Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?

ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego

Przed założeniem sklepu internetowego możesz zastanawiać się, ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego? Jakie są najważniejsze koszty prowadzenie sklepu internetowego, co ma na to wpływ i jaki jest roczny i miesięczny koszt utrzymania sklepu internetowego?

Sklep internetowy to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces poprawek, utrzymania oraz administracji. Utrzymanie sklepu internetowego ma na celu zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji. Prowadzenie i rozwój sklepu internetowego oczywiście wiąże się z dodatkowymi kosztami. Każdy właściciel sklepu od początku jego istnienia powinien mieć na uwadze program prowadzenia sklepu oraz budżet na jego utrzymanie i rozwój.

Koszt utrzymania sklepu internetowego w 2024?

Prowadzenie własnego e-biznesu internetowego w dzisiejszych czasach jest znacznie tańsze i prostsze niż utrzymanie małego sklepu osiedlowego. Profesjonalny, w pełni funkcjonalny sklep internetowy może utrzymać za kwotę nieprzekraczającą 200 zł rocznie przy założeniu podstawowych funkcjonalności, prowadzenia i administrowaniu sklepu we własnym zakresie oraz założeniu, że obroty sklepu będą na tyle małe, że prowadzenie działalności gospodarczej nie będzie konieczne.

Ceny utrzymania sklepów internetowych pomimo szybko rosnących cen usług na rynku w 2023 roku wydają się być dość stabilne. Prowadzenie sklepu internetowego w 2024 r. będzie kosztować Cię od 200 do 500 zł netto. Jeżeli chcesz zatrudnić dodatkowo pracowników do obsługi sklepu, wówczas będziesz musiał zapłacić przynajmniej minimalną pensję na rynku, czyli około 3000 zł netto.

Od czego zatem zależy koszt utrzymania sklepu internetowego? Ostateczna cena sklepu internetowego oczywiście zależy od wielu elementów, które postaramy się pokrótce opisać w poniższym tekście. O czym musisz wiedzieć? Zajmijmy się więc tym, co trzeba wiedzieć na temat kosztów prowadzenia sklepu po kolei.


Ile kosztuje utrzymanie sklepu – krok po kroku

Szacowany czas czytania: 1 minuta

  1. Koszt platformy e-Commerce
  2. Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego
  3. Koszt prowadzenia sklepu Internetowego
  4. Koszt utrzymania sklepu internetowego
  5. Koszt tworzenia treści w sklepie internetowym
  6. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego
  7. Koszt marketingu, promocji i reklamy sklepu
  8. Outsourcing prowadzenia sklepu
  9. Ile kosztuje utrzymanie sklepu – zestawienie kosztów
  10. Ile zarabia sklep internetowy?
  11. Własny sklep internetowy czy warto?
  12. Jak założyć sklep internetowy?
  13. Agencja e-Commerce
  14. Ile kosztuje sklep – najczęstsze pytania [FAQ]
  15. Podsumowanie

Platforma e-Commerce

Koszty platformy e-Commerce zależy od rozwiązania, jakie wybrałeś lub chcesz używać. Masz do wyboru trzy systemy e-commerce: platformy open-source, platformy płatne abonamentem, platformy dedykowane.

Darmowe platformy open-sorce
Oprogramowaniem typu open source WordPress + WooCommerce, PrestaShop, Magento. System oprogramowania otwartego, czyli open source ma sporo zalet. Są to m.in. nieograniczone możliwości rozwoju, instalacji dodatków, darmowy skrypt, popularność, wzajemna pomoc użytkowników na grupach facebookowych. Wadą może być to, że za niektóre funkcjonalności sklepu trzeba będzie zapłacić.

  • Miesięczny/roczny koszt licencji sklepu open-source to 0 zł

Platformy płatne, czyli sklep internetowy z abonamentem
Innym systemem e-commerce jest Model SaaS – software as a service, czyli wynajmujesz przez internet oprogramowanie sklepu jako usługę udostępnianą przez producenta np. Shoper, Clickshop, RedCart, IdoSell, Sote, Sky-shop, iStore. Platformy oferujące tego typu rozwiązania proponują zwykle model abonamentowy, czyli opłata raz na rok, rzadziej raz na miesiąc. Porównując opłaty w różnych platformach abonamentowych, warto porównać opłaty, jakich musisz się spodziewać w kolejnych latach. Często pierwszy rok to abonament promocyjny.

Pamiętaj, że decydując się na taką platformę, jesteś jedynie „tak jakby właścicielem sklepu”, wynajmujesz go i nie możesz rozwijać go według własnych potrzeb. Chcąc przenieść sklep abonamentowy na inną platformę, będzie to bardzo kłopotliwe i kosztowne.

W ramach abonamentu masz dostęp do wielu rozszerzeń np. płatności, kurierów, a nawet integracja z popularnym serwisem aukcyjnym Allegro. Jesteś jednak uzależniony od szablonów sklepu, nie masz dostępu do kodu, a funkcjonalności sklepu są bardzo ograniczone. Często, aby dodać więcej produktów, które są limitowane lub skorzystać z rozwiązania, którego akurat potrzebujesz, musisz przejść na coraz droższy pakiet.

  • Miesięczny koszt sklepu internetowego w SaaS to abonament rzędu od 50 zł do 500 zł
  • Roczny koszt sklepu internetowego w SaaS to abonament+ koszt dodatkowych funkcjonalności zgodnie z cennikiem platformy

Platformy dedykowane
Utrzymanie sklep dedykowany, czyli tzw. sklep „szyty na miarę” przez agencję interaktywną to już znacznie wyższe koszty. Za pracę programistów i reszty zespołu, który będzie sprawował opiekę nad Twoim sklepem internetowym, zapłacisz od kilku tysięcy zł. To też często tzw. rozwiązanie all included, a wycena utrzymania i rozwoju takiego sklepu jest zawsze indywidualna.

  • Godzina pracy developera lub specjalisty e-Commerce od 120 zł/godzina
  • Miesięczny/roczny koszt dedykowanego sklepu internetowego to wycena indywidualna

Ile kosztuje utrzymania sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego to ciągły proces. Z ceną sklepu internetowego wiążą się również z koszty po stworzeniu sklepu internetowego. Po jego powstaniu będziesz musiał prowadzić Twój sklep i go administrować. Twoim zadaniem będzie nie tylko utrzymanie jej na poziomie tak jak w chwili startu, ale przede wszystkim dodawanie nowych treści oraz poszerzanie funkcjonalności.

  • Koszty miesięcznego utrzymania sklepu internetowego: koszt prowadzenia firmy, koszty pensji pracowników, administracja sklepu, pozycjonowanie sklepu, koszt promocji sklepu, integracje w subskrypcji.
  • Koszt rocznego utrzymania sklepu internetowego: koszt hostingu i domeny, koszt wtyczek i integracji.


Koszty prowadzenia sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego to ciągły proces. Po jej powstaniu będziesz musiał prowadzić Twój sklep i go administrować. Twoim zadaniem będzie nie tylko utrzymanie jej na poziomie tak jak w chwili startu, ale przede wszystkim dodawanie nowych produktów oraz poszerzanie funkcjonalności.

Obsługa i prowadzenie sklepu

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest trudnym zajęciem, choć będzie wymagało poznania pewnych aspektów technicznych. Jeśli to lubisz i masz na to czas, to możesz sam prowadzić sklep i nie ponosić dodatkowych kosztów działalności sklepu. Jeżeli nie chcesz wypełniać tych codziennych obowiązków lub Twój sklep szybko się rozwinie, konieczne będzie zatrudnienie pracownika sklepu internetowego.

  • Wynagrodzenie pracownika sklepu internetowego to 3400 – 4500 zł brutto, często z możliwością wypracowania premii za wyniki.

Dobra obsługa klienta – poradnik

Działalność gospodarcza

Prowadząc sklep internetowy, musisz liczyć się z wydatkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Musisz zarejestrować firmę, jeżeli chcesz mieć legalny sklep internetowy. Sama rejestracja firmy jest bezpłatna, ale co miesiąc musisz opłacać m.in. składki ZUS, księgowość, podatek itp. Przy założeniu, że przysługują Ci ulgowe składki ZUS, przygotuj sobie na to ok. 1000 zł.


Koszty utrzymania sklepu internetowego

Najważniejsze elementy utrzymania sklepu internetowego to miesięczny koszt administracji sklepu internetowego oraz roczny koszt domeny, hostingu, certyfikatu SSL.

Administracja sklepu internetowego

Działania związane z administracją sklepu internetowego wymagają systematyczności. Oczywiście skomplikowane prace techniczne związane z opieką nad sklepem, bieżącą obsługą i usuwaniem usterek możesz zlecić firmie zewnętrznej. Usługa administracji sklepu internetowego obejmuje techniczne prace związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami, kopie zapasowe, zmiany związane rozbudową stron sklepu czy nawet wprowadzaniem nowych produktów.

  • Administracja małego sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt około 100-150 zł/miesiąc.
  • Administracja dużego sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 250 zł/miesiąc.
  • Administracja sklepu 24/7 w doświadczonej agencji to koszt od 950 zł/miesiąc.

Cena administracji sklepu internetowego zależy od tzw. SLA.

Service Level AgreementSLA (umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług) jest to umowa utrzymania i systematycznego poprawiania ustalonego między usługodawcą a usługobiorcą poziomu jakości usługi. Zawarte w dokumencie zapisy stanowią dla klienta gwarancję jakości wykonanych przez zleceniobiorcę działań administracyjnych sklepu oraz poziomu dostępności.

Administracja sklepu internetowego

Outsourcing rozwoju sklepu

Twój sklep musi być zawsze aktualny i bezpieczny. W przypadku sklepu internetowego wszystkie błędy są monitorowane przez Google i przełoży się to na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei będzie wpływać na ilości potencjalnych klientów trafiających do Twojego sklepu.

Wsparcie sklep internetowy


Koszt domeny, hostingu, certyfikatu SSL

Stworzenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami jej utrzymania jak koszt hostingu, domeny, czy administracji sklepu, jeżeli używa ona systemu CMS jak WordPress.

Domena
Domenę sklepu internetowego należy odnawiać i opłacać co roku. Jest to niezwykle wazne, ponieważ nieopłacenie domeny w terminie może się wiązać z dodatkowymi wysokimi kosztami, lub nawet jej bezpowrotną utratą. Ceny odnowienia domeny z rozszerzeniem .pl zaczynają się od około 70 zł. Na przedłużenie rozszerzeń, takich jak .com i .eu nie powinieneś wydać więcej niż 100 zł rocznie.

  • Koszt domeny dla sklepu internetowego w zależności od rozszerzenia .pl, .com, .eu, od 70 zł netto

Hosting
Hosting (serwer) to miejsce, w którym przechowywany jest sklep internetowy – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce, gdzie jest zainstalowana platforma e-commerce. Platformy abonamentowe zapewniają hosting w cenie. Decydując się na sklep oparty o WordPress – dla małych sklepów internetowych wystarczy tzw. hosting współdzielony SSD od 100 zł/rocznie, dla większych sklepów dobrym rozwiązaniem może być hosting VPS lub Cloud od 50 zł/miesiąc. Szukasz dobrego hostingu dla Twojej sklepu internetowego, zapoznaj się z ofertą The Camels i porównaj ceny hostingów.

  • Koszt hostingu współdzielonego SSD dla małego sklepu internetowego = 100-400 zł netto/rok
  • Koszt serwera VPS, Cloud, dedykowanego dla sklepu internetowego = 50-200 zł netto/miesiąc
  • Koszt serwera dedykowanego dla sklepu internetowego = 300-600 zł netto/miesiąc

Admin serwera duże sklepy internetowe używające serwery typu VPS lub serwer dedykowany wymagają dodatkowej administracji od około 200 zł/miesiąc.

Certyfikat SSL stanowi gwarancję wiarygodności sklepu w oczach klientów. Ponadto wyżej pozycjonuje stronę sklepu w przeglądarce Google oraz jest wymagany, jeżeli chcesz zintegrować Twój sklep z Facebookiem. Certyfikat SSL, dzięki szyfrowaniu komunikacji między komputerami, zapewnia poufność danych przesyłanych drogą elektroniczną. Jest przypisany do danej domeny i zabezpiecza transakcje gotówkowe dokonywane za pośrednictwem witryny internetowej. Certyfikat SSL wykupisz za kwotę od około 80 zł za rok.

  • Certyfikat SSL od Let’s Encrypt = darmowy z hostingiem
  • Certyfikat na 1 domenę = 80 zł netto/rok
hosting wordpress

Jaki hosting dla e-sklepu?

Od jakości hostingu zależy to, jak szybko będzie działał e-Commerce - poradnik


Koszt tworzenia treści w sklepie

Kluczem do sukcesu sklepu internetowego jest rzetelna i atrakcyjna informacja produktowa. Jeśli nie dysponujesz zdjęciami przekazanymi przez producentów sprzedawanych towarów, czeka Cię inwestycja w profesjonalną sesję produktową.

Opisy i teksty
Opisy produktów, opis oferty i wszelkie opisy w sklepie mają duży wpływ na Twoje dochody w sklepie. Profesjonalnie napisane treści i opisy produktów w Twoim sklepie mają bezpośredni wpływ na zakupy klientów oraz pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Wystrzegaj się kopiowania dla oszczędności opisy produktów, opisów oferty i wszelkie opisy w sklepie będzie to postrzegane przez Google jako plagiat i wpłynie negatywnie na pozycję Twojego sklepu. Opisy produktów to wydatek około 20 zł za sztukę. Jeśli nie mamy na oku zaufanych podwykonawców, warto skatalogowaniem i umieszczeniem na stronie asortymentu zająć się samemu, ponieważ to Ty odpowiadasz za wszelkie niezgodności towaru z opisem.

Zdjęcia produktów
Zdjęcia produktów, banery, lookbook – zasadniczy element każdego sklepu internetowego. Klient nie ma możliwości dotknąć produktu, to zdjęcia sprzedają w Twoim sklepie internetowym! Zdjęcia muszą być unikalne, wykonane na dobrej jakości i jak najlepiej oddające stan faktyczny produktów. Koszt packshotowego zdjęcia produktu waha się od około 20 zł do nawet 100 zł.

Fotografia produktowa – cennik

Wprowadzanie produktów
Wprowadzanie produktów to mozolna praca. Każdy produkt musi posiadać zdjęcia, opis, rodzajów produktu, warianty kolorystyczne, rozmiarówka, a nawet konfiguracja płatności za przesyłkę dla tego produktu. Ze względów marketingowych nie możesz zapomnieć o up-selling i cross-selling. Oczywiście możesz wprowadzać produkty samodzielnie albo w tym czasie skupić się na promocji rozwijaniu swojego biznesu. Dodawanie produktów jako usługa zewnętrzna to wydatek od 5 zł za sztukę.


Koszt pozycjonowania sklepu internetowego

Uzupełnieniem oferty projektu sklepu internetowego jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom sklep łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. W trakcie projektowania sklepu internetowego lub tuż po jej wdrożeniu warto uzupełnić sklep o szereg rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie oraz zoptymalizować szybkość ładowania strony sklepu. Zapytaj firmę, której powierzysz projekt i wdrożenie sklepu o dodatkową ofertę pozycjonowania i optymalizacji sklepu internetowego.

  • Optymalizacja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 350 zł.
  • Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego w agencji SEO to koszt od 550 zł/miesiąc.

Pozycjonowanie sklepu internetowego


Koszt marketingu, promocji, reklamy sklepu

Działania promocyjne mają za zadanie przyciągnąć klientów do Twojego sklepu i zwiększyć rozpoznawalność marki. Składają się na nie m.in.: działania w mediach społecznościowych, kampanie na Facebooku, e-mail marketing, pozycjonowanie SEO, reklamy Google AdWords, marketing wirusowy, content marketing.

Koszt promocji i marketingu sklepu internetowego powinien wynosić około 20% przychodu, jaki chcesz osiągnąć w sklepie internetowym. Budżet marketingowy sklepu to minimum 5% od obrotów w przypadku sklepu o ugruntowanej pozycji lub nowo powstałego, do nawet 50%, kiedy sklep potrzebuje pozyskać nowych klientów lub konkurencja jest bardzo duża.

  • Kampania Google Ads sklepu internetowego w agencji SEM to koszt od 550 zł/miesiąc.

Outsourcing prowadzenia sklepu

Części zadań i działań związanych z funkcjonowaniem sklepu internetowego można przekazać zewnętrznemu partnerowi, który specjalizuje się w wybranej dziedzinie. Oddelegowywanie prac zewnętrznym firmom nie ma obecnie związku z wielkością sklepu. Outsourcing mogą wykorzystywać zarówno małe sklepy internetowe, jak i duże sklepy e-Commerce. Pozwala to zminimalizować wewnętrzną strukturę zatrudnienia oraz umożliwia skupić się na najważniejszych aspektów działalności firmy, rozwoju kluczowych usług sklepu i produktu.

Dzięki outsourcingowi mniejsze sklepy mogą z powodzeniem oferować wyższą jakość obsługi, bez rozwoju dziłania własnych struktur, które są potrzebne do skutecznej sprzedaży i obsługi procesów działania sklepu internetowego. Natomiast te duże sklepy e-Commerce, zlecając prace na zewnątrz, mogą skupić się w optymalnym wymiarze na kluczowych obszarach funkcjonowania sklepu i obsługi klienta, bez koncentrowania się na rozbudowanej logistyce, czy prowadzeniu zaawansowanej księgowości.

Outsourcing w ramach sklepu internetowego może dotyczyć niemalże każdego aspektu funkcjonowania w e-Commerce. Myśląc o działalności sklepu opartego o outsourcing możesz współpracować z firmami zewnętrznymi z zakresu:

  • Administracja i rozwój sklepu internetowego
  • Marketing i promocja sklepu internetowego
  • Usługi księgowe e-Commerce
  • Logistyki sklepu internetowego i fulfillment

Administracja
Administracja sklepu to zajęcie wymagające wiedzy i doświadczenia. Błąd, który wystąpi podczas aktualizacji oprogramowania lub niepoprawna edycja funkcji sklepu, może spowodować złe funkcjonowanie koszyka lub płatność.

Zakres prac obejmuje działania związane z bieżącą administracją, bezpieczeństwem, rozwojem funkcjonalności, zmianami treści oraz wyglądu strony. Najczęściej outsoursując administrację otrzymasz w pakiecie do dyspozycji określoną liczbę godzin, w ramach których wykonane są prace związane z Twoim sklepem. Może to być praca programisty, grafika, wsparcie UX/UI, wprowadzanie nowych treści, optymalizacja SEO, a także wsparcie Helpdesku.

Marketing
Prowadzenie sklepu wymaga wiele działań marketingowych, które można prowadzić na własną rękę jak copywriting, prowadzenie profili w mediach i bloga, czy prowadzenie kampanii Google Ads oraz e-mail marketingu. Wraz z rozwojem sklepu często zaczyna brakować czasu na te działania, a część z nich wymaga specjalistycznej wiedzy. Agencje interaktywne specjalizują się w tego typu działaniach i posiadająca specjalistyczną wiedzą, pozwoli zoptymalizować i skonfigurować działania marketingowe, tak aby otrzymywać coraz lepsze rezultaty.

  • Marketing sklepu internetowego – kampanie produktowe, kampanie Google Ads, reklamy na Facebooku

Księgowość
Sklep internetowy jak każda działalność gospodarcza wymaga prowadzenia księgowości. Oczywiście nie ma potrzeby prowadzenia księgowości we własnym zakresie. Księgowość można outsourcować w biurze księgowym lub używając usługę księgowości online. W ramach takiej usługi otrzymasz profesjonalne narzędzie do automatycznego wystawiania faktur w sklepie oraz możliwością generowania szczegółowych raportów, z dostępem do ewidencji i wiele innych funkcji. Integracja sklep z zewnętrznym systemem faktur uporządkuję księgowość Twojego sklepu.

  • Najbardziej znane system księgowe i integracje do wystawiania faktur to Fakturownia, iFirma, wFirma oraz inFakt
  • Program do faktur w sklepie to koszt od 50 zł netto miesięcznie

Logistyka
Jest to stosunkowo szerokie i niezwykle ważne zagadnienie. Obejmuje stany magazynowe i ich aktualizowanie, czas oraz sposób wysyłki. By prowadzić sklep internetowy, nie potrzebujesz własnego magazynu, możesz korzystać z usługi fulfillment, która umożliwia korzystanie z magazynów dostawcy i organizację wysyłek bezpośrednio do klientów. W tym modelu w ramach usługi wynajmujesz przestrzeń magazynową u zewnętrznego partnera, który zajmie się także konfekcjonowaniem produktów. Zadanie sklepu ogranicza się do przyjęcia zamówienia od konsumenta oraz automatyczne przesłania go do partnera logistycznego za pomocą integracji sklepu z usługą fulfillment.


Ile kosztuje utrzymanie sklepu – zestawienie

Koszt utrzymania sklepu internetowego składa się z wielu jednostkowych kosztów, które będą oczywiście zmieniać się w zależności od wielkości sklepu oraz rodzaju jego organizacji pracy.

Kalkulując cenę miesięcznych i rocznych kosztów prowadzenia sklepu internetowego możesz przyjąć, że jeżeli będziesz prowadzić sklep samodzielnie możesz założyć budżet od 200 zł do 500 zł za bardzo podstawowy sklep plus koszty prowadzenia działalności gospodarczej oraz zatrudnienia pracowników.

Jeżeli chcesz zlecić utrzymanie sklepu w agencji e-Commerce oraz agencji marketingowej lub skorzystać usługi fulfilment, koszty prowadzenia i utrzymania sklepu znacznie wzrosną i będą na poziomie od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

Miesięczne koszty prowadzenia sklepu internetowego

Podsumujmy, ile wynosi miesięczny koszt utrzymania sklepu internetowego. W biznesplanie utrzymania sklepu musisz zaliczyć do miesięcznych wydatków: koszt prowadzenia firmy, koszty pensji pracowników, administracja sklepu, pozycjonowanie sklepu, koszt promocji sklepu, integracje w subskrypcjach

Koszty miesięcznego utrzymania sklepu internetowego:

  • Miesięczna składka ZUS około 1150 zł
  • Administracja sklepu od 120 zł

Ile kosztuje utrzymanie sklep internetowy? Przykładowa kalkulacja dodatkowych kosztów utrzymania sklepu WordPress:

 Cena oddoOpis
Pozycjonowanie sklepu SEO550 PLNmożesz to zrobić we własnym zakresie
Optymalizacja sklepu SEO450 PLNoptymalizacja szybkości ładowania elementów sklepu
Administracja sklepu150 PLN/mscmożesz to zrobić we własnym zakresie
Wsparcie i rozwój sklepu50 PLN/godz140 PLN/godzmożesz to zrobić we własnym zakresie

Roczny koszty utrzymania sklepu internetowego

Roczne wydatki na utrzymanie sklepu internetowego to koszt domeny, hostingu i certyfikatu SSL, koszt platformy e-commerce darmowej typu open-source lub płatnej w abonamencie oraz wiele elementów, integracji i dodatkowych funkcjonalności.

  • Domeny, hostingu i certyfikatu SSL od 150 zł,
  • Platforma e-commerce darmowej typu open-source lub płatnej w abonamencie
  • Integracji i dodatkowych funkcjonalności to 100-500 zł za dany moduł
 Cena oddoOpis
Domena sklepu70 PLN120 PLNkoszt roczny
Hosting sklepu100 PLN500 PLNkoszt roczny
Certyfikat SSLdarmowyod 80 PLNkoszt roczny
Motyw sklepudarmowyod 100 PLN koszt roczny
Banery i grafiki30 PLN120 PLN 
Wtyczki płatności250 PLNmożesz potrzebować co najmniej jedną
Wtyczki wysyłkowe350 PLNmożesz potrzebować co najmniej dwie
Księgowość i faktury300 PLN 
Wtyczki marketingowe250 PLN700 PLNporównywarki, allegro

Rozwój sklepu internetowego?

Sklepy internetowy ma jedną wadę – prędzej czy później się starzeją i przestają spełniać swoje funkcje. Wystarczy spojrzeć, jak wyglądają sklepy projektowane 10, a nawet 5 lat temu. Dziś uznamy nawet kliku letnie sklepy za mało profesjonalne, niefunkcjonalne, a nawet archaiczne. Każda współczesny sklep internetowy też się niedługo zestarzeje, ponieważ w branży projektowania e-commerce trendy i nowe rozwiązania zmieniają się niemal z miesiąca na miesiąc. Dlatego tak ważna jest regularny rozwój i aktualizacja sklepu internetowego pod względem funkcjonalności, treści i grafiki oraz bezpieczeństwa.

Rozwoj sklepu internetowego-wordpress woocommerce

Rozwój sklepu internetowego

Tworzenie to proces, dlatego przeczytaj nasz poradnik na temat wszystkich aspektów jak rozwijać sklep e-Commerce…


Ile zarabia sklep internetowy?

Jeżeli już wiesz, ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego zapewne ciekawi Cię, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce i otworzenia sklepu internetowego powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.

Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.

ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Zastanawiasz się, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym? Przeczytaj nasz poradnik nt. dochodów e-sklepu..


Własny sklep internetowy czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków Polaków w internecie, jak również rosnące modę i zaufanie do takiej formy zakupów, można założyć, że własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta, mogą być nieopłacalne.

Powodów, dla których warto otworzyć własny sklep internetowy, jest wiele. E-commerce daje na prawdę mnóstwo korzyści i możliwości. Poznaj kilka argumentów, które zdecydowanie przemawiają za takim biznesem i odpowiedzą na pytanie, czy warto otworzyć sklep internetowy.

Czy sklep internetowy się opłaca

Czy sklep internetowy się opłaca?

Chcesz zacząć sprzedaż w internecie i zastanawiasz się, czy to się opłaca? Przeczytaj nasz poradnik, dlaczego warto otworzyć sklep internetowy...


Jak założyć sklep internetowy?

Chcesz zacząć sprzedawać w internecie i wiesz już, jakie są koszty utworzenia sklepu internetowego. Ale nie do końca wiesz, od czego zacząć? Na naszej stronie w naszym Poradniku dowiedz się, jak założyć sklep internetowy krok po kroku i poznaj najważniejsze podstawy jak zacząć biznesu e-Commerce.

Przed założeniem sklepu internetowego powinieneś dokładnie określić sprzedawany asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka lub usługa. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój produkt albo im bogatsza jest oferta produktów, które oferujesz, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep.

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizować Twoją konkurencję. Jeżeli masz swój unikatowy produkt, warto poznać najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj również o tym, że o sukcesie w e-Commerce nie decydują w tak dużym stopniu umiejętności przedsiębiorcy. Bardziej liczy się twoja pasja, zapał i czy masz ciekawy pomysł, strategię marketingową. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilka prostych kroków.

Masz już pomysł na sklep i wiesz, co sprzedawać. Zastanowić się, od czego zacząć swoją przygodę z handlem elektronicznym. Pierwszym krokiem, choć może on wydawać się oczywisty, jest opracowanie strategii działania. Musisz wiedzieć, co i komu chcesz sprzedawać, jaki masz kapitał początkowy i z jakich rozwiązań chcesz skorzystać.

Już na samym początku tworząc biznes e-Commerce będziesz mieć sporo decyzji do podjęcia. Chcąc stworzyć sklep internetowy należy wybrać odpowiednią platformę e-Commerce z gotowymi rozwiązaniami lub zaprojektować własny sklep od podstaw. W zależności od decyzji będzie się to wiązało z kosztem od kilkudziesięciu złotych miesięcznie za standardowe rozwiązania w chmurze, po kilka tysięcy za gotowe rozwiązania open-sourcce czy nawet kilkadziesiąt tysięcy za tzw. dedykowany sklep szyty na miarę.

Sama platforma e-Commerce nie wystarczy, żeby w efektywny sposób prowadzić sklep internetowy. Sklep do działania potrzebuje mechanizmów bramki płatności i odpowiedniego operatora płatności internetowych. Ważny element ułatwiający codzienną pracę to wybór i automatyzacja form dostarczenia klientom towarów. Nie bez znaczenia jest prowadzenie działań w różnych miejscach w sieci tzw. sprzedaży wielokanałowej, działania marketingowe i mediach społecznościowych, pozycjonowanie SEO, obecność w porównywarkach internetowych takich, jak Ceneo czy też na platformach aukcyjnych takich, jak Allegro.

Duże sklepy internetowe ponadto mogą potrzebować rozwiązania typu CRM i ERP, które służą do budowania bazy klientów i obsługi relacji z kupującymi. Platformy CRM i ERP pomagają prowadzić różnorodne kampanie marketingowe oraz posiadają zaimplementowane rozwiązania analityczne dla e-Commerce.

Tworząc sklep internetowy, nie musisz wszystkiego robić samodzielnie, warto sięgnąć po pomoc specjalistów. Wyspecjalizowana agencja e-Commerce zaprojektuje ciekawy design i funkcjonalności sklepu i elementy wizualnej identyfikacji marki, specjalista od UX zadba o funkcjonalność sklepu. Warto też skorzystać z pomocy fotografa, który specjalizuje się w fotografii produktowej i komercyjnej. Nie bez znaczenia jest też optymalizacja sklepu pod kątem SEO. Copywriter stworzy atrakcyjne opisy produktów oraz treści do strony, a prawnik pomoże stworzyć poprawny regulamin sklepu.

jak założyć sklep internetowy poradnik wordpress

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj poradnik jak założyć e-sklep: platforma sklepu, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Agencja e-Commerce

Agencji e-Commerce to wyspecjalizowana agencja interaktywna w tworzeniu projektów i rozwiązań dla branży e-Commerce. Zajmuje się ona kompleksową obsługą sklepów internetowych, począwszy od opracowania strategii, stworzenia strony sklepu, a w szczególnych przypadkach zajmuje się pozyskaniem klientów, zwiększaniem sprzedaży przez działania związane z pozycjonowaniem SEO, marketingiem i promocją.

Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje e-Commerce należą:

  • sklepy internetowe, dropshipping, marketplace
  • platformy e-Commerce
  • platformy i sklepy B2B
  • projekty m-Commerce
  • konsulting internetowy i e-Commerce
  • doradztwo dotycznące hostingu

Agencja e-Commerce opracowuje również szczegółową strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć poprawę wyników sprzedażowych i dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej. Dysponujemy zespołem specjalistów odpowiadających za realizację poszczególnych działań mających doprowadzić do poprawy wizerunku firmy.

  • marketing internetowy i SEM
  • przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych w internecie
  • pozycjonowanie sklepu internetowego SEO
  • prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych

Czym zajmuje się agencja e-Commerce?

Dobra agencja e-Commerce pomaga firmom i markom odnosić sukces w Internecie poprzez kompleksową obsługę wszystkich działań e-Commerce. Dlatego też działania agencji nie mogą ograniczać się jedynie do wdrożenia sklepu internetowego, ale powinny obejmować pozycjonowanie sklepu, performance marketing, social media marketing, poprawę użyteczności i inne.

Działania agencji e-Commerce

Efektywne prowadzenie sklepu internetowego i sprzedaży to wymagające, wielotorowe zadanie. Wiele sklepów internetowych jest zakładanych i prowadzonych bez wyznaczenia kluczowych celów, strategii sprzedażowej, określenie grupy docelowej, czy skutecznych działań marketingowych.

Portfolio działań agencji e-Commerce obejmuje następujące elementy:

  • Tworzenie sklepów internetowych – projektowanie oraz tworzenie rozwiązań B2C, oraz B2B.
  • Generowanie ruchu i klientów – działania związane z pozycjonowaniem SEO, Google Ads, newslettery i kampanie mailingowe, content marketing, działania i reklamy w social media.
  • Prowadzenie kampanii sprzedażowych – zdobywanie wartościowego ruchu dla sklepów internetowych za pomocą kampanii produktowych Google Ads, a także Facebook Ads.
  • Konwersja ruchu – analiza przychodzącego ruch, statystyk, śledzenie zachowań użytków i optymalizacja etapów procesu zakupowego.
  • Remarketing – ponowne przyciągnięcie klientów do sklepu dzięki skutecznemu marketingowi w e-Commerce: systemy lojalnościowe, remarketing poprzez e-maile oraz remarketing z wykorzystaniem reklam Google Ads.
  • Programy partnerskie i lojalnościowe – działania skierowane do stałych klientów i partnerów biznesowych B2B.. Budowanie lojalności i przywiązanie do marki za pomocą programów lojalnościowe i afiliacyjne.
co to jest agencja e-Commerce

Co to jest agencja e-Commerce?

Chcesz zacząć działania w e-Commerce i szukasz dobrej agencji? Przeczytaj nasz poradnik nt. agencji e-Commerce...


Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego – najczęstsze pytania [FAQ]

Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?

Stworzenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami jego utrzymania jak koszt hostingu, domeny, czy administracji sklepu jeżeli używa on systemu CMS jak WordPress.
Hosting współdzielony dla małego e-sklepu to koszt od 100 zł/rocznie. Serwer dedykowany dla wymagającego sklepu z dużym ruchem to koszt od 250 zł/miesiąc.
Domena w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) to koszt od 80 zł.
Administracja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 150 zł/miesiąc.

Ile kosztuje promowanie sklepu internetowego?

Koszt promocji i marketingu sklepu internetowego powinien wynosić około 20% przychodu jaki chcesz osiągnąć w sklepie internetowym. Budżet marketingowy sklepu to minimum 5% od obrotów w przypadku sklepu o ugruntowanej pozycji lub nowo powstałego, do nawet 50%, kiedy sklep potrzebuje pozyskać nowych klientów lub konkurencja jest bardzo duża.

Ile kosztuje założenie sklep internetowy?

Koszt stworzenia sklepu internetowego od podstaw może kosztować od 500 zł, jeżeli będziesz tworzyć sklep samodzielnie do 30.000 zł i więcej zlecając stworzenie e-sklepu w dużej agencji interaktywnej. Średni koszt stworzenia sklepu internetowego na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 4000 do 8000 zł. Koszty projektu i wdrożenia e-sklepu może znacznie wzrosnąć, jeśli Twój projekt jest niestandardowy.


Podsumowanie

Jak widzisz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego. Na koszt prowadzenia i utrzymania sklepu internetowego składa się z wielu jednostkowych kosztów, które będą oczywiście zmieniać się w zależności od wielkości sklepu oraz rodzaju jego organizacji pracy.

Jeśli jednak masz sprecyzowaną wizję co do tego, jak będzie działać Twój sklepu internetowego to ten artykuł choć trochę pomógł wycenić potencjalne koszty utrzymania nowego sklep lub wiesz, czy nie przepłacasz prowadząc obecny sklep internetowym.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz zaufanego zespołu do administracji i utrzymania Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko pewność, że Twój sklep jest w dobrych rękach, ale również możliwość rozwoju sklepu w przyszłości.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę utrzymania i administracji sklepu zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj więcej nt. sklepów internetowych:

Jak założyć sklep internetowy?

Myślisz nad założeniem e-sklepu? Przeczytaj nasz poradnik jak zalożyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

4.8/5 - (224 votes)
Kontakt przez messenger