Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Czy sklep internetowy się opłaca?

Czy sklep internetowy się opłaca

E-Commerce rozwija się w imponującym tempie i handel ucieka do internetu. Taka dynamika rozwoju rynku e-Commerce to wielka szansa na Twój sklep internetowy. Chcesz zacząć sprzedaż w internecie i zastanawiasz się, czy sklep internetowy się opłaca oraz jak stawiać pierwsze kroki w sprzedaży internetowej?

E-Commerce to od kilku lat dynamicznie rozwijający się obszar, budzący zainteresowanie szerokiej grupy osób i firm. Rynek e-Commerce rozwija się bardzo szybko i utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Rozwój handlu elektronicznego napędza rozwój internetu, powstawanie nowych, nieznanych wcześniej usług e-Commerce, ale również nowe zjawiska jak pandemia czy lockdown.

Z drugiej strony rosną również oczekiwania kupujących w sieci, którzy chcą realizować zakupy taniej, wygodniej i szybciej. Z tych powodów pojawiają się nowe, innowacyjne rozwiązania handlu w internecie, rozwiązania łączące handel stacjonarny z internetowym, ułatwiające znalezienie właściwego produktu, pozwalające na szybsze dostarczenie zamówienia, usługi, produktów i usług wirtualnych.

Wejście na rynek e-Commerce i otworzenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne i nie wymaga w większości przypadków dużego budżetu. Na pewno będzie to wymagało podjęcia kilku ważnych decyzji i zdobycia pewnej wiedzy w temacie e-Commerce, którą postaramy się Ci przybliżyć. Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizowanie konkurencję. Jeśli zaś masz swój unikatowy produkt, warto przeanalizować najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, często zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilku prostych kroków.

Między innymi z tego powodu własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce takich jak WooCommerce, sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty, czy usługi w internecie bez wiedzy informatycznej. Teraz i Ty masz w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwala praktycznie od zaraz rozpocząć sprzedaż w internecie.


Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy?

Sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Dlatego nie bez powodu rynek e-Commerce staje się tak popularny. Handel internetowy niesie za sobą szereg korzyści zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Dla sprzedawców najważniejszą zaletą jest przede wszystkim redukcja kosztów. W odróżnieniu od tradycyjnego handlu nie jest konieczne prowadzenie punktów sprzedaży, zatrudniania dużej liczby pracowników, a w niektórych przypadkach utrzymywania dużych magazynów. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę, ceny, szybciej reagować na zmiany i trendy oraz niemal natychmiastowo odpowiadać na potrzeby klientów.


Zastanawiasz się, jak zacząć sprzedaż przez internet oraz jak zarabiać na e-commerce? Przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik po zagadnieniach – jak zacząć działania z e-Commerce. Nasz przewodnik po e-Commerce pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu jak zacząć sprzedawać z e-Commerce, utrwalić podstawowe pojęcia oraz przybliży przykłady popularnych trendów w e-Commerce.

Niezależnie od tego, czy masz już pomysł na własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na swój biznes przeczytaj, jakie działania są istotne przy założeniu sklepu internetowego i jakie zwiększą Twoją szansę na sukces. Przeczytaj jak założyć własny sklep internetowy krok po kroku.

Czy własny sklep internetowy się opłaca

Czy sklep internetowy się opłaca – poradnik krok po kroku

Szacowany czas czytania: 1 minuta

  1. Dla kogo jest sklep internetowy?
  2. Czy warto otworzyć sklep internetowy?
  3. Zalety i wady sklepu internetowego
  4. Przed startem sklepu internetowego
  5. Pomysł na sklep internetowy
  6. Co sprzedawać w sklepie internetowym?
  7. Własny sklep internetowy – jak zacząć?
  8. Sukces w e-Commerce
  9. Monitorowanie wyników sklepu
  10. Zwiększenie ruchu w sklepie
  11. Zwiększenie sprzedaży w sklepie
  12. Ile zarabia sklep internetowy?
  13. Podsumowanie

Dla kogo jest sklep internetowy?

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania przedsiębiorców tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia e-biznesu można sukcesywnie konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych e-sklepów, jednakże większość z nowo powstałych sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata. Tak dynamiczny wzrost nie zależy jedynie od światowych trendów i dyktatu technologii. Największym motorem napędowym tej branży jest efektywność tego rodzaju sprzedaży. Nawet duża konkurencja, a także niskie marże e-sklepów pozwalają osiągnąć większości przedsiębiorcom dodatnie wyniki finansowe.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku. Dlatego coraz więcej sprzedawców szuka dla siebie niszy. Zaletą każdego niszowego biznesu e-Commerce jest to, że zazwyczaj nie potrzebują one dużego kapitału na start, a przy tym potrafią wygenerować większy zysk niż produkty sprzedawane dla masowego odbiorcy.

Chcesz zacząć e-Commmerce?

Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się jak zarabiać na e-Commerce i jak sprzedawać przez internet? Skontaktuj się z ekspertami branży.


Czy warto otworzyć sklep internetowy?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków Polaków w internecie, jak również rosnące modę i zaufanie do takiej formy zakupów, można założyć, że własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta mogą być nieopłacalne.

Powodów, dla których warto otworzyć własny sklep internetowy, jest wiele. E-commerce daje na prawdę mnóstwo korzyści i możliwości. Poniżej tylko kilka argumentów, które zdecydowanie przemawiają za takim biznesem:

Potencjał e-Commerce

Internet i nowe technologie umożliwiają tanie wejście na rynek oraz możliwość uruchomienie własnego sklepu internetowego niewielkim kosztem dzięki platformom e-Commerce. Krańcowy koszt sklepu internetowego zależy oczywiście od wielkości sklepu oraz wielu czynników jak koszt dodatkowych integracji i funkcji sklepu.

Łatwiejsze wejście na rynek

Sklep internetowy oznacza niższe koszty i mniejsze ograniczenia wejścia na rynek, a zatem łatwiej rozpocząć biznes online niż otworzyć tradycyjny sklep stacjonarny. Paradoksalnie duża konkurencja na rynku umożliwia uruchomienie własnego sklepu internetowego niewielkim kosztem. Oczywiście wiele zależy od wielkości sklepu, jego oprogramowania i wielu innych czynników, ale samo wejście na rynek nie wiąże się z ogromnym wydatkiem.

Dostęp do nieograniczonego rynku

W przeciwieństwie do stacjonarnego sklepu nie jesteś ograniczony przez konkretny obszar związany z lokalizacją firmy. Oczywiście są też pewne trudności i ograniczenia, ponieważ musisz wypracować zaufanie klientów oraz zmierzyć się z wieloma problemami logistycznymi przy próbie stworzenia sklepu międzynarodowego.

Wraz z ciągłym, dynamicznym wzrostem liczby osób korzystających z internetu rośnie rynek sprzedaży internetowej, Zakupy on-line są coraz popularniejsze i są częścią naszego codziennego życia i nawet dostęp do małego procentu internautów to wielka rzesza potencjalnych klientów Twojego sklepu.

Łatwy dostęp do klientów

Sieć internetowa daje możliwość łatwego dostępu do milionów klientów. Tylko w Polsce blisko 30 mln osób korzysta z internetu, a ponad połowa robi zakupy online. W kolejnych latach można się spodziewać, że wartość sprzedaży online będzie zdecydowanie rosła, jak również odsetek osób, które będą w dokonywać zakupów w sklepach internetowych.

Dostępność 24H/7

Dostęp do sklepu internetowego nie jest ograniczony godzinami pracy lub różnicą czasu, a klienci mogą wygodnie kupować lub korzystać z innych usług bez ograniczeń o każdej porze.

Niższe koszty funkcjonowania

Sklep internetowy opiera się na niższych kosztach funkcjonowania. Nie musisz ponosić kosztów biur, sklepów, stałej liczby pracowników. Dzięki mniejszym kosztom działania sprawnej logistyce masz przewagę nad konkurencją i możesz przyciągać klientów niższymi cenami i promocjami.

Nieograniczona ilość produktów

Sklep internetowy może mieć nieograniczone zasoby, nawet jeżeli danego produktu nie ma w magazynie. Klient może kupić produkt, a Ty masz czas na realizację zamówienia i uzupełnienie braków produktów. Możesz również sprzedawać produkty na zasadzie dropshippingu.

Niskie koszty magazynowania

Sklep internetowy umożliwia uniknięcia wysokich kosztów wynajmu i utrzymania powierzchni magazynu. Sklep może pracować w model trzymania produktów na stanie, czyli posiadania minimalnej liczby najpopularniejszych produktów z oferty oraz zamawiania produktów dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta lub w popularnym modelu dropshipping, lub fulfillment.

Sklep dropshipping nie ma fizycznych produktów, co oznacza brak kosztów magazynowych. Zamiast tego, gdy klient kupuje produkt, właściciel sklepu składa zamówienie u oryginalnego dostawcy, który wysyła towar bezpośrednio do klienta.


Fulfillment to model outsourcingu usług logistycznych, czyli kompleksowa obsługa procesów magazynowych i wysyłki towarów przez firmę zewnętrzną. W tym modelu dostawca fulfillmentu to firma posiadająca własne magazyny, wykwalifikowanych pracowników oraz umowy z firmami kurierskimi. Realizacja zamówień: kompletowanie, pakowanie, weryfikacja oraz wysyłka pozostaje całkowicie po stronie usługodawcy.

Działania marketingowe

Internet i e-Commerce daje możliwość efektywnej promocji, ułatwia dostosowanie marketingu do aktualnych potrzeb, oczekiwań i trendów panujących na rynku.

Dodatkowy kanał sprzedaży

Jeżeli prowadzisz już sklep stacjonarny to sklep internetowy, może być znakomitym dodatkowym kanałem sprzedaży produktów. Założenie sklepu internetowego nie wymaga dużych nakładów finansowych jak sklep stacjonarny. Sklep internetowy nie będzie wymagał też zatrudnienia dodatkowych pracowników, przynajmniej w początkowym etapie działalności.

Promowanie sklepu stacjonarnego

Dobrym pomysłem jest tworzenie sklepu internetowego jako odpowiednika sklepu stacjonarnego. Jest to dobre uzupełnienie działalności stacjonarnej sklepu i możliwość otwarcia się na nieograniczony rynek internetowy, a także podniesienia poziomu rozpoznawalności i świadomości marki.

Stały kontakt z klientem

Internet i sklep internetowy skraca dystans i kontakt z klientem. Klienta bez wychodzenia z domu ma pełną informację na temat Twoich produktów i usług. Może zadać pytanie i liczyć na szybką odpowiedź w zasadzie o dowolnej porze.

Możliwość śledzenia konkurencji

W internecie Twoja konkurencja nie jest anonimowa. Informacje, jakie działania podejmuje konkurencja, można obserwować w internecie, śledząc zmiany oferty na stronie lub używając specjalnych aplikacji analitycznych. Dzięki temu możesz stworzyć korzystniejszą ofertę, zaoferować niższe ceny lub konkurować w porównywarkach cen.


Zalety i wady sklepu internetowego

E-Commerce to automatyczna, uniwersalna platforma sprzedażowa działająca 24h/dobę przez 365 dni w roku. Sklep internetowy i obecność w internecie jest dzisiaj czynnikiem koniecznym dla firm chcących się rozwijać. Stworzenie sklepu internetowego jest nie tylko tańszym rozwiązaniem od sklepu stacjonarnego, a często stanowi również jego uzupełnienie.

Nowoczesny handel e-Commerce to cały szereg korzyści zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Najważniejszą zaletą dla e-przedsiębiorcy jest bez wątpienia redukcja kosztów. W przeciwieństwie do tradycyjnego handlu nie jest konieczne prowadzenie punktów sprzedaży detalicznej, zatrudniania dużej liczby pracowników czy utrzymywania dużych magazynów. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę i niemal natychmiast odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów. Sklepy e-Commerce mają ponadto dostęp do nieograniczonego rynku zbytu i nie są ograniczeni lokalizacją firmy.

Oczywiście prowadząc sklep internetowy, napotkasz na pewne trudności i zagrożenia. Jako e-przedsiębiorca musisz zapewnić bezpieczeństwo danych i płatności w sklepie, zmierzyć się z wieloma problemami logistycznymi, wypracować zaufanie klientów.


Przed startem sklepu internetowego

Przed założeniem sklepu internetowego należy dokładnie określić sprzedawany asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka lub usługa. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój produkt, albo im bogatsza jest oferta produktów, które oferujesz, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep.

Pomyśl nad tym, co jest dla Ciebie ważne, na czym się znasz i co chcesz sprzedawać. Twoja wiedza i zainteresowania na pewno znacznie pomogą w doborze asortymentu produktów, a także ułatwią obsługę klientów oraz prowadzenie działań marketingowych sklepu w przyszłości.

Wiedza i intuicja nie gwarantują sukcesu, dlatego warto dobrze poznać konkurencję Twojego przyszłego sklepu internetowego. Internet oferuje wiele ciekawej wiedzy oraz narzędzi do monitoringu konkurencji i rynku e-Commerce. Pomogą Ci w tym narzędzia takie jak Brand24 (narzędzie do monitoringu marek w internecie, Live Price (monitoring cen w porównywarkach i sklepach internetowych), czy SimilarWeb (narzędzie analizy ruchu na konkurencyjnych stronach i sklepach).

Przeanalizowanie rynku i konkurencji pozwoli Ci lepiej dostosować ofertę do obecnych wymogów rynku i klientów. Może również pomóc w sprecyzować Twojego pomysłu na sklep internetowy, tak aby był bardziej konkurencyjny. Pamiętajmy, że Twój sklep jak większość sklepów internetowych startuje jako całkowicie anonimowa marka, która musi dopiero przekonać do siebie klientów.


Pomysł na sklep internetowy

Podstawą sukcesu w e-Commerce jest dobry pomysł na sklep internetowy. W internecie można sprzedawać wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę sklepu trudno będzie Ci przyciągnąć Klientów. Dobry pomysł na sklep internetowy to podstawa jego sukcesu. W internecie można sprzedawać w zasadzie wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę, wygląd sklepu trudno będzie Ci pozyskać Klientów i przekonać ich do zakupów.

Jest wiele czynników, które wpływają na potrzeby zakupowe i zmieniające się tendencje w branży e–Commerce. Aby osiągnąć sukces sprzedażowy, musisz odpowiednio wcześniej te potrzeby zbadać, przeanalizować i stworzyć plan, zgodnie z którym będziesz dalej rozwijać nasz sklep internetowy. Oczywiście Ty też możesz w dużej mierze jako właściciel sklepu online kształtować potrzeby klientów, poprzez różnego rodzaju działania marketingowe, komunikację w social mediach, pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google’a i inne formy sprzedaży wielokanałowej.

Jak szukać pomysłów na sklep internetowy

Żeby zaistnieć szerzej na rynku e–Commerce musisz zrobić głęboki research i wyspecjalizować ofertę Twojego sklepu. Pamiętaj, nadal są niezagospodarowane nisze na rynku internetowym. Być może jedna z nich czeka właśnie na Ciebie i pomoże Ci osiągnąć sukces w e-Commerce.

  • Przeniesienie sklepu stacjonarnego do internetu
  • Obserwowanie lokalnego rynku
  • Szukanie inspiracje w Google’u
  • Połączenie biznes ze swoją pasją
  • Obserwowanie trendy w sprzedaży internetowej
  • Kampanie reklamowe z udziałem influencera

Każdy pomysł na biznes może okazać się świetny, pod warunkiem, że Twój sklep internetowy będzie wyróżniał się np. wąską, bardziej specjalistyczną ofertą produktową, ideą przewodnią i szatą graficzną na tle konkurencji. Z naszej strony sugerujemy rozważyć założenie e–sklepu na platformie WordPress + WooCommerce. Dedykowany sklep internetowy daje wiele możliwości rozwoju biznesu online! Poza tym WooCommerce ma wiele dostępnych funkcjonalności, modyfikacji i łatwy w obsłudze system zarządzania.


Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Przed założeniem sklepu musimy mieć własny produkt lub pomysł na produkt, który będziesz sprzedawać. W sklepie możesz sprzedawać produkty, produkty wirtualne i usługi. Twój produkt musi być unikalny lub mieć na tyle atrakcyjną cenę, aby dla potencjalnego klienta była to interesująca oferta. Do asortymentu Twojego sklepu internetowego możesz podejść na dwa sposoby, sprzedając to na czym się znasz lub podążając za trendami i sprzedając to, co jest w danym momencie popularne.

Naturalnym wyborem produktów do sklepu internetowego są produkty, które wytwarzasz w swojej firmie. Możesz również sprzedawać produkty z branży, którą znasz najlepiej i w której się specjalizujesz. Produkt, z który masz największe doświadczenie, będziesz umieć w atrakcyjny sposób zareklamować i zaoferować klientom.

Własny sklep internetowy przede wszystkim powinien być dobrym pomysłem na biznes, dlatego najmniej ryzykowne będzie zaangażowanie się w sprzedaż produktów z branży lub segmentu, z który jest popularny, lub klienci chętnie je kupują. Naturalną konsekwencją takiego wybór będzie duża konkurencja wśród podobnych sklepów w internecie.

Co sprzedawać w sklepie internetowym
  • sklep z odzieżą
  • sklep z kosmetykami
  • sklep z książkami, e-bookami
  • sklep dla dzieci (z artykułami dziecięcymi, zabawkami)
  • sklep z meblami i wyposażeniem ogrodu
  • sklep z rękodziełem

Pamiętaj, że w sklepie internetowym powinny być przede wszystkim w przystępnej cenie, tak aby dla potencjalnego nabywcy była to interesująca oferta. Większość nowych sklepów internetowych startuje jako całkowicie anonimowe marki, które muszą dopiero przekonać do siebie klientów. Takim argumentem do zakupu jest unikatowość produktu lub atrakcyjna cena.


Własny sklep internetowy – jak zacząć?

Masz już pomysł na sklep i wiesz, co sprzedawać. Zastanowić się, od czego zacząć swoją przygodę z handlem elektronicznym. Pierwszym krokiem, choć może on wydawać się oczywisty, jest opracowanie strategii działania. Musisz wiedzieć, co i komu chcesz sprzedawać, jaki masz kapitał początkowy i z jakich rozwiązań chcesz skorzystać.

Już na samym początku tworząc biznes e-Commerce będziesz mieć sporo decyzji do podjęcia. Chcąc stworzyć sklep internetowy należy wybrać odpowiednią platformę e-Commerce z gotowymi rozwiązaniami lub zaprojektować własny sklep od podstaw. W zależności od decyzji będzie się to wiązało z kosztem od kilkudziesięciu złotych miesięcznie za standardowe rozwiązania w chmurze, po kilka tysięcy za gotowe rozwiązania open-sourcce czy nawet kilkadziesiąt tysięcy za tzw. dedykowany sklep szyty na miarę.

Sama platforma e-Commerce nie wystarczy, żeby w efektywny sposób prowadzić sklep internetowy. Sklep do działania potrzebuje mechanizmów bramki płatności i odpowiedniego operatora płatności internetowych. Ważny element ułatwiający codzienną pracę to wybór i automatyzacja form dostarczenia klientom towarów. Nie bez znaczenia jest prowadzenie działań w różnych miejscach w sieci tzw. sprzedaży wielokanałowej, działania marketingowe i mediach społecznościowych, pozycjonowanie SEO, obecność w porównywarkach internetowych takich, jak Ceneo czy też na platformach aukcyjnych takich, jak Allegro.

Duże sklepy internetowe ponadto mogą potrzebować rozwiązania typu CRM i ERP, które służą do budowaniu bazy klientów i obsługi relacji z kupującymi. Platformy CRM i ERP pomagają prowadzić różnorodne kampanie marketingowe oraz posiadają zaimplementowane rozwiązania analityczne dla e-Commerce.

Tworząc sklep internetowy, nie musisz wszystkiego robić samodzielnie, warto sięgnąć po pomoc specjalistów. Wyspecjalizowana agencja e-Commerce zaprojektuje ciekawy design i funkcjonalności sklepu i elementy wizualnej identyfikacji marki, specjalista od UX zadba o funkcjonalność sklepu. Warto też skorzystać z pomocy fotografa, który specjalizuje się w fotografii produktowej i komercyjnej. Nie bez znaczenia jest też optymalizacja sklepu pod kątem SEO. Copywriter stworzy atrakcyjne opisy produktów oraz treści do strony, a prawnik pomoże stworzyć poprawny regulamin sklepu.

własny sklep internetowy jak zacząć

Jak założyć własny sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Sukces w e-Commerce

Co zrobić, żeby odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć miesięczne obroty w Twoim sklepie internetowym? W zależności od branży każdy przedsiębiorca będzie miał inną odpowiedź na to pytanie. Jest jednak wiele stałych elementów, które wpływają na wzrost sprzedaży i satysfakcję klienta z dokonanych zakupów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania warto wdrożyć, by rozwinąć swój biznes internetowy, zapoznaj się z naszym artykułem.

W Polsce z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Istotnie, bardzo łatwo jest wejść na rynek e-Commerce, ale zdecydowanie trudniej jest ugruntować na nim swoją pozycję i osiągać coraz wyższe cele sprzedażowe. Problem nie polega zwykle na źle dobranej ofercie, ponieważ mniejsza lub większa konkurencja jest w każdej branży i w każdej można znaleźć niszę, czyli docelową grupę klientów, tylko na odpowiednim zaprojektowaniu sklepu. Do najbardziej popularnych kategorii e-Commerce zalicza się sklepy internetowe z odzieżąkosmetykamize sprzętem sportowymartykułami gospodarstwa domowegomeblami, akcesoriami i zabawkami dla dzieciksięgarniez artykułami spożywczymi i sklepy oferujący dostawę owoców i warzyw.

Co jednak zrobić, żeby sklep internetowy nie zginął na tle silnej konkurencji i jego widoczność była coraz lepsza, a generował coraz większy ruch? Kluczowo jest, by od początku patrzeć na biznes internetowy nie jak na sklep stacjonarny, który przyciąga tylko ofertą i cenami, tylko szerzej, jako elastyczną, ciągle rozwijającą się platformę sklepową dostosowaną do indywidualnych potrzeb zakupowych klienta. Twój sklep internetowy osiągnie sukces, gdy będziesz wprowadzał zmiany na wielu płaszczyznach, poprawiające jakość sprzedaży i obsługi, jego wygląd i funkcjonalność. Jeśli więc chcesz pozyskać więcej klientów, przeczytaj nasz poradnik, w którym przedstawiamy różne aspekty komunikacji marki i prowadzeniu biznesu w e-Commerce.

sukces w e-Commerce

Jak odnieść sukces w e-Commerce?

Przeczytaj nasz poradnik jak odnieść sukces w e-Commerce krok po kroku oraz poznaj najnowsze trendy sprzedaży w internecie…


Monitorowanie wyników sklepu

Prowadząc sklep internetowy, musisz na bieżąco orientować się, który z produktów sprzedaje się najlepiej, skąd przychodzą klienci, jakie działania podejmują na stronie i czego szukają na Twojej witrynie. Analizuj statystyk i naucz się je rozumieć.

Regularnie śledząc zachowania klientów, poznasz ich potrzeby i będziesz mógł na nie efektywnie reagować. Najprostszym przykładem zbierania wiedzy o swoich klientach na podstawie historii ich zakupów, a także przeglądanych przedmiotów są systemy rekomendacji.

Niezbędnym narzędziem do analityki internetowej dla e-commerce jest Google Analytics z rozbudowanym modułem dla e-commerce. Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do danych o sprzedaży, zarówno na poziomie całego serwisu, jak i dla poszczególnych produktów. Możesz iść o krok dalej i zintegrować swoje konto Analytics z systemem do email marketingu i śledzić zachowania odbiorców Twoich mailingów, zwiększając efektywność z tego kanału.


Zwiększenie ruchu w sklepie

Sklep internetowy bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. Ciągłe zwiększanie ruchu w sklepie to podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś, żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoją grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu internetowego, możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem, że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, darmowy prezent w postaci e-booka, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


Zwiększenie sprzedaży w sklepie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie internetowej, lub w e-sklepie, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie, co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować, w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


Ile zarabia sklep internetowy?

Jeżeli już wiesz, że założenie sklepu internetowego się opłaca zapewne ciekawi Cię, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce i otworzenia sklepu internetowego powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.

Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.

ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Zastanawiasz się ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym? Przeczytaj nasz poradnik nt. dochodów e-sklepu...


Podsumowanie

Mam nadzieję, że przekonaliśmy Cię do tego, że posiadanie i prowadzenie sklepu internetowego się opłaca. Własny sklep internetowy to nie tylko wyzwanie, ale również dobry pomysł na zwiększenie swoich dochodów, a nawet pełno etatową pracę. Ten teks i inne nasze poradniki z branży e-Commerce pomogą przełożyć Twój pomysł na sklep internetowy na rzeczywistość.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2500 zł netto. Zobacz również nasz cennik sklepów internetowych lub skorzystaj z konfiguratora sklepów internetowych.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również o sklepach internetowych:

Jaki sklep internetowy wybrać?

Systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy. Poznaj opis kilku oprogramowań do sklepu, ich wady i zalety, które zebraliśmy podczas naszej pracy oraz podczas rozmów z naszymi klientami. Dowiedź się i Ty jaki sklep internetowy wybrać w 2024 roku.

4.7/5 - (11 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger