Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Ile kosztuje sklep WordPress?

Ile kosztuje sklep WordPress

Chcesz założyć profesjonalny sklep internetowy w dobrej cenie? Warto zainwestować w sklep WordPress WooCommerce. Zastanawiasz się, ile kosztuje stworzenie sklepu na tej platformie?

Planujesz założyć własny sklep internetowy i zastanawiasz się, ile to będzie kosztować? WordPress, jako jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia stron internetowych, oferuje także świetne możliwości dla e-commerce dzięki rozszerzeniu WooCommerce. Jest to narzędzie, które pozwala na stworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego, ale koszty związane z jego budową mogą się znacznie różnić w zależności od potrzeb i oczekiwań.

Sklep WordPress cennik

Chcesz stworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się jaki budżet zarezerwować na Twój projekt? Zobacz cennik sklepów internetowych w naszej agencji e-Commerce.

Platforma WordPress WooCommerce, to popularny wybór dla wielu małych, średnich, a nawet dużych sklep. Na pierwszy rzut oka WordPress wydaje się rozwiązaniem ekonomicznym – jest dostępny za darmo, podobnie jak WooCommerce. Jednakże, aby sklep działał sprawnie i spełniał standardy nowoczesnego e-commerce, konieczne będzie zainwestowanie w różne dodatki, hosting, motywy i wtyczki. Koszty mogą wahać się od kilkuset złotych za prosty sklep po kilkanaście tysięcy złotych za bardziej zaawansowane projekty.

Ważnym elementem są również kwestie techniczne – czy zdecydujesz się na samodzielne stworzenie sklepu, czy zatrudnisz specjalistę. Każda z tych opcji niesie za sobą różne koszty i korzyści. Samodzielne działanie może być tańsze, ale wymaga wiedzy i czasu. Z kolei współpraca z profesjonalistą pozwala na szybsze wdrożenie, ale wiąże się z większym wydatkiem.


Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego warto wybrać WordPress jako platformę sklepu internetowego?
  • Jakie są orientacyjne koszty uruchomienia sklepu na WordPress?
  • Od czego zależy koszt stworzenia sklepu internetowego na platformie WordPress?
  • Jakie są różnice w cenach gotowych motywów a projektów tworzonych na zamówienie?
  • Ile kosztuje stworzenie unikalnego projektu graficznego dla WooCommerce?
  • Ile kosztuje dostosowanie funkcji sklepu do indywidualnych potrzeb użytkownika?
  • Jakie są koszty dodatkowych wtyczek dla WooCommerce?
  • Ile wynosi rozbudowa sklepu o zaawansowane funkcjonalności?
  • Jakie są koszty bieżącego utrzymania sklepu na platformie WordPress?
  • Ile kosztuje wsparcie techniczne i regularne aktualizacje WooCommerce?
  • Jak zmieniają się koszty w zależności od wielkości i skali sklepu?

Chcesz założyć sklep internetowy i zastanawiasz się ile kosztuje sklep WordPress? Możesz spotkać różne opinie dotyczące kosztów uruchomienia takiego przedsięwzięcia. Ile kosztuje sklep internetowy WordPress, co ma na to wpływ i jaka czeka Cię inwestycja?

Sklep internetowy na platformie WordPress może być doskonałym rozwiązaniem. Ale zanim podejmiesz decyzję, warto zastanowić się nad kosztami. Ile tak naprawdę kosztuje stworzenie sklepu internetowego na WordPress? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy chcą przenieść swoją działalność do sieci. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ na ostateczną cenę wpływa wiele czynników.

W tym artykule omówimy szczegółowo, jakie koszty warto wziąć pod uwagę, tworząc sklep na WordPressie i przedstawimy czynniki wpływające na koszt stworzenia sklepu na WordPress. Przyjrzymy się wydatkom związanym z hostingiem, domeną, projektowaniem, dodatkowymi wtyczkami oraz utrzymaniem sklepu w dłuższej perspektywie. Dzięki temu dowiesz się, na czym można zaoszczędzić, a na co warto wydać więcej, aby zapewnić swojemu sklepowi sukces.

Dodatkowo wyjaśnimy, jakie czynniki wpływają na cenę stworzenia sklepu na WordPress i dlaczego warto w niego zainwestować. Na koniec podpowiemy, jak zoptymalizować koszty stworzenia sklepu WordPress.


Ile kosztuje sklep internetowy WordPress WooCommerce?

Estimated reading time: 1 minuta

  1. Platforma e-Commerce
  2. Ile kosztuje sklep internetowy?
  3. Sklep internetowy na WooCommerce
  4. Dlaczego warto wybrać WordPress i WooCommerce?
  5. Od czego zależy koszt sklepu WooCommerce?
  6. Ile kosztuje sklep WordPress WooCommerce?
  7. Koszt uruchomienia sklepu WooCommerce
  8. Koszt utrzymania sklepu WordPress WooCommerce
  9. Koszt wdrożenia sklepu WordPress WooCommerce
  10. Kto wdroży sklep internetowy
  11. Koszt sklepu – dodatkowe integracje i funkcjonalności
  12. Jak obniżyć koszty sklepu WooCommerce?
  13. Gotowy sklep WordPress
  14. Ile kosztuje sklep internetowy – najczęstsze pytania FAQ
  15. Podsumowanie

Platforma e-Commerce

Sklep internetowy działa w oparciu o oprogramowanie, które zarządza produktami, stanami magazynowymi, obsługuje cały proces zakupowy od przyjęcia zamówienia, płatności, po wysyłkę. Oprogramowanie sklepu internetowego zapewnia bezpieczeństwo danych, dostarcza narzędzia do marketingu, i wiele innych funkcji sklepu. Takie oprogramowanie nazywamy popularnie systemem sklepu lub Platforma CMS E-commerce. Platforma e-Commerce to serce sklepu jest z najważniejszych inwestycji dla Twojego sklepu internetowego.

O platformach e-commerce, a dokładnie o Systemach abonamentowych i platformach Open Source czytaj w tekście: Jaki sklep internetowy wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele interesujących platform e-Commerce. Jeżeli zależy Ci na otwarciu sklepu internetowego w rozsądnym budżecie, warto w pierwszej kolejności rozważyć WordPress z WooCommerce. WooCommerce to rozszerzenie popularnego i cenionego systemu zarządzania treścią WordPress. Dzięki WordPressowi możesz nie tylko zarządzać stroną internetową, ale także sklepem, co daje szerokie możliwości rozwoju i dostosowania do Twoich potrzeb.


Ile kosztuje sklep internetowy?

Szukając odpowiedzi na pytanie, jaką platformę wybrać na sklep internetowy, z pewnością napotkasz sprzeczne opinie. Jedni twierdzą, że najlepszym wyborem jest „najtańszy” sklep abonamentowy, który jednak sprawdza się głównie na krótki czas. Inni z kolei wskazują na darmowe platformy, które wraz z rozwojem biznesu mogą okazać się kosztowne i problematyczne.

Obecnie rozpoczęcie działalności w e-commerce jest znacznie łatwiejsze i tańsze niż otwarcie tradycyjnego sklepu stacjonarnego. Profesjonalny, w pełni funkcjonalny sklep internetowy można stworzyć już w budżecie od 1500 do 2500 zł. Od czego więc zależy koszt takiego sklepu? Ostateczna cena wynika z kilku kluczowych czynników, które omówimy w poniższym tekście. Jakie aspekty warto wziąć pod uwagę? Przyjrzyjmy się po kolei kosztom związanym z platformami e-commerce.


Od czego zależy koszt sklepu internetowego?

Koszt stworzenia sklepu internetowego na każdej platformie zależy od wielu różnych czynników, takich jak:

  • Rozmiar sklepu
    Wielkość sklepu wpływa bezpośrednio na koszty, takie jak hosting, domena, czy dodatkowe wtyczki. Im większy asortyment i liczba produktów, tym wyższe wymagania techniczne, co może generować dodatkowe wydatki.
  • Zakres funkcjonalności
    Rozbudowane funkcje, takie jak integracje z różnymi kanałami sprzedaży, obsługa wielu języków i walut czy zaawansowane narzędzia marketingowe, zwiększają koszty wdrożenia i utrzymania sklepu.
  • Wdrożenie samodzielne czy z agencją
    Możesz zrealizować wdrożenie samodzielnie, co pozwala zaoszczędzić pieniądze, ale wymaga czasu, wiedzy technicznej i doświadczenia. Z kolei skorzystanie z usług agencji to wygodne i profesjonalne rozwiązanie, jednak wiąże się z wyższymi kosztami.

Ile kosztuje sklep internetowy woocommerce wordpress

Sklep internetowy na WooCommerce

Jeżeli chcesz otworzyć Twój sklep internetowy to systemem WooCommerce powinieneś zainteresować się w pierwszej kolejności. WooCommerce jest dodatkiem do znanego i cenionego systemu zarządzania treścią WordPress. Największe firmy, instytucje zaufały temu systemowi i zarządzają stronami za pomocą WordPressa. WordPress dodaje możliwość zarządzania nie tylko stroną, ale i sklepem internetowym, co otwiera przed Tobą wiele ciekawych możliwości.

WordPress z WooCommerce to jedno z najpopularniejszych rozwiązań do prowadzenia sklepów internetowych. WooCommerce, będący wtyczką dla WordPressa, przekształca stronę internetową w pełnoprawny sklep, umożliwiając zarządzanie produktami, obsługę płatności, wysyłki i wiele więcej. Jest to system, który może być odpowiednio rozbudowywany i dostosowywany do indywidualnych potrzeb dzięki ogromnej liczbie dostępnych wtyczek i integracji. Ale zanim podejmiesz decyzję o inwestycji, warto dokładnie poznać koszty związane z założeniem i utrzymaniem sklepu WooCommerce.

Zaletą WordPress jest prostota. Nie tylko łatwo go zainstalujesz, ale łatwo też obsłużysz dzięki przyjaznemu interfejsowi. WooCommerce daje możliwość rozszerzenia przez wtyczki, które pomogą w dostosowaniu sklepu do polskich realiów e-commerce. WordPress to przede wszystkim globalna platforma, która obsługuje 30% stron internetowych na świecie. Tym samym sklep WooCommrece korzysta z całych zasobów WordPressa. W łatwy sposób możesz dostosować sklep do globalnych rozwiązań logistycznych, międzynarodowych przelewów, czy korzystać z różnych wersji językowych i walut.

woocommerce co to jest

Co to jest WooCommerce?

Chcesz stworzyć profesjonalny sklep internetowy? Poznaj bliżej platformę WooCommerce. Przeczytaj nasz poradnik nt. Co to jest WooCommerce…


Dlaczego warto wybrać WordPress i WooCommerce?

Wykorzystanie WooCommerce to nie tylko szybki i przyjazny sposób na prowadzenie sklepu, ale również bezpieczny jeżeli chcesz rozpocząć Twoją sprzedaż w internecie. Nie musisz obawiać się, że musisz zainwestować duże pieniądze i możesz je stracić ponieważ sklep nie będzie zarabiał.

WooCommerce to rozwiązanie typu open-source, co oznacza, że sama wtyczka jest dostępna bezpłatnie. Jest to świetne narzędzie zarówno dla małych, jak i dużych firm. Platforma oferuje:

  • Elastyczność – Możliwość dostosowania sklepu do Twoich potrzeb.
  • Prostotę obsługi – Intuicyjny interfejs użytkownika.
  • Rozbudowaną funkcjonalność – Dzięki tysiącom wtyczek i motywów, Twój sklep może być tak prosty lub zaawansowany, jak tego potrzebujesz.

WooCommerce to dobre rozwiązanie nie tylko dla osób, którzy znają zalety intuicyjnego środowiska WordPress. Strona WordPress korzysta z motywów (szablony), które zapewnią łatwą integrację z e-commerce i mają bogate możliwości personalizacji. Do tego WooCommerce jest rozwiązaniem open-source daje dużo możliwości wsparcia. W razie potrzeby odnajdziesz osoby skłonne pomóc, ponieważ środowisko to zgromadziło wokół siebie liczną społeczność deweloperów i użytkowników.


Od czego zależy koszt sklepu WooCommerce?

Sklep internetowy na platformie WordPress może być doskonałym rozwiązaniem. Ale zanim podejmiesz decyzję, warto zastanowić się nad kosztami. Ile tak naprawdę kosztuje stworzenie sklepu internetowego na WordPress? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy chcą przenieść swoją działalność do sieci. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ na ostateczną cenę wpływa wiele czynników.

Koszt sklepu internetowego na platformie WooCommerce zależy od takich czynników jak:

  • Hosting i domena – Wydajność sklepu zależy od jakości serwera.
  • Motyw graficzny – Czy wybierzesz darmowy, płatny czy projekt indywidualny?
  • Wtyczki i rozszerzenia – Podstawowe funkcje WooCommerce są darmowe, ale za bardziej zaawansowane moduły trzeba zapłacić.
  • Usługi wdrożeniowe – Czy wdrożenie wykonasz samodzielnie, czy zlecisz to agencji lub freelancerowi?
  • Skala sklepu – Im większy sklep, tym wyższe koszty utrzymania.

Jednak rzeczywiste koszty uruchomienia i prowadzenia sklepu zależą od wielu czynników. Poniżej znajdziesz szczegółowy przegląd kosztów, jakie należy wziąć pod uwagę, planując sklep na tej platformie.


Ile kosztuje sklep WordPress WooCommerce?

Koszt wdrożenia sklepu internetowego na platformie WordPress jest zróżnicowany i zależy od wielu czynników. Sama platforma WordPress jest oczywiście darmowa, ale wiąże się z nią szereg innych kosztów, które musisz wziąć pod uwagę decydując się na to rozwiązanie z większą ilością dodatkowych funkcji i integracji.

Co wpływa na cenę sklepu internetowego na WordPres?

Stworzenie sklepu to proces, na który wpływa złożoność sklepu. Im więcej produktów, kategorii, funkcji dodatkowych (np. integracje z płatnościami, kurierami, księgowością), tym więcej czasu wymaga stworzenie i konfiguracja sklepu WordPress, co przekłada się na wyższy koszt.

Na całkowity koszt projektu sklepu WordPress WooCommerce wpływają następujące czynniki:

Domena sklepu

Zakup domeny to niewielki, corocznie odnawiany wydatek, ale warto zainwestować w taką, która będzie łatwa do zapamiętania i dobrze odda charakter Twojej marki.

Hosting dla sklepu

Odpowiedni hosting ma kluczowy wpływ na szybkość działania i stabilność sklepu. Koszty hostingu zależą od wielkości sklepu, przewidywanego ruchu oraz dodatkowych opcji. Wybierz firmę, która stosuje uczciwą politykę cenową.

Wybór motywu

WordPress oferuje darmowe motywy, które mogą wymagać dostosowania. Alternatywnie, płatne szablony zapewniają więcej funkcji i gotowych rozwiązań, jednak wiążą się z wyższymi kosztami.

Projekt graficzny i UX

Tworzenie unikalnego projektu wizualnego, który wyróżni Twój sklep i będzie dopasowany do wizerunku marki, to inwestycja w profesjonalny design oraz intuicyjną obsługę użytkownika.

Wdrożenie i konfiguracja

Koszty obejmują proces uruchomienia sklepu, ustawienie metod płatności, konfigurację dostaw i inne niezbędne elementy, które przygotują sklep do działania.

Personalizacja sklepu

Im bardziej rozbudowane zmiany w wyglądzie i funkcjonalności sklepu, tym więcej czasu i pracy będzie wymagało ich wdrożenie, co może wpłynąć na finalny koszt.

Integracje i dodatkowe funkcje

Rozszerzenie funkcji sklepu, np. poprzez instalację modułów do rekomendacji produktów, integracji z mediami społecznościowymi czy systemami ERP, często wiąże się z dodatkowymi kosztami licencji i wdrożenia.

Marketing i pozycjonowanie SEO

Aby skutecznie przyciągnąć klientów, niezbędne będą inwestycje w promocję sklepu, takie jak optymalizacja SEO, kampanie Google Ads, reklamy na Facebooku czy inne działania marketingowe.

Wsparcie techniczne

Jeżelibrakuje Ci doświadczenia w administracji sklepem WordPress, warto skorzystać z usług specjalistów, którzy zajmą się jego konfiguracją, bieżącym wsparciem oraz rozwiązywaniem problemów technicznych.


Koszt uruchomienia sklepu WooCommerce

Planujesz założyć sklep internetowy i zastanawiasz się, jakie są koszty takiego przedsięwzięcia? Koszt uruchomienia sklepu online może się różnić w zależności od wielu czynników. Ile kosztuje stworzenie sklepu internetowego na WordPressie, co wpływa na te koszty i z jaką inwestycją należy się liczyć?

Koszt domena i hosting WordPress

Uruchomienie sklepu internetowego na platformie WordPress wiąże się z kilkoma podstawowymi kosztami, w tym zakupem domeny i hostingu. PrestaShop nie ma wygórowanych wymagań odnośnie do serwera. Serwery Apache lub Nginx to najbardziej niezawodne i funkcjonalne serwery dla WordPress WooCommerce. WordPress nie ma wygórowanych wymagań odnośnie do serwera. Wystarczy interpreter PHP w wersji 7.0 lub nowszej, baza danych MySQL w wersji 5.6 lub nowszej albo MariaDB w wersji 10.0, lub nowszej oraz obsługa HTTPS. Więcej na temat wymagań dla hostingu WordPress sprawdź na oficjalnej stronie www.wordpress.org.

Domena to unikalny adres, pod którym będzie działał Twój sklep. Koszt roczny domeny wynosi zazwyczaj od 100 do 200 zł rocznie. W pierwszym roku rejestracji często można skorzysta z promocji ndomen za 1 zł. Warto więc zwrócić uwagę na rzeczywiste koszty utrzymania domeny po zakończeniu okresu promocyjnego.

Hosting to przestrzeń na serwerze, gdzie przechowywane są pliki Twojego sklepu. Koszt hostingu zależy od wybranego rodzaju usługi, czyli od ruchu, wydajności i zasobów potrzebnych dla sklepu.

  • Hosting współdzielony – dla małego sklepu od 100 zł/rok
  • Serwer VPS – dla średniego sklepu to koszt 50-350 zł/miesiąc
  • Serwer dedykowany – dla dużych sklepów od 300-1000 zł/miesiąc

Certyfikat SSL zapewnia bezpieczne połączenie między przeglądarką a serwerem, co jest kluczowe dla sklepów internetowych. Dostępne są darmowe certyfikaty, takie jak Let’s Encrypt.

  • Darmowy: Let’s Encrypt
  • Płatny certyfikat: 100-500 zł/rok
hosting pod sklep internetowy

Jaki hosting dla sklepu?

Chcesz otworzyć sklep internetowy i stoisz przed dylematem wyboru hostingu? Przeczytaj nasz poradnik na temat hostingów dla sklepów www.


Koszt projekt sklepu i motywy WordPress

Koszt stworzenia sklepu na platformie WordPress WooCommerce zależy skomplikowania wyglądu sklepu, czyli złożoność projektu, wybór motywu (szablonu) oraz dodatkowych funkcjonalności. Jednym z najważniejszych kosztów sklepu WordPress jest wybór motywu i zakres projektu. Motywy WordPress wpływają na wygląd sklepu i można wybrać darmowy lub płatny motyw premium.

  • Darmowe motywy: Idealne dla początkujących, ale często wymagają dostosowania.
  • Płatne motywy: Kosztuje od 200 do 800 zł. Oferują więcej funkcji i lepszy design.
  • Indywidualny projekt graficzny: Cena od 3000 do nawet 15.000 zł, w zależności od skomplikowania.
RodzajZaletyWady
Darmowy motywyDarmowe motywy WordPress pozwalają na znaczne obniżenie kosztów początkowych.Mogą mieć ograniczoną funkcjonalność i być mniej estetyczne.
Wymagają dodatkowej pracy, aby dostosować je do indywidualnych potrzeb.
Motywy PremiumSą bardziej profesjonalne, oferują więcej opcji personalizacji i często posiadają dodatkowe funkcje.Są płatne, co zwiększa całkowity koszt projektu.
Ceny mogą się wahać od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
motyw wordpress

Co to jest motyw WordPress?

Chcesz stworzyć stronę WordPress? Poznaj bliżej jak działa motyw WordPress i przeczytaj nasz poradnik jak znaleźć sprawdzony motyw WordPress…


Koszt wtyczek WordPress – integracje i funkcjonalności

Koszty wtyczek i dodatkowych funkcjonalności w WooCommerce zależą od ich rodzaju, złożoności oraz źródła pochodzenia. Platforma oferuje zarówno darmowe, jak i płatne wtyczki, które można dostosować do specyficznych potrzeb sklepu WordPress.

Darmowe wtyczki
WooCommerce zapewnia wiele darmowych wtyczek dostępnych w oficjalnym repozytorium WordPress. Pozwalają one na uruchomienie sklepu i rozwijanie jego funkcjonalności bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Płatne wtyczki
Ceny płatnych wtyczek WooCommerce wahają się od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych, w zależności od ich funkcji i dostawcy. Średni koszt wtyczek to zazwyczaj od 100 do 400 zł. Płatne wtyczki często oferują zaawansowane funkcje, takie jak integracje z systemami płatności, logistycznymi czy marketingowymi.

Integracje zewnętrzne
Integracja z platformami, takimi jak Allegro, Amazon, czy porównywarki cen, zwykle wiąże się z dodatkowymi opłatami, w zależności od wybranego rozwiązania.

Przykłady niektórych popularnych wtyczek i ich orientacyjnych kosztów:

  • Bramki płatności
    Integracje z systemami płatności, takimi jak PayU, Przelewy24, Stripe czy PayPal, mogą kosztować od 0 do 300 zł, w zależności od potrzeb i wyboru wtyczki.
  • Moduły wysyłki
    Rozszerzenia umożliwiające integrację z firmami kurierskimi (np. InPost, DPD) czy generowanie etykiet wysyłkowych kosztują zwykle od 100 do 400 zł.
  • Narzędzia marketingowe
    Narzędzia do prowadzenia programów lojalnościowych, ofert promocyjnych czy dynamicznego remarketingu kosztują od 200 do nawet 700 zł.
  • Moduły SEO
    Rozszerzenia wspierające optymalizację sklepu dla wyszukiwarek, takie jak Yoast SEO czy Rank Math, są dostępne zarówno w wersjach darmowych, jak i płatnych, kosztujących od 150 do 500 zł.

Całkowity koszt wtyczek i dodatkowych funkcjonalności WooCommerce zależy od indywidualnych potrzeb Twojego sklepu. Przed zakupem warto dokładnie przeanalizować swoje wymagania i skonsultować się z ekspertem, aby uniknąć niepotrzebnych wydatków.

  • WooCommerce zawiera podstawowe funkcje sklepu.
  • Płatne wtyczki, takie jak integracja z płatnościami, systemy księgowe, marketing, to koszt od 100 do 1000 zł za wtyczkę.
  • Średni koszt dodatkowych wtyczek dla sklepu WordPress to 500-3000 zł.
wtyczki woocommerce

Co to są wtyczki WooCommerce?

Chcesz stworzyć sklep WooCommerce? Poznaj wtyczki WooCommerce i przeczytaj nasz poradnik jak znaleźć najlepsze wtyczki WooCommerce…


Koszt utrzymania sklepu WordPress WooCommerce

Koszt utrzymania sklepu internetowego na platformie WordPress to suma różnych wydatków, które pojawiają się po wdrożeniu sklepu i są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Chociaż początkowe koszty związane z stworzeniem sklepu mogą być jednorazowe, to koszty administracji rozwoju będą powtarzać się regularnie.

Administracja i wsparcie techniczne
Regularne aktualizacje WordPress, motywu i wtyczke są ważne dla bezpieczeństwa i poprawy wydajności sklepu. Mogą wymagać dodatkowych prac programistycznych i generować dodatkowe koszty. Współpraca z agencją wdrożeniową lub specjalistą PrestaShop może wiązać się z opłatami zależnymi od zakresu usług.

  • Freelancer: 100-200 zł/godzina.
  • Agencja: 200-1200 zł/miesiąc (abonament).
administracja wordpress

Administracja sklepu internetowego

Twój sklep jest w dobrych rękach! Pomoc i wsparcie techniczne nad sklepem internetowym – administracja i bieżąca pomoc w obsłudze WordPressa.

Marketing i pozycjonowanie
Koszty związane z marketingiem, takie jak kampanie reklamowe, optymalizacja SEO czy aktywność w mediach społecznościowych, odgrywają kluczową rolę w przyciąganiu klientów. Inwestowanie w działania promocyjne, takie jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach, reklamy płatne czy content marketing, znacząco wpływa na ogólne wydatki związane z prowadzeniem sklepu internetowego.

  • Pozycjonowanie SEO
    Koszt od 500 zł/miesiąc (freelancer) do 5000 zł/miesiąc (agencja).
  • Marketing SEM
    Kampanie Google Ads: 1000-10.000 zł/miesiąc w zależnie od budżetu reklamowego


Przykładowe kalkulacje kosztów sklepu WordPress

KategoriaMały sklepŚredni sklepDuży sklep
Hosting100 zł/rok300 zł/miesiąc800 zł/miesiąc
MotywDarmowyPłatny: 400 złProjekt: od 3500 zł
Wtyczki500 zł2000 zł8500 zł
WdrożenieSamodzielnieFreelancer: 5000 złAgencja: 9500 zł
Certyfikat SSLDarmowy200 zł/rok500 zł/rok
MarketingBrakSEO: 1000 zł/miesiącSEO i Ads: 5000 zł/miesiąc

Koszt wdrożenia sklepu WordPress WooCommerce

Profesjonalny sklep internetowy można otworzyć już małym kosztem rozbudowując już działającą stronę WordPress. Na wdrożenie podstawowego, kompaktowego, ale funkcjonalnego sklepu potrzebujesz jedynie 1500 zł – 2500 zł. W tej cenie otrzymasz w pełni funkcjonalny sklep na motywie (szablonie) premium. Jest to jednorazowy koszt za zainstalowanie i skonfigurowanie sklepu. W kolejnych latach opłacisz tylko za domenę i hosting (serwer) czyli ok. 100-300 zł rocznie w zależności od pojemności, szybkości. Masz oczywiście całkowitą kontrolę nad sklepem, serwerem i domeną. Dodatkowo nie musisz podpisywać umowy i zobowiązywać się do płacenia za oprogramowanie przez kilka lat, kiedy Twój sklep nie zarabia na siebie.

Ceny w agencji interaktywnej

Koszt projektu i wdrożenia sklepu w agencjach interaktywnych zaczynają się od około 5 000 złotych za mały sklep internetowy z podstawowymi funkcjami. W przypadku średniego sklepu internetowego z rozbudowaną funkcjonalnością i indywidualnym projektem graficznym, koszty mogą wynosić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Przykładowe ceny wdrożenia sklepu internetowego na WordPress WooCommerce w agencjach interaktywnych:

  • Mały sklep internetowy z podstawowymi funkcjami: 5000-7000 złotych
  • Średni sklep internetowy z rozbudowaną funkcjonalnością: 10.000-15.000 złotych
  • Duży sklep internetowy z indywidualnym projektem graficznym: 15.000-25.000 złotych

Agencja WordPress

Chcesz założyć lub rozwijać stronę WordPress? Jesteśmy specjalistami WordPress i WooCommerce. Tworzymy strony internetowe WordPress, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójne strategie marketingowe. Generujmy efekty w internecie! Skontaktuj się z ekspertami branży.

Ceny u freelancerów

Ceny wdrożenia sklepu internetowego na WordPress WooCommerce u freelancerów zaczynają się od około 3 000 złotych za mały sklep internetowy z podstawowymi funkcjami. W przypadku średniego sklepu internetowego z rozbudowaną funkcjonalnością i indywidualnym projektem graficznym, koszty mogą wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Przykładowe ceny wdrożenia sklepu internetowego na WordPress WooCommerce u freelancerów:

  • Mały sklep internetowy z podstawowymi funkcjami: 3000-5000 złotych
  • Średni sklep internetowy z rozbudowaną funkcjonalnością: 7000-10.000 złotych
  • Duży sklep internetowy z indywidualnym projektem graficznym: 10.000-15.000 złotych

Sklep WordPress + WooCommerce | Cennik

Czy WooCommerce jest dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem?
To zależy od Twoich potrzeb i umiejętności. Jeżeli szukasz łatwej w obsłudze i rozbudowanej platformy e-commerce, WooCommerce jest dobrym wyborem. Jeśli jednak nie masz dużego doświadczenia technicznego lub nie chcesz spędzać zbyt wiele czasu na dostosowywaniu sklepu, możesz skorzystać z wsparcia Agencji WordPress.

woocommerce co to jest
Co to jest WooCommerce?
Co to jest WooCommerce i dlaczego WooCommerce jest stworzony dla Twojego sklepu internetowego? WooCommerce to narzędzie, które używasz, jeśli chcesz prowadzić e-sklep.
Przeczytasz o: Co to jest WooCommerce, dlaczego warto wybrać sklep WordPressa. Jak założyć sklep WooCommerce i ile to kosztuje.
Sklep WooCommerce wady i zalety
Sklep WooCommerce wady i zalety
WooCommerce jest wtyczką sklepową stworzoną specjalnie w celu bezproblemowej integracji z WordPress, która jest najpopularniejszą platformą e-commerce na świecie.
Przeczytasz o: WooCommerce wady i zalety, WooCommerce po polsku.

Ile kosztuje sklep internetowy w abonamencie?
Ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu do kilkuset złotych netto miesięcznie, nie są jednak rekomendowana najtańsze abonamenty, ponieważ wiąże się to z obostrzeniami. Każda platforma abonamentowa ma oczywiście swój zróżnicowany cenniki i różne pakiety. Zapoznaj się szczegółowo z cennikiem oraz sprawdź ile będziesz płacił za abonament w latach kolejnych. Pamiętaj z biegiem lat inwestujesz Twoje pieniądze w abonament i dostawcę platformy, a nie Twój własny sklep internetowy.

Gotowy sklep internetowy – cennik.


Kto wdroży sklep WordPress?

Dlaczego profesjonalny sklep internetowy musi kosztować? Oprogramowanie co prawda jest darmowe, ale wdrożenie sklepu internetowego to skomplikowany proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy. A przecież chodzi o Twoich klientów, spodziewane obroty, regularną realizację zamówień. Wybrana platformie e-commerce ma służyć długo i na której mają opierać się nasze zyski. Ewentualne oszczędności na początku przełożą się bowiem na znacznie większe wydatki później, lub będą konieczne koszty przy przenosinach sklepu z platformy abonamentowej.

Ważną kwestią przy tworzeniu sklepu internetowego jest budowa sklepu pod kątem User Experience. Wszyscy jesteśmy użytkownikami sklepów internetowych na co dzień, co nie przekłada się na umiejętność dobrego zaprojektowania sklepu. W przypadku sklepów internetowych znaczenie UX jest pierwszorzędne, ponieważ każda tzw. „akcja” wykonana przez klienta przekłada się na Twoją sprzedaż.

Sklep internetowy powinien być dostosowany do Twoich potrzeb. Nawet jeśli potrzeby i funkcjonalności Twojego sklepu nie są one szczególnie nietypowe wdrożenie platformy sprzedaży nie jest proste. Pamiętaj potrzebny jest specjalista od wdrożeń konkretnego typu sklepu – WooCommerce, PrestaShop, Magento.

Ponad to aby sklep działał poprawnie i spełniał swoją funkcję potrzebna jest praca kilku specjalistów programisty, grafika, specjalisty UX. Każdy specjalista to nie tylko wiedza, ale przede wszystkim doświadczenie, które zdobył przy innych projektach. Dlatego, zamiast wybierać taniego freelancera, warto zdecydować się na wyspecjalizowaną firmę wdrożeniową. Zapewni ona kompleksową obsługę i poniesie pełną odpowiedzialność za wdrożenie i działanie Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj źle zaprojektowany lub zoptymalizowany sklep internetowy to znacznie mniejsze przychody i „przeciekające złotówki”.

sklep wordpress

Agencja WordPress

Chcesz zabezpieczyć Twoją stronę WordPress? Jesteśmy specjalistami WordPress - projektujemy, wdrażamy, administrujemy, wspieramy, pozycjonujemy strony WordPress. Posiadamy wysokiej klasy specjalistów zarówno od administracji jaki i developerów. Poznaj nas i pracuj z nami!


Koszt sklepu internetowego – integracje i funkcjonalności

Podsumujmy ile kosztuje wdrożenie sklepu internetowego. Założenie podstawowego sklepu internetowego to koszt domeny, hostingu i certyfikatu SSL od 150 zł/rocznie, koszt platformy e-commerce darmowej typu open-source lub płatnej w abonamencie, cena projektu graficznego i wdrożenia sklepu od 2000 zł oraz niezbędna integracja bramki płatności to 200 zł. Koszt prowadzenia sklepu to ZUS około 600 zł, administracja sklepu od 120 zł/miesiąc.

Ile kosztuje sklep internetowy? Przykładowa kalkulacja dodatkowych kosztów założenia sklepu WordPress WooCommerce:

 Cena oddoOpis
Domena sklepu50 PLN120 PLNkoszt roczny
Hosting sklepu100 PLN500 PLNkoszt roczny
Certyfikat SSLdarmowy500 PLNbezpłatny w ramach hostingu lub koszt roczny
Wdrożenie platformy sklepu2500 PLN9500 PLNkoszt jednorazowy projektu i wdrożenia sklepu
Motyw sklepudarmowyod 100 PLN
Banery i grafiki50 PLN150 PLN
Wtyczki płatności150 PLNmożesz potrzebować co najmniej jedną
Wtyczki wysyłkowe350 PLNmożesz potrzebować co najmniej dwie
Księgowość i faktury100 PLN200 PLN
Wtyczki marketingowe100 PLN500 PLNporównywarki, allegro
Zakupy Google250 PLNintegracja z Zakupy Google Shopping
Sklep Facebook80 PLNintegracja ze Sklepem Facebook
Sklep Instagram100 PLNintegracja ze Sklepem Instagram
Sklep Dropshipping450 PLNintegracja sklepu z dropshipping
Integracja, konfiguracja wtyczek80 PLN160 PLNmożesz to zrobić we własnym zakresie
Pozycjonowanie sklepu SEO450 PLNmożesz to zrobić we własnym zakresie
Optymalizacja sklepu SEO450 PLNoptymalizacja szybkości ładowania elementów sklepu
Administracja sklepu190 PLN/mscmożesz to zrobić we własnym zakresie
Wsparcie i rozwój sklepu70 PLN/godz140 PLN/godzmożesz to zrobić we własnym zakresie

Jak obniżyć koszty sklepu WordPress?

Jeśli planujesz uruchomić sklep na WordPressie z wykorzystaniem WooCommerce, ale Twój budżet jest ograniczony, możesz zastosować kilka sprawdzonych sposobów na redukcję kosztów, nie wpływając negatywnie na działanie sklepu ani jakość obsługi klientów.

  • Zacznij od podstawowych funkcji
    Na początek skup się na funkcjach, które są niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży. Dodatkowe rozwiązania możesz wprowadzać wraz z rozwojem biznesu.
  • Samodzielna konfiguracja
    Jeśli posiadasz podstawową wiedzę techniczną, możesz samodzielnie skonfigurować sklep, korzystając z darmowych motywów i dokumentacji WooCommerce.
  • Wybierz tańszy hosting
    Na rynku dostępnych jest wiele usług hostingowych w różnych przedziałach cenowych. Poszukaj oferty, która spełni wymagania Twojego sklepu, ale nie obciąży zbytnio budżetu.
  • Korzystaj z darmowych wtyczek i motywów
    WordPress oferuje wiele darmowych motywów i wtyczek, które pozwalają na szybkie uruchomienie sklepu. Możesz zacząć od darmowych rozwiązań, a płatne opcje wprowadzać w miarę potrzeb.
  • Wybierz prosty motyw graficzny
    Prostszy motyw nie tylko obniży koszt wdrożenia, ale również ułatwi personalizację. To dobre rozwiązanie na początek.
  • Ogranicz liczbę wtyczek
    Zainstaluj tylko te wtyczki, które są niezbędne do działania sklepu. Nadmiar rozszerzeń może zwiększyć koszty i obniżyć wydajność sklepu.
  • Współpracuj z freelancerami
    Zamiast agencji możesz skorzystać z usług freelancerów, którzy często oferują konkurencyjne ceny. Możesz ich znaleźć na platformach takich jak Upwork czy Fiverr.

Chociaż ograniczenie kosztów na początku może być kuszące, warto rozważyć inwestycję w profesjonalne wdrożenie. Stabilny i dobrze zaprojektowany sklep to mniejsze ryzyko problemów technicznych i lepsze doświadczenia klientów w przyszłości.


Gotowy sklep WordPress

Ciekawą alternatywą dla obniże. Jest to idealne rozwiązanie łączące wszystkie plusy platformy open source i sklepu SaaS dla osób ceniących elastyczność. Rozsądna cena i duża ilość dostępnych modułów i wtyczek pozwala dopasować gotowy sklep internetowy do Ciebie i potrzeb Twoich klientów.

Gotowe sklepy internetowe realizowane przez naszą agencję e-Commerce wyróżniają się indywidualnym podejściem i nowoczesnymi rozwiązaniami popartymi dużym doświadczeniem.

  • Rozsądna cena gotowego sklepu
  • Profesjonalne i skuteczne
  • Nieograniczone możliwości
sklep wordpress

Gotowy sklep WordPress

Zaprojektujemy gotowy sklep internetowy dla Ciebie, dla Twojej firmy lub marki, pasujący do każdej branży.


Jak założyć sklep internetowy?

Od czego zatem zacząć, jeżeli chcesz założyć sklep internetowy. Przede wszystkim powinieneś zrozumieć, jak działa sklep internetowy oraz przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, co chcesz sprzedawać – produkty, czy usługi i jak duży ruch będzie generował sklep. Będzie to miało wpływ, jakie funkcje będą najważniejsze, jaki budżet musisz na to przedsięwzięcie przeznaczyć. Zatem, czego oczekujesz od Twojego sklepu i jaki sklep internetowy chcesz założyć?

Wejście na rynek e-Commerce i otworzenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne i nie wymaga w większości przypadków dużego budżetu. Na pewno będzie to wymagało podjęcia kilku ważnych decyzji i zdobycia pewnej wiedzy w temacie e-Commerce.

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizowanie konkurencję. Jeśli zaś masz swój unikatowy produkt warto przeanalizować najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, często zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu.

Posiadanie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces prowadzenia sklepu, obsługi klienta, administracji, wdrażania poprawek, marketingu, dostosowań do nowych trendów w e-Commerce. Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.

Wdrożenie sklepu internetowego to proces, który możesz wykonać zarówno samodzielnie lub zlecić agencji e-Commerce. Proces wdrożenia prostego sklepu opiera się na kilku podstawowych elementach.

Po przejściu tych kroków sklep internetowy jest już w pełni gotowy do sprzedaży. Aby jednak e-Commerce odniósł sukces w dzisiejszych czasach, trzeba od razu przenieść do kolejnych kroków: pozycjonowanie SEO i marketingu oraz codziennego prowadzenia sklepu i obsługi klienta. Te elementy pomogą wypromować sklep, budować markę oraz jak najszybciej pozyskać klientów.

Prowadzenie sklepu internetowego

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Ile kosztuje sklep internetowy – najczęstsze pytania FAQ

Ile kosztuje sklep internetowy?

Koszt stworzenia sklepu internetowego od podstaw może kosztować od 500 zł, jeżeli będziesz tworzyć sklep samodzielnie do 30.000 zł i więcej zlecając stworzenie e-sklepu w dużej agencji interaktywnej. Średni koszt stworzenia sklepu internetowego na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 4000 do 8000 zł. Koszty projektu i wdrożenia e-sklepu może znacznie wzrosnąć, jeśli Twój projekt jest niestandardowy.

Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?

Stworzenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami jego utrzymania jak koszt hostingu, domeny, czy administracji sklepu jeżeli używa on systemu CMS jak WordPress.
Hosting współdzielony dla małego e-sklepu to koszt od 100 zł/rocznie. Serwer dedykowany dla wymagającego sklepu z dużym ruchem to koszt od 250 zł/miesiąc.
Domena w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) to koszt od 50 zł.
Administracja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 150 zł/miesiąc.


Podsumowanie

Jak sam widzisz nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: Ile kosztuje sklep WordPress. Jeżeli jednak masz sprecyzowaną wizję co do Twojego sklepu internetowego to ten artykuł choć trochę pomógł wycenić Twój nowy sklep lub wiesz na co należy zwrócić uwagę wyceniając sklep internetowy.

Koszt sklepu WooCommerce zależy od skali projektu i wybranych funkcji. Prosty sklep można uruchomić już za 1500–2500 zł, ale bardziej zaawansowane wdrożenie z dedykowanym designem i licznymi integracjami może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. WooCommerce to elastyczne rozwiązanie, które pozwala dopasować budżet do indywidualnych potrzeb i możliwości.

Jeżeli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje sklep internetowy lub przeniesienie sklepu na WordPress WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2500 zł netto. Zobacz również nasz cennik sklepów internetowych lub skorzystaj z konfiguratora sklepów internetowych.

Jeżeli chcesz otrzymać indywidualną wycenę lub masz pytania dotyczące założenia sklepu WooCommerce, skontaktuj się z ekspertami, którzy pomogą zaplanować i wdrożyć sklep odpowiadający Twoim oczekiwaniom. Zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również o sklepach:

Myślisz nad założeniem e-sklepu?

Przeczytaj nasz poradnik jak zalożyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

4.8/5 - (140 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger