnym może być przeznaczone na komunikację marketingową typu baner z ofertą czy cross-­selling. Tworząc takie wiadomości transakcyjne, musisz pamiętać, aby były spersonalizowane, zwracania się do klienta i niezbyt oficjalne. Skuteczność maili transakcyjnych muszą być dostarczane do klienta niezwłocznie po wykonaniu przez niego zakupu, kiedy jego zaangażowanie jest największe oraz powinny zawierać inne elementy jak np. przyciski social media.


Media społecznościowe i relacje z klientem

Integracja Twojego sklepu internetowego z mediami społecznościowymi w działaniach marketingowych jest istotna, aby móc konkurować z innymi markami, a Twój sklep z odzieżą odniósł sukces. Platformy społecznościowe, choć same w sobie nie sprzedają, są źródłem ruchu dla sklepu internetowego, dlatego nie powinieneś ich ignorować w swoich działaniach.

Dobrze prowadzone profile społecznościowe skutkują długofalowo wyższą konwersją sprzedaży. Dzięki obecności w kanałach takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest zdobędziesz wiedzę o swoich klientach, skupisz zaangażowaną i lojalną społeczność, przeprowadzisz działania promocyjne, dając zniżki, rabaty dla fanów, prowadząc kampanie wirusowe oraz przede wszystkim zbudujesz świadomość marki i rozwiniesz swoją działalność.

Najskuteczniejszym pod względem generowania ruchu i sprzedaży wśród platform społecznościowych pozostaje Facebook. Obecnie rośnie również potencjał społecznościowy Instagrama i Pinteresta i coraz więcej sklepów internetowych korzysta z tych platform.

Audyt mediów społecznościowych, monitoring kilku słów związanych z biznesem, kategorią produktową, podgląd konkurencji pozwoli Tobie poznać potencjalnych klientów uniknąć błędów popełnionych przez konkurencję. Ustawienie monitoringu na słowa dotyczące naszej kategorii produktowej, dadzą pełen obraz naszej grupy docelowej. Gdzie przebywa, dyskutuje i wymienia się doświadczeniami.

Zbadamy najaktywniejsze tematy i zidentyfikujemy osoby, które mając wpływ na społeczność, mogą być zainteresowane potencjalną współpracą z Twoim sklepem, albo które możesz poprosić o pomoc – beta testy produktu, albo opinię. Taka osoba może wskazać błędy w prezentacji czy problemy produktu, na które nie zwróciliśmy uwagi, skupiając się na innych aspektach sklepu.

Wiele osób dzieli się swoim doświadczeniem zakupowym po nabyciu towaru i dlatego ogromna część produktów dostępnych w Internecie doczekała się opinii konsumenckich. Co więcej, klienci mogą obecnie zakupić te same lub podobne towary u wielu dostawców, przez co opinia samego sklepu jest silnym czynnikiem determinującym zakup.

Możliwość zamieszczenia recenzji produktu w sklepie internetowym nie wystarczy, najważniejsze z perspektywy właściciela e-sklepu jest umiejętne zachęcenia klientów do ich napisania. Opinie klientów najłatwiej zbierzesz poprzez proste ankiety. Przygotuj kwestionariusze oceniające ogólne doświadczenia konsumenta z Twoim sklepem oraz kwestionariusze po dokonaniu zakupu. Wyślij do klienta prośbę o recenzję w mailu, około 3 dni po zakupie.

Relacje w mediach społecznościowych i opinie są jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na budowanie stabilnej marki. Świadomy i nowoczesny sklep internetowy powinien zbierać i analizować opinie swoich klientów, aby jeszcze lepiej opracowywać swoją ofertę oraz budować wiarygodny wizerunek w sieci.

Media społecznościowe | Fanpage na Facebooku

Monitoruj wyniki
Prowadząc sklep internetowy, musisz na bieżąco orientować się, który z produktów sprzedaje się najlepiej, skąd przychodzą klienci, jakie działania podejmują na stronie i czego szukają na Twojej witrynie. Analizuj statystyk i naucz się je rozumieć.

Regularnie śledząc zachowania klientów, poznasz ich potrzeby i będziesz mógł na nie efektywnie reagować. Najprostszym przykładem zbierania wiedzy o swoich klientach na podstawie historii ich zakupów, a także przeglądanych przedmiotów są systemy rekomendacji.

Niezbędnym narzędziem do analityki internetowej dla e-Commerce jest Google Analytics z rozbudowanym modułem dla e-Commerce. Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do danych o sprzedaży, zarówno na poziomie całego serwisu, jak i dla poszczególnych produktów. Możesz iść o krok dalej i zintegrować swoje konto Analytics z systemem do email marketingu i śledzić zachowania odbiorców Twoich mailingów, zwiększając efektywność z tego kanału.

Google Analytics


Zwiększenie ruchu w sklepie

Sklep internetowy bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. Ciągłe zwiększanie ruchu w sklepie to podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoja grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu internetowego możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem, że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


Zwiększenie sprzedaży w sklepie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy z odzieżą lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie internetowej lub w e-sklepie, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


III. Założenie e-sklepu – ciekawe rozwiązania

Jeżeli chcesz otworzyć sklep internetowy może zainteresuje Cię kilka ciekawych pomysłów na biznes e-Commerce. Tworząc sklep internetowy warto poznać i zastanowić się nad wdrożeniem alternatywnych pomysłów na sklep internetowy jak Dropshipping, sklep Marketplacem.


Sklep Dropshipping

Dropshipping stał się popularnym pomysłem na e-biznes, ponieważ jest łatwy w konfiguracji i wymaga bardzo niewielkich inwestycji. Dzięki swojej innowacyjności, prostocie i niskim kosztom sklepy dropshippingowe stały się światowym trendem. Sklep odzieżowy może oczywiście również działać w modelu droppshipping.


Jak działa dropshipping?

dropshipping jak działa

Jak działa i jak zacząć dropshipping?

Tradycyjny sklep internetowy wymaga zarządzania zapasami produktów i obsługi logistyki wysyłkowej. Nowym, alternatywnym pomysłem na e-biznes jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-Commerce dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką.

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta. Cały proces jest obsługiwany automatycznie z poziomu sklepu dropshippingowego. Gdy produkt jest sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego, sklep po prostu przekazuje zamówienie do hurtownika lub producenta, który je zrealizuje.

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego modelu handlu detalicznego, tak samo w systemie dropshipping sprzedawca osiąga zysk z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Sklep Dropshipping

Jeżeli dropshipping to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy dropshipping i odnieść sukces w e-Commerce.


Sklep marketplace

Sklep marketplace to innowacyjne podejście do e-sprzedaży, przypominające internetowe targowisko. Marketplace jest miejscem, a dokładnie sklepem, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców. Jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów każdemu z klientów. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości produktów pozwala stworzyć szeroką ofertę cenową, ale i zróżnicowaną dostępności towarów oraz czas dostawy. Zakupy w sklepie marketplace przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

Marketplace jest miejscem gromadzącym w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Stanowi innowacyjne podejście do sprzedaży, przypominające internetowe targowisko.

jak działa marketplace

Sprzedawcy współpracujący z marketplace używają gotowej infrastruktury sklepu, korzysta z promocji i mogą liczyć na szerokie grono klientów, do których dociera oferta. Każdy sprzedawca ma swój panel w ramach sklepu, w którym zarządza swoimi produktami.

Sklep typu marketplace zależności od segmentu oraz skali, z jaką działa może być sklepem branżowym o wąskiej ofercie, bądź dużą platformą z szerokim, zróżnicowanym asortymentem. Ze względu na niskie koszty operacyjne i niski próg wejścia, rozwiązania typu marketplace stały się światowym trendem w e-commerce.

Jak działa sklep marketplace, jego wady i zalety


Jak założyć sklep internetowy z odzieżą – najczęstsze pytania (FAQ)

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą za darmo?

Przeszukując internet, można znaleźć oferty sklepów internetowych za darmo. Jednak przyglądając się takim ofertom, warto mieć na uwadze stwierdzenie ekonomistów „there ain’t no such thing as a free lunch” („nie ma darmowych obiadów”), które nie mniej ni więcej oznacza, że za wszystko trzeba płacić. Decydując się na darmowy sklep internetowy, będziesz miał liczne ograniczenia transferu, możliwość dodania tylko kilku produktów, nie będziesz mógł zmieniać wyglądu sklepu, czy używać istotnych funkcji integracji dla Twoich klientów. Przy tego typu projektach warto również uważać na tzw. haczyki i gwiazdki, których nie pokazuje oferta oraz pamiętać, że przeniesienie sklepu z takiej platformy w przyszłości będzie bardzo kosztowne.

Czy opłaca się założyć sklep internetowy z odzieżą?

Sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku. Nawet jeżeli prowadzenie sklepu nie będzie Twoim głównym zajęciem to zawsze  dodatkowe źródło dochodu, które warto brać pod uwagę. Sklep internetowy w odróżnieniu od tradycyjnego handlu to przede wszystkim możliwość redukcji kosztów funkcjonowania. Nie jest konieczne prowadzenie punktów sprzedaży, zatrudniania dużej liczby pracowników, a w niektórych przypadkach utrzymywania dużych magazynów. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę, ceny, szybciej reagować na zmiany i trendy oraz niemal natychmiastowo odpowiadać na potrzeby klientów.

Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż kiedykolwiek decyduje sposób prowadzenia sklepu, jakość usług oraz obsługa i kontakt z klientem. Niezależnie od tego, czy masz już długo własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na prowadzenie sklepu internetowego, przeczytaj jakie:
Najważniejsze korzyści i możliwości e-Commerce

Własny sklep internetowy z odzieżą czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków w internecie, modę i zaufanie do takiej formy zakupów, własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta mogą być nieopłacalne.
Własny sklep internetowy poradnik


Podsumowanie

Mam nadzieję, że przejście tych kilku kroków jak założyć sklep internetowy z odzieżą pomoże przełożyć Twój pomysł na sklep internetowy na rzeczywistość.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Zobacz również nasz cennik sklepów internetowych lub skorzystaj z konfiguratora sklepów internetowych.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Jaki sklep internetowy wybrać?

Systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy. Poznaj opis kilku oprogramowań do sklepu, ich wady i zalety, które zebraliśmy podczas naszej pracy oraz podczas rozmów z naszymi klientami. Dowiedź się i Ty jaki sklep internetowy wybrać w 2024 roku.

4.8/5 - (148 votes)
Kontakt przez messenger