Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Ile zarabia sklep internetowy?

ile zarabia sklep internetowy

Sklepy internetowe rozwijają się w imponującym tempie i handel ucieka do internetu. Taka dynamika rozwoju rynku e-Commerce to wielka szansa na Twój sklep internetowy. Chcesz zacząć sprzedaż w internecie i zastanawiasz się, czy sklep internetowy się opłaca i ile można zarobić na sklepie internetowym?

E-Commerce to od kilku lat dynamicznie rozwijający się obszar, budzący zainteresowanie szerokiej grupy osób i firm. Rynek e-Commerce rozwija się bardzo szybko i utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Rozwój handlu elektronicznego napędza rozwój internetu, powstawanie nowych, nieznanych wcześniej usług e-Commerce, ale również nowe zjawiska jak pandemia czy lockdown.

Z drugiej strony rośnie konkurencja oraz oczekiwania kupujących, którzy chcą realizować zakupy taniej, wygodniej i szybciej. Pojawiają się nowe, innowacyjne rozwiązania handlu w internecie, rozwiązania łączące handel stacjonarny z internetowym, ułatwiające znalezienie właściwego produktu, pozwalające na szybsze dostarczenie zamówienia, usługi, produktów i usług wirtualnych.

Wejście na rynek e-Commerce i otworzenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne i nie wymaga w większości przypadków dużego budżetu. Na pewno będzie to wymagało podjęcia kilku ważnych decyzji i zdobycia pewnej wiedzy w temacie e-Commerce, którą postaramy się Ci przybliżyć. Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizowanie konkurencję. Jeśli zaś masz swój unikatowy produkt, warto przeanalizować najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, często zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilku prostych kroków.

Między innymi z tego powodu własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Wraz z rozpowszechnieniem platform e-Commerce takich jak WooCommerce, sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty, czy usługi w internecie bez wiedzy informatycznej. Teraz i Ty masz w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwala praktycznie od zaraz rozpocząć sprzedaż w internecie.


Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy?

Sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Dlatego nie bez powodu rynek e-Commerce staje się tak popularny. Handel internetowy niesie za sobą szereg korzyści zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Dla sprzedawców najważniejszą zaletą jest przede wszystkim redukcja kosztów. W odróżnieniu od tradycyjnego handlu nie jest konieczne prowadzenie punktów sprzedaży, zatrudniania dużej liczby pracowników, a w niektórych przypadkach utrzymywania dużych magazynów. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę, ceny, szybciej reagować na zmiany i trendy oraz niemal natychmiastowo odpowiadać na potrzeby klientów.


Zastanawiasz się, jak zacząć sprzedaż przez internet i ile można zarobić na sklepie internetowym? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik po zagadnieniach dochodem i zarobkami sklepu internetowego. Nasz przewodnik pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu zysków i kosztów związanych ze sprzedażą online, utrwalić podstawowe pojęcia.

Niezależnie od tego, czy masz już pomysł na własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na swój biznes, przeczytaj, ile potencjalnie możesz zarobić, otwierając sklep internetowy i jak zwiększyć Twoją szansę na sukces. Dowiedz się, jak i ile możesz zarobić na własnym sklepie internetowym.


Ile zarabia sklep internetowy?

Szacowany czas czytania: 30 minut

  1. Rynek sklepów internetowych i konkurencja
  2. Ile można zarabiać na sklepie internetowym?
  3. Ile zarabia sklep internetowy – definicje
  4. Podatki w sklepie internetowym
  5. Od czego zależy zysk sklepu internetowego
  6. Zysk w sklepie internetowym
  7. Jaka marża w sklepie internetowym?
  8. Rynek e-Commerce w Polsce
  9. Własny sklep internetowy czy warto?
  10. Jak zwiększyć zarobki w sklepie internetowym?
  11. Sukces w e-Commerce
  12. Własny sklep internetowy – jak zacząć?
  13. Podsumowanie

Rynek sklepów internetowych i konkurencja

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.

Dynamiczny wzrost sprzedaży w internecie nie zależy jedynie od światowych trendów i dyktatu technologii. Największym motorem napędowym branży e-Commerce jest efektywność tego rodzaju sprzedaży. Nawet duża konkurencja, a także niskie marże sklepów internetowych pozwalają osiągnąć większości sprzedawców dodatnie wyniki finansowe.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku. Dlatego coraz więcej sprzedawców szuka dla siebie niszy. Zaletą każdego niszowego biznesu e-Commerce jest to, że zazwyczaj nie potrzebują one dużego kapitału na start, a przy tym potrafią wygenerować większy zysk niż produkty sprzedawane dla masowego odbiorcy.


Ile można zarobić na sklepie internetowym?

Myśląc o sklepie internetowym? Zapewne chcesz wiedzieć, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.

Pamiętaj jednak, że jeśli dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze stałych dochodów należy dobrze przemyśleć kwestię marży w sklepie. Zbyt wysoka marża oznacza wysoką cenę produktu dla klienta końcowego. Tymczasem to właśnie niska cena produktu jest jednym z decydujących czynników, który ma wpływ na decyzje zakupowe. Klienci bez problemu mogą w internecie porównywać różne oferty, a w związku z tym – wybierać te, które są dla nich najkorzystniejsze.

Nie bez znaczenia są również działania marketingowe. To właśnie dzięki nim możesz dać się poznać szerokiemu gronu odbiorców i dotrzeć do większej rzeszy potencjalnych klientów.

Powinieneś jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć na siebie zarabiać w przeciągu 6 miesięcy od otwarcia go na odbiorców. Zasada ta jest aktualna dla większości biznesów. Dlatego powinieneś mieć budżet na pierwsze pół roku funkcjonowania e-sklepu.

Opłacalność sklepu internetowego może wynikać również z tego, co sprzedajesz i jakim zainteresowaniem cieszą się oferowane przez Ciebie produkty. Właściwie jest rzeczą oczywistą, że im więcej masz klientów i im więcej sprzedajesz, tym więcej możesz zarobić.


Ile zarabia sklep internetowy – definicje

Mówiąc o zarobkach sklepu internetowego należy poznać podstawowe pojęcia ekonomiczne opisujące to zagadnienie. W potocznym języku dość często zamiennie używane są określenia dochód i przychód. Są to jednak pojęcia oznaczające coś zupełnie innego i nie należy traktować ich zmiennie. Co należy rozumieć przez określenie dochód a co przez przychód sklepu internetowego.

Przychód sklepu

Przychód jest uzyskaną kwotą pieniędzy, którą sklep internetowy uzyskuje za sprzedaż swoich dóbr, usług czy towarów w danym okresie rozliczeniowym. Obliczając przychód firmy, bierze się pod uwagę wyłącznie wartość netto, czyli nie oblicza się podatku VAT.

Należy pamiętać, że wysokość przychodu nie odzwierciedla on faktycznej sytuacji finansowej sklepu. Dzieje się tak dlatego, że od przychodu należy jeszcze odjąć koszty jego uzyskania, czyli wszystkie koszty związane z działalnością gospodarczą, poniesione w danym okresie. Uzyskana w ten sposób kwota to dochód, od którego przedsiębiorca ma obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

Koszty uzyskania przychodu

Koszt uzyskania przychodów to wydatek poniesiony w celu uzyskania przychodu lub utrzymania źródła przychodów. Pomniejszenie przychodu o koszty uzyskania przychodu powoduje powstanie dochodu.

Dochód sklepu

Dochód to przychody pomniejszone o koszty uzyskania przychodu, a więc jest to różnica pomiędzy osiągniętymi przychodami a poniesionymi kosztami uzyskania przychodu. Warunkiem powstania dochodu jest następująca zależność, że uzyskany przychód musi być wyższy niż koszty uzyskania przychodów.

Dochód = przychody – koszty uzyskania przychodu

Dochód stanowi realne odzwierciedlenie sytuacji finansowej sklepu internetowego, ponieważ przedstawia informację o rzeczywiście wypracowanym zysku lub poniesionej stracie.

Zysk sklepu

Zysk to dodatni wynik finansowy sklepu internetowego, oznacza, że ma ono wyższe przychody niż koszty ich uzyskania. Zysk jest podstawą do inwestowania i rozwoju sklepu internetowego. W potocznym rozumieniu zysk to nadwyżka sprzedaży nad ogólnymi wydatkami sklepu.

Marża sklepu

Marża to różnica między ceną sprzedaży produktów a ceną jego zakupu, określająca nadwyżkę (zysk) uzyskiwaną ze sprzedaży produktów w sklepie ponad bezpośrednie koszty jego uzyskania. Marża może być wyrażona kwotowo lub procentowo.


Podatki w sklepie internetowym

Dochody sklep internetowy są jak każda działalność gospodarcza opodatkowane. Poza wyjątkowymi przypadkami będziesz płacił podatek VAT, podatek dochodowy od osób fizycznych PIT lub podatek od osób prawnych CIT.

Tworząc sklep internetowy, do wyboru masz następujące formy opodatkowania:

  • PIT – podatek dochodowy od osób fizycznych, z różnymi formami opodatkowania, tj. zasady ogólne (KPiR) – skalę podatkową lub tzw. podatek liniowy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych lub kartę podatkową.
  • RPE – ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, czyli uproszczona forma opodatkowania, bez możliwości korzystania z odliczeń, dostępna dla osób fizycznych i niektórych spółek osobowych
  • karta podatkowa – uproszczona forma opodatkowania, brak konieczności prowadzenia ksiąg, dostępna dla niektórych typów działalności prowadzonych w formie jednoosobowej lub spółek cywilnych
  • CIT – forma opodatkowania dla przedsiębiorstw prowadzących spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjne

Warto sprawdzić, czy masz możliwość skorzystania z rozliczenia w formie karty podatkowej lub ryczałtu, szczególnie jeśli zależy Ci na zminimalizowaniu formalności związanych z prowadzeniem sklepu. Jeśli samodzielnie nie wybierzesz formy opodatkowania, będziesz musiał się rozliczyć na zasadach ogólnych.

Podatek VAT

Konieczność odprowadzania podatku VAT obowiązuje przedsiębiorcę prowadzącego sklepu internetowego w przypadku sprzedaży produktów objętych obowiązkowym VAT-em, a także każdorazowo, po osiągnięciu obrotu przekraczającego 200 000 zł rocznie.

Każdy przedsiębiorca musi zarejestrować się jako płatnik VAT, chyba że:

  • jego sprzedaż nie przekracza wartości 200 tys. zł rocznie
  • sprzedaje wyłącznie towary i usługi zwolnione z VAT

Do płacenia podatku VAT można też zarejestrować się dobrowolnie. Taka forma opodatkowania ma swoje zalety szczególnie w przypadku świadczenia usług sklepu B2B na rzecz klientów biznesowych.

Ważną kwestią podatkową jest wybór dobrego biura rachunkowego. Warto zająć się tym jak najwcześniej, szczególnie że wielu księgowych podpowiada również swoim klientom, jak założyć działalność gospodarczą i pomaga w dopełnieniu wszystkich związanych z tym formalności.


Od czego zależy zysk sklepu internetowego

Kwestia zarobków sklepu internetowego nie jest łatwa do jednoznacznego ustalenia, ponieważ wpływa na to wiele zmiennych. Budowanie pozycji sklepu internetowego wymaga czasu. Konsumenci nie od razu odnajdą Twój sklep i obdarzą nową markę zaufaniem. Bardzo duże znaczenie w rozpoznawalności sklepu na pozycjonowanie organiczne SEO, czyli realizowanie zadań mających na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. SEO to działanie długo okresowe, dlatego należy również pamiętać, że klienci nie dowiedzą się o Twoim sklepie, jeśli nie będziesz prowadzić regularnych działań marketingowych i reklamowych.

Wysokość zysków zależy od wielu czynników:

  • unikalności produktu, atrakcyjności oferty sklepu
  • strategii marketingowo-promocyjnej sklepu
  • pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google
  • obsługa klienta
  • szybkość i wysokość ceny dostawy

Dopiero po jakimś czasie sklep zacznie być rozpoznawalny i biznes zacznie się rozwijać. Po kilku miesiącach możesz odnotować rosnący ruch w sklepie i zacząć zarabiać pieniądze. Na wysokość Twoich dochodów w sklepie bezpośrednio wpływa zadowolenie klientów. Im lepszą obsługę im zaoferujesz, możesz liczyć, że będą wracać i to również wpłynie na stałość dochodu. Tworząc sklep internetowy nie można zapominać o sprawnym działaniu logistyki sklepu oraz szybkości dostaw i wysyłki.


Zysk w sklepie internetowym

Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.

Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.

Miesięczny przychód sklepu internetowego – przykłady:

Miesięczny przychódRodzaj i wielkość sklepu
0 – 500 złsklepy prowadzone hobbistyczne lub takie, które dopiero wchodzą na rynek i nie są rozpoznawalne
500 – 3.000 złsklepy początkujące lub w pierwszej fazie rozwoju, które zaczynają zdobywać pierwszych klientów lub prowadzą kampanie produktowe w Google oraz mediach społecznościowych
3.000 – 10.000 złmałe i średnie sklepy, które są głównym dochodem właściciela sklepu, lub zatrudniają pierwszych pracowników
10.000 – 50.000 złto sklepy z kilkuletnim doświadczeniem, które posiadające unikatowy produkt oraz świetny pomysł na siebie lub prowadzą intensywną reklamę w Google, mediach społecznościowych, porównywarkach cen
50.000 – 250.000 złśrednie sklepy internetowe o ugruntowanej pozycji na rynku w swojej branży
250.000 zł i więcejśrednie i duże sklepy lub platformy e-Commerce o zasięgu krajowym, lub międzynarodowym

Jaka marża w sklepie internetowym?

W większości sklepów internetowych zysk sklepu zależy od marży, z jaką są sprzedawane produkty. Twoją marżą, jeżeli sprzedajesz niewłasne produkty, jest różnica między ceną sprzedaży produktów a ceną ich zakupu od producenta, dostawcy lub hurtowni. Powstała nadwyżka jest zysk sklepu uzyskiwaną ze sprzedaży ponad bezpośrednie koszty jego uzyskania.

Marża w sklepie może być wyrażona kwotowo lub procentowo.

  • Marża wyrażona procentowo jest bardzo popularnym miernikiem. Pokazuje ona rentowność sprzedaży. Pozwala ona na łatwe porównywanie ze sobą zyskowności sprzedaży towarów o różnych cenach.
  • Marża wyrażona kwotowo jest różnicą pomiędzy ceną sprzedaży a kosztem sprzedanego produktu. Marża procentowa jest stosunkiem marży kwotowej do ceny sprzedaży lub kosztu towaru. Istnieją dwa sposoby określania marży procentowej, zależnie od tego, czy wylicza się ją w odniesieniu do ceny sprzedaży, czy do kosztu sprzedawanego produktu.

Rynek e-Commerce w Polsce

Polski rynek e-Commerce jest bardzo rozdrobniony. Dominują głównie małe sklepy prowadzone przez małych i średnich przedsiębiorców, którzy działają jako firmy jednoosobowe. Większość prowadzonych biznesów e-Commerce skupia swoją działalność na handlu w tradycyjnych sklepach internetowych. Mniejsza ilość podmiotów prowadzi handel, usługi online.

Wraz ze wzrostem znaczenia większych podmiotów na rynku e-Commerce, a także siły ich oddziaływania nastąpiła stopniowa konsolidacja tego rynku. Przewaga dużych graczy znacznie się umocniła. Jednakże taka sytuacja nie oznacza, że mniejsze podmioty nie mają szans na przetrwanie lub wejście na rynek. Swoje miejsce na rynku handlu elektronicznego w Polsce nadal znajdą małe sklepy internetowe mające w swojej ofercie niszowe produkty. Wyróżniają się one konkurencyjnym podejściem do klienta czy też atrakcyjną, bardziej elastyczną ofertę cenową.

Na polskim rynku e-Commerce prowadzona jest ciągła wojna cenowa, gdzie sklepy prześcigają się w redukowaniu swojej marży w celu osiągnięcia najniższej ceny dla zdobycia klientów. Stopniowo tendencja wśród klientów do przywiązywania największej wagi do ceny, zmienia się na rzecz wygody, jaką gwarantują zakupy online. Do najpopularniejszych branż sklepów internetowych zalicza się branżę odzieżową, kosmetyki, elektronika i multimedia oraz branżę zajmującą się domem i ogrodem.

Ciągle obserwujemy zmiany dotyczące zachowań, jak i zwyczajów konsumentów, które powodują, że zakupy online wybierane są coraz chętniej przez klientów, ze względu na wygodę czy szerszy asortyment. Konsumenci nie stawiają niskiej ceny towarów na pierwszym miejscu. Coraz większą wagę przykładają też do szybkości zakupów i doręczenia produktu oraz jakości obsługi klienta. Duże sklepy internetowe prowadzące sprzedaż wielokanałową zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, przyczyniają się do wzrostu zaufania konsumentów wobec zakupów online, zwiększenia bezpieczeństwa, szybkości i wygody dostarczenia lub odbioru zamówionego produktu w sklepie.

Obecnie ogromne znaczenie zyskały transakcje kupna przeprowadzane za pomocą smartfonów. Na przestrzeni lat urządzenia mobilne stały się nieodłączną częścią życia każdego z nas. Co ciekawe transakcje przeprowadzane na tabletach mają dużo mniejszy udział w rozwoju rynku e-Commerce niż na smartfonach, co potwierdza, że to nie wielkość ekranu ma największe znaczenie, ale wygoda oraz dostępność.


Własny sklep internetowy czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków Polaków w internecie, jak również rosnące modę i zaufanie do takiej formy zakupów, można założyć, że własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta, mogą być nieopłacalne.

Powodów, dla których warto otworzyć własny sklep internetowy, jest wiele. E-commerce daje na prawdę mnóstwo korzyści i możliwości. Poznaj kilka argumentów, które zdecydowanie przemawiają za takim biznesem i odpowiedzą na pytanie, czy warto otworzyć sklep internetowy.

Czy sklep internetowy się opłaca

Czy sklep internetowy się opłaca?

Chcesz zacząć sprzedaż w internecie i zastanawiasz się czy to się opłaca? Przeczytaj nasz poradnik, dlaczego warto otworzyć sklep internetowy...


Jak zarabiać na sklepie, czyli pomysł na sklep

Podstawą sukcesu w e-Commerce jest dobry pomysł na sklep internetowy. W internecie można sprzedawać wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę sklepu trudno będzie Ci przyciągnąć Klientów. Dobry pomysł na sklep internetowy to podstawa jego sukcesu. W internecie można sprzedawać w zasadzie wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę, wygląd sklepu trudno będzie Ci pozyskać Klientów i przekonać ich do zakupów.

Jest wiele czynników, które wpływają na potrzeby zakupowe i zmieniające się tendencje w branży e–Commerce. Aby osiągnąć sukces sprzedażowy, musisz odpowiednio wcześniej te potrzeby zbadać, przeanalizować i stworzyć plan, zgodnie z którym będziesz dalej rozwijać nasz sklep internetowy. Oczywiście Ty też możesz w dużej mierze jako właściciel sklepu online kształtować potrzeby klientów, poprzez różnego rodzaju działania marketingowe, komunikację w social mediach, pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google’a i inne formy sprzedaży wielokanałowej.

Jak szukać pomysłów na sklep internetowy

Żeby zaistnieć szerzej na rynku e–Commerce musisz zrobić głęboki research i wyspecjalizować ofertę Twojego sklepu. Pamiętaj, nadal są niezagospodarowane nisze na rynku internetowym. Być może jedna z nich czeka właśnie na Ciebie i pomoże Ci osiągnąć sukces w e-Commerce.

  • Przeniesienie sklepu stacjonarnego do internetu
  • Obserwowanie lokalnego rynku
  • Szukanie inspiracje w Google’u
  • Połączenie biznes ze swoją pasją
  • Obserwowanie trendy w sprzedaży internetowej
  • Kampanie reklamowe z udziałem influencera

Każdy pomysł na biznes może okazać się świetny, pod warunkiem że Twój sklep internetowy będzie wyróżniał się np. wąską, bardziej specjalistyczną ofertą produktową, ideą przewodnią i szatą graficzną na tle konkurencji. Z naszej strony sugerujemy rozważyć założenie e–sklepu na platformie WordPress + WooCommerce. Dedykowany sklep internetowy daje wiele możliwości rozwoju biznesu online! Poza tym WooCommerce ma wiele dostępnych funkcjonalności, modyfikacji i łatwy w obsłudze system zarządzania.


Co sprzedawać, żeby zarobić w sklepie?

Przed założeniem sklepu musimy mieć własny produkt lub pomysł na produkt, który będziesz sprzedawać. W sklepie możesz sprzedawać produkty, produkty wirtualne i usługi. Twój produkt musi być unikalny lub mieć na tyle atrakcyjną cenę, aby dla potencjalnego klienta była to interesująca oferta. Do asortymentu Twojego sklepu internetowego możesz podejść na dwa sposoby, sprzedając to, na czym się znasz lub podążając za trendami i sprzedając to, co jest w danym momencie popularne.

Naturalnym wyborem produktów do sklepu internetowego są produkty, które wytwarzasz w swojej firmie. Możesz również sprzedawać produkty z branży, którą znasz najlepiej i w której się specjalizujesz. Produkt, z który masz największe doświadczenie, będziesz umieć w atrakcyjny sposób zareklamować i zaoferować klientom.

Własny sklep internetowy przede wszystkim powinien być dobrym pomysłem na biznes, dlatego najmniej ryzykowne będzie zaangażowanie się w sprzedaż produktów z branży lub segmentu, z który jest popularny, lub klienci chętnie je kupują. Naturalną konsekwencją takiego wybór będzie duża konkurencja wśród podobnych sklepów w internecie.

Co sprzedawać w sklepie internetowym
  • sklep z odzieżą
  • sklep z kosmetykami
  • sklep z książkami, e-bookami
  • sklep dla dzieci (z artykułami dziecięcymi, zabawkami)
  • sklep z meblami i wyposażeniem ogrodu
  • sklep z rękodziełem

Pamiętaj, że w sklepie internetowym powinny być przede wszystkim w przystępnej cenie, tak aby dla potencjalnego nabywcy była to interesująca oferta. Większość nowych sklepów internetowych startuje jako całkowicie anonimowe marki, które muszą dopiero przekonać do siebie klientów. Takim argumentem do zakupu jest unikatowość produktu lub atrakcyjna cena.


Jak zwiększyć zarobki sklepu internetowego?

Zdarza się, że dochody sklepu nie rosną tak szybko, jak byś tego oczekiwał lub jak zakładał biznes plan. W takiej sytuacji należy natychmiast podjąć działania mające na celu zwiększenie ruchu i sprzedaży w sklepie.

Zwiększenie ruchu w sklepie

Sklep internetowy bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. Ciągłe zwiększanie ruchu w sklepie to podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś, żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoją grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu internetowego, możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, darmowy prezent w postaci e-booka, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


Zwiększenie sprzedaży w sklepie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie internetowej, lub w e-sklepie, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie, co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować, w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


Sukces w e-Commerce

Co zrobić, żeby odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć miesięczne obroty w Twoim sklepie internetowym? W zależności od branży każdy przedsiębiorca będzie miał inną odpowiedź na to pytanie. Jest jednak wiele stałych elementów, które wpływają na wzrost sprzedaży i satysfakcję klienta z dokonanych zakupów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania warto wdrożyć, by rozwinąć swój biznes internetowy, zapoznaj się z naszym artykułem.

W Polsce z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Istotnie, bardzo łatwo jest wejść na rynek e-Commerce, ale zdecydowanie trudniej jest ugruntować na nim swoją pozycję i osiągać coraz wyższe cele sprzedażowe. Problem nie polega zwykle na źle dobranej ofercie, ponieważ mniejsza lub większa konkurencja jest w każdej branży i w każdej można znaleźć niszę, czyli docelową grupę klientów, tylko na odpowiednim zaprojektowaniu sklepu. Do najbardziej popularnych kategorii e-Commerce zalicza się sklepy internetowe z odzieżąkosmetykamize sprzętem sportowymartykułami gospodarstwa domowegomeblami, akcesoriami i zabawkami dla dzieciksięgarniez artykułami spożywczymi i sklepy oferujący dostawę owoców i warzyw.

Co jednak zrobić, żeby sklep internetowy nie zginął na tle silnej konkurencji i jego widoczność była coraz lepsza, a generował coraz większy ruch? Kluczowo jest, by od początku patrzeć na biznes internetowy nie jak na sklep stacjonarny, który przyciąga tylko ofertą i cenami, tylko szerzej, jako elastyczną, ciągle rozwijającą się platformę sklepową dostosowaną do indywidualnych potrzeb zakupowych klienta. Twój sklep internetowy osiągnie sukces, gdy będziesz wprowadzał zmiany na wielu płaszczyznach, poprawiające jakość sprzedaży i obsługi, jego wygląd i funkcjonalność. Jeśli więc chcesz pozyskać więcej klientów, przeczytaj nasz poradnik, w którym przedstawiamy różne aspekty komunikacji marki i prowadzeniu biznesu w e-Commerce.

sukces w e-Commerce

Jak odnieść sukces w e-Commerce?

Przeczytaj nasz poradnik jak odnieść sukces w e-Commerce krok po kroku oraz poznaj najnowsze trendy sprzedaży w internecie…


Własny sklep internetowy – jak zacząć?

Masz już pomysł na sklep i wiesz, co sprzedawać. Zastanowić się, od czego zacząć swoją przygodę z handlem elektronicznym. Pierwszym krokiem, choć może on wydawać się oczywisty, jest opracowanie strategii działania. Musisz wiedzieć, co i komu chcesz sprzedawać, jaki masz kapitał początkowy i z jakich rozwiązań chcesz skorzystać.

Już na samym początku tworząc biznes e-Commerce będziesz mieć sporo decyzji do podjęcia. Chcąc stworzyć sklep internetowy należy wybrać odpowiednią platformę e-Commerce z gotowymi rozwiązaniami lub zaprojektować własny sklep od podstaw. W zależności od decyzji będzie się to wiązało z kosztem od kilkudziesięciu złotych miesięcznie za standardowe rozwiązania w chmurze, po kilka tysięcy za gotowe rozwiązania open-sourcce czy nawet kilkadziesiąt tysięcy za tzw. dedykowany sklep szyty na miarę.

Sama platforma e-Commerce nie wystarczy, żeby w efektywny sposób prowadzić sklep internetowy. Sklep do działania potrzebuje mechanizmów bramki płatności i odpowiedniego operatora płatności internetowych. Ważny element ułatwiający codzienną pracę to wybór i automatyzacja form dostarczenia klientom towarów. Nie bez znaczenia jest prowadzenie działań w różnych miejscach w sieci tzw. sprzedaży wielokanałowej, działania marketingowe i mediach społecznościowych, pozycjonowanie SEO, obecność w porównywarkach internetowych takich, jak Ceneo czy też na platformach aukcyjnych takich, jak Allegro.

Duże sklepy internetowe ponadto mogą potrzebować rozwiązania typu CRM i ERP, które służą do budowaniu bazy klientów i obsługi relacji z kupującymi. Platformy CRM i ERP pomagają prowadzić różnorodne kampanie marketingowe oraz posiadają zaimplementowane rozwiązania analityczne dla e-Commerce.

Tworząc sklep internetowy, nie musisz wszystkiego robić samodzielnie, warto sięgnąć po pomoc specjalistów. Wyspecjalizowana agencja e-Commerce zaprojektuje ciekawy design i funkcjonalności sklepu i elementy wizualnej identyfikacji marki, specjalista od UX zadba o funkcjonalność sklepu. Warto też skorzystać z pomocy fotografa, który specjalizuje się w fotografii produktowej i komercyjnej. Nie bez znaczenia jest też optymalizacja sklepu pod kątem SEO. Copywriter stworzy atrakcyjne opisy produktów oraz treści do strony, a prawnik pomoże stworzyć poprawny regulamin sklepu.

własny sklep internetowy jak zacząć

Jak założyć własny sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Podsumowanie

Mam nadzieję, że przekonaliśmy Cię do tego, że posiadanie i prowadzenie sklepu internetowego się opłaca. Własny sklep internetowy to nie tylko wyzwanie, ale również dobry pomysł na zwiększenie swoich dochodów, a nawet pełno etatową pracę. Ten tekst i inne nasze poradniki z branży e-Commerce pomogą przełożyć Twój pomysł na sklep internetowy na rzeczywistość.

Szukasz nowego źródła dochodu i potrzebujesz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2500 zł netto. Zobacz również nasz cennik sklepów internetowych lub skorzystaj z konfiguratora sklepów internetowych.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Jaki sklep internetowy wybrać?

Systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy. Poznaj opis kilku oprogramowań do sklepu, ich wady i zalety, które zebraliśmy podczas naszej pracy oraz podczas rozmów z naszymi klientami. Dowiedź się i Ty jaki sklep internetowy wybrać w 2021 roku.

5/5 - (6 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger