Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

jak wybrać wykonawcę strony internetowej

Potrzebujesz nowej strony www i zastanawiasz się, jak bezpiecznie wybrać wykonawcę strony internetowej? Możesz spotkać się ze skrajnymi opiniami dotyczącymi kosztów stworzenia strony internetowej. Chcesz wiedzieć, jak wybrać odpowiedniego wykonawcę, który przygotuje dobrą i funkcjonalną stronę?

Masz chęć do działania, planujesz rozkręcić Twój biznes, masz dobry produkt, markę lub ciekawy biznesplan? Brakuje Ci jednego bardzo ważnego elementu każdego profesjonalnego, przemyślanego i przynoszącego sukcesy biznesu… strony internetowej.

Jeżeli już wiesz, że do sukcesu potrzebujesz skrojonej na miarę strony internetowej i podejmiesz decyzję o stworzeniu skutecznej strony internetowej, zastanawiasz się na pewno, kto stworzy profesjonalną stronę internetową? Co warto wiedzieć i jak nie dać się oszukać? Podpowiemy Ci jak wybrać odpowiedniego wykonawcę strony, na co zwrócić szczególną uwagę, ile kosztuje strona internetowa, która będzie spełniała swoje zadanie i cele, czyli będzie generowała zyski dla Twojego biznesu.


Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jakie są główne rodzaje stron internetowych?
  • Jaki jest orientacyjny koszt stworzenia strony www w zależności od jej celu?
  • Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?
  • Czym kierować się przy wyborze wykonawcy strony internetowej?
  • Jaki jest zakres pracy agencji interaktywnej?
  • Dlaczego warto wybrać usługę projektu strony w agencji interaktywnej?

Chcąc stworzyć stronę internetową większość firm i osób prywatnych powierza stworzenie strony internetowej specjalistom. Stronę internetową można oczywiście stworzyć samemu, ale współpraca z wykonawcą ma to na celu profesjonalne wykonanie projektu strony. Niestety wybór firmy, która może się podjąć tego zadania, nie jest prosty.


Wybór wykonawcy strony internetowej

Wybór wykonawcy strony internetowej nie jest łatwym zadaniem. Firmy wykonujące strony różnią się od siebie, a co za tym idzie ich oferty różnią się od siebie propozycjami rozwiązań technologicznych, zakresem działania, gwarancją i wieloma innymi elementami, na które musisz zwrócić uwagę.

Porównanie zróżnicowanych ofert agencji tworzących strony jest na tyle trudne, że dla wielu klientów podjęcie tej decyzji trwa nawet kilka miesięcy. Następnie klienci, działają pod presją czasu, co wpływa w negatywny sposób na końcowy projekt.

W naszej agencji wykonujemy liczne, zróżnicowane strony internetowe zarówno proste strony landing pages, strony firmowe, sklepy internetowe, jak i rozbudowanych dedykowane strony internetowe. Co roku trafia do nas kilku klientów, którzy rozpoczęli współpracę z nierzetelnym wykonawcą, przez co stracili czas i pieniądze. Nierzadko są to firmy, które również wysyłały do nas wstępne zapytanie o wycenę, jednak ostatecznie wybrały nierzetelną firmę i ofertę.

Jako agencja od lat pracujemy z klientami, którzy przy pierwszym kontakcie pytają nas o ceny i rady w zakresie wyboru najlepszego wykonawcy strony internetowej. Z tego powodu zdecydowaliśmy się przygotować artykuł, który ma pomóc czytelnikom w podjęciu dobrej decyzji dotyczącej wyboru wykonawcy, który stworzy profesjonalną stronę internetową. Pamiętaj o naszych wskazówkach, a przy ostatecznej decyzji zachowaj zdrowy rozsądek.

jak wybrać wykonawcę strony internetowej

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej – poradnik

Szacowany czas czytania: 42 minuty

  1. Określenie celu strony internetowej
  2. Brief projektu strony internetowej
  3. Wybór wykonawcy strony internetowej
  4. Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy strony
  5. Jak dokonać dobrego wyboru?
  6. Jak wybrać wykonawcę sklepu internetowego?
  7. Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?
  8. Cena strony internetowej porównanie ofert
  9. Czas wykonania strony internetowej
  10. Utrzymania strony internetowej
  11. Kto wykona stronę internetową?
  12. Agencja interaktywna – The New Look
  13. Jak założyć stronę internetową samemu?
  14. Podsumowanie

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej krok po kroku

Wybór wykonawcy strony internetowej może być trudnym zadaniem. Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę, m.in. doświadczenie, zakres usług, cena i portfolio. Oto kilka naszych praktycznych wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepszego wykonawcę dla Twojej strony internetowej:

  1. Zdefiniuj cele i potrzeby

    Zanim zaczniesz szukać wykonawcy, zdefiniuj swoje cele i potrzeby związane z projektem strony internetowej. Określ, jakie funkcje i cechy chcesz, jakie cele chcesz osiągnąć oraz jakie są Twoje oczekiwania co do wyglądu i użyteczności strony.

  2. Przygotuj budżet

    Określ, jaki budżet jesteś gotów zainwestować w projekt strony internetowej. To pomoże Ci zawęzić pole potencjalnych wykonawców.

  3. Znajdź potencjalnych wykonawców

    Istnieje wiele sposobów znalezienia potencjalnych wykonawców, takich jak agencje interaktywne, niezależni freelancerzy, referencje od znajomych i rodzin, ogłoszenia internetowe, czy platformy freelancerskie. Zwróć uwagę na doświadczenie i portfolio potencjalnych wykonawców.

  4. Sprawdź referencje i portfolio

    Przeglądając portfolio i referencje wykonawców, dowiesz się, jakie projekty już zrealizowali i jakie są ich umiejętności. Oceniaj jakość ich prac oraz zwracaj uwagę na projekty podobne do Twojego.

  5. Skontaktuj się z wykonawcami

    Skontaktuj się z kilkoma potencjalnymi wykonawcami, aby omówić swoje potrzeby i oczekiwania. Zadawaj pytania dotyczące ich doświadczenia, procesu pracy, terminów realizacji projektu, kosztów i wsparcia po wdrożeniu.

  6. Oceń oferty

    Porównaj oferty od różnych wykonawców pod kątem ceny, umiejętności, doświadczenia i referencji. Nie wybieraj oferty tylko na podstawie najniższej ceny; ważne jest znalezienie równowagi między jakością i ceną.

  7. Podpisanie umowy

    Kiedy już wybierzesz wykonawcę, sporządź pisemną umowę, która określi zakres projektu, terminy, koszty, warunki płatności i inne kluczowe informacje. Umowa zabezpieczy obie strony i pomoże uniknąć nieporozumień.

  8. Monitoruj postęp projektu

    Bądź na bieżąco z postępem projektu, aby upewnić się, że spełniane są Twoje oczekiwania i terminy. Regularna komunikacja z wykonawcą jest kluczowa.

  9. Testowanie i optymalizacja

    Po zakończeniu projektu dokładnie przetestuj stronę i upewnij się, że działa zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Jeśli są potrzebne poprawki, omów je z wykonawcą.

  10. Współpraca po wdrożeniu

    Upewnij się, że masz plan wsparcia technicznego po wdrożeniu strony, a także ewentualnych aktualizacji i utrzymania.

Wybór wykonawcy strony internetowej to ważna decyzja, która ma wpływ na sukces projektu. Wspłpraca z odpowiednim wykonawcą strony internetowej to kluczowy krok, który może wpłynąć na sukces Twojego projektu. Staraj się wybrać wykonawcę, który ma doświadczenie i umiejętności związane z Twoimi potrzebami i celami.


Określenie celu strony internetowej

Aby wybrać wykonawcę strony internetowej, musisz najpierw sprawdź, na czym tak naprawdę Ci zależy. Pierwszym krokiem w celu stworzenia atrakcyjnej, funkcjonalnej i dopasowanej do Twoich potrzeb strony jest precyzyjne określenie, jakiej strony potrzebujesz:

  • czy ma to być jedynie wizytówka zawierające podstawowe dane na temat firmy, jej usług, produkty?
  • czy strona stworzona zgodnie z najnowszymi trendami graficznymi, z ciekawymi funkcjonalnościach oraz szczególnie przyjazna dla Google?

Strona Blog. Blog internetowy to rodzaj strony internetowej, na której możesz umieszczać wpisy. Blog pozwala na bardziej personalną, bezpośrednią komunikację niż inne strony internetowe. Dowiedź się więcej o stronie blog internetowy.

Strona wizytówka. Jak sama nazwa wskazuje strona wizytówka, ma być przejrzystą, nieskomplikowaną stroną zawierającą najważniejsze informacje na temat firmy. Klienci, którzy wybierają ten rodzaj stron internetowych, to najczęściej firmy i osoby świadczące usługi poza siecią. Dowiedź się więcej o stronie internetowej wizytówka.

Strona One Page. One Pager to strona internetowa składająca się z „jednej strony” głównej, często wydłużonej, po której można poruszać się, przesuwając scrollem, używając specjalnej nawigacji. Strona One Page może zawierać wszystkie informacje dotyczące danej firmy, produktu, ale w innej formie niż na zwykłej stronie internetowej. Dowiedź się więcej o stronie internetowej One Page.

Strona Landing page. Strona Landing page jak sama nazwa wskazuje to strona lądowania, czyli taka, na którą trafiają najczęściej użytkownicy po kliknięciu w banner, mailing, link sponsorowany lub link reklamowy. Dlatego strona landing page powinna być logicznym rozszerzeniem treści znajdującej się w reklamie. Landing page najczęściej nie zawiera oddzielnych podstron i jest stroną samodzielną, mikrostroną, ale może być elementem większej witryny. Dowiedź się więcej o stronie internetowej Landing page.

Strona profesjonalna dla firmy. To strona przyciągająca rozwiązaniami graficznymi z rozbudowaną funkcjonalnością, z szerokim wachlarzem możliwości. Jest to strona dla firm, których biznes opiera się na działaniu w internecie, budowaniu relacji z klientami. To również strona nastawiona na wyniki w wyszukiwarce Google. Czytaj więcej o stronie internetowej dla firmy.

Strona internetowa premium. Strona premium opiera się na najnowszych trendach graficznych i rozwiązaniach UX. Jest to strona z nie standardowymi funkcjonalnościami oraz z szeregiem rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie i bezpieczeństwo. Dowiedź się więcej o stronie internetowej premium.

Strona internetowa sklepu. Strona internetowa sklepu jest rozwiązaniem idealnym dla Ciebie, jeśli poza sklepem chcesz mieć także w pełni funkcjonalną stronę internetową Twojej firmy lub produktu. Połączenie strony internetowej i sklepu internetowego pozwala na administrowanie stroną internetową ze sklepem za pomocą jednego panelu. Dowiedź się więcej o stronie internetowej ze sklepem.


strona firmy poradnik
Profesjonalna strona firmy
Profesjonalna strona firmy jest niezbędna dla Twojego sukcesu. Nie można prowadzić firmy, nawet tradycyjnej, bez obecności w Internecie.
Przeczytasz o: Nazwa domeny, Hosting, CMS, E-commerce, Celu strony, Projekt i optymalizacja, Statystyki, Administracja.
strona internetowa co to jest
Co to jest strona internetowa?
Profesjonalna strona firmy jest niezbędna dla Twojego sukcesu. Nie można prowadzić firmy, nawet tradycyjnej, bez obecności w Internecie.
Przeczytasz o: Nazwa domeny, Hosting, CMS, E-commerce, Celu strony, Projekt i optymalizacja, Statystyki, Administracja.

Brief projektu strony internetowej

Jeżeli już wiesz, jaki jest Twój cel i wiesz jakiej strony potrzebujesz, to zanim zaczniesz szukać wykonawcy, warto przygotować tzw. brief projektu. Brief to dokument lub zapytanie mailowe, w którym opiszesz swoje potrzeby i oczekiwania związane z projektem. Przygotowując brief, poświęć na to odpowiednią ilość czasu. Dobrze napisany dokument pomoże Ci uzyskać precyzyjną wycenę projektu oraz ułatwi trafny wybór wykonawcy.

Elementy briefu, które powinieneś uwzględnić w kontakcie z wykonawcą strony:

  • określ cele i rodzaj strony, jaki chcesz zrealizować dzięki nowemu projektowi
  • opisz funkcjonalności strony, które są przez Ciebie wymagane
  • przedstaw strukturę strony oraz opisz, jakie podstrony powinny znaleźć się w ramach projektu
  • jeżeli posiadasz stronę, opisz obecnej mankamenty oraz powody, dla których chcesz ją zmienić
  • określ kierunku, w którym chcesz podążać, podaj linki do stron konkurencji lub projektów, które mogą być inspiracją
  • podaj informacje, jeżeli interesuje Cię dodatkowy zakres prac jak administracja strony, pozycjonowanie SEO, działania marketingowe

W ramach briefu możesz również wstępnie określić, jaki budżet chcesz przeznaczyć na nową stronę internetową oraz kiedy powinna być gotowa. Wstępne określenie budżetu w briefie pozwoli na wstępie wyeliminować agencje, które są zbyt drogie lub pozwoli już na tym etapie zaproponować lepiej dostosowane rozwiązanie oraz dobór najlepszej możliwej technologi w tym budżecie.


Wybór wykonawcy strony internetowej

Jak już określiłeś potrzeby względem strony internetowej i wiesz już jaki rodzaj strony internetowej potrzebujesz, przyszedł czas na wybór wykonawcy Twojej strony internetowej.

Wybór wykonawcy strony internetowej ma znaczenie. Ten etap jest niezwykle ważny, ponieważ w Internecie możesz napotkać na nierzetelnych wykonawców. Pamiętaj strona internetowa, która jest zrobiona szybko, tanio i „profesjonalnie” po prostu nie istnieje i będzie zapewne generować w przyszłości dodatkowe koszty. Profesjonalizm wymaga zarówno nakładu czasu, jak i środków. Dlatego nie polecamy zlecania stworzenia strony internetowej osobom, które ogłaszają się w internecie i grupach na Facebooku.

Na tym etapie najrozsądniej jest wybrać sprawdzonego wykonawcę, który posiada zróżnicowane i ciekawe portfolio, co potwierdzi jego profesjonalizm w projektowaniu stron internetowych. Sprawdź, z jakimi orientacyjnymi kosztami musisz się zmierzyć, porównując cenniki na stronach agencji lub wysyłając zapytanie ofertowe.

Porównując oferty, dowiesz się, że koszty utworzenia strony internetowej potrafią znacznie się wahać za tak samo zapowiadający się produkt. Różnice w cenie mogą być duże, ponieważ korzystając z usług niektórych firm lub freelancera zapłacisz wyłącznie za produkt finalny, czyli samą stronę internetową, która często może mocno odbiegać od wizji Twojej strony. Prawdopodobnie nie otrzymasz żadnej gwarancji na właściwe funkcjonowanie strony, zapewne nie otrzymasz też instrukcji obsługi do strony lub innego wsparcia. Nie masz też żadnej gwarancji, że za pół roku freelancer będzie skłonny do dalszej współpracy, ponieważ może być zajęty kolejnym projektem.

Freelancer sprawdzi się jedynie w przypadku mniejszych projektów oraz takich, w których budżet jest ograniczony, a czas realizacji nie jest tak istotny. Decydując się na ten wybór, pamiętaj, że freelancerzy często pracują po godzinach i kontakt z nimi może być utrudniony. Wybór freelancera sprawdzi się również przy projektach stron, które będą oparte o gotowe rozwiązanie.

W przypadku dużych projektów, w które wymagają zaangażowania większej ilości specjalistów, naturalnym wyborem będzie agencja. Agencje większe doświadczenie oraz poświęcają więcej czasu na współpracę, komunikację i wykonanie projektu. Współpracując z agencją, możesz również liczyć na wiedzę ekspercką, doradztwo specjalistów z zakresu wielu obszarów.

Warto zaufać sprawdzonej agencji interaktywnej, która ma doświadczenie przy różnych projektach stron internetowych zarówno dla prywatnych klientów, jak i dla firm. Jeśli zdecydujesz się na wybór agencji interaktywnej, koszt utworzenia strony internetowej będzie oczywiście wyższy. Przede wszystkim dlatego, że w cenie otrzymasz prawdopodobnie coś więcej niż samą stronę internetową:

  • indywidualny projekt graficzny strony internetowej
  • gwarancja właściwego funkcjonowania strony internetowej
  • terminowe wykonania strony internetowej
  • optymalizacja SEO dla wyszukiwarek
  • instrukcja obsługi strony internetowej i wsparcie
  • doradztwo w zakresie marketingu internetowego i mediów społecznościowych
  • gwarancję współpracy w kolejnych etapach rozbudowy strony internetowej

Pamiętaj o naszych wskazówkach, a przy ostatecznej decyzji zachowaj zdrowy rozsądek.

co to jest agencja interaktywna

Jak wybrać agencję interaktywną?

Chcesz stworzyć profesjonalną stronę internetową i świadomie wybrać agencję interaktywną? Przeczytaj nasz poradnik nt. Co to jest agencja interaktywna...


Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy strony

Wykonawcy strony internetowej posiadają różny proces projektowania, używają innych technologii oraz mają różne koszty wdrożenia potencjalnie takiego samego projektu. Dlatego dobrze określony zakres projektu lub brief powinien umożliwić porównania elementów, które będą miały wpływ na cenę projektu oraz jakość współpracy.

Na wstępie warto porównać merytoryczne treści na stronie agencji, jakie usługi świadczą oraz czy ich polityka cenowa jest przejrzysta. Takie informacje już na wstępie pozwolą Ci określić, czy danej firmie możesz zaufać.

Zwróć uwagę na zakres oferowanych usług, czyli agencja zajmuje się administracją i rozwojem stworzonej strony internetowej, czy posiada wiedzę i kompetencję pozycjonowania SEO, czy posiada bazę wiedzy lub, czy przeprowadzi szkolenia z systemu zarządzania stroną, którą stworzyła. Dzięki takim informacjom wiesz, że możesz liczyć na wsparcie specjalistów, którzy Ci pomogą w przyszłości.

Dodatkowym atutem przy wyborze agencji może być to czy może dodatkowo zaprojektować dla Ciebie logo lub pomóc w prowadzeniu mediów społecznościowych, czy opracowaniu wizualnym marketingu internetowego.

Sam wygląd strony agencji interaktywnej jest ważny, ale bardziej istotne są realne projekty, czyli portfolio dotychczasowych realizacji agencji.


Portfolio realizacji

Portfolio zamieszczone na stronie agencji to kluczowy element wyboru wykonawcy strony, ponieważ mówi o jego jakości oraz co otrzymasz w podanej cenie. Przeglądając portfolio pamiętaj, że realizacje to nie tylko pokazane case study na stronie, ale również wdrożenie projektu. Przedstawione portfolio może odbiegać od końcowej realizacji. Oglądając zrealizowane projekty, warto sprawdzić również jak wdrożony projekt wygląda na smartfonie.

Portfolio poprzednich realizacji agencji pokazuje jej potencjał. Jakość portfolio pozwoli Ci wyobrazić sobie, jak może prezentować się Twoja strona, jeżeli zdecydujesz się na współpracę. Różnorodne realizacje pokazuje możliwości potencjalnego wykonawcy strony, a szczególnie, w jakim stylu, jakiej jakości robią projekty oraz z jakimi branżami mają największe doświadczenie. Agencja z urozmaiconym portfolio i doświadczeniem to najlepszy klucz wyboru twórcy strony internetowej.


Zakres usług agencji

Ważnym elementem mówiącym o profesjonalizmie firmy tworzącej strony internetowej jest zakres dodatkowych usług, jakie świadczy agencja.

Dodatkowe usługi świadczone przez agencję interaktywną to:

  • administracja strony internetowej
  • wsparcie rozwoju strony internetowej
  • projektowanie graficzne
  • pozycjonowanie stron internetowych SEO
  • marketing internetowy SEM
  • szkolenie z obsługi platformy CMS

Zwrócił uwagę na zakres usług, jakie oferuje wykonawca strony internetowej, ponieważ są to ważne elementy, jakie wpływają na poprawę funkcjonalności strony w przyszłości.

Dowiedz się, czy projekt Twojej strony internetowej objęty jest gwarancją oraz wsparcie po wdrożeniu. Zapytaj, czy po zakończeniu prac możesz liczyć na dodatkową pomoc wykonawcy oraz jakie są koszty takiego wsparcia.


Kontakt z agencją

Ważne jest wybrać wykonawcę strony internetowej, z którym można utrzymywać stały kontakt podczas procesu projektowego i w przyszłości. Kontakt z agencją to nie tylko szybki przepływ informacji i realizacji projektu, ale również gwarancja, czy wykonawca zatrudnia odpowiednią ilość pracowników.

Sprawdź, jak potencjalny wykonawca radzi sobie z odpowiedzi na zapytanie projektowe i wyjaśnienie założeń projektu. Pamiętaj jednak, że o profesjonalizmie nie świadczy szybki czas odpowiedzi, ale przede wszystkim merytoryczna odpowiedź na przesłane zapytanie lub brief. Dzięki temu dowiesz się, jaki jest stosunek do potencjalnych klientów ma wykonawca.

Pierwszy kontakt z agencją zapewne odwzorowuje również sposób komunikacji w trakcie wykonywania zlecenia, a także udzielanie odpowiedzi na pytania lub potencjalne problemy w przyszłości.


Proces projektu strony

Tworzenie stron internetowych to wieloetapowy proces, którego celem jest stworzenie spójnej i przemyślanej strony internetowej. Pamiętaj, że każdy wykonawca może mieć inny proces tworzenia stron internetowych. Wiedza na ten temat pomoże Ci lepiej poznać specyfikę jego działania.

Proces tworzenia stron internetowych wymaga sporego nakładu pracy oraz właściwego podejścia. Taki proces oczywiście wymaga zaangażowany specjalistów różnych dziedzin. Dzięki bliskiej współpracy pracowników agencji oraz właściwej koordynacji prac możesz liczyć na stworzenie optymalnego projektu strony.

Powstawanie strony internetowej można podzielić na kilka kluczowych etapów – wycena, projekt i wdrożenie, pozycjonowanie SEO, administracja.

  • Kontakt i wycena – analiza zapytania, oferta z wyceną zakończona podpisaniem umowy.
  • Projekt i wdrożenie – projekt graficzny, UX, dostosowanie treści, wdrożenie, rozwój i testy.
  • Optymalizacja i pozycjonowanie SEO – optymalizacja i dostosowanie strony do wyszukiwarki Google.
  • Utrzymanie i rozwój strony – administracja, bieżąca pomoc w obsłudze i rozwoju strony.

Podczas analizy procesu tworzenia strony, warto zwróć również uwagę na informacji na temat terminu realizacji projektu i wdrożenia strony internetowej. Najlepiej, jeżeli dostaniesz informacje na temat minimalnego i maksymalnego czasu realizacji Twojego projektu.

Proces tworzenia strony internetowej


Cena wykonania strony internetowej

Cena wykonania strony internetowej to bez wątpienia istotny element, który ma kluczowe znaczenie w trakcie wyboru twórcy strony internetowej. Bierz pod uwagę szczególnie agencje, które w jasny sposób przedstawiają swój cennik i koszty stworzenia strony na swojej stronie agencyjnej.

Dobrze, jeżeli potencjalny wykonawca ma do dyspozycji różne pakiety, które kategoryzują rozbudowaną ofertę. Oferta projektowania stron internetowych w formie pakietów pozwoli Ci w łatwy sposób dopasować odpowiednie rozwiązanie do Twojego budżetu oraz potrzeb firmy.

Niektóre agencje poza stałymi pakietami oferują również usługę samodzielnej wyceny projektu. Na stronie internetowej wykonawcy możesz odszukać tzw. kalkulator wyceny strony internetowej lub konfigurator strony internetowej. Możesz również wypełnić brief projektowy, w którym możesz określić widełki Twojego budżetu, co pomoże określić cenę wykonania projektu strony.

Na tym etapie sprawdź również, w jaki sposób jest rozliczany projekt oraz czy konieczne jest wpłacenie jakiejś kwoty zaliczki przy podpisaniu umowy.

Na temat szczegółowych kosztów wykonania strony internetowej z opisem wszystkich czynników wpływające na cenę wykonania strony internetowej, czytaj w dalszej części artykułu.


Używane technologie 

Analizując koszty strony internetowej, dowiedz się od agencji, w jakiej technologii będzie wykonana Twoja strona internetowa. Bierz pod uwagę jedynie tylko rozwiązania oparte na najpopularniejszych CMS (system zarządzania treścią), ponieważ tylko wybór takiej technologi daje Ci gwarancję bezproblemowej edycji treści i rozwoju strony w przyszłości.

Na rynku występuje kilka sprawdzonych systemów CMS. Każde z rozwiązań CMS ma swoje plusy i minusy, które możesz szczegółowo poznać w innym naszym artykule. WordPress to obecnie najbardziej popularny i niezawodny system CMS. Z uwagi na swoją popularność oraz możliwość rozbudowy, wydaje się być dobrym rozwiązaniem dla większości projektów stron internetowych.

Co to jest CMS – poradnik

Wybierając CMS WordPress warto pamiętać, że jest to bardzo popularna platforma, na której kiepski wykonawca stworzy niskiej jakości stronę, a profesjonalista stworzy stronę internetową na najwyższym, dedykowanym poziomie. Dlatego też ceny oraz jakość realizacji mogą być bardzo zróżnicowane.

Dzieje się tak, ponieważ w internecie jest dostępnych dużo gotowych motywów, które wystarczy wgrać na serwer i dostosować do potrzeb projektu. Takie rozwiązanie nie wymaga większych umiejętności i obniża to cenę projektu, ale również wpływa na końcową jakość projektu. Strony internetowe zbudowane w ten sposób są niedostosowane do potrzeb klienta, znacznie wolniejsze i niebezpieczne. Korzystając z takiego rozwiązania, trzeba liczyć się również z wieloma ograniczeniami w przyszłości.

Pamiętaj jednak, że profesjonalni twórców projektuje i koduje własne motywy i dedykowane strony, które korzystają z CMS WordPressa. Wybierając takie rozwiązanie, możesz liczyć na indywidualną personalizację strony, wysoką jakość wykonania oraz szybkość ładowania strony. Wybierając takiego partnera do stworzenia strony, musisz się liczyć, że za stronę zapłacisz nieco więcej niż średnia rynkowa, realizacja projektu potrwa nieco dłużej, ale w taki efekt warto zainwestować.


Opinie innych klientów

W podjęciu decyzji wyboru wykonawcy strony pomocne mogą być opinie poprzednich klientów. Dzięki takim referencjom możesz przeważnie dowiedzieć się, jak przebiegała współpraca wykonania strony internetowej, możesz uzyskać dodatkowe informacje dotyczące szczegółów realizacji zlecenia oraz czy wykonawca jest godny polecenia.

Pamiętaj, że nie wszystkie firmy umieszczają referencje dotychczasowych klientów na stronie. Zazwyczaj informacje o wykonawcy możesz oprzeć jedynie na referencjach, które są wybiórczo umieszczone na stronie agencji. Informacji na temat wykonawcy możesz również poszukać w opiniach Google lub w mediach społecznościowych. Dzięki temu zyskasz zapewne szerszy obraz i być może upewnisz się co do swojej decyzji.


Jak dokonać dobrego wyboru?

Twój wybór wykonawcy strony internetowej powinien być przemyślany, a cena nie powinna być głównym czynnikiem, który wpłynie na decyzję. Jeżeli dobrze porównasz oferty i dokonasz mądrego wyboru, zapewne będziesz zadowolony z efektu końcowego.

Chcąc ułatwić sobie proces porównania potencjalnych wykonawców, możesz skorzystać z listy podstawowych pytań, które powinieneś przesłać potencjalnym wykonawcom, a potem je zebrać i porównać.

Brief z opisem wymagań technicznych powinien poruszać następujące kwestie:

  1. Jaki powinien być budżet opisanego projektu?
  2. Jaki jest termin realizacji projektu?
  3. Na jakiej platformie CMS będzie oparta strona?
  4. Czy można edytować stronę za pomocą konfiguratora (buildera) lub bloków?
  5. Czy projekt będzie zbudowany w oparciu o:
    – bezpłatny motyw (szablon)
    – płatny motyw (szablon) z licencją
    – dedykowany motyw (szablon) stworzony dla projektu
  6. Jakie dodatkowe funkcje powinna posiadać strona?
  7. Czy projekt jest objęty gwarancją i co ona obejmuje?
  8. Jaki jest koszt dodatkowych prac w przeliczeniu na roboczogodzinę?
  9. Czy agencja oferujecie wsparcie po projekcie oraz w jakim zakresie i cenie?
  10. Czy oferowane jest szkolenie z obsługi CMS lub dostępna jest dokumentacja, baza wiedzy?

Pamiętaj jednak, że aspekt techniczny strony to nie wszystko. Ważną wskazówką do wyceny projektu są strony referencyjne. Razem z briefem warto przesłać również strony, które Ci się podobają i które przedstawią jaki efekt chcesz osiągnąć.


Jak wybrać wykonawcę sklepu internetowego?

Nie każda firma tworząca strony internetowej, będzie dobrym wykonawcą sklepu internetowego. W przypadku rozwiązań e-Commerce często wymagana jest dodatkowa wiedza i umiejętności. Sklep internetowy do prawidłowego funkcjonowania wymaga dodatkowych funkcji oraz integracji z innymi systemami zewnętrznymi.

Dodatkowe integracje sklepu internetowego:

  • Metody płatności – bramki płatności, płatności odroczone i raty
  • Systemy księgowe, systemy ERP i CRM
  • Metody wysyłki – integracje kurier, InPost
  • Integracje marketing, sprzedaż wielokanałowa
  • Integracje obsługi klienta

Dodatkowe funkcjonalności sklepu:

  • Rozszerzenia produktu w sklepie internetowym
  • Dodatkowe funkcjonalności strony koszyka i zamówienia
  • Promocje w sklepie
  • Sklep dropshipping, marketplace
  • Funkcja B2B i program partnerski

Podczas poszukiwania wykonawcy sklepu internetowego, warto na wstępie współpracy zapytać, czy wykonawca sklepu ma doświadczenie z wdrożeniem danych integracji i funkcji. Jeżeli Twój sklep internetowy wymaga integracji z systemem zewnętrznym, której wybrana platforma e-Commerce nie wspiera, należy ustalić, czy wykonawca zatrudnia developera do samodzielnego wdrożenia takiego rozwiązania.

Bardzo często zdarza się, że agencja bierze na siebie integracje z danym systemem, nie mając w tym zakresie doświadczenia. W konsekwencji wydłuża to projekt, generuje dodatkowe nieprzewidziane koszty, a nawet wymaga zakończenie współpracy z danym wykonawcą i poszukiwania bardziej doświadczonej agencji e-Commerce lub Software house.


Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

Koszt utworzenia strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników i tak naprawdę odpowiedź na pytanie o koszt strony internetowej wymaga skonkretyzowanych wytycznych. To mniej więcej tak jak z zakupem samochodu. Podstawowa wersja kosztuje stosunkowo niewiele, jednak kiedy zaczniesz dodawać kolejne opcje, może się okazać, że wartość Twojego wymarzonego auta wzrośnie nawet kilkakrotnie. Podobnie jest ze stronami internetowymi. Pamiętaj, że bardzo często ze stroną internetową jest tak jak z samochodem to co najdroższe kryje się pod maska, czyli po stronie administracyjnej strony. Pozornie atrakcyjna strona www może być wykonana szybko, ale nie będzie miała wielu funkcjonalności.

Profesjonalny twórca stron internetowych lub agencja interaktywna, która na co dzień tworzy strony internetowe będzie w stanie oszacować tzw. widełki kosztu Twojej strony internetowej lub zaproponują odpowiedni pakiet na podstawie wstępnego briefu projektu.


Wycena strony internetowej

Najlepiej jeżeli porównasz przynajmniej kilka ofert i wybierzesz tą, która wzbudzi Twoje największe zaufanie, a koszt wykonania strony będzie według Ciebie racjonalny. Pamiętaj też, że cena zazwyczaj idzie w parze z jakością. Jeżeli uznasz że koszt wykonania strony zdecydowanie odstaje od średniej, koniecznie spytaj z czego to wynika i co wpływa na cenę.

Bierz pod uwagę jedynie strony internetowe tworzone z systemem CMSem (np. WordPress), czyli panelem, gdzie można samodzielnie edytować treści na stronie. Strona taka ma lepsze wyniki w wyszukiwarkach ze względu na jej częstsze aktualizacje. Masz też możliwość prowadzenia na niej bloga, portfolio oraz wprowadzania innych zmian i aktualności.


Ile kosztuje strona internetowa?

Strony internetowe pomimo szybko rosnących cen usług na rynku w 2022 roku wydają się być dość stabilne.

Strona internetowa w 2023 r. będzie kosztować Cię od 1500 do 6000 zł netto. Jeżeli chcesz zrealizować projekt indywidualny, wówczas będziesz musiał zapłacić więcej niż 6000 zł netto. Ostateczna cena strony internetowej oczywiście zależy od cennika danej agencji, z którą zaczniesz współpracę wykonania strony internetowej.

Koszt strony internetowej w agencji interaktywnej zaczyna się od bloga za 1500 zł, strony firmowej od 2500 zł, czy strony premium od 6000 zł. Poznaj pełne zestawienie kosztów stron internetowych:


  • Strona blog to koszt od 1500 zł / 3500 zł netto
  • Strona wizytówka to koszt od 1500 zł – 2500 zł netto
  • Strona One page to koszt od 1500 zł / 3000 zł netto
  • Strona Landing page to koszt od 1500 zł / 3000 zł netto
  • Strona portfolio to koszt od 2500 zł / 4500 zł netto
  • Strona firmowa to koszt od 2500 zł / 6500 zł netto
  • Strona internetowa premium to koszt od 6000 zł – 10.000 zł netto
  • Strona dedykowana to koszt od 6000 zł netto lub indywidualna wycena
  • Strona e-learning to koszt od 3500 zł / 8000 zł netto
  • Strona z systemem zamówień dla restauracji to koszt od 1500 zł – 3500 zł netto
  • Strona ze sklepem internetowym to koszt od 2500 zł / 7500 zł netto

Wyceń sam stronę internetową

Chcesz stworzyć stronę internetową i zastanawiasz się jaki budżet zarezerwować na Twój projekt? Wycen sam projekt za pomocą Wirtualnego doradcy.


Powyższy cennik jest wyłącznie orientacyjnymi kosztami utworzenia strony internetowej i nie stanowią oferty handlowej naszej agencji. Poznaj nasze aktualne ceny projektu stron internetowych oraz nasze rabaty:

Cennik strony internetowe


Koszt strony z pozycjonowaniem

Stworzenie strony internetowej nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści, wymaga pozycjonowania organicznego SEO, płatnych reklam lub działania w mediach społecznościowy. Najbardziej skutecznym rodzajem pozycjonowania strony internetowej jest pozycjonowanie organiczne SEO.

W naszej agencji wyróżniamy trzy rodzaje skutecznych działań, usług pozycjonowania stron internetowych:

  • Podstawowe SEO – indeksowanie Google.
  • Optymalizacja – przyśpieszenie strony, optymalizacja elementów strony, cachowanie.
  • Wsparcie SEO – audyt strony i analiza treści, wdrożenie narzędzi SEO, wsparcie SEO dla Klienta.

Pozycjonowanie strony internetowej SEO/SEM – cennik

Koszt pozycjonowani strony internetowej jest elastyczny i zróżnicowany. Dużo zależy od samej strony, nazwy domeny, branży, jej konkurencji. Koszt strony internetowej z pozycjonowaniem zależy od ceny samej strony, które zostały opisane powyżej oraz usługi pozycjonowania SEO.

Strona internetowa z pozycjonowaniem to koszt pakietu strony internetowej plus koszt usługi pozycjonowania od 100 zł – 550 zł netto

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym i czasochłonnym, wymaga podjęcia szeregu działań. Poza podstawowymi kosztami pozycjonowania musisz się liczyć z dodatkowymi wydatkami w przyszłości, aby uzyskać najlepszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania dla poszczególnych fraz kluczowych.

Koszt optymalizacji strony internetowej

  • dla małej strony optymalizacja może kosztować od 300 zł
  • dla dużej strony lub sklepu od 400 zł do kilku tysięcy złotych

Koszt tworzenia treści na stronę

Tworzenie treści wyceniane jest najczęściej na podstawie objętości tekstu, czyli na ilości znaków ze spacjami (zzs). Podane ceny dotyczą tekstów o objętości 1000 zzs.

Teksty standardowe SEO – proste teksty wykorzystywane w szeroko rozumianym content marketingu, teksty niewymagające researchu, teksty lifestylowe na bloga.

  • Teksty na bloga od 15 do 30 zł netto
  • Teksty proste od 25 do 50 zł netto
  • Teksty marketingowe od 30 do 60 zł netto

Teksty specjalistyczne SEO – specjalistyczne teksty na stronę internetową, bloga firmowego. Teksty specjalistyczne wymagające specjalistycznej wiedzy i researchu branży, specjalistycznej wiedzy, słownictwa, artykuły eksperckie, poradniki, teksty sponsorowane itp.

  • Teksty marketingowe od 40 do 80 zł netto
  • Teksty na podstawie źródeł od klientaod 40 do 80 zł netto
  • Teksty specjalistyczne od 50 do 100 zł netto
  • Teksty profesjonalne od 60 do 120 zł netto

Decydując się na usługę typowej agencji możesz wybrać przeważnie dwa główne modele rozliczenia w zależności od Twoich celów biznesowych i preferencji:

  • Płatność za efekty pozycjonowania – model płatności składa się z opłaty początkowej oraz opłaty powiązanej za wyszukiwanie i obecnością Twojej strony w TOP 10 wyników wyszukiwania.
  • Płatność abonamentowa za pozycjonowanie – w modelu abonamentowym płacisz stałą, określoną kwotę za pozycjonowanie Twojej strony, niezależnie od je rzeczywistych wyników.
ile kosztuje pozycjonowanie strony

Ile kosztuje pozycjonowanie SEO?

Zastanawiasz się ile kosztuje pozycjonowanie organiczne strony lub sklepu. Przeczytaj nasz poradnik na temat kosztów pozycjonowania SEO...


Inne czynniki wpływające na koszt strony www

Jak już przedstawiliśmy w tekście różnego rodzaju strony internetowe różnią się bardzo od siebie. Poszczególne projekty wymagają indywidualnego podejścia i wyceny. Proste strony internetowe, które mają być tylko wizytówką, można wykonać w 2-3 dni, a w skrajnych przypadkach nawet kilka godzin, dlatego ich cena nie bęzie wygórowana i dostępna nawet dla małych firm i usługodawców. Inne profesjonalne, skomplikowane strony mogą wymagać czasochłonnych, dedykowanych integracji oraz zaangażowania dużego zespołu specjalistów.

Dlatego też koszt strony internetowej nie może być stały i często różni się kilkukrotnie, a nawet kilunastokrotnie. Poniżej przedstawimy kilka istotnych, dodatkowych czynników wpływających na ostateczną cenę strony internetowej.

Koszt wykonania strony a dodatkowe funkcjonalności

Istotnych czynnikiem wpływającym na ostateczną wycenę strony internetowej są jej wymagania funkcjonalne. Zaliczyć do nich możemy poszczególne funkcje jak:

  • kreatywny i unikalny wygląd strony
  • specjalny interfejs strony
  • sklepu internetowego
  • zaawansowany katalog produktów lub usług
  • dynamiczne cenniki
  • złożone formularze
  • systemy rezerwacyjne
  • strefy dla użytkowników
  • dostępność strony dla osób z niepełnosprawnościami (WCAG)
  • duża wydajność i obsługa dużej liczby użytkowników

Każda dodatkowa funkcjonalność wpływa na skomplikowanie wdrożenia strony internetowej, tym samym wymaga dłuższego czasu realizacji. Należy zwrócić uwagę na to, że czas realizacji wpływa nie tylko na wysokość ceny, ważne jest jaka jest stawka godzinowa danego specjalisty. Pamiętaj, że wdrożenie funkcjonalności to proces, który nalezy zaplanować i nie każdą funkcję strony da się przygotować szybciej oraz nie każdą funkcjonalność można wdrożyć od razu.

Podsumowując, koszt strony internetowej zależy od:

  • rodzaj wdrożonego CMS
  • branża, dla której wykonana jest strona
  • rodzaj strony internetowej
  • wykonawca strony – agencja interaktywna vs freelancer
  • czas realizacji strony
  • jakość strony: projekt, wdrożenie, optymalizacja, szybkość ładowania strony
  • oprtymalizacja strony internetowej i przygotowanie pod SEO
  • ilość treści i jej skomplikowanie
  • poziom rozbudowania strony
  • wielojęzyczności strony internetowej
  • ilość potrzebnych integracji i funkcjonalności

Cena strony internetowej porównanie ofert

Jeżeli masz już zebrane oferty wyceny strony internetowej od agencji interaktywnych, zapewne zauważysz dużą rozbierzność ceny strony internetowej za podobnie zapowiadający się produkt. Jak zatem wybrać odpowiednią ofertę wyceny strony internetowej, a tym samym najlepszego wykonawce?

Oferty, które otrzymasz z pewnością będą się różnić zarówno jeśli chodzi o cenę, ale również o zakres dodatkowych funkcji strony lub usług świadczonych przez agencję. Najlepiej jeżeli wybierzesz ofertę, która wzbudzi Twoje największe zaufanie, a koszt wykonania strony będzie według Ciebie racjonalny lub zgodny z Twoim aktualnym budżetem. Pamiętaj też, że cena zazwyczaj idzie w parze z jakością, ale nie awsze jest to reguła. Jeżeli uznasz że koszt wykonania strony zdecydowanie odstaje od średniej, nie odżucaj z góry takiej oferty, ale zapytaj z czego to wynika i co wpływa na cenę. Każda agecnja interaktywna ma swoją filozofię wyceny, rozliczania projektu i nie zawsze mozna w łatwy sposób porównać takie usługi.

Na co zwrócić uwagę wybierająć ofertę wyceny strony internetowej:

  • doświadczenie agencji oraz portfolio i liczba zrealizowanych projektów
  • skład specjalistów zatrudnionych w agecji, która ma wykonać projekt
  • czas realizacji projektu strony internetowej
  • znajomość Twojej branży przez agencję, która ma zaprojektować stronę
  • możliwość późniejszego administrowania, pozycjonowania i rozwoju strony
  • klarowność i profesjonalizm oferty na stronie agencji

Wycena strony Fixed Price czy Time & Material

Pamiętaj, koszt stworzenia i rozwoju strony internetowej może opierać się na dwóch rodzajach wyceny projektu i współpracy z agencją interaktywną. Dwa najbardziej popularne rozwiązania to Fixed price i Time & Material.

Fixed Price i Time & Material to dwa różne modele współpracy, które warunkują, w jaki sposób będzie przebiegało wdrażanie Twojej strony internetowej przez projektanta. Rodzaj umowy na wykonanie projektu uzależniony jest od wielu czynników, np. tego jakim budżetem dysponuje wykonawca, czy ma przygotowane wszystkie materiały (tekstowe i graficzne) potrzebne web developerowi do przygotowania strony, czy chce mieć wgląd w zmiany i postęp pracy na różnym etapie, czy może woli otrzymać gotowy i skończony projekt.

Fixed price (stała cena) – cena realizacji ustalana na początku współpracy, po analizie funkcjonalnej i dokładnym wyznaczeniu zakresu prac i przyjęciu określonych założeń projektowych

Time & Material – w modelu tym rozliczenie następuje na podstawie zakontraktowanego czasu i ustalonej stawki dziennej lub godzinowej

Fixed Price czy Time & Material – poradnik


Czas wykonania strony internetowej

Po wyborze twórcy Twojej strony przychodzi pora na oszacowanie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej. Tworzenie strony internetowej to proces składający się z kilku etapów. Zaczynając od rozmów i negocjacji, poprzez sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją, analizę, poszukiwanie inspiracji, stworzenie koncepcji funkcjonalno-graficznej, wdrożenie i testowanie. Każdy z tych etapów trwa, kosztuje i często wymaga zaangażowania wielu osób – project managera, grafików, użytecznościowa od UX, programisty. Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej zależy oczywiście od poziomu skomplikowania, projektu graficznego i funkcjonalności:

  • Strona wizytówka to czas od 3-5 dni pracy grafika i programisty
  • Strona podstawowa to około 10-30 dni pracy grafika i programisty
  • Strona rozszerzona (premium) to 30 dni i więcej pracy grafika i programisty
  • Strona internetowa sklepu to 30 dni i więcej pracy grafika i programisty

Znając już cel strony internetowej i czas wykonania możemy określić koszty jej wykonania. Każda agencja interaktywna posiada sztywny cennik w zależności od tzw. pakietów lub stawkę za roboczogodzinę.

Ile trwa stworzenie strony internetowej.


Utrzymanie strony internetowej

Tworzenie strony internetowej to ciągły proces. Cena strony interenetowej wiąże się ronież z koszty po stworzeniu strony internetowej. Po jej powstaniu będziesz musiał prowadzić Twoją stronę i ją administrować. Twoim zadaniem będzie nie tylko utrzymanie jej na poziomie tak jak w chwili startu, ale przede wszystkim dodawanie nowych treści oraz poszerzanie funkcjonalności.

Prowadzenie strony internetowej
Prowadzenie strony internetowej nie jest trudnym zajęciem, choć będzie wymagało poznania pewnych aspektów technicznych. Jeśli to lubisz i masz na to czas, to Twoja strona zawsze będzie aktualna oraz bezpieczna. Pamiętaj w przypadku strony internetowej wszystkie błędy są monitorowane przez Google i przełoży się to na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei będzie wpływać na ilości potencjalnych klientów trafiających do Twojej firmy.

Wsparcie strony WordPress

Administracja strony internetowej
Działania związane z administracją strony internetowej wymagają systematyczności. Oczywiście skomplikowane prace techniczne związane z opieką nad stroną internetową, bieżącą obsługą i usuwaniem usterek możesz zlecić firmie zewnętrznej. Usługa administracji stroną internetową obejmuje techniczne prace związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami, kopie zapasowe, zmiany związane z rozbudową strony, czy wprowadzaniem nowych treści, dodawanie wpisów.

Administracja strony WordPress

Optymalizacja i pozycjonowanie SEO
Uzupełnieniem oferty projektu strony internetowej jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. W trakcie projektowania strony lub tuż po jej wdrożeniu warto uzupełnić stronę internetową o szereg rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie oraz zoptymalizować szybkość ładowania strony. Zapytaj firmę, której powierzysz projekt i wdrożenie strony o dodatkową ofertę pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej.

Pozycjonowanie strony WordPress


Kto wykona stronę internetową?

Większość firm i osób prywatnych powierza stworzenie strony internetowej specjalistom. Ma to na celu profesjonalne wykonanie projektu strony. Niestety wybór firmy, która może się podjąć tego zadania, nie jest prosty. Strony internetowe są bardzo zróżnicowane, dlatego też wyspecjalizowały się różnego rodzaje firmy projektujące i wdrażające strony internetowe. 

Projekt strony internetowej może wykonać dla Ciebie:

  • Agencja interaktywna
  • Agencja e-Commerce
  • Software house

Każda z tych firm ma swoją specyfikę pracy oraz używanych technologii. Pamiętaj, że możliwości danej firmy, można określić po możliwościach jej pracowników. Dlatego zwróć uwagę na ważne dla Ciebie opcje, zakładki oraz wygląd witryny, a szczególnie logo, jeżeli chcesz, by go wykonali.

Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w przygotowaniu i wdrożeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta. Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje interaktywne należą projektowanie serwisów www i stron internetowych.

Agencji e-Commerce to wyspecjalizowana agencja interaktywna w tworzeniu projektów i rozwiązań dla branży e-Commerce. Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje e-Commerce należą: sklepy internetowe, platformy e-Commerce, platformy i sklepy B2B, sklepy dropshipping i sklepy marketplace.

Software house to wyspecjalizowana firma zajmujące się tworzeniem oprogramowania. W typowych projektach realizowanych przez software house dużą wagę przykładana się do analizy procesów biznesowych klienta, tworzenia specyfikacji funkcjonalnej, testowania aplikacji oraz jej integracji z innymi systemami. Firmy z tej branży zajmują się przede wszystkim tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie.

Projektant może wykonać również freelancer, ale na pewno solidnym wykonawcą strony internetowej nie będzie agencja reklamowa, agencja marketingowa, lub agencja SEO.


Agencja interaktywna – The New Look

Dynamika i duża konkurencja w internecie wymaga tworzenia nowoczesnych i responsywnych stron internetowych. Tworzenie stron www to dynamiczna dziedzina, w której jakość wykonania projektu i wdrożenia nigdy nie były tak kluczowe dla sukcesu Twojej firmy lub marki. Dlatego proces tworzenia stron internetowych, projektowanie grafiki, funkcjonalności nabiera nowego znaczenia.

Stworzenie profesjonalnej stron internetowych to złożony proces wymagający wiedzy i umiejętności projektowania nowoczesnych stron internetowych dopasowanych do potrzeb Klientów. Szukasz doświadczonej agencji do stworzenia strony internetowej?

Tworzymy strony internetowe przyjazne i dostosowane do potrzeb Twoich klientów, zapadające w ich pamięć. Oferujemy kompleksowe tworzenie stron internetowych od projektu, przez optymalizację treści, wdrożenia po pozycjonowanie w Google. Jako agencja interaktywna tworzymy strony internetowe dla urządzeń mobilnych i Google w oparciu o platformę WordPress. Wyróżniamy firmy i marki na tle konkurencji przez unikatowy projekt strony internetowej i dbanie o pozycję strony w Google.

Jak krok po kroku tworzymy strony internetowe?

  1. Planowanie – kontaktujemy się z Tobą, przeprowadzamy wywiad, aby dobrze poznać cele, potrzeby oraz ustalić priorytety projektu.
  2. Projektowanie – na podstawie określonych celów i zebranych wytycznych tworzymy projekt graficzny oraz funkcjonalny Twojej strony internetowej.
  3. Programowanie – nasi webdesignerzy i developerzy wdrażają funkcje, grafikę i treści mając na uwadze, aby strona wyświetlała się dobrze na każdym urządzeniu.
  4. Testowanie – na tym etap z Twoją pomocą upewniamy się, że strona internetowa spełnia wysokie wymagania, które sobie wyznaczyliśmy.
  5. Akceptacja – przed ostateczną publikacją strony w sieci wdrażamy ostatnie poprawki oraz przekazujemy Ci ostateczny projekt do akceptacji.
  6. Wdrożenie – gotowy projekt zostaje przeniesiony na tzw. produkcję i Twoja strona internetowa jest widoczna dla użytkowników.

Agencja interaktywna

Chcesz założyć lub rozwijać stronę internetową? Jesteśmy specjalistami nowych mediów. Tworzymy strony internetowe WordPress, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójne strategie marketingowe. Generujmy efekty w internecie! Skontaktuj się z ekspertami branży.


Jak wykonać stronę internetową samemu?

Oprogramowanie do projektowania stron internetowych, jak WordPress ewoluowało, dzięki czemu korzystanie z niego jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Nie musisz mieć umiejętności kodowania, aby stworzyć atrakcyjną i funkcjonalną witrynę. Pamiętaj o podstawowych zasady i wskazówkach, które nadadzą Twojej stronie profesjonalny wygląd, ułatwią jej znalezienie w wyszukiwarce i pokażą Twoją firmę w najlepszym świetle.

Co to jest WordPress?

Założenie strony WordPress może wydawać się skomplikowane. Jeżeli jednak masz podstawowe umiejętności związane z używaniem komputera i internetu nie powinno to być trudne. Zaczynając tworzenie strony WordPress, ucząc się, na pewno popełnisz mnóstwo błędów. Możesz oczywiście skorzystać z doświadczeń innych osób, aby nie powtarzać tych samych błędów podczas tworzenia własnego WordPressa. Nasz krótki przewodnik, pozwoli Tobie dowiedzieć się jak zacząć WordPress oraz jak w szybki i łatwy sposób nauczyć się obsługiwać stronę WordPress.

Jak założyć stronę internetową?

Jak stworzyć stronę www?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć stronę internetową krok po kroku: domena i hosting, instalacka CMS WordPress, Motyw, Strony, Wpisy, edycja treści…


Strona internetowa – najczęstsze pytania [FAQ]

Ile kosztuje strona internetowa?

Koszt stworzenia strony internetowej od podstaw może kosztować od 500 zł, jeżeli będziesz tworzyć stronę samodzielnie do 25.000 zł lub więcej zlecając stronę w dużej agencji interaktywnej. Średni koszt stworzenia strony www na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 4000 do 8000 zł. Koszty projektu i wdrożenia strony internetowej może znacznie wzrosnąć, jeśli Twój projekt jest niestandardowy.

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?

Stworzenie strony internetowej wiąże się z kosztami jej utrzymania jak koszt hostingu, domeny, czy administracji strony jeżeli używa ona systemu CMS jak WordPress.
Hosting współdzielony dla małej strony www to koszt od 80 zł/rocznie. Serwer dedykowany dla wymagającej strony z dużym ruchem to koszt od 250 zł/miesiąc.
Domena w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) to koszt od 50 zł.
Administracja strony internetowej w doświadczonej agencji to koszt od 100 zł/miesiąc.


Podsumowanie

Jak sam widzisz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak wybrać wykonawcę strony internetowej. Jeśli jednak masz sprecyzowane wymagania co do Twojej strony internetowej to niniejszy artykuł choć trochę pomógł Ci dowiedzieć się, na co zwrócić uwagę szukając twórcę strony internetowej lub wiesz, na co należy zwrócić uwagę wyceniając stronę internetową.

Wybór wykonawcy strony internetowej ma znaczenie, ponieważ w Internecie możesz napotkać na nierzetelnych wykonawców. Pamiętaj strona internetowa, która jest zrobiona szybko, tanio i „profesjonalnie” po prostu nie istnieje i będzie zapewne generować w przyszłości dodatkowe koszty. Mamy nadzieję, że po lekturze naszego artykułu już wiesz, dlaczego warto korzystać z agencji interaktywnej, gdy chcesz założyć własną stronę internetową. 

Na koniec przypomnienie najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepszego wykonawcę strony internetowej:

  • Wybierz wykonawcę, który ma doświadczenie w tworzeniu stron internetowych dla Twojego typu biznesu. Jeśli prowadzisz firmę, wybierz wykonawcę, który ma doświadczenie w tworzeniu stron internetowych dla firm. Jeśli prowadzisz bloga, wybierz wykonawcę, który ma doświadczenie w tworzeniu stron internetowych dla blogerów.
  • Wybierz wykonawcę, który ma dobre referencje. Zapytaj o referencje od poprzednich klientów wykonawcy.
  • Wybierz wykonawcę, który jest otwarty na komunikację. Ważne jest, aby mieć dobry kontakt ze swoim wykonawcą. Upewnij się, że wykonawca jest otwarty na Twoje pomysły i chętnie odpowiada na Twoje pytania.

Wybór wykonawcy strony internetowej to ważna decyzja. Biorąc pod uwagę nasze wskazówki, możesz znaleźć wykonawcę, który pomoże Ci stworzyć stronę internetową, która spełni Twoje potrzeby i cele.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojej strony internetowej lub po prostu chcesz wycenić projekt prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami otrzymasz nie tylko atrakcyjną graficznie, zbudowaną zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywną stronę (RWD), ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania treścią WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoją stroną internetową będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje nowa strona internetowa lub zmiana już istniejącej strony w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 1650 zł netto za stronę wizytówkę! Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę strony internetowej zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłej strony internetowej prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Strony internetowe cennik

Potrzebujesz wspacia profesjonalnej agencji interaktywnej do stworzenia Twojej strony internetowej? Zobacz nasze pakiety stron www...

4.8/5 - (265 votes)
Kontakt przez messenger