Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

E-grocery co to jest?

E-grocery co to jest

Pandemia koronawirusa przyniósł wiele zmian w zakupach online. Główną z nich jest gwałtowny wzrost rynku e-Grocery.

Żyjemy w erze internetu, technologii i szybkich zakupów. Dowodem na to jest popularność trendu Q-commerce, obecnie jednej z najprężniej rozwijających się gałęzi sprzedaży. Aplikacje mobilne, płatności przy użyciu BLIK-a, strony dostosowane do zakupów przy użyciu smartfonów to rozwiązania, które używamy na co dzień.

Popularność zakupów online rośnie, a rynek e-Commerce rozwija się w niewobrażalnym tempie. Ważnym elementem tej sprzedaży jest Q-commerce, który daje możliwość maksymalnego przyspieszenia dostawy produktów do konsumenta.

Pod pojęciem Q-commerce kryje się system szybkiej sprzedaży i dostawy produktu, który czasem jest nazywany „dostawą na żądanie”. W tym modelu sprzedaży dostawa produktów do klienta ma trwać maksymalnie godzinę, a w przypadku niektórych biznesów nawet do 10 minut od złożenia internetowego zamówienia.

Po rynku e-Commerce, m-commerce, obserwujemy rozwój Q-commerce – błyskawicznej odmiany e-handlu, która jest także powiązana ze zjawiskiem zakupów on-demand delivery i e-grocery.


Nowy trend E-grocery

W internecie kupujemy głównie elektronikę, sprzęty wyposażenia domu czy ubrania. Wybór artykułów sprzedawanych jest jednak o wiele większy i zauważalna jest istotna zmiana w zakupach online. Zarówno duże sieci, jak i mniejsze firmy coraz częściej pozwalają kupować również żywność przez internet.

Od początku 2020 r. ograniczenia nałożone w związku z pandemią COVID-19 dały znaczny impuls q-commerce, ponieważ umożliwiły detalistom kontynuowanie działalności dzięki szybkim dostawom do domu. Te przedłużające się ograniczenia związane z lockdownem spowodowały długoterminową zmianę zachowań konsumentów w kierunku szybkich dostaw i ustanowiły q-commerce jako trzecią generację handlu.

Dotychczas sklepy spożywcze kojarzyły nam się głównie z punktami stacjonarnymi. Wraz z rozwojem technologii i rynku e-Commerce, również branża sklepów spożywczych stopniowo ewoluuje. Produkty żywnościowe można dziś coraz częściej kupować w sklepach e-grocery.

Pandemia koronawirusa zmieniła nawyki zakupowe i już ponad 70% z nas robi zakupy w internecie. Co trzeci konsument kupuje w internecie więcej niż przed erą COVID-19. Dodatkowo nowe technologie znacznie przyspieszyły rozwój internetowych sklepów spożywczych. W pierwszych kilku miesiącach pandemii zakupy spożywcze online wzrosły nawet o 300%. Konsumenci na całym świecie po wybuchu epidemii kupiło więcej artykułów spożywczych online niż przed lockdownem. Epidemia COVID-19 przyspieszyła rozwój zakupy spożywcze online i obecnie e-grocery stanowiły około 10% rynku sprzedaży internetowej.


Z tego krótkiego artykułu dowiesz się:

  • Jaka jest relacja między Q-commerce a e-Grocery?
  • Jakie korzyści przyniesie Ci sprzedaż Q-Commerce?
  • Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu strony szybkich zakupów
  • Jak Q-commerce wpływa na ruch klientów i wzrost sprzedaży?

Klient, aby skorzystać z usług działających w modelu e-grocery, wystarczy, że użyje sklepu internetowego dostosowanego do modelu quick lub aplikacji mobilnej i dokona płatności online. Q-commerce jest to więc usługa, która łączy zalety e-commerce, szybką dostawę oraz przede wszystkim doświadczenie konsumenta, umożliwiające jeszcze większą wygodę kupującego.

Klienci chcą dokonać szybkich zakupów w internecie, w pierwszej kolejności sprawdzają, czy sklep umożliwia złożenie zamówienia przy użyciu smartfona. Nie powinno więc dziwić, że tak wiele znanych sklepów internetowych chce dostosować swoje rozwiązania do szybkich zakupów. Q-commerce daje poczucie, że sklep wdrażając nowoczesne rozwiązania technologiczne, jest prokonsumencki.

Dynamicznie zmieniający się świat e-Commerce, nowe narzędzia i możliwości wymagają ciągłego śledzenia trendów na tym rynku. Przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik, który pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu szybkich zakupów, utrwali podstawowe pojęcia oraz przybliży przykłady popularnego trendu e-grocery.​​​​​​​ W artykule sprawdzamy, na czym polega i jak rozwija się rynek e-grocery oraz jak mogą na nim skorzystać konsumenci i rynek e-Commerce.


Co to jest E-grocery – sklep spożywczy online

Szacowany czas czytania: 24 minuty


E-grocery definicje

E-grocery to system, w którym klienci zamawiają produkty spożywcze online. Usługa polegająca na zamawianiu produktów spożywczych wykonywana jest przez stronę internetową lub aplikację. Transakcje wykonuje się z dowolnego miejsca, a termin i godzinę dostawy można ustalić indywidualnie. Produkty następnie przygotowywane są przez pracowników sklepu i zamawiający odbiera je w sklepie lub specjalne firmy kurierskie, które dostarczą je do domu.

Dark store to sklepy lub punkty przeznaczone do obsługi zamówień internetowych. Taki model biznesowy oparty jest na niższych kosztach obsługi, lokalizacji w miejscach o dobrych warunkach komunikacyjnych z niższym czynszem.

Q-commerce, określany również jako quick commerce, to rodzaj handlu elektronicznego, w którym nacisk kładzie się na szybkie dostawy, zazwyczaj w mniej niż godzinę. Q-commerce pierwotnie rozpoczął się od dostarczania żywności, która nadal stanowi największą część biznesu. Sprzedaż ta szybko rozszerzyła się na inne kategorie, w szczególności dostawy artykułów spożywczych, lekarstw, prezentów i odzieży itp.

m-Commerce to wydzielony w sposób naturalny z e-Commerce obszar handlu elektronicznego, w którym istotną rolę odgrywają wszystkie urządzenia mobilne – „m” jak mobilny. Ten obszar handlu elektronicznego opiera się na dostępie do komercyjnych usług oferowanych w ramach e-commerce poprzez telefony komórkowe (smartfony) i inne urządzenia przenośne jak tablety czy smartwatche. Szybki rozwój m-Commerce jest przejawem dążenia firm z branży e-Commerce do dostępności oferty niezależnie od miejsca i czasu, dokonywania transakcji.

Next Day Delivery to model dostaw w kolejnym dniu od złożenia zamówienia

e-Commerce (electronic commerce), czyli handel elektroniczny lub e-handel definiujemy jako szereg działań wykonywanych w celu dokonania transakcji za pomocą elektronicznych środków jak strona internetowa, aplikacja. Są to transakcje online, czyli forma zakupów towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu. Najbardziej powszechną formą e-Commerce są oczywiście sklepy internetowe.

E-Commerce co to jest

E-Commerce co to jest?

Przeczytaj nasz poradnik na temat e-Commerce krok po kroku: charakterystyka rynku e-Commerce, dla kogo jest e-Commerce, jak odnieść sukces w e-Commerce...


Co to jest E-grocery

E-grocery to nowy sposób na zakupy spożywcze, żywności i innych artykułów gospodarstwa domowego za pomocą internetowej. Sklepy e-grocery oferują zazwyczaj szeroki asortyment artykułów spożywczych, w tym między innymi świeże produkty, nabiał, mięso, żywność pakowaną, a nawet artykuły gospodarstwa domowego. Niektóre sklep e-grocery oferują również dodatkowe usługi, takie jak spersonalizowane rekomendacje żywieniowe, planowanie posiłków oraz propozycje przepisów.

W ostatnich latach sklepy e-grocery zyskały szczególnie na popularności, ponieważ coraz więcej konsumentów szuka wygodnych sposobów robienia zakupów spożywczych.

Jak wygląda sklep e-grocery?

Sklep e-grocery to internetowy sklep spożywczy albo stacjonarny sklep spożywczy, który umożliwia zamawianie planowanie i zamawianie zakupów spożywczych online. Zamawianie odbywa się za pośrednictwem strony internetowej sklepu lub aplikacji mobilnych.

Sam sklep e-grocery nie różni się znacznie od klasycznego sklepu internetowe. Typowy sklep e-grocery jest zaprojektowany tak, aby były łatwe w użyciu i zapewniały bezproblemowe, szybkie zakupy dla klientów.

  • Strona główna sklepu e-grocery zazwyczaj składa z menu nawigacyjnego, wyszukiwarki produktów, oraz kategorie produktów, które pomagają klientom znaleźć oczekiwane produkty. Dodatkowo strona główna zawiera najnowsze promocje sklepu.
  • Strony produktowe w sklepie e-grocery wyróżniają się szczegółowymi informacjami o produkcie, w tym ceną, wagą, informacjami o wartościach odżywczych i terminie ważności, ewentualnymi poznać recenzję produktu lub ciekawe przepisy kulinarne. Z poziomu karty produktu klienci mogą dodać produkt do koszyka lub zapisać go do schowka.
  • Koszyk pozwala klientom przejrzeć swoje zamówienie, dokonać zmian i przejść do podsumowania i płatności.
  • Strona zamówienia umożliwia złożenie zamówienia, wprowadzenie informacji o dostawie, wybór czasu dostawy i dokonanie płatności.
  • Konto klienta umożliwia zarządzanie swoimi danymi, informacjami o płatnościach i dostawach, oraz przeglądać historię zamówień i śledzić dostawy.
Asortyment w sklepie e-grocery

Asortyment sklepów spożywczych online jest bardzo różnorodny pod względem dostępnych towarów. Coraz częściej zdarza się, że ich wybór w sklepie e-grocery jest zdecydowanie szerszy niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. W ofercie klient może znaleźć między innymi:

Pieczywo, Nabiał, Napoje, Kawa i Herbata, Alkohole, Warzywa i Owoce, Przekąski i Słodycze, Mięso, Wędliny i Ryby, Mrożonki i Lody, Jedzenie wegańskie i Bio, Jedzenie orientalne i Dania Gotowe, a nawet Drogerie, artykuły do Domu, Dla dzieci i zwierząt.

Dzięki szerokiej ofercie produktów oraz sprawnej obsłudze i logistyce model zakupów q-commerce jest coraz częściej w stanie zastąpić nam co dzienne zakupy spożywcze.


Jak działa e-grocery?

Jak już wspomnieliśmy, z punktu widzenia klienta e-grocery działa w taki sam sposób, jak każdy inny sklep internetowy. Dokonywanie zakupów jest więc proste i szybkie, co pozwala na zaoszczędzenie sporej ilości czasu. Komfort klienta przekłada się jednak na sporo wyzwań, z jakimi musi mierzyć się właściciel takiego e-sklepu.

Metody zakupu w e-grocery

Co do samego modelu działania, usługa e-grocery nie różnią się od innych rodzajów e-commerce. Klient robi zakupy przez internet, dodając interesujące go produkty do koszyka. Następnie ustala sposób i termin dostawy oraz dokonuje płatności dzięki szybkim płatnościom. Użytkownik może również zdecydować się na płatność przy odbiorze i zapłacić za zamówienie bezpośrednio kurierowi przez terminal płatniczy.

Istnieją dwie podstawowe metody zakupu w sklepach e-grocery.

  • Klient zamawia artykuły ze sklepu lub przez aplikację mobilną i odbiera samodzielnie zamówienie w lokalnym sklepie spożywczym.
  • Klient robi zakupy w sklepie lub aplikacji i zamawia dostawę bezpośrednio do domu.

Logistyka e-grocery

E-grocery jako rodzaj sprzedaży q-commerce wymaga doskonale zorganizowanych procesów logistycznych ze względu oczekiwanie szybkiej dostawy przez klientów podstawowych artykułów spożywczych. Wyzwaniem jest również ich odpowiednie przechowywanie produktów z krótką trwałość oraz w niektórych przypadkach uwzględniające zachowanie procesu chłodniczego.

Nowe technologia oraz nowoczesna logistyka są wsparciem dla tej branży e-grocery i zapewniają bezpieczeństwo zakupów na najwyższym poziomie. Dzięki temu przez internet można już kupić nawet lody, mrożonki i inne wrażliwe produkty, które dotrą do klienta w doskonałym stanie.


Dostawa w e-grocery

Sposób dostawy w modelu e-grocery może być zróżnicowany i jest dostosowany do potrzeb klienta. Klient, składając zamówienie w internetowym sklepie spożywczym, zazwyczaj może określić okno odbioru, które może wynosić od 30 minut w niektórych sklepach do kilku godzin w innych. Niektóre sklepy e-grocery oferują odbiór lub dostawę zakupów następnego dnia.

Dostawy ze sklepu e-grocery zazwyczaj zawierają opłatę serwisową, a czasami także opłatę paliwową. Zamówienia złożone dużym sklepie e-grocery są zwykle pakowane w magazynie, a następnie wysyłane za pośrednictwem usługi kurierskiej do domu klienta lub paczkomatu. Mniejsze sklepu spożywcze online samodzielnie przyjmują zamówienie i dostarczają towar do klienta.

Odbiór w sklepie (In-store pickup)

W przypadku sklepów stacjonarnych, które oferują zamówienia online, klienci mogą złożyć zamówienie przez internet i odbierać gotowe zamówienia w sklepie w drodze do domu. Taka forma dostawy, a dokładnie odbiór w sklepie określamy jako click & collect (kliknij i odbierz). Jest to oferowana opcja dostawy w przypadku zakupów dostępnych tego samego dnia. Zwykle jest ona tańsze niż dostawa kurierem i może być wykonane w wybranym przez klienta terminie.

Click and collect to model zakupów, który pozwala klientom zamawiać produkty online, a następnie odbierać je osobiście w lokalnym sklepie lub wyznaczonym punkcie odbioru. Model ten oferuje wygodę zakupów online i natychmiastowy odbiór tego samego dnia. Jest również opcja dostawy, dzięki której może zaoszczędzić pieniądze na kosztach wysyłki.

Przy takiej formie dostawy klient wybiera dogodne dla siebie miejsce i czas odbioru. Kiedy zamówienie jest gotowe, klient otrzymuje powiadomienie i może udać się do wyznaczonego miejsca odbioru, aby odebrać swoje produkty.

Do usługi odbioru na miejscu mogą być wykorzystywane również sklepy typu darke store, w ramach której klient odbiera zamówienie złożone przez internet.

Dostawa lokalna

Popularność szybkich zakupów spożywczych rośnie. Ważnym elementem tej sprzedaży jest Q-commerce, który daje możliwość maksymalnego przyspieszenia dostawy produktów do konsumenta. W tym modelu sprzedaży dostawa produktów do klienta ma trwać maksymalnie godzinę, a w przypadku niektórych biznesów nawet do 10 minut od złożenia internetowego zamówienia. Taki system szybkiej sprzedaży i dostawy produktu, który czasem jest nazywany „dostawą na żądanie”.

Większość lokalnych sklepów spożywczych online ma własnych kierowców. Najczęstszy rodzaj dostawy osobistej polega na przechowywaniu artykułów spożywczych w magazynie w celu dostarczenia ich klientom po złożeniu zamówienia.

Niektóre sklepy e-grocery mogą dostarczać artykuły spożywcze i zarządzać dostawami za pomocą usługi dark store (ciemny sklep).

Dark store to sklepy lub punkty przeznaczone do obsługi zamówień internetowych sklepów e-grocery. Taki model biznesowy oparty jest na niższych kosztach obsługi, lokalizacji w miejscach o dobrych warunkach komunikacyjnych z niższym czynszem.

Sklepy darke store są zlokalizowanymi w centrum miasta, dzięki czemu partnerzy lub pracownicy sklepu mogą łatwo odebrać produkty i dostarczyć je w ciągu kilku minut do klienta. Taka strategia logistyczna pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze wydawane na realizację dostaw z magazynów na obrzeżach miast.

Dark store zapewnia następujące korzyści:

  • Szybszy czas dostawy – głównym celem dart store jest zapewnienie szybszej dostawy, dzięki czemu kupowanie za pośrednictwem tej platformy jest wygodnym i oszczędzającym czas procesem.
  • Wygoda zakupów – wygoda robić zakupy na smartfonie w dowolnym miejscu i czasie
  • Dostawa na czas – wybór możliwość dostarczenia zamówienia w dogodnym dla klienta momencie
  • Niezawodność usługi – klienci dark store mogą liczyć na pewność dostawy i jakość usługi

› Dark store – poradnik


Dla kogo jest e-Grocery?

Dostawa artykułów spożywczych może być wygodną opcją dla każdego, w tym dla osób starszych i innych osób o ograniczonej sprawności ruchowej lub braku transportu. Zapracowane rodziny również często korzystają z usług zakupów spożywczych online.

Zalety i wady e-Grocery

Zakupy spożywcze przez internet, stały się w ostatnich latach coraz bardziej popularne. Za popularnością zakupów e-grocery leżą niewątpliwe zalety. Oto kilka plusów i minusów usługi e-grocery.

Zalety zakupów e-grocery

Zakupy spożywcze online mają wiele zalet, które wpływają na popularność tego rozwiązania.

  • Wygoda e-grocery pozwala klientom robić zakupy z każdego miejsca i o każdej porze dnia. Pozwala to również zaoszczędzić czas i wysiłek, który muszą włożyć w celu dotarcia do sklepu.
  • Klienci kupujący online mają określoną listę zakupów i dokonując zakupów pod wpływem impulsu.
  • Sklepy e-grocery pozwala klientom na przeglądanie szerokiej gamy produktów i łatwe porównywanie cen.
  • Możliwość filtrowania produktów w oparciu o swoje wymagania, szczególnie przydatne dla klientów o specjalnych potrzebach dietetycznych.
  • E-grocery pozwala klientom zaplanować dostawę w dogodnym dla nich czasie, co jest szczególnie przydatne dla klientów, którzy mają napięty harmonogram lub którzy nie są w stanie odwiedzić sklepu z innych powodów.
  • Sklepy e-grocery oferują darmową wysyłkę przy zamówieniach powyżej określonej kwoty lub w przypadku stałych klientów z subskrypcją.
  • Kupujący mogą korzystać z kuponów zniżkowych, aby uzyskać dodatkowe oszczędności podczas zamawiania online w sklepie spożywczym.
  • E-grocery pozwala klientom uniknąć kontaktu z innymi kupującymi i personelem, zmniejszając ryzyko narażenia na wirusy lub inne choroby.

Wady zakupów e-grocery

Mówiąc o zakupy spożywcze online, warto również poznać pewne wady systemu.

  • Klienci robiący zakupy spożywcze online nie mogą sprawdzić jakości produktów przed ich dostarczeniem i mogą otrzymać produkty, które są uszkodzone lub nie są jakości, jakiej oczekiwali.
  • W e-grocery brak jest osobistego kontaktu, co może być ważne dla klientów, którzy lubią wchodzić w interakcje z personelem i otrzymywać rekomendacje lub porady.
  • Niektóre sklepy e-grocery mogą mieć ograniczony zakres dostawy i mogą nie dostarczać zamówień do niektórych lokalizacji szczególnie w obszarach wiejskich.
  • Przy małych zamówieniach należy liczyć się z opłatą za dostawę produktów do domu.
  • Niektóre sklepy mogą mieć ograniczony wybór produktów, szczególnie tych świeżych oraz produktów chłodzonych.

Q-commerce a e-Commerce

Q-commerce to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi sprzedaży internetowej. Trend Q-commerce przybierał na sile i popularności. W raportach podsumowujących rozwój e-Commerce w Polsce widać duże znaczenie tego trendu, a liczba klientów używających szybkich zakupów będzie przybywać z roku na rok. Kolejne pokolenia żyją coraz szybciej i są coraz bardziej sprzężone ze swoimi małymi światami zamkniętymi w wielofunkcyjnym smartfonie.

Czym różni się Q-commerce od tradycyjnego biznesu e-Commerce?
Sprzedaż Q-commerce koncentruje się tylko na przedmiotach o wysokim popycie, zamiast prowadzić sprzedaż wszelkiego rodzaju produktów. Sklepy skupiające się na szybkiej sprzedaży umieszczają w swojej ofercie tylko najbardziej poszukiwane produkty. Należą do nich przede wszystkim ważne artykuły spożywcze, dobra szybko zbywalne (FMCG) i inne produkty co dziennej potrzeby, które klienci zamawiają szczególnie często, a nawet co dziennie. Strategia szybkich zakupów zmniejsza koszty magazynowania i przechowywania. Umożliwia firmie sprzedającej w tym systemie wynajmowanie bardziej kompaktowych powierzchni magazynowych w miastach zamiast znacznie większych magazynów poza miastem.

E-commerce w modelu quick commerce

Q-commerce to nie tylko bardzo popularny trend w e-Commerce, ale przyszłość sklepów internetowych. Dodatkowo daje Ci on możliwość kreowania wizerunku Twojej marki.

Wiele sklepów spożywczych, restauracji, chcąc ułatwić swoim klientom dokonywanie zakupów, zleca wykonanie projektu uproszczonego sklepu internetowego, który spełnia zasady szybkich zakupów, czyli jego ścieżka zakupowa składa się z klilku etapów krokach, począwszy od wyboru produktu, przez złożenie zamówienia, wyborze przesyłki, a skończywszy na szybkiej zapłacie przy użyciu smartfona.

Ogromna konkurencja na rynku wymaga również testowania i wdrażania nowych rozwiązań szybkiej dostawy, które poprawią komfort klienta internetowego. Dlatego tak często są wybierane nowoczesne systemy prowadzenia zaawansowanej logistyki od rozwiązań dark store, mikro-magazyny.


Jak działa Q-Commerce?

Sposób działania sklepu Q-commerce różni się od tradycyjnego sklepu internetowego. Sklep z szybką dostawą koncentruje się tylko najbardziej poszukiwane produktach o wysokim popycie. Ta strategia zmniejsza koszty magazynowania i wymusza zastosowanie zaawansowanej logistyki.

Darke store

Dark store (ciemne sklepy) to sklepy lub punkty przeznaczone do obsługi zamówień internetowych. Taki model biznesowy oparty jest na niższych kosztach obsługi, lokalizacji w miejscach o dobrych warunkach komunikacyjnych z niższym czynszem.

Mikro-magazyny

Sklepy Q-commerce stosują rozwiązania logistyczne tzw. mikro-magazynów, w której umieszczane są w popularnych dzielnicach miast o dużej obecności konsumentów internetowych. Magazyny są wynajmowane, dzierżawią przez dany sklep lub sklep inwestuje w mikro-magazyny.

Sklepy w chmurze

Sklepy w chmurze są centrami zlokalizowanymi w centrum miasta, dzięki czemu partnerzy lub pracownicy sklepu mogą łatwo odebrać produkty i dostarczyć je w ciągu kilku minut do klienta. Taka strategia logistyczna pozwala sklepom Q-commerce zaoszczędzić czas i pieniądze wydawane na realizację dostaw z magazynów na obrzeżach miast.


Korzyści z Q-commerce

Możliwość dokonywania szybkich zakupów daje szereg korzyści zarówno Tobie jako sprzedawcy, jak i Twojemu klientowi. Wdrażając te rozwiązanie pokazujesz, że adaptujesz się do zmieniających się warunków panujących w biznesie i zwiększasz swoją konkurencyjność wobec innych marek. Wreszcie Q-commerce to przejaw myślenia strategicznego o odbiorcach zwanych pokoleniem millenialsów i generacją Z, dla których szybkie zakupy to konieczność, a smartfon to urządzenie, bez którego nie mogliby się obejść w życiu prywatnym, a co dopiero, gdy chcą coś zamówić z ulubionego sklepu.

Wielu użytkowników internetu, którzy większość swojego życia przeżyli w XXI wieku, tradycyjne robienie zakupów kojarzy się z czekaniem w długich kolejkach. Q-commerce to wyjście naprzeciw ich dążeniom do szybkiego załatwiania spraw w życiu prywatnym i zawodowym. Dzięki przystosowaniu Twojego sklepu do szybkich zakupów możesz zyskać realną korzyść w postaci większej liczby zamówień.

Model Q-commerce zapewniając następujące korzyści:

  • Szybszy czas dostawy
    głównym celem Q-commerce jest zapewnienie szybszej dostawy, dzięki czemu kupowanie za pośrednictwem tej platformy jest wygodnym i oszczędzającym czas procesem.
  • Wygoda zakupów
    wygoda robić zakupy na smartfonie w dowolnym miejscu i czasie
  • Dostawa na czas
    wybór możliwość dostarczenia zamówienia w dogodnym dla klienta momencie
  • Śledzenie zamówień
    możliwość śledzenie dostawę zamówienia w czasie rzeczywistym
  • Niskie ceny
    duże marki q-commerce dzięki efektowi skali i hurtowych ilości produktów mogą zmniejsza koszty produktów i lub oferować ciekawe rabaty
  • One stop shop
    aplikacje dużych marek q-commerce mogą zamawiać klientom wiele produktów od różnych dostawców
  • Niezawodność usługi
    klienci Q-commerce mogą liczyć na pewność dostawy i jakość usługi

Czemu Q-commerce jest ważny

Q-commerce to rozwiązanie, które ma bardzo duży potencjał. Jest rozwiązanie szczególnie doceniane przez mieszkańców dużych miast, którzy prowadzą intensywny tryb życia i brakuje im czasu na tradycyjne zakupy. Z drugiej strony jest to paradkoksalnie rozwiązanie, które sprawdza się również w przypadku seniorów.

Dużą barierą Q-commerce jest często wyższa cena za dowóz. Wprawdzie sklepy w systemie szybkich zakupów zapewniają niskie marże na sprzedawane produkty, jednak optymalizacja szybkiej dostaw w takim wariancie jest trudniejsza niż w klasycznym modelu dostawy na drugi dzień (next day delivery).

Q-commerce ma spory potencjał dla konsumentów, ale wiąże się z większym kosztem zakupów. Klient musi bowiem zapłacić za szybką dostawę.

Koszt szybkiej dostawy powoduje, że Q-commerce jest to rozwiązanie, która jeszcze długo będzie traktowane jako usługa premium. Z drugiej strony tradycyjne zakupy wymagają poświęcenia naszego cennego czasu, a sam dojazd do dużego marketu przekłada się na zużycie benzyny w samochodzie. Korzystanie z szybkich dostaw jest zatem opłacalne dla osób aktywnych, którym brakuje im czasu na tradycyjne zakupy.

Q-commerce to system sprzedaży internetowej, który warto wdrożyć jeśli zależy Ci na tym, aby Twój sklep:

  • Odpowiadał na większe oczekiwania klientów, którzy często robiących zakupy przez internet.
  • Nadążał za trendami w e-Commerce.
  • Miał większą konwersję i zwiększył sprzedaż.
  • Miał większy ruch na witrynie i był wyżej w wynikach wyszukiwania Google’a.
  • Dotarł do nowej grupy odbiorców.
  • Był uważany za nowoczesny, przyjazny i łatwy obsłudze.
  • Generował więcej leadów, czyli kontaktów do klientów o potencjale zakupowym.
  • Miał więcej wypełnionych koszyków.
  • Miał więcej zakończonych transakcji płatniczych.
  • Poprawił skuteczność działań marketingowych.
  • Odbudował wizerunek marki i stał się bardziej popularny.

Sklep Q-commerce dobre praktyki

Dobrze zaprojektowana sklep Q-commerce do sprzedaży musi spełniać wymagania UX. Użytkowana przez klientów nie może sprawiać żadnych trudności technicznych. Wręcz przeciwnie. Poruszanie się po stronie wykorzystujące rozwiązanie m-commerce powinno być łatwe, intuicyjne i przyjemne dla każdego. Dlatego chcąc wykorzystać m-commerce, radzimy:

Menu mobilne
Dopracuj projekt menu i jego wdrożenie. Jego wielkość, liczba guzików, kategorii głównych i podstrona z informacjami o płatnościach i co wyróżnia sklep z danej branży to elementy, które powinny się w nim znaleźć. Obsługa menu powinna być tak prosta, żeby klient miał poczucie, że tylko kilka kroków dzieli go od zrobienia wymarzonych zakupów.

Ścieżka zakupowa
Stwórz łatwą w obsłudze ścieżkę zakupową z możliwością wyboru różnych bramek płatności oraz wciąż wzrastających na popularności, płatności odroczonych. Im krótsza ścieżka zakupowa, tym większe prawdopodobieństwo, że klient przejdzie ją i dokona zapłaty. Pamiętaj, by umożliwić płatność BLIK-iem.

Projekt mobilny
Zaprojektuj każdy element tak, aby był spójny z wizją sklepu i pełnił określoną funkcję. Przyciski powinny być dostępne dla każdego bez względu na jego stopień zaawansowania technologicznego. Użytkownik powinien móc łatwo zrozumieć, jak działa sklep i dostosować się jego systemu.

Zorganizuj przestrzeń sklepu internetowego Q-commerce tak, aby informacje były czytelne, odpowiadały wyświetlanym obrazom i zdjęciom produktów. Zadbaj o równowagę w wypełnieniu dostępnej przestrzeni. To ona wprowadza poczucie porządku i estetyki.


Trendy w e-Commerce

Q-commerce to nie jedyny trend szybko rozwijającego się rynku handlu w internecie. E-commerce, wcześniej uważany za alternatywę dla sklepów stacjonarnych, z powodu rozwoju technologii i pandemii, szybko stał się wiodącym kanałem sprzedaży i wymiany towarów. Nowe technologie, nowe trendy e-Commerce i korona wirusowa rewolucja spowodowały wzrost znaczenia sprzedaży internetowej na całym świecie.

Jesteśmy świadkami zawrotnego przyspieszenia i rozwoju branży e-Commerce. Potwierdzeniem tego jest pojawienie się wielu nowych trendów sprzedaży internetowej dostosowanej do zmieniających się oczekiwań klientów i sytuacji pandemicznej, która wpłynęła na gospodarkę światową. E-Commerce charakteryzuje się nowymi trendami i rozwiązaniami, które pozwolą sprzedawać produkty szybciej i wydajniej oraz zapewnić możliwie jak najlepsze doświadczenie zakupowe klientom.

Wydaje się, że obecnie ważnym i ciągle ewoluującym trendem w e-Commerce jest internetowa sprzedaż artykułów spożywczych (e-grocery). Firmy sprzedające takie produkty, w błyskawicznym tempie dostosowują się do obecnej sytuacji, oferując pełen wachlarz dostawy. Ciągle pogłębia się też nurt sprzedaży „eco-friendly”. Popularność tego trendu wynika z potrzeby konsumpcyjnej łączącej w sobie poszanowanie dla środowiska i niemarnowania produktów. W związku z tym wzrasta sprzedaż przedmiotów „z drugiej ręki” i odzieży używanej. Coraz częściej sklepy internetowe oferują też sprzedaż bezpośrednią w social mediach.

Właściciele prowadzący sklep internetowy, aby nadążyć za najnowszymi trendami takimi jak np. omnichannel, mobile commerce czy social commerce, powinni wdrażać odpowiednie rozwiązania cyfrowe oraz stawiać na technologie, które poprawią Customer Experience, ponieważ najważniejsze jest doświadczenie zakupowe niezależnie od grupy docelowej klientów.

Nadchodzący lata przyniosą na pewno jeszcze wiele zmian. Przeniesienie się sporej części handlu do internetu, powoduje wykorzystywanie możliwości rzeczywistości rozszerzonej (AR) oraz sztucznej inteligencji. Te rozwiązania pozwalają uzyskiwać pożądanych przez konsumenta wrażenia w procesie zakupu.

Trend rozwoju e-Commerce nie pozostał bez wpływu na inne sektory gospodarki. Przyczyniając się do szybkiego rozwoju nowoczesnej logistyki, w tym rynku magazynowego i fulfillmentu (przekazanie obsługi zamówień zewnętrznemu operatorowi).

trendy e-Commerce

Trendy e-Commerce

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz odnieść komercyjny sukces w e-Commerce, poznaj przegląd trendów wyznaczających kierunki w e-handlu...


Podsumowanie

Mamy nadzieję, że udało nam się przekonać Ciebie do tego, że Q-commerce to skuteczna metoda na pozyskiwanie nowych klientów. W tę stronę zmierza branża e-Commerce i nie ma sensu odwracać się od panujących trendów, bez względu na to, czy masz niszowy sklep, czy jesteś właścicielem znanej i konkurencyjne marki. Jeśli chcesz rozwijać swoją platformę sklepową, ta zmiana jest nieunikniona. Szybkie zakupy stały się już standardem w e-Commerce oraz w innych branżach, dla których internet jest naturalnym środowiskiem.

Jeśli więc chcesz dostosować Twój sklep internetowy do rozwiązań modelu szybkiej sprzedaży, tak aby zwiększyć swoje szanse sprzedażowy, zaprezentować się jeszcze bardziej atrakcyjnie w oczach potencjalnych klientów i otworzyć a nowe kanały marketingowe, rozważ wdrożenie Q-commerce do twojego biznesu. Chcesz zlecić dopasowanie strony do modelu quick? Możesz zgłosić się do nas. Wystarczy wysłać maila pod adres: studio@thenewlook.pl z wypełnionym briefem, dotyczącym twoich preferencji i zakresu działania lub zadzwoń do nas: 730 170 330


Czytaj również:

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

5/5 - (6 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger