Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Dropshipping jak zacząć?

dropshipping jak zacząć

Sklep dropshipping to popularnym pomysłem na biznes online, ponieważ jest łatwy w konfiguracji i wymaga bardzo niewielkich inwestycji. Dzięki swojej innowacyjności, prostocie i niskim kosztom dropshipping stały się światowym trendem w e-Commerce.

Rynek e-Commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko i taka dynamika rozwoju to wielka szansa dla Twojego sklepu dropshipping. Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się nawet jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Na szczęście do złożenia i uruchomienia sklepu internetowego, nie potrzeba specjalistycznych rozwiązań. Na rynku istnieje wiele gotowych platform e-Commerce lub silników do budowy sklepów dropshipping jak WooCommerce i PrestaShop, które możesz w dowolny sposób przystosowywać do Twoich potrzeb.

Tradycyjny sklep internetowy wymaga zarządzania zapasami produktów i obsługi logistyki wysyłkowej. Nowym, alternatywnym pomysłem na e-Biznes jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-Commerce, dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką.

Jeśli dopiero zaczynasz myśleć nad biznesem e-Commerce lub zastanawiasz się, jak stawiać pierwsze kroki w sprzedaży internetowej, dowiedz się o najważniejszych funkcjach sklepu dropshipping, kosztach, hostingu oraz o tym, jak założyć i prowadzić taki rodzaj sklepu.


Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Co odróżnia model biznesowy dropshipping od sklepu internetowego?
  • Jakie są właściwości i jak działa sklep typu dropshipping?
  • Co jest potrzebne do założenia sklepu typu dropshipping?
  • Skąd pozyskać produkty do tego e-sklepu?
  • Co wlicza się w koszty prowadzenia sklepu dropshippingowego?

Wraz z rozpowszechnieniem platform e-Commerce takich jak WooCommerce, sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty, czy usługi w internecie bez wiedzy informatycznej. Teraz i Ty masz w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć sprzedaż w internecie. Przeczytaj jak założyć sklep dropshipping krok po kroku.

W tym tekście dla początkujących przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat jak zacząć sprzedaż w modelu dropshipping. Podzielimy się również wskazówkami, jak znaleźć najlepsze produkty do dropshippingu i jak rozwijać działalność dropshippingową. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.

sklep dropshipping jak zacząć

Dropshipping jak zacząć? Poradnik krok po kroku

Szacowany czas czytania: 37 minut

  1. Co to jest Dropshipping?
  2. Dla kogo jest dropshipping?
  3. Dropshipping wady i zalety
  4. Dropshipping jak zacząć?
  5. Sklep dropshipping na WordPress
  6. Droppshipping najczęstsze pytania [FAQ]
  7. Podsumowanie

Co to jest Dropshipping?

Główna różnica między sklepem dropshippingowym a tradycyjnym sklepem internetowym polega na tym, że dropshipping nie wymaga magazynowania produktów ani posiadania zapasów w magazynie. Nie musisz także zajmować się logistyką wysyłkową ani przeładunkiem towarów.

Sklep dropshipping nie ma fizycznych produktów, co oznacza brak kosztów magazynowych. Zamiast tego, gdy klient kupuje produkt, właściciel sklepu składa zamówienie u oryginalnego dostawcy, który wysyła towar bezpośrednio do klienta.

Jak działa model dropshippingu?
Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.



Cały proces jest oczywiście obsługiwany automatycznie z poziomu sklepu dropshippingowego. Gdy produkt jest sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego, sklep po prostu przekazuje zamówienie do hurtownika lub producenta, który je zrealizuje.

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego modelu handlu detalicznego, tak samo w systemie dropshipping sprzedawca osiąga zysk z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.


Dla kogo jest sklep dropshipping?

Dropshipping to dobre rozwiązaniem dla małych sklepów lub osób początkujących w biznesie internetowym, które zwykle sprzedają produkty w mniejszych ilościach i nie chcą zamrażać środków w duże ilości towarów w magazynie lub chcą zlecić na zewnątrz proces realizacji zamówień. Hurtownia lub producent, jako dostawca produktów do sklepu dropsippingowego, sam dokonuje wysyłki towaru bezpośrednio do klienta. Dropshipping jest również bardzo często praktykowany w przypadku towarów o dużych rozmiarach jak np. meble.

Jako właściciel sklepu dropshippingowego ustawiasz swoją marżę i sprzedajesz produkty z hurtowni. Istnieje możliwość ustawienia własnych cen dla produktów w sklepie, a marżę na produkty możesz zmieniać w dowolnym momencie. Ceny możesz zmieniać o dowolny procent lub daną kwotę w zł.


Dropshipping wady i zalety

Ze względu na niskie koszty operacyjne i łatwą konfigurację, dropshipping stał się światowym trendem w e-commerce. Model biznesowy dropshipping ma oczywiście zalet i wad, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem tworzenia sklepu opartego na tym rozwiązaniu.

Pamiętaj, jako sklep typu dropshipping jesteś pośrednikiem i będziesz zarabiać mniej, ponieważ zamiast masowego kupowania produktów, będziesz sprzedawać często jedynie pojedyncze produkty z danej hurtowni lub rozwijał markę danego producenta.

Zalety założenia sklepu dropshipping
  • znacznie niższych inwestycji niż prowadzenie typowego sklepu internetowego
  • możesz sprzedawać różne produkty, różnych dostawców i producentów
  • nie musisz kupować produktów i zamrażać pieniędzy w towarze
  • nie trzeba zarządzać stanami magazynowymi
  • nie musisz sam wysyłać produktu
  • szybkość dostawy od dużego dostawcy do klienta
  • płatność za towar dostawcy dopiero po dokonaniu zapłaty przez klienta
  • możliwość skupienia się na innych aspektach biznesu
Wady prowadzenia sklepu dropshipping
  • nie kontrolujesz jakości i dostępności produktów
  • nie masz kontroli nad jakością wysyłki produktów
  • brak pewności, że każde zamówienie będzie na pewno zrealizowane w gwarantowanym przez sklep czasie
  • utrudnione zapewnienie najlepszej obsługi klientom
  • trudne zarządzanie oczekiwaniami klientów
  • ograniczona możliwość brandingu i oznakowania paczek
  • problem z synchronizacją produktów, które są już wyprzedane

Część problemów z dropshippingiem rozwiązuje dobra integracja z dostawcami oraz prawidłowe wdrożenie systemu dropshippingowego w Twoim sklepie.


Jak zacząć sklep dropshipping?

Przyjrzyjmy się, jak prawidłowo rozpocząć działalność dropshipping. Założenie sklepu dropshipping nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Istnieje wiele platform e-Commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep dropshipping – WordPress, PrestaShop oraz platformy abonamentowe.

Zalecamy korzystanie z platformy WordPress + WooCommerce ze względu na niskie koszty konfiguracji, możliwość korzystania z wielu bramek płatności oraz elastyczność w dostosowywaniu sklepu internetowego. WordPress z wtyczką WooCommerce to obecnie oprogramowanie nr 1 używane do budowy sklepów internetowych.

WooCommerce to również najpopularniejszy wybór do stworzenia sklepów dropshippingowych, głównie dlatego, że działa na WordPress, popularnym kreatorze stron internetowych. Korzystanie z WooCommerce daje dostęp do tysięcy rozszerzeń WordPressa, integracji innych firm oraz profesjonalnych motywów sklepów.

Jak założyć sklep dropshipping:


Przed założeniem sklepu internetowego

Przed założeniem sklepu internetowego powinieneś dokładnie określić sprzedawany asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka lub usługa. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój produkt albo im bogatsza jest oferta produktów, które oferujesz, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep.

Analiza rynku i konkurencji

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizować Twoją konkurencję. Jeżeli masz swój unikatowy produkt, warto poznać najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj również o tym, że o sukcesie w e-Commerce nie decydują w tak dużym stopniu umiejętności przedsiębiorcy. Bardziej liczy się twoja pasja, zapał i czy masz ciekawy pomysł, strategię marketingową. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilka prostych kroków.

Przeanalizowanie rynku i konkurencji pozwoli Ci lepiej dostosować ofertę do obecnych wymogów rynku i klientów. Może również pomóc sprecyzować Twoje pomysły na sklep internetowy, tak aby był bardziej konkurencyjny. Pamiętajmy, że Twój sklep jak większość sklepów internetowych startuje jako całkowicie anonimowa marka, która musi dopiero przekonać do siebie klientów.

Biznesplan sklepu internetowego

Prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga nie tylko pomysłu, ale powinno bazować na biznesplanie. Chcąc otworzyć sklep internetowy, należy przede wszystkim znać branżę, w ramach której chce działać. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie założenie sklepu zgodnego z Twoim wykształceniem, kwalifikacjami czy zainteresowaniami.

Biznesplan Twojego sklepu powinien obejmować elementy takie jak:

  • analiza rynku, w tym barier wejścia
  • analiza mocnych i słabych stron konkurencji
  • analiza popytu, podaży oraz czynników ryzyka
  • plan marketingowy oraz finansowy

Tworząc biznesplan, zastanów się, czym wyróżniać się będą Twoje produkty bądź usługi i w jaki sposób dotrzesz do klientów. Na tym etapie istotna jest również analiza obowiązujących na rynku cen. Jako startujący biznes nie powinieneś przesadnie zaniżać, ani zawyżać stawek w stosunku do najbliższej konkurencji.

Pamiętaj, że z prowadzeniem sklepu internetowego wiąże się obowiązkiem księgowania transakcji, a także opłacania podatków oraz składek na ZUS. Jeżeli nie masz wiedzy w tym zakresie, najbezpieczniej będzie skorzystać z usług biura rachunkowego.

Biznesplan w sklepie – poradnik

Co sprzedawać w sklepie dropshipping

Przed założeniem sklepu musimy mieć własny produkt lub pomysł na produkt, który będziesz sprzedawać. W sklepie możesz sprzedawać produkty, produkty wirtualne i usługi. Twój produkt musi być unikalny lub mieć na tyle atrakcyjną cenę, aby dla potencjalnego klienta była to interesująca oferta. Do asortymentu Twojego sklepu internetowego możesz podejść na dwa sposoby, sprzedając to na czym się znasz lub podążając za trendami i sprzedając to co jest w danym momencie popularne.

Naturalnym wyborem produktów do sklepu internetowego są produkty, które wytwarzasz w swojej firmie. Możesz również sprzedawać produkty z branży, którą znasz najlepiej i w której się specjalizujesz. Produkt, z który masz największe doświadczenie, będziesz umieć w atrakcyjny sposób zareklamować i zaoferować klientom.

Przede wszystkim własny sklep internetowy powinien być dobrym pomysłem na biznes, dlatego najmniej ryzykowne będzie zaangażowanie się w sprzedaż produktów z branży lub segmentu, z który jest popularny, lub klienci chętnie je kupują. Naturalną konsekwencją takiego wybór będzie duża konkurencja wśród podobnych sklepów w internecie.

Co sprzedawać w internecie – poradnik

Niezależnie od tego, czy masz już pomysł na własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na biznes, przeczytaj, jakie działania są istotne przy założeniu sklepu internetowego i jakie rozwiązania zwiększą Twoją szansę na sukces sprzedażowy.

Znalezienie produktów i dostawców

Kolejnym krokiem jest znalezienie produktów, które chcesz sprzedawać w sklepie dropshipping. Zanim zaczniesz wybierać produkty, najpierw musisz zdecydować, jaki rodzaj produktów chcesz sprzedać. Jak znaleźć najlepsze produkty do dropshipping i jak rozwijać swoją działalność dropshipping – kilka wskazówek dla Ciebie poniżej.

Dobrze jest wybrać niszy do Twojego sklepu. Ułatwi ci to znalezienie produktów, a także klientów. Jeśli chcesz sprzedawać np. ubrania i akcesoria, możesz zawęzić je do stylu, tematu lub grupy docelowej. Zasadniczo dobrze jest wybrać niszę, którą znasz i którą lubisz. Tworzenie sklepu na temat nieznanych produktów lub tematów będzie wymagało znacznie więcej wysiłku.

Po wybraniu niszy dla swojego sklepu możesz poszukać produktów w tej konkretnej kategorii. Szukaj produktów o niskiej konkurencji i wysokim popycie. Aby dowiedzieć się, które produkty są popularne, możesz przeglądać Allegro, aby zbierać dane i przeprowadzać własne badania.

Jeżeli już wiesz, jakie produkty zamierzasz sprzedawać w Twoim sklepie, następnym krokiem jest znalezienie dostawców dropshipping oferujących te produkty.

Gdzie znaleźć dostawców dropshipping?
Istnieje wiele platform internetowych, na których można znaleźć dostawców i sprzedawców dropshipping z całego świata. Na pewno najbardziej znanym i rozpoznawalnym dostawcą typu dropshipping jest platforma AliExpress.

AliExpress

AliExpress – to największy internetowy platforma dostawców oferujący miliony produktów. Możesz łatwo zintegrować AliExpress ze sklepem dropshipping WordPress, tak aby importować produkty bezpośrednio ze strony AliExpress.

Integracja AliExpress WooCommerce

Hurtownie dropshipping

Chcąc współpracować z hurtownią dropshipping, nie musisz szukać list takich hurtowni w internecie. Twój sklep dropshipping możesz połączyć z dowolną hurtownią, która posiada gotowe pliki XML, CSV lub udostępnia swoje API (WebAPI). Takie rozwiązanie umożliwia import bazy produktów i aktualizację stanów magazynowych oraz zamówień za pomocą API, oraz plików XML z ofertą dowolnej hurtowni dropshipping.

Integracja dropshipping przez XML i CSV
Hurtownie dropshipping udostępniają sklepom swoją ofertę produktową w postaci plików XML lub CSV. Takie pliki pozwalają na masowy import bazy produktów w formie nazwy, zdjęć oraz ceny i opisów produktu. Integracja plików XML lub CSV może być cykliczna, a cały proces odnawiać się automatycznie. Każdy import plików aktualizuje stany magazynowe w sklepie dropshipping oraz aktualizuje wszystkie inne ważne informacje o produkcie potrzebne klientowi.

Integracja dropshipping przez API (WebAPI)
API używane jest głównie przez platformy hurtowni, które potrafią wykonać dwukierunkowe połączenie obsługi zamówień. Integracja takiego rozwiązania z API pozwala stworzyć bezobsługowy system zarządzania Twoim sklepem. Zamówienia będą bezpośrednio widoczne w systemie hurtowni bez Twojego udziału. Następnie hurtownia wyśle zamówiony produkt do Twojego klienta.

Co to jest API – poradnik

Jak zintegrować sklep dropshipping z XML, CSV lub API?
W celu uzyskania dostępu do bazy produktów w postaci pliku XML CSV lub API należy stworzyć integrację sklepu, czyli niezbędną infrastrukturę umożliwiającą zaciągnięcie oferty z hurtowni. Jeżeli hurtownia udostępnia swoją ofertę w postaci standardowych, gotowych plików XML, koszt podłączenia hurtowni do sklepu dropshipping będą niższe niż w przypadku integracji przez API. Każdego rodzaju integracja to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu i pracy. Integracja pozwala ponadto wykorzystać wielu przydatnych konfiguracji, takich choćby jak ustawienie marży na produkty.

Integracja sklepu dropshipping z hurtownią


Platforma pod sklep dropshipping

Jaką platformę wybrać pod sklep dropshipping? Wybór odpowiedniej platformy e-Commerce ma znaczenie. Platforma e-Commerce to serce każdego sklepu internetowego. Odpowiedni wybór platformy e-Commerce jest najważniejszą decyzją i inwestycją przy zakładaniu sklepu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem są platformy open-source posiadające funkcjonalności i możliwości, które potrzebujesz, a jednocześnie są one skalowalne, czyli umożliwiają przyszły rozwój e-sklepu. Więcej na temat platform e-Commerce dowiesz się z naszych artykułów na ten temat.

W naszej ocenie najlepszym, a na pewno najbardziej elastycznym wyborem na rynku jest sklep internetowy oparty o WordPress + WooCommerce. Taka platforma e-Commerce daje możliwość stworzenia responsywnego, dostosowanego do urządzeń mobilnych, nowoczesnego, sklepu internetowego.

WooCommerce jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą e-Commerce na całym świecie, umożliwiającą prowadzenie małych, średnich, a nawet dużych sklepów internetowych. Platforma WordPress wydaje się również idealna ze względu na ogrom funkcjonalności, jakie oferuje, ale przede wszystkim dzięki swojej przyjazności dla wyszukiwarki Google. Dlatego WordPress i WooCommerce to optymalne połączenie dla Twojego biznesu.

WooCommerce posiada wiele ciekawych szablonów, co umożliwia uruchomienie sklepu internetowego w bardzo krótkim czasie. Jeżeli nie posiadasz dużego budżetu na start, pamiętaj, że wybór platformy WooCommerce daje możliwość rozwoju o bezpłatne i płatne wtyczki rozszerzające funkcjonalność sklepu. Dodatkowo, jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy informatycznej to WooCommerce jest również najlepszym wyjściem, ponieważ platforma opiera się na prostocie i intuicyjności WordPressa.

WooCommerce oferuje również ciekawe narzędzie do analizy sklepu internetowego. Z pomocą raportów, możesz analizować i optymalizować Twój biznes pod kątem źródeł sprzedaży, sprzedaży konkretnych produktów, ruchu w sklepie, czy wyszukiwań w sklepie. Ważnym elementem są też integracje wewnątrz samego sklepu internetowego, które wspomagają sprzedaż, takie jak kampanie typu up-­selling (sprzedaż dodatkowa) lub cros­s-selling (sprzedaż krzyżowa).

Pamiętaj także o funkcjonalności bloga wbudowanej w platformę WordPress. Dzięki temu wygląd sklepu będzie spójny z wyglądem bloga, a strona osiągnie wyższą pozycję w Google. We wpisach na blogu możesz umieszczać produkty, co zwiększy szansę na wygenerowanie większej sprzedaży.

Ważnym aspektem jest możliwość integracji WooCommerca i WordPressa z innych rozwiązaniami oraz dodawanie nowych funkcjonalności, których będziesz używać w codziennej pracy. WooCommerce oferuje pod tym względem jako platformę e-Commerce bardzo dużo. Dzięki API WordPress można dodać dedykowane integracje, wtyczki i aplikacje do sklepu internetowego.


Sklep dropshipping na WordPress

Czego potrzebujesz, aby rozpocząć Dropshipping z WordPress + WooCommerce? WooCommerce jest dostępny jako darmowa wtyczka do WordPress. Aby założyć sklep dropshipping, potrzebujesz przede wszystkim domeny i hostingu. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz nasz przewodnik na temat – Sklep WordPress krok po kroku lub załóż sklep WordPress z nami.

Aby rozpocząć korzystanie z WordPress i WooCommerce, potrzebujesz następujących elementów:

  • Nazwa domeny – adres internetowy Twojego sklepu
  • Konto hostingowe – miejsce przechowywania plików sklepu
  • Certyfikat SSL – potrzebny do szyfrowania płatności online
  • Instalacja WordPress – platforma CMS do edycji sklepu
  • Konfiguracja WooCommerce – wtyczka e-commerce obsługująca sklep
  • Wdrożenie dropshipping – synchronizacja sklepu z Twoim dostawcą

WordPress umożliwia automatyczną aktualizację produktów. Gdy nowe produkty pojawią się w hurtowni lub u producenta, dodadzą się one automatycznie przy najbliższej synchronizacji lub możesz je dodać jednym przyciskiem.

Automatyczna aktualizacja dropshippingu
Szybka aktualizacja doda nowe produkty, które pojawiły się w hurtowni i u producenta. Synchronizacja zmieni automatycznie podstawowe parametry produktu jak cena, stan magazynowy, widoczność produktu. Synchronizacja dropshippingu może być wykonywana nawet co 1 godzinę.

Ręczna aktualizacja dropshipping
Jako właściciel sklepu możesz również wykonać ręczną aktualizację po ustawieniu parametrów, które mają się zaktualizować: nazwa produktów, opis produktu, galeria zdjęć, słowa kluczowe, krótkie opisy, kategorie.

Sklep dropshipping WordPress


Hosting dla sklepu dropshipping

Sklep WooCommerce jest zainstalowany na serwerze, do którego tylko Ty masz dostęp, a koszt hostingu zamyka się w okolicach 100 zł rocznie. Nie musisz płacić miesięcznego abonamentu, ale, co najważniejsze, jesteś właścicielem oprogramowania, wszystkich plików i masz do nich dostęp, czego nie można powiedzieć o osobach posiadających sklep abonamentowy na platformie w chmurze (SaaS). Jako właściciel sklepu możesz dokonać zmian w WordPressie i WooCommerce, masz wpływ na jego rozwój, budowę i wygląd oraz możesz przenieść sklep na inny hosting z lepszą ofertą. Z WooCommerce masz pełną kontrolę nad rozwojem sklepu internetowego teraz i w przyszłości.

hosting wordpress

Jaki hosting dla sklepu internetowego?

Od jakości hostingu zależy to, jak szybko będzie działał e-Commerce - poradnik


Sam sklep to dopiero początek. Do Twoich codziennych zadań będzie należeć logistyka, płatności, obsługa klientów, działania marketingowe – wszystkie te działania opisujemy w kolejnych krokach.

Projekt graficzny i UX sklepu

Jak zrobić dobre wrażenie sklepem internetowy? Sklep internetowy musi przyciągać wyglądem i być zaprojektowany tak, by sprzedawać. Dlatego zakładając Twój e-biznes, będziesz musiał zaprojektować szatę graficzną strony internetowej, dostosowaną do Twojej grupy docelowej klientów. Dobry sklep internetowy wygląda i prezentuje się atrakcyjnie wizualnie również na urządzeniach mobilnych.

To, jakie wrażenie internauta odniesie, odwiedzając Twój sklep internetowy, ma istotny wpływ na konwersję, czyli zakupy w sklepie. Dbałość o szczegóły, profesjonalne zdjęcia produktów, wysokiej jakości grafika to elementy składowe strategii e-Commerce, ich dopracowanie pozwala uzyskać wiarygodność w oczach klientów i napędzić sprzedaż.

Wygląd sklepu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w sklepie internetowym. Jeżeli strona Twojego sklepu nie wygląda profesjonalnie i wiarygodnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Klient po prostu szybko zrezygnuje z zakupów. Dobry design jest szczególnie ważny, jeżeli sam sprzedajesz produkty, które wyróżniają się estetyką – np. ubrania, akcesoria, artykuły wyposażenia domowego itd. Twoje produkty muszą być zaprezentowany w pięknej oprawie.

User Experience
Ważnym elementem sklepu internetowego, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest User Experience (UX), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony sklepu jako użytkownik. Jeżeli chcesz sprzedawać skutecznie, musisz maksymalnie uprościć poruszanie się po sklepie, ułatwić wyszukiwanie produktów oraz uprościć proces zakupowy w Twoim sklepie internetowym.

Klient musi w łatwy sposób poruszać się dzięki intuicyjnej nawigacji, odnaleźć pożądany produktu przy użyciu różnych kategorii, filtrów, wyszukiwarki produktów oraz mieć łatwy dostęp do koszyka i jego edycji. Powinieneś również zadbać o odpowiednio wyeksponowanie produktu i jego podstawowych danych jak cena, skład produktu, wysokiej jakości zdjęcia, koszty dostawy. Pamiętaj też, aby w widocznym miejscu umieścić numer kontaktowy, aby klient nie musiał opuszczać karty produktu lub koszyka, by się z Tobą skontaktować.

Dzięki odpowiednio i intuicyjnie zaprojektowanemu sklepowi internetowemu dostarczysz klientowi wszystkich potrzebnych informacji i skutecznie przeprowadzisz go przez proces zakupowy.

Rozszerenia sklepu dropshipping

Sam sklep to dopiero początek. Ważną kwestią przy zakładaniu sklepu internetowego jest optymalizacja codziennej pracy. Zainstalowanie rozszerzenia do prowadzenia e-Commerce WooCommerce pozwala w łatwy sposób na wdrożenie różnego rodzaju integracji, które będziesz używać w codziennej pracy takich jak bramki płatności, obsługa klientów, działania marketingowe, prowadzenie innych kanałów sprzedaży, etc.


Płatności w sklepie dropshipping

Decydując się na korzystanie z platformy WooCommerce, masz do wyboru gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest prosta, jednak wymaga złożenia zamówienia testowego, czy cały proces przebiega pomyślnie.

Używając WooCommerce, sam decydujesz, które metody płatności chcesz udostępnić w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę możliwości bramek płatności popularnych na terenie Polski oraz płatności używanych w Europie i na świecie.

Jak założyć sklep internetowy bramki płatności
Popularne płatności w sklepie internetowym: Tpay, eService, Przelewy24, PayPal, Paynow, PayU, imoje, Blik, Gpay, Applepay, Amazonpay, Stripe

Bramki płatności — Polska
Twój sklep internetowy możesz zintegrować z wszystkimi występującymi na polskim rynku bramek płatności jak PayUTpayPrzelewy24, Dotpay, eService, imoje (ING), paynow (mBank).

Bramki płatności — Europa i świat
Jeżeli planujesz sprzedawać produkty w Europie i na świecie możesz używać wbudowanych w WooCommerce międzynarodowych płatności jak PayPal lub innych alternatyw płatności jak AmazonPayStripe, Sofort (DE), Klarna, czy Apple Pay.

Które bramki płatności online wybrać

Płatności odroczone
Nową formą zapłaty w sklepach internetowych są płatności odroczone. To wygodne i szybkie rozwiązanie problemów finansowych wielu klientów oraz dobry sposób, dzięki któremu można zwiększyć sprzedaż i ruch w sklepie. Idea tej formy płatności najtrafniej objaśnia hasło: „buy now, pay later”, czyli „kup teraz, zapłać później”. 

› Płatności odroczone – opis rozwiązań

Sklep internetwy można zintegrować z płatnościami odroczonymi jak: Klarna, Twisto, PayPo, Przelewy24, Dotpay, PayU.

płatności w sklepie internetowym

Metody płatności w sklepie

Jakie metody płatności wybrać dla Twojego sklepu? Metody płatności to kluczowy element e-sklepu. Czytaj poradnik o metodach płatności...


Wysyłki w sklepie dropshipping

Decydując się na sklep dropshipping, nie musisz integrować sklepu z kurierami lub takimi usługami jak InPost. Dropshipping to model sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Twoja rola w tym modelu sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.

Jeżeli w sklepie poza produktami w modelu dropshipping chcesz sprzedawać swoje produkty musisz zadbać od dodatkową opcję wysyłki. Analogicznie do płatności na WooCommerce możesz sam zarządzać metodami dostawy w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę firm kurierskich i innych form wysyłek operujących zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Jak założyć sklep internetowy formy dostawy
Popularne wysyłki w sklepie internetowym: DPD, InPost, Furgonetka, Poczta Polska, FedEX, DHL, UPS, Orlen Paczka, GLS

Wysyłki w sklepie internetowym — Polska
Do wysyłek krajowych możesz używać integracji firm kurierskich (DHLDPDUPS, GLS), Poczty PolskiejPaczkomatów InPost, ORLEN paczka (Paczki w Ruchu) lub integracji z platformami jak FurgonetkaApaczka.

Wysyłki w sklepie internetowym — Europa i świat
Jeśli chcesz wysłać swoje produkty do różnych krajów, możesz łatwo skonfigurować te ustawienia również w swoim panelu. Z poziomu panelu WooCommerce możesz ustawić strefy wysyłki (strefa lokalna, Europa, świat), metody wysyłki (płaska stawka, darmowa wysyłka, odbiór osobisty), opcje wysyłki, klasy wysyłkowe dla produktów oraz liczne i integracje (FedEx, UPS, DHL).

› Jakie wysyłki w sklepie internetowym

Kwestie prawne w e-sklepie

Zakładając sklep dropshipping, zwróć szczególną na znaczenie kwestii prawnych w sklepie. WooCommerce jest silnikiem sklepu internetowego, a sercem Twojego sklepu od strony formalno-prawnej i biznesowej jest regulamin sklepu.

Ważne elementy w sklepie internetowym:

  • Regulamin sklepu internetowego
  • Polityka prywatności (polityka cookies)
  • Regulacje o ochronie danych osobowych (RODO)
  • Informacja o metodach i rodzaju płatności w sklepie internetowym
  • Informacja o rodzaju dostawy w sklepie internetowym
  • Polityka zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym
  • Wzór formularza odstąpienia od umowy

Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego określa m.in. zasady zawierania umów sprzedaży, zawieraną pomiędzy Tobą jako sprzedawcą a klientem. Opisuje się w nim warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i warunki sprzedaży. Warto zadbać o to, by był on łatwo dostępny dla użytkowników. Dobrą praktyką jest zamieszczenie treści regulaminu również formie załącznika, by klient mógł zapisać go na komputerze.

Regulamin Twojego sklepu internetowego powinien zawierać pełną informację o sprzedawcy, sklepie oraz o prawach konsumenta, opisywać dostępne metody dostawy i płatności. Zapisy regulaminu powinny jasno określać moment, w którym dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży oraz opisywać jej warunki. Należy określić w regulaminie prawa i obowiązki sprzedawcy oraz klienta informować o terminie, w jakim klient może odstąpić od umowy, wyjątki odstąpienia od umowy, procedury i przebieg postępowania reklamacyjnego.

Sklepy internetowy to nie tylko sprzedaż towarów, ale również miejsce świadczenia usług drogą elektroniczną np. prowadzenie konta klienta, newslettery, możliwość zamieszczenia opinii o zakupionym produkcie są w świetle prawa usługami. Regulamin sklepu powinien zawierać szczegółowy opis usług, zakres oraz warunki ich świadczenia. Konieczne jest również określenie wymogów technicznych, jakie powinien spełnić klient, by móc korzystać ze sklepu internetowego.

Regulamin sklepu internetowego

Jak napisać regulamin dla e-sklepu?

Chcesz napisać regulamin sklepu internetowego lub szukasz bezpłatny wzór regulaminu, przeczytaj nasz poradnik...


Odstąpienie od umowy i zwroty
Robiąc zakupy na odległość w sklepie internetowym, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.

RODO w sklepie internetowym
WordPress i WooCommerce przykłada duże znaczenie do kwestii prawnych. Platforma zapewnia kompatybilność z wymogami RODO (Regulacje o Ochronie Danych Osobowych) dzięki funkcjonalności ochrony danych osobowych: możliwość usunięcia danych użytkownika na prośbę klienta (prawo do bycia zapomnianym), eksport danych użytkowników, narzędzie do usuwania oraz anonimizowania zamówień, danych osobowych w sposób uniemożliwiający przyporządkowanie poszczególnych informacji do określonej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, które nie wymagają już przetwarzania. Ustawienia polityki prywatności znajdziesz w zakładce Konta i prywatność w panelu WooCommerce. W prosty sposób możesz dodać tekst związany z polityką prywatności do strony zamówienia oraz strony rejestracji konta.

W przypadku wątpliwości prawnych dotyczących Twojego sklepu internetowego najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zamówienie dokumentu u prawnika albo wygenerować regulamin w Kreatorze prowadzonym przez kancelarię prawną Legal Geek, gdzie odpowiadając na pytania dotyczące Twojego sklepu, otrzymasz od razu indywidualny regulamin z dostępem do aktualizacji prawnych. 


Rejestracja działalności gospodarczej

Zanim rozpoczniesz sprzedaż w sklepie dropshipping, musisz wypełnić kwestie formalno-prawne związanie z prowadzeniem działalności gospodarczej. Prawo nie nakłada na przedsiębiorców chcących prowadzić sklep internetowy żadnych szczególnych wymagań. Jest oczywiście kilka formalności, które trzeba spełnić, aby sklep internetowy działał w pełni legalnie. Najważniejsze formalności związane ze sklepem internetowym to:

Forma organizacyjno-prawna
Prowadzić sklep dropshipping, można jako firma o różnych formach prawnych, czyli jako działalność nieewidencjonowana, jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka handlowa.

  • Działalność nieewidencjonowana
  • Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG)
  • Spółka cywilna, spółka handlowa

Formy opodatkowania
Sklep internetowy jest działalnością opodatkowaną. Poza wyjątkowymi przypadkami będziesz płacił podatek VAT, podatek dochodowy od osób fizycznych PIT lub podatek od osób prawnych CIT.

PKD, czyli Polska Klasyfikacja Działalności
Zakładając firmę do prowadzenia sklepu, jesteś zobowiązany do określenia rodzaju wykonywanej działalności zgodnie z obowiązującym systemem kodów PKD. Podstawowy numer PKD dla sklepu internetowego to 47.91.Z.

Sklep internetowy działalność gospodarcza

Sklep www a działalność gospodarcza

Chcesz założyć sklep internetowy i szukasz informacji na temat kwestii formalno-prawnych związanych z prowadzeniem e-sklepu, przeczytaj nasz poradnik...


Promocja sklepu dropshipping

Po przejściu przez pierwsze kroki Twój sklep dropshipping jest już w pełni gotowy, żeby zacząć sprzedawać. Aby sklep internetowy odniósł sukces w dzisiejszych czasach, trzeba od razu przejść do kolejnych kroków. Teraz czas skupić się na pozycjonowaniu, e-mail marketingu i social media marketingu, aby dobrze wypromować sklep, budować markę, pozyskać ruch i zwiększyć sprzedaż. Kiedy w sklepie pojawi się zamówienie, będziesz wiedział, że pierwszy sukces już za Tobą. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne.

Pozycjonowanie sklepu dropshipping

Pewność, że produkty z Twojego sklepu dropshipping można łatwo znaleźć w wyszukiwarce Google, znacząco zwiększa szansę na sukces w e-Commerce. Efektywne SEO pomoże produktom pojawić się w wynikach wyszukiwania jako najtrafniejsze wyniki dla wpisywanych w wyszukiwarki słów kluczowych.

Wykorzystuj własną wiedzę oraz narzędzia jak Planer słów kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) do zaplanowania słów kluczowych istotne z punktu widzenia Twojego biznesu i stworzysz treści zgodne z zasadami SEO.

Przede wszystkim kontroluj treści i nazwy linków url: podstron, produktów i kategorii – powinny być one krótkie, ale jednocześnie zawierające pełne nazwy produktów i nazwę marki lub producenta. Pozwoli to wyszukiwarkom łatwiej zidentyfikować Twój sklep internetowy.

Długofalowa strategia SEO
Czym jest długofalowa strategia SEO w sklepie dropshipping. To maksymalna widoczność w wynikach Google (SERP) i świadomość marki e-Commerce. Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. W obecnym SEO niezbędna jest naturalna symbioza z innymi działaniami marketingu online w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i świadomości Twojej marki.

Nacisk na wizerunek sklepu dropshipping, czyli komunikacja skierowana do użytkowników i obecność w wartościowych witrynach oraz ilość społecznego zaangażowania odbiorców (np. komentarzy i reakcji w social mediach) to obecnie najbardziej istotny czynnik, jaki Google bierze pod uwagę, indeksując i wartościując dany sklep internetowy.

Jeśli zastanawiasz się wciąż, czy zabrać się za pozycjonowanie samemu, czy zlecić to firmie zewnętrznej, pamiętaj, że to Ty najlepiej znasz swój produkt i najlepiej zadbasz o treści jednakowo na blogu, czy na kanałach mediów społecznościowych.

Skuteczne SEO
Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozyskaj klientów
Pamiętaj, że Twój sklep internetowy to nie jedyny z kanał, dzięki którym trafiasz do klientów. Bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Zacznij od Google’a i daj się odnaleźć w wyszukiwarce. Wyszukiwarka Google to miejsce, gdzie internauci zdobywają wiedzę o produktach i zaczynają proces zakupowy.

Poza pozycjonowaniem organicznym Google oferuje Ci możliwość zaistnienia na pierwszej stronie wyszukiwań praktycznie od samego startu sklepu internetowego, bez czekania aż Twoja strona naturalnie się wypozycjonuje. Możesz to zrobić, korzystając z reklam AdWords w Google lub specjalnie przygotowanej dla sklepów internetowych usługi Google Shopping.

Google Shopping
Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub w prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

Jak zintegrować Twój sklep z Google Shopping:

  • Otwórz konto Google Merchant Center
  • Wygeneruj plik z danymi o produktach dostępnych w sklepie tzw. feed
  • Zaimportuj ten plik na koncie Google Merchant Center
  • Utwórz konto Google AdWords i połącz je z kontem Google Merchant Center
  • Uruchom kampanię produktową.

Zakupy Google Shopping

Marketing w sklepie dropshipping

Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. Sklep dropshipping potrzebuje symbiozy pozycjonowania SEO z działaniami marketingu w sieci, w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i poszerzenia świadomości istnienia Twojego sklepu dropshipping wśród odbiorców marki. Postawienie na jeden element dotarcia do klientów może być niewystarczający do tego, żeby zwiększyć znacząco sprzedaż.

Treści – sposób na zdobycie zaufania klientów
Sposobem na lepsze pozycjonowanie sklepu dropshipping w wyszukiwarkach oraz stworzenie pożądanej otoczki wokół własnej marki jest tzw. Content marketing (Marketing treści). Jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu nowych klientów poprzez publikowanie interesujących i przydatnych treści, które wpływają na przyszłą konwersję w sklepie. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnego marketingu, opartego na przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Content marketing kosztuje mniej niż tradycyjny marketing, a generuje nawet 3 razy więcej leadów.

Content marketingiem określa się wszystkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinary, wideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z Twoją branżą.

Marketing treści to działanie typu „win-win”, dzięki czemu obie strony, zarówno potencjalny klient, jak i Twój sklep odnoszą korzyści. Content marketing pomoże Tobie w zwiększeniu ruchu, a w konsekwencji wzroście sprzedaży i zysków. Ma tę przewagę nad reklamą, że pozwala budować długotrwałą relację z odbiorcą i działa również po długim czasie od publikacji.

Wartościową treścią masz szansę przekonać do zakupu, przedstawiając produkt w sposób unikalny i zachęcający. Pomocnym narzędziem, aby zmobilizować jeszcze niezdecydowanych klientów, jest prowadzenie firmowego bloga, który poprzez możliwość obcowania z marką, także w kontekście niesprzedażowym, pomaga uzyskać wyższą szansę konwersji przy ponownej wizycie.

Rodzaje tekstów (content marketingu) w sklepie internetowym:

  • blogi – mogą być podstroną sklepu internetowego lub funkcjonować pod niezależnym adresem internetowym
  • poradniki – treść ekspercka powiązana z oferowanymi produktami i usługami, porady dla kupujących
  • treści eksperckie – artykuły pisane przez ekspertów w branży, wywiady z ekspertami i trendsetterami
  • recenzje produktów – najbardziej efektywne, jeśli dokonywane są przez osoby cieszące się zaufaniem, np. przez blogerów
  • opisy produktów – teksty o produktach, które stanowią dopełnienie informacji wymienianych na karcie produktowej

E-mail marketing
Internet przepełniony jest od treści. Co minutę pojawia się miliony postów na Facebooku i wyszukiwań w Google. W gąszczu informacji e-mail jest wciąż cenną i skuteczna forma komunikacji. E-mail marketing w e-Commerce jest odpowiedzialny za wyższy wzrost konwersji w porównaniu z innymi formami promocji.

Pamiętaj, że konsumenci, którzy otrzymują newslettery, wydają więcej, niż Ci, którzy ich nie otrzymują Twojej informacji. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii e-mail marketingowej można sprzedawać więcej i skuteczniej. Newslettery skierowane do subskrybentów sklepu dają wiele możliwości niestandardowej promocji produktów i marek. Mailing może zawierać informacje o nowościach w sklepie, aktualnych promocjach czy specjalnych, spersonalizowanych, dostosowanych do indywidualnego zapotrzebowania ofertach.

Najlepszym impulsem do częstszych zakupów są przede wszystkim związane ze sferą kosztów: niższe koszty dostawy, niższe ceny towarów, specjalne zniżki. Dzięki komunikacji marketingowej poprzez e-maile możesz z powodzeniem wdrożyć te rozwiązania. W komunikacji newsletterowej Twojego sklepu wysyłaj informacje o rabatach, zniżkach i kuponach promocyjnych do wykorzystania. Wiele osób zapisuje się na newsletter swoich ulubionych marek i sklepów właśnie po to, aby przede wszystkim dowiedzieć się o najnowszych ofertach.

Platformy mailingowe
Dobra oferta to oferta dopasowana do potrzeb. Nie każdy e-mail będzie tak samo interesujący dla wszystkich odbiorców z Twojej listy. Dlatego postaraj się nie wysyłać tego samego komunikatu do całej bazy. Używając profesjonalnego systemu do email marketingu jak Mailchimp lub FreshMail możesz korzystać z takich funkcjonalności jak segmentacja i personalizacja. W ten sposób wygenerujesz każdemu klientowi indywidualny spersonalizowany mailing z dynamicznym contentem. To nic innego jak mailing sprzedażowy z wykorzystaniem informacji, jakie ma o kliencie sklep internetowy. Dzięki temu możliwe jest stworzenie kampanii, która trafi dokładnie w potrzeby kupujących.

Wykorzystaj potencjał Twojego sklepu internetowego i zbierać lojalną społeczność wokół niego właśnie poprzez budowanie własnej bazy mailingowej i możliwość komunikacji z odbiorcami poprzez newsletter.

Newsletter Mailchimp

jak wypromować sklep internetowy

Jak wypromować sklep internetowy?

Jeżeli chcesz skutecznie wypromować sklep lub szukasz wskazówek jak zrobić to samodzielnie, przeczytaj nasz poradnik nt. promocji e-sklepu…


Jak wygląda sklep dropshipping w praktyce?

Klient składa zamówienie w Twoim sklepie, które poprzez panel administracyjny sklepu przekazujesz je do dostawcy, a następnie hurtownia lub producent realizuje je za ciebie. Do ciebie należy obsługa zamówień, które automatycznie lub ręcznie są udostępnione dostawcy. Twoja rola, jako właściciela sklepu dropshippingowego sprowadza się więc do pośredniczenia między klientem, który składa zamówienie, a dostawcą, który je realizuje.

Model gotowego sklep internetowego z towarem posiada wiele zalet, które pozwalają na prowadzenie sklepu internetowego bez fizycznego posiadania towaru oraz inwestowania w sklep internetowy. Integracja pozwala również na weryfikację asortymentu sklepu i ewentualną rezygnację z tych produktów, które nie spełniają oczekiwań Twoich klientów.

Koszt gotowego sklepu internetowego z towarem.

Koszty związane z obsługą gotowego sklep internetowy z towarem są zminimalizowane. Producent, hurtownia pobiera jedynie opłaty za obsługę zamówień, a koszty za gotowy sklep internetowy ponosisz w formie abonamentu miesięcznego lub kwartalnego.

Wybierając rozwiązanie typu gotowy sklep internetowy z towarem z hurtowni dropshipping:

  • oszczędzasz koszty magazynowania towarów
  • masz możliwość doboru najbardziej produktów do sklepu, które mogą przekraczają Twoje możliwości finansowe
  • możesz prowadzić sklep internetowy skąd tylko chcesz
  • nie musisz inwestować w budowę sklepu internetowego od razu

Jedyne czego potrzebujesz, by wystartować gotowy sklep internetowy z towarem to:

  • założenie gotowego sklepu internetowego
  • integracja z daną hurtownią
  • wybór produktów, które chcesz sprzedawać

Proces obsługi gotowego sklepu w modelu dropshippingowym:

  • złożenie zamówienia przez klienta w sklepie
  • wysyłanie danych zamówienia do hurtowni
  • weryfikacja zamówienia i realizacja przez dostawcę
  • potwierdzenie wysłania towaru mailem
  • monitorowanie sprzedawanych produktów

Dropshipping najczęstsze pytania [FAQ]

Czy można współpracować z kilkoma hurtowniami?

Sklep dropshipping można zintegrować z dowolną liczbą hurtowni. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz rozbudować asortyment sklepu i zwiększyć możliwości swojego sklepu internetowego.

Czy można połączyć dropshippingiem z własnymi produktami?

Tak, można połączyć własny asortyment w sklepie internetowym z dropshippingiem. Dropshipping nie ogranicza możliwości Twojego sklepu internetowego i może być dobrym sposobem na rozszerzenie oferty produktowej.

Co ze zwrotem towaru przez klienta w dropshippingu?

Coraz więcej hurtowni umożliwia zwroty towaru w modelu dropshipping. Jeżeli jednak współpraca z hurtownią nie zakłada inaczej, to Ty jako sprzedawca zostajesz ze zwróconym towarem. Należy pamiętać, że z hurtownią wiąże cię umowa między dwoma firmami (B2B), czyli nie przysługuje cię prawo do zwrotu. Kontaktując się z hurtownią, z którą chcesz współpracować, nie zapomnij zapytać o wszystkie szczegóły, w tym szczególnie o kwestię zwrotów. 


Podsumowanie

Dropshipping to sprawdzony sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie. Biorąc to pod uwagę, możesz użyć dropshipping, aby zarobić dodatkowe pieniądze lub zbudować duży dochodowy biznes e-commerce.

Założenie sklepu dropshippingowego nie jest trudne z platformą WordPress. Więcej informacji na ten temat sklepu na WordPressie, który jest idealną platformą dla sklepu dropshippingowego, można znaleźć w naszym szczegółowym przewodniku – Sklep WordPress krok po kroku.


Czytaj również:

Sklep Dropshipping WordPress

WordPress i WooCommerce to potężne narzędzie do zarządzania sklepami typu dropshipping. Zaprojektujemy tak sklep dropshipping, aby proces zarządzania sklepem był łatwy i bezproblemowy.

4.5/5 - (144 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger