Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest One Page?

one page co to jest

Strona One page to prosta strona internetowa, która nie zawiera oddzielnych podstron.

Przed podjęciem decyzji o założeniu strony internetowej, warto poznać różne rozwiązania. Jednym z nich jest strona internetowa typu one page. Strona one page może spełniać różne role strony firmowej, produktu lub wydarzenia itd. Taka strona, choć nie zawiera oddzielnych podstron może być pełnowartościową stroną z optymalnie zaprojektowaną grafiką i wartościowym contentem.


Strona One page krok po kroku

Szacowany czas czytania: 19 minut

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Co to jest One page?
  2. Ograniczenia strony One page
  3. Zalety i wady strony One page
  4. Mity związane ze stronami One page
  5. Kiedy wybrać stronę One page?
  6. One page vs Landing page
  7. Dobra strona One page
  8. Ile kosztuje strona One page?
  9. Kto stworzy stronę One page?
  10. One page – najczęściej zadawane pytania FAQ
  11. Podsumowanie


Co to jest One page?

One page (one pager) jak sama nazwa wskazuje to strona internetowa składająca się z jednej strony głównej, często wydłużonej, po której można poruszać się, przesuwając skrolem, używając specjalnej nawigacji na stronie lub głównego menu strony. Menu strony nie przenosi do podstron, których na takiej stronie nie ma, a do odpowiedniej sekcji, zakotwiczonego miejsca na stronie one page.

Strona one page może zawierać wszystkie informacje dotyczące danej firmy, produktu, ale w innej formie niż na zwykłej stronie internetowej. Takie rozwiązania często wykorzystywane są jako ciekawe przedstawienia treści i element przykucia uwagi użytkowników internetu.

Strona typu one page jest wygodna z perspektywy użytkownika, szczególnie jeżeli wyświetla ją na urządzeniach mobilnych typu smartfon czy tablet. Wszystkie elementy i treści na stronie znajdują się na pojedynczej stronie głównej, którą można przewijać gestem palca. Zamiast menu przenoszącego do podstron, kolejne sekcje są dostępne za pomocą skrolowania lub w formie zakotwiczonych linków-anchorów, które odsyłają do odpowiednich bloków treści w obrębie strony.

Dla kogo jest strona One page? 

  • Strona One page to rozwiązanie dla małych firm, których oferta jest nie rozbudowana, a stronę internetową traktują wyłącznie jako internetową wizytówkę firmy.
  • One pager to dobre rozwiązanie dla tzw. stron landing page i kampanii promocyjnych.

Dlaczego warto założyć One page? 

  • Strona One page jest wygodne dla użytkowników szczególnie korzystających z urządzeń mobilnych. One pager jest łatwy się nawigacji, daje możliwość szybkiego przeglądania przez skrolowanie.
  • Zastosowanie rozwiąznia typu One page zapobiega w sytuacji, gdzie na poszczególnych podstronach jest mało treści, ponieważ mała firma nie ma wystrczającej ilości informacji.

Wady i zalety strony One page?

  • Mała ilość treści na typowej stronie One page może powodować problemy z pozycjonowaniem na wiele fraz kluczowych.
  • Dzięki ograniczonej ilości treści strona One page często charakteryzują się wyższą konwersją.

Zamów stronę One page

Jeżeli strona One page to rozwiązanie dla Ciebie poznaj naszą ofertę projektu i wdrożenia strony One Page WordPress.


Ograniczenia strony One page

Strona typu One page ma niestety ograniczenia. Takie rozwiązanie nie jest optymalnym rozwiązaniem dla projektów przedstawiających rozbudowaną ofertę. One pager z dużą ilością informacji staje się zbyt długi. Zbyt duża ilość tekstu i informacji na takiej stronie wprowadza problemy z nawigacją.

Ograniczenie strony pod względem ilości, może mieć jednak wiele zalet. Między innymi w przypadku wyświetlania stron na urządzeniach mobilnych czy szybkości ładowania strony na słabszych łączach. Niestety, One page mają też wiele wad, wśród których największym problemem może okazać się ich pozycjonowanie oraz rozbudowywanie treści.

Jeżeli strona One page nie spełnia Twoich oczekiwać, zapytaj nas o projekt rozbudowanej strony internetowej lub poznaj nasz cennik stron internetowych.


Zalety i wady strony One page

Strona One page ma wiele zalet, między innymi w przypadku wyświetlania stron na urządzeniach mobilnych czy szybkości ładowania strony na słabszych łączach. Niestety, One page mają też wiele wad, wśród których największym problemem może okazać się ich pozycjonowanie organiczne oraz rozbudowywanie treści.

Zalety stron One page

One pager oparty wyłącznie o stronę główną wyświetlają całą treść witryny na jednej stronie, co przekłada się na płynność przeglądania. Wszystkie elementy i treści ładowane są od razu po wejściu na stronę i użytkownik dzięki skrolowaniu może powracać do nich wielokrotnie, bez oczekiwania na ich ponowne załadowanie. 

Przejrzystość treści
Strony typu One page są zwykle bardziej przejrzyste dla użytkownika. Zaprojektowanie One pagera zgodnie z regułami UX wymaga odpowiedniego formatowania tekstów, ale dzięki temu końcowy efekt wygląda przejrzyście i czytelnie.

Układ treści
Na stronie One page układ treści jest liniowy, czyli najważniejsze treści umieszczone są na górze strony, następnie kolejne elementy i treści, a cała strona zakończona tzw. wezwaniem do działania (CTA), które zachęca użytkownika do skorzystania z oferty. 

Małe firmy
Strona One page jest odpowiednie do małej objętości treści oraz zakomunikowania krótkiej i zwięzłej oferty. W przypadku firm lokalnych może być to wystarczające rozwiązanie do wypozycjonowania wynikach wyszukiwania na lokalne zapytania.

Niski koszt wdrożenia
Prosta struktura strony One page pozwala zazwyczaj obniżyć koszt stworzenia jak i utrzymania takiej strony na serwerze, a także działań administracyjnych.

Przyjazna mobilnie
One page jest przyjaźniejsza urządzeniom mobilnym. Złożone strony typu Multi page, nawet dobrze zoptymalizowanych przysparzają kłopotu przy i przełączaniu się pomiędzy poszczególnymi podstronami. Na stronie One pager dotarcie do wszystkich treści polega na przewijaniu w dół.

Lepsza konwersja
Strony One page mogą charakteryzować się wyższą konwersją, dzięki zwięzłym treściom. Na pojedynczej stronie łatwiej jest spowodować odszukanie informacji, kliknięcie w link i skorzystania z oferty, nawiązania kontaktu lub wypełnienia formularza kontaktowego. 


Wady strony One page

Strony typu One page mają niestety sporo wad, a główną będzie mała ilość treści, jakie można na nich umieścić. Nasycenie treści słowami kluczowymi nie jest tu proste, dlatego wybiera się ich zwykle mniej, a to wpływa na mniejsze szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania SERP. Strony One page trudno też rozbudować, jeśli w przyszłości zdecydujesz się na poszerzenie swojej oferty czy wprowadzenie zupełnie nowych produktów. Nie możesz też stosować linkowania wewnętrznego do podstron produktowych, a jedynie do bloków treści na stronie głównej.

Utrudnione pozycjonowanie SEO

Ograniczona ilość fraz kluczowych. strony typu One page są z perspektywy SEO trudniejsze do pozycjonowania, nie zmieszczą w sposób naturalnych długiej listy fraz kluczowych i w związku z tym mogą nie wybić się ponad konkurencję tak, jak byłoby to możliwe ze stroną Multi page.

Brak linków wewnętrznych. takich jak linkowanie wewnętrzne, mapy witryny, okruszków, danych uporządkowanych, bloga i innych działań związanych z content marketingiem.

Utrudniona lub niemożliwa analityka ruchu – dzięki której można porównać zaangażowanie użytkowników na poszczególnych podstronach, która pozwala sprawdzić, które sekcje cieszą się większym zainteresowaniem i dokonywać na tej podstawie optymalizacji treści i budowy strony.


Mity związane ze stronami One page

Stron One page nie pozycjonuje się
Dobrze zaprojektowana strona one page z unikalnymi treściami, odpowiednio zoptymalizowana pod SEO może być indeksowana i pozycjonowana przez Google jak każda inna strona.

Strony One page nie można rozbudować
Każdą stronę one page można rozbudować, dodawać dodatkowe podstrony i treści. Stronę One page szczególnie łatwo rozbudować, jeżeli jest ona oparta na systemie CMS WordPress.

Strona One page jest nie skalowalna
Nadmierna rozbudowa strona One page może prowadzi do sytuacji, w której stanie się zbyt duża i będzie działać wolno. Nawet w przypadku zastosowania dodatkowej optymalizacji dochodzi do nadmiernie skomplikowanej struktury, co negatywnie wpływa na User Experience i optymalizację SEO.


Kiedy wybrać stronę One Page?

Strona One page to idealne rozwiązanie dla firm, których oferta jest nierozbudowana i które stronę internetową traktują wyłącznie jako internetową wizytówkę. To również opcja dla firm lub marek, które chcą pokazać swoją ofertę w kreatywny, unikalny sposób.

Strona internetowa firmy
Strona One page to optymalne rozwiązanie dla małego lub lokalnego biznesu. Wiele firm, których oferta jest ograniczona, nie potrzebuje dodatkowej podstrony: o nas, oferta, kontakt. Małe i lokalne firm nie muszą tworzyć w ich przypadku mało przydatnych podstron. Dzięki wykorzystaniu projektu storny One page można przedstawić w atrakcyjnej formie wszystkie informacje, które przydadzą się potencjalnym klientom na jednej skrolowanej stronie.

Strona kreatywna
Strona One page to idealne rozwiązanie dla firm lub produktów, które chcą się pokazać klientom od kreatywnej strony. Projekt strony typu One page bardzo często wyróżniają się kreatywną grafiką, ciekawymi efektami wizualnymi przenikających się warstw i animacji. Użytkownik, przesuwając stronę w dół skrolując ją palcem lub myszką zobaczyć treści, grafiki, filmy w tle przewijające się w różnych kierunkach dzięki animacji typu parallax.

Strona Landing page
One pager to dobre rozwiązanie dla tzw. stron landing page i kampanii promocyjnych. Zastosowanie strony One page wiąże się z wykorzystaniem ich możliwości marketingowych.


One page vs Landing page

Landing page to prosta strona docelowa, która wyświetla się osobie, która kliknie w Twoją reklamę na Facebooku, mailing, newsletter, baner reklamowy zamieszczony w innym serwisie lub reklamę w Google. To strona, na którą ląduję (ang. landing) internauta, który przeczytał tekst o produkcie sklepie, usłudze, zwykle krótki komunikat marketingowy. Strona landing page powinna być logicznym rozszerzeniem treści znajdującej się w reklamie.

Celem landing page’a jest zbudowanie bazy osób wchodzących na tę stronę, które w przyszłości w wyniku działań takich jak spersonalizowany treściowo e-mail marketing, social media marketing czy newsletter mogą stać się stałymi klientami.

Landing page może być osobną stroną, tzw. mikrostroną (micropage, microsit), a także elementem większej witryny. Zawiera najważniejsze informacje, które chciałbyś przekazać o swojej firmie lub sklepie i opisana jest na niej korzyść, jaką może osiągnąć odbiorca, jeśli poda swoje dane do dobrowolnego kontaktu mailowego w sprawie oferty, z poradnikiem na temat zbieżny z profilem strony. Ale landing page może mieć też inną formę, to tylko od Ciebie zależy, jak będziesz chciał zbierać leady sprzedażowe.

Wyróżnić można dwa podstawowe typy landing page. Landing page służący do pozyskiwania potencjalnych klientów, który został zaprojektowany tak, żeby poprawić konwersję. W tym celu, żeby powrócili do Twojego sklepu i dokonali zakupów, generuje się formularz elektroniczny z wypełnieniem danych kontaktowych (Imię i nazwisko i adres e-mail lub numer telefonu). Drugi typ landing page’u ma formę strony przedstawiającej produkt, a jej celem jest bezpośrednia sprzedaż. Obie strony docelowe można modyfikować, zlecając jej wykonanie web developerowi, który stworzy indywidualny projekt zgodnie z wytycznymi podanymi w briefie.


Dobra strona One page

Projekt strony internetowej typu One page wyróżnia się bardzo często bogatą grafiką, ciekawymi efektami wizualnymi przenikających się warstw. Stronę One page jako strona firmy lub marki, należy zaprojektować ją w taki sposób, że wszystkie elementy, które są na niej użyta, realizowały główny cel takiej strony, jakim jest konwersja. Pomysłów na stronę One page jest naprawdę wiele. 

Dobra strona One page powinna spełniać następujące warunki:

  1. Atrakcyjny design
    Projekt strony One page przyciągający uwagę zastosowanym motywem, rozwiązaniami graficznymi, spójnymi z ideą marki i odwołującą się do trendów w danej branży.
  2. Czytelny UX i grafika
    Strona mająca intuicyjny UX i grafikę, która zachęci do dłuższego pozostania na stronie i zapoznania się z pełną ofertą firmy.
  3. Treść strony
    Odpowiednia struktura treści, czyli odpowiednie rozłożenie informacji na jednej stronie tak, aby nie była ona przeładowana i pokrywała cały zakres tematyczny dotyczący oferty firmy lub marki.
  4. Call To Action
    Zachęcającym Call To Action, czyli przedstawieniu korzyści, oferty strony w taki sposób, aby użytkownik skorzystał z proponowanej oferty lub pozostawił dane kontaktowe.
  5. Optymalizacja strony
    Na optymalizację strony One page składa się wiele czynników, związanych z ładowaniem strony, wysokim pozycjonowaniem, wyeliminowaniu błędów technicznych.

Sklep One Page Shop

Strona One page może być również pełnoprawnym sklepem internetowym. Jest to starannie zaprojektowany pakiet do stworzenia prostego, jednoproduktowego sklepu internetowego i dodatkowe usług e-Commerce dedykowany dla firm, które chcą otworzyć mały sklep w internecie.

One Pager Shop jak sama nazwa wskazuje to sklep internetowy składająca się z “jednej strony” głównej, często wydłużonej, po której można poruszać się przesuwając scrollem, używając specjalnej nawigacji na stronie lub głównego menu strony. Menu sklepu nie przenosi do podstron, których na takiej stronie nie ma, a do odpowiedniego “zakotwiczonego” miejsca na stronie sklepu One page.

Sklep One page może zawierać wszystkie informacje dotyczące danego produktu, usługi, ale w innej formie niż na zwykły sklep internetowy. Takie rozwiązania często wykorzystywane są jako ciekawe przedstawienia produktu i element przykucia uwagi użytkowników internetu.

Kiedy wybrać sklep One Page?
One Page Shop to świetne rozwiązanie dla firm lub osób, które chcą otworzyć sklep i stawiają na kreatywność. Projekt sklepu internetowego One Page Shop wyróżnia się bardzo często bogatą grafiką, ciekawymi efektami wizualnymi przenikających się warstw. Przesuwając stronę sklepu w dół scrollując ją myszką lub palcem można zobaczyć przewijający się animacje typu parallax czy filmy w tle.
Pomysłów na One Page Shop jest na prawdę wiele. Zamów kreatywny sklep One Page przyciągaj spojrzenia i zwiększ sprzedaż.

Ograniczenia sklepu One Page
Sklep typu One Page ma niestety ograniczenia. Taki sklep nie jest optymalnym rozwiązaniem dla projektów przedstawiających rozbudowaną ofertę. One Pager Shop z dużą ilością informacji staje się zbyt długi. Zbyt duża ilość produktów i informacji na takim sklepie wprowadza problemy z nawigacją.
Jeżeli sklep One Page nie spełnia Twoich oczekiwać zapytaj o projekt rozbudowany sklep internetowy lub poznaj nasz cennik sklepów internetowych.

Zamów sklep One page

Jeżeli sklep jednoproduktowy lub sklep One page to rozwiązanie dla Ciebie poznaj naszą ofertę One Page Shop.


Ile kosztuje stron One page?

To, jaki będzie Twój One page i ile będzie kosztował, zależy od typu Twojej działalności biznesowej, specyfiki branży, potrzeb odbiorców. Zlecając agencji interaktywnej wykonanie projektu strony internetowej One page musisz wiedzieć, że jest to proste narzędzie, które ma być wizytówką Twojego biznesu i przynieść określone korzyści w postaci konwersji.

Strona typu One page w 2024 r. będzie kosztować Cię od 1000 do 2500 zł netto. Jeżeli chcesz zrealizować projekt indywidualny, wówczas będziesz musiał zapłacić więcej niż 2500 zł netto. Ostateczna cena strony internetowej oczywiście zależy od cennika danej agencji, z którą zaczniesz współpracę wykonania strony internetowej.

Koszt stworzenia strony One page w agencji interaktywnej w zależności od jej skomplikowania od względem treści i projektu graficznego to przedział od 1000 zł – 2500 zł netto.

Koszt administracja strony One page w doświadczonej agencji to koszt od 100 zł/miesiąc.

Koszt hostingu współdzielonego dla strony One page to koszt od 80 zł/rocznie.
Domena w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) to koszt od 50 zł/rocznie.


Kto stworzy stronę One page?

Jak już określiłeś potrzeby względem strony One page i wiesz już jaki rodzaj strony internetowej potrzebujesz, przyszedł czas na wybór wykonawcy Twojej strony internetowej.

Wybór wykonawcy strony One page ma znaczenie. Ten etap jest niezwykle ważny, ponieważ w Internecie możesz napotkać na nierzetelnych wykonawców. Pamiętaj strona internetowa, która jest zrobiona szybko, tanio i „profesjonalnie” po prostu nie istnieje i będzie zapewne generować w przyszłości dodatkowe koszty. Profesjonalizm wymaga zarówno nakładu czasu, jak i środków. Dlatego nie polecamy zlecania stworzenia strony internetowej osobom, które ogłaszają się w internecie i grupach na Facebooku.

Na tym etapie najrozsądniej jest wybrać sprawdzonego wykonawcę, który posiada zróżnicowane i ciekawe portfolio, co potwierdzi jego profesjonalizm w projektowaniu stron internetowych. Sprawdź z jakimi orientacyjnymi kosztami musisz się zmierzyć, porównując cenniki na stronach agencji lub wysyłając zapytanie ofertowe.

Porównując oferty, dowiesz się, że koszty utworzenia strony typu One page mogą się wahać za tak samo zapowiadający się produkt. Różnice w cenie mogą być duże, ponieważ korzystając z usług niektórych firm lub freelancera zapłacisz wyłącznie za produkt finalny, czyli samą stronę internetową, która często może mocno odbiegać od wizji Twojej strony. Prawdopodobnie nie otrzymasz żadnej gwarancji na właściwe funkcjonowanie strony, zapewne nie otrzymasz też instrukcji obsługi do strony lub innego wsparcia. Nie masz też żadnej gwarancji, że za pół roku freelancer będzie skłonny do dalszej współpracy, ponieważ może być zajęty kolejnym projektem.

One Page Starter
2100 zł
od 1850 PLN

Podstawowa strona One Page na start!

  • Strona WordPress
  • Motyw Blocksy
  • Projekt str. głównej
  • 1 zmiana
  • Czas realizacji do 5 dni
  • Opcja sklepu + 450 PLN
  • Bramka płatności + 250 PLN
Zamów pakiet

Warto zaufać sprawdzonej agencji interaktywnej, która ma doświadczenie przy różnych projektach stron internetowych zarówno dla prywatnych klientów, jak i dla firm. Jeśli zdecydujesz się na wybór agencji interaktywnej, koszt utworzenia One pagera będzie oczywiście wyższy. Przede wszystkim dlatego, że w cenie otrzymasz prawdopodobnie coś więcej niż samą stronę internetową:

  • indywidualny projekt graficzny strony One page
  • gwarancja właściwego funkcjonowania strony
  • terminowe wykonania strony One page
  • optymalizacja SEO dla wyszukiwarek
  • instrukcja obsługi strony internetowej i wsparcie
  • doradztwo w zakresie marketingu internetowego i mediów społecznościowych
  • gwarancję współpracy w kolejnych etapach rozbudowy strony internetowej

Pamiętaj o naszych wskazówkach, a przy ostatecznej decyzji zachowaj zdrowy rozsądek.


Ile czasu trwa stworzenie strony One page?

Po wyborze twórcy Twojej strony One page przychodzi pora na oszacowanie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej. Tworzenie One pagera to proces składający się z kilku etapów. Zaczynając od rozmów i negocjacji, poprzez sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją, analizę, poszukiwanie inspiracji, stworzenie koncepcji funkcjonalno-graficznej, wdrożenie i testowanie. Każdy z tych etapów trwa, kosztuje i często wymaga zaangażowania wielu osób – project managera, grafików, użytecznościowca od UX, programisty. Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie strony One page zależy oczywiście od poziomu skomplikowania, projektu graficznego i funkcjonalności:

  • Prosta strona One page to czas od 3-5 dni pracy grafika i programisty
  • Złożona strona One page to około 5-15 dni pracy grafika i programisty

One page – najczęściej zadawane pytania FAQ

Co to jest One page?

One page jak sama nazwa wskazuje to strona internetowa składająca się z jednej strony głównej, często wydłużonej, po której można poruszać się, przesuwając skrolem, używając specjalnej nawigacji na stronie lub głównego menu strony. Menu strony nie przenosi do podstron, których na takiej stronie nie ma, a do odpowiedniej sekcji, zakotwiczonego miejsca na stronie one page.

Zalety i wady stron One page?

Strona One page ma wiele zalet, między innymi w przypadku wyświetlania stron na urządzeniach mobilnych czy szybkości ładowania strony na słabszych łączach. Niestety, One page mają też wiele wad, wśród których największym problemem może okazać się ich pozycjonowanie organiczne oraz rozbudowywanie treści.


Podsumowanie

Celem naszego tekstu było pokazanie, jakie korzyści może czerpać Twoja firma ze zlecenia wykonania projektu strony One page. Głównym celem strony One page jest przedstawienie informacji i oferty firmy oraz konwersja. Konwersja to określone, oczekiwane działanie wykonane przez użytkownika, potencjalnego klienta, w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię marketingową w internecie czy działania SEO. Zachodzi ona wtedy, gdy użytkownik wykona ważną dla Twojej strony akcję np. zamówi usługę, dokona zakupu, wypełni formularz rejestracyjny. 

Założenie strony internetowej jest inwestycją, która pomoże zarówno potwierdzić jej wiarygodność, jak i dotrzeć do szerszej ilości Klientów niż za pomocą tradycyjnych technik marketingowych. Do Ciebie należy decyzja, czy jaki rodzaj strony One page wybierzesz. Jeśli przeanalizowałeś wstępnie potrzeby swoich potencjalnych klientów, to dobrze zaprojektowany One pager może być ważnym elementem działalności, który pobudzi rozwój finansowy Twojego biznesu i pobudzi zainteresowanie lub pozwoli zaistnieć szerzej marce reprezentowanej przez Ciebie.

Pomysłów na stronę One page jest naprawdę wiele. Zamów kreatywną stronę One page przyciągającą spojrzenia. Wystarczy, że napiszesz do nas e-maila na studio@thenewlook.pl ze szczegółowymi informacji, jaka ma być to strona One page, dla jakiej branży, wypełnisz briefa lub zadzwonisz na numer telefonu 730170330.


Czytaj również:

Strona WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu strony WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

5/5 - (13 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger