Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest subskrypcja?

co to jest subskrypcja

Codziennie w internecie coraz częściej i chętniej korzystamy z subskrypcji. Co to jest subskrypcja, jak działa i jakie są zalety tego rozwiązania?

Pojęcie subskrypcji używane w internecie ma wiele znaczeń. Najprościej mówiąc subskrypcja to metoda, którą można porównać z prenumeratą czy abonamentem. Subskrypcja to wygodny sposób korzystania z usług lub produktów, który zyskał uznanie konsumentów i cieszy się coraz większą popularnością. Poznaj wszystkie znaczenia terminu subskrypcja, które wyjaśnimy w tym artykule.


Z tego poradnika dowiesz się:

  • Co to znaczy subskrypcja?
  • Jakie są rodzaje subskrypcji?
  • Kto to jest subskrybent?
  • Czym się różni subskrypcja i abonament?

W zamian za comiesięczną opłatę możesz uzyskać dostęp do filmu, muzyki, innego rodzaju treści, produktu lub usługi. W ten sposób możesz mieć stały dostęp do produktów spożywczych, artykułów dla dzieci, zwierząt, książek, kosmetyków, kawy, artykułów biurowych i wielu innych. Subskrypcja daje ci szereg możliwości, a największą zaletą metody jest wygoda, czyli stały dostęp do usługi lub produktu bez konieczności wykonywania comiesięcznego przelewu. Kupujesz bez wychodzenia z domu, bez dodawania do koszyka, bez wykonania płatności. Wszystko działa automatycznie, a jeżeli korzystasz z takiego rozwiązania, jesteś subskrybentem.


Co to jest subskrypcja?

Szacowany czas czytania: 13 minut


Subskrypcja podstawowe definicje

Płatna subskrypcja

Subskrypcja na produkt lub usługę, to system ich sprzedaży związany ze zobowiązaniem się do ich zakupu i dokonania przedpłaty. Płatna subskrypcja polega na automatycznym pobieraniu należności w formie stałej, ustalonej kwoty z konta bądź z karty płatniczej klienta, przeważnie w stałych odstępach czasu, w zamian za otrzymanie dostępu do określonych dóbr – towaru lub usługi. Z czysto technicznego, księgowego punktu widzenia płatna subskrypcja polega na polecenie przelewu lub polecenie zapłaty. 

Subskrypcja do newslettera

Subskrypcja to mechanizm, element stron internetowej służący do pobierania od użytkowników ich adresów e-mail, które są katalogowane w bazach danych i używane do wysyłania określonych informacji, jak newsletter czy oferta handlowa.

Zapis do newslettera polega na wypełnieniu formularza, w którym użytkownik wpisuje swój e-mail oraz przycisku, który wysyła zawartość formularza do skryptu przetwarzającego. Subskrypcja jest potwierdzana generowany automatycznie mailem, który zawiera link. Dopiero po kliknięciu w link użytkownik jest zapisywany na listę mailingową i od tego momentu może otrzymywać informacje w formie newslettera. Mechanizm subskrypcji umożliwia wypisanie się z listy mailingowej przez użytkownika w dowolnym momencie.

Subskrypcja kanału w YouTube

Dzięki subskrupcji możesz zasubskrybować kanały, które Ci się podobają, aby oglądać więcej dostępnych na nich treści. Na kanale YouTube przycisk Subskrybuj znajduje się pod każdym filmem lub na stronie kanału YouTube. Gdy Subskrybent doda kanał, każdy nowy film, który zostanie na nim opublikowany, pojawi się w sekcji Subskrypcje. Domyślnie YouTube wysyła tylko informacje o najciekawszych filmach na kanale.

Subskrybent
  • osoba, która zobowiązują się do wcześniejszego wpłacenia określonej sumy pieniędzy, za co otrzymuje później określone towary lub usługi
  • osoba (adresat, odbiorca), która wyraziła zgodę na otrzymywanie wiadomości email na podany przez siebie adres poczty elektronicznej

Jak działa subskrypcja?

Subskrybent, decydując się na subskrypcję, nie musisz płacić samodzielnie przelewu za towar lub usługę. Właściwa kwota zostanie pobrana automatycznie z karty kredytowej subskrybenta, którą podał w sklepie lub platformie przy pierwszej transakcji.

W większości przypadków subskrypcja przechodzi automatycznie na kolejny okres rozliczeniowy, dlatego jeżeli subskrybent chce z niej zrezygnować, musisz złożyć wypowiedzenie. Anulowanie subskrypcji kończy współpracę i można może być ona wznowiona w dowolnym momencie.

W przypadku darmowej subskrypcji np. do newslettera osoba chcąca uzyskać od jego dostęp musisz jedynie podać swój adres e-mail i wyrazić zgodę na przesyłanie wiadomości. Zrezygnować z newslettera można klikająć w guzik Wypisz się / Unsubscribe, w ostatniej otrzymanej wiadomości mailingowej lub logując się do swojego konta w platformie mailingowej i oświadczając rezygnację z subskrypcji.


Zalety korzystania z subskrypcji

Subskrypcja to bardzo wygodny sposób nabywania i korzystanie z różnych produktów lub usług. Nie musisz pamiętać o zakupie produktów, które używasz częstym i systematycznie, ponieważ otrzymasz je w regularnych przesyłkach. Jednocześnie nie martwisz się o termin płatności, ponieważ należność zostanie pobrana automatycznie z karty płatniczej, której dane zostały dodane do konta w sklepie lub na platformie, z której korzystasz. Naturalnie subskrybent musi zapewnić odpowiednie środki na koncie bankowym, w innym przypadku otrzyma wiadomość o nieudanym przedłużeniu subskrypcji. Dodatkowo skorzystanie z subskrypcji wpływa na to, że zamawiana usługa lub produkt są często w bardzo atrakcyjnej cenie.

Subskrypcja bezpłatna podobnie gwarantuje stały dostęp do dodatkowych materiałów, wiedzy lub interesujących informacji o nowych produktach i promocjach. Oferta subskrypcji jest przeważnie stale poszerzana, ponieważ marce wysyłającej newsletter zależy na długotrwałym podtrzymaniu zainteresowania konsumentów.


Czym się różnią subskrypcja i abonament

Subskrypcja i abonament funkcjonują na podobnych zasadach, ale różni je istotna cecha, która jest szczególnie korzystna dla klientów.

Abonament oznacza opłacone prawo do korzystania z określonej usługi lub produktu, zazwyczaj wykupione przedterminowo przez abonenta na pewien okres. Najczęściej spotykany formą jest abonament miesięczny – płatny z góry. Abonament przyjmuje formę umowy zawartą między dwoma podmiotami: abonentem, a firmą świadczącą usługi stałe w czasie lub cykliczne. Opłacany towar lub usługa dostarczana jest regularnie, terminowo i systematycznie.

Wcześniejsza rezygnacja z abonamentu wiąże się z karą umowną. Abonament często ulega automatycznemu przejściu w umowę na czas nieokreślony, co może oznaczać wyższy koszt tej samej usługi na kolejny okres abonamentowy. Rezygnacja z abonamentu wymaga złożenia odpowiednio wcześnie wypowiedzenia.

Subskrypcja gwarantuje konsumentowi, ale także przedsiębiorcy wiele zalet. Dzięki nim znacznie łatwiej przywiązać do siebie klienta wzbudzić jego zainteresowanie i przekonać, by korzystał z oferty jak najdłużej.

Z subskrypcji można zrezygnować w dowolnym momencie bez żadnych konsekwencji. Dodatkowo korzystając z subskrypcji można modyfikować jej parametry, zawartość pakietu, częstotliwość otrzymywania paczek z zamówionym produktem itd. Jeżeli subskrybent nie złożysz rezygnacji, otrzyma zamówieny produkt lub usługę w kolejnym miesiąc, a opłata zostanie automatycznie pobrana przed odnowieniem subsprypcji.


Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć sprzedaży online? Ciekawym pomysłem jest wdrożenie subskrypcji w sklepie internetowym jako metody płatności i modelu biznesowego. Subskrypcja nie jest rozwiązaniem zarezerwowanym dla globalnych marek jak Netflix, czy YouTube, to świetnie sprawdzi się również w Twoim sklepie internetowym, na stronie, a nawet blogu. Czym jest subskrypcja w sklepie internetowym i jakie korzyści może oznaczać dla Twojego sklepu i zwiększenia sprzedaży, czytaj w dalszej części tekstu?


Co to jest subskrypcja w sklepie

W czasie wielkiej popularności i rozwoju zakupów w internecie walka o klienta rozgrywa się nie tylko w kwestiach asortymentu, cen produktów, ale w każdym detalu funkcjonowania sklepu. Ważnym elementem funkcji sklepu internetowego są metody ił atwość płatności.

Klienci, decydując się na zakupy online, w większości przypadków kierują się możliwością wyboru i wygodą. Dlatego też większość użytkowników chce przejść przez proces zakupowy szybko, bezpiecznie, a przede wszystkim w sposób, który spełni ich oczekiwania. Uproszczeniem ścieżki zakupowej w sklepie do minimum jest właśnie subskrypcja. Warto zatem zaoferować klientom taką formy płatności, które odpowiedzą na te potrzeby i zaoferować subskrypcję w sklepie internetowym.


Płatności cykliczne i subskrypcje

Płatności cykliczne to rozwiązanie najczęściej wykorzystywane przez firmy i sprzedawców działających w modelu subskrypcyjnym. Zlecenie płatności cyklicznej tworzone jest w sklepie tylko raz, a każdy następny przelew odbywa się już automatycznie. Obciążenie karty lub konta klienta odbywa się w ustalonym, cyklicznym terminie.

Korzyści z płatności cyklicznych

  • regularne i terminowe płatności na rachunek sprzedawcy
  • intuicyjny proces pierwszej płatności
  • wygoda dla kupującego, oszczędność czasu jednorazowe podanie danych i kwoty
  • proces w pełni zautomatyzowany, nie trzeba pamiętać o terminach przelewów
  • w pełni automatyczne i bezpieczne rozwiązania

Dzięki płatnościom cyklicznym klienci sklepu internetowego mogą w pełni automatyczny sposób wyrazić zgodę na kolejne obciążenia swojej karty/konta bankowego. Jest to idealna usługa w przypadku płatności w sklepie internetowym za różnego rodzaju abonamenty, karnety czy subskrypcje. Korzyści płatności cyklicznych są obustronne dla sprzedawcy, ponieważ zyskujesz narzędzie ułatwiające płatności, a klient nie martwi się o termin płatności za produkt subskrypcyjny. Płatność odbywa się automatycznie, nie trzeba jej potwierdzać ani autoryzować.

Płatności cykliczne i subskrypcje

Integracja systemu płatności cyklicznych i subskrypcji ze sklepem WordPress + WooCommerce.


Metody płatności w sklepie internetowym

Zakupy w internecie to dla klientów przede wszystkim wygoda dostępu do produktów z całego świata bez wychodzenia z domu. Wygodne powinny być również płatności w e-sklepie. Jaką formę płatności wybrać dla swojego sklepu internetowego? Czy zastosować tradycyjne metody płatności, postawić tylko na nowe rozwiązania, czy może udostępnić klientom kilka form płatności?

Sklep internetowy może przyjmować płatności za produkt lub usługę na wiele różnych sposobów. Wdrażając kolejne system, musisz pamiętać, że każdy klient ma swoje własne preferencje i znacznie chętniej sfinalizuje swoje zamówienie, jeśli będzie mógł to zrobić, korzystając ze swojego ulubionego sposobu. Liczne badania pokazują, że zdecydowana większość ludzi lubi używać szybkich płatności online. Wciąż olbrzymim zainteresowaniem cieszy się również wysyłka za pobraniem. Daje ona klientowi większy spokój co do tego, czy przedmiot do niego dotrze. Ważnym rozwiązaniem są oczywiście płatność kartą. Pamiętaj jednak, że im więcej form płatności wprowadzisz (zwłaszcza tych z udziałem pośredników), tym więcej czasu będzie Cię kosztowało rozliczanie się z operatorami. Jest to jednak cena, którą warto ponieść. Zwłaszcza że w wymierny sposób przekłada się na sprzedaż.

płatności w sklepie internetowym

Metody płatności w sklepie

Jakie metody płatności wybrać dla Twojego sklepu? Metody płatności to kluczowy element e-sklepu. Czytaj poradnik o metodach płatności...


Jakie formy płatności wybrać do sklepu?

Jako właściciele sklepu internetowego z pewnością chcesz trafić w potrzeby klientów. Pamiętaj jednak, że tworząc sklep zapewne, będziesz kierować się własnymi upodobaniami, również w kwestii płatności. Klienci sklepu nie muszą podzielać twojego wyboru i nie każdy uznaje tę formę płatności za wygodną. Użytkownicy internetu posiadają różne upodobania, jeżeli jednak nie będziesz proponował oczekiwanego przez konkretnego klienta, możesz po prostu go stracić.

Warto więc oferować kilka sposobów płatności w sklepie, wychodząc z założenia, że im większy wybór, tym większa szansa na trafienie w potrzeby klienta. Nie ma oczywiście wytycznych co do ilości form płatności. Pamiętaj, że w nie płacisz za samo posiadanie danej metody płatności w Twoim sklepie. Opłata dokonywana jest na bazie prowizji od każdej transakcji. Dlatego też masz dużą swobodę w dodawaniu nowych metod płatności we własnym sklepie. Oczywiście wszystko zależy od Ciebie i nie musisz od początku działania sklepu nawiązywać umów z wieloma podmiotami pośredniczącymi w przyjmowaniu płatności.


Mogłoby się wydawać, że czynnik doboru metod płatności w sklepie nie ma pierwszorzędnego wpływu na wyniki sprzedaży. Tymczasem bardzo często zdarza się, że klienci porzucają koszyk, gdy widzą, że sklep nie oferuje wygodnego sposobu płatności, do którego są przyzwyczajeni.

Brak preferowanej metody płatności w sklepie jest odpowiedzialny za kilka, a nawet kilkanaście procent porzuconych koszyków. Bywa, że klient, przechodząc do zamówienia, gdy dowiaduje się, że nie może zapłacić za zakupy w oczekiwany przez siebie sposób, zwykle rezygnuje z zakupu. Podobnie ma to miejsce w sklepie stacjonarnym w sytuacji, gdy klient przy kasie chcemy dokonać płatności kartą płatniczą, a sklep przyjmuje tylko płatności gotówką. W obu przypadkach klient nie sfinalizuje zakupu i przejdzie do konkurencji.

Zapewnienie wielu metod płatności w sklepie internetowym zapewne zwiększa szansę na sprzedaż. Warto w tym przypadku wykorzystać zróżnicowane formy płatności. Wniosek nasuwa się sam, im więcej metod płatności udostępnisz użytkownikom, tym większa szansa sukcesu. Dostępność zróżnicowanych form płatności w sklepie to również znak dla klienta, że Twój sklep jest wiarygodny i godny zaufania.

Sprawdźmy więc, jakie są najpopularniejsze metody płatności w polskich sklepach internetowych, i które z nich warto rozważyć, prowadząc własny biznes.


Podsumowanie

Prowadzisz stronę internetową lub sklep internetowy i rozwiązanie subskrypcyjne pasuje do Twojego biznesu? Zamów w naszej agencji płatności cykliczne i subskrypcje do Twojego sklepu lub rozwiązanie newslettera, dzięki któremu będziesz w stałym kontakcie z Klientami lub innymi odbiorcami.

Jeżeli masz jeszcze wątpliwości co do rozwiązania w modelu subskrypcyjnym, napisz do nas, chętnie odpowiemy na pytanie. Mamy nadzieję, że nasz tekst naprowadził Cię na odpowiedź, co to jest subskrypcja i dlaczego takie rozwiązanie jest szczególnie interesujące.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze własnego sklepu internetowego lub nie jesteś w stanie samodzielnie wdrożyć nowej metody płatności, napisz do nas. Jesteśmy profesjonalną agencją e-Commerce i posiadamy olbrzymie doświadczenie nie tylko przy wdrożeniach systemów płatności. Z nami możesz również poprawić wygląd koszyka i strony zamówień Twojego sklepu internetowego tak, aby klienci mogli wygodnie z niej korzystać.


Czytaj również:

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

4.8/5 - (85 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger