Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest newsletter?

co to jest newsletter

Internet przepełniony jest od treści. Co minutę pojawia się miliony postów na Facebooku i wyszukiwań w Google. W gąszczu informacji e-mail jest wciąż cenną i skuteczną formą komunikacji.

Czasem może się wydawać, że mailing to mało efektywna i przestarzała technika marketingowa. Nic bardziej mylnego newsletter to bardzo potężne narzędzie docierania do klientów i zwiększania sprzedaży. E-mail marketing w e-Commerce jest odpowiedzialny za wyższy wzrost konwersji w porównaniu z innymi formami promocji.

E-mail marketing cieszy się ponownie dużym zainteresowaniem i można nawet stwierdzić, że jest ważnym elementem działań zwiększających rozpoznawalność marki, poprawy wyników sprzedaży i generowania zysków. Korzyści wynikających z używania mailingu jest naprawdę dużo zarówno dla małych, jak i globalnych marek.


Z tego poradnika dowiesz się:

  • Co to znaczy subskrypcja?
  • Jakie są rodzaje subskrypcji?
  • Newsletter w sklepie internetowym i blogu
  • Kto to jest subskrybent?
  • Czym newsletter jest darmowy?

Dobry newsletter można wykorzystystać do budowy relacji i podtrzymywania stałej komunikacji z klientem. Zadaniem newslettra jest dostarczanie informacji o ofercie, promocjach, nowościach, aktualizacjach, zmianach, a nawet edukowanie odbiorców. W tym artykule wyjaśniamy, co to jest newsletter, jak stworzyć dobry newsletter i listę mailingową, co powinno się znaleźć w newsletterze, aby zainteresować potencjalnych klientów i przyniesie dobre wskaźniki konwersji.


Newsletter co to jest i jak działa?

Szacowany czas czytania: 10 minut


Newsletter definicje

Newsletter

Newsletter to wiadomość, biuletyn lub czasopismo wysyłane systematycznie do prenumeratorów za pomocą poczty elektronicznej. Wiadomość e-mail dociera do określonej grupy odbiorców, potencjalnych klientów, a jej celem jest nawiązanie z nimi stałej relacji. Aby otrzymywać newsletter, należy wcześniej wyrazić na to zgodę, a w przypadku rezygnacji należy dostarczyć stosowną informację do nadawcy.

Newsletter, jak klasyczne gazetki reklamowe, łączy w sobie treści graficzne z językowymi. Wysyłane wiadomości powinny dostarczać odbiorcy rzetelnych informacji o nowościach dotyczących marki, firmie, o także o aktualizacjach i zmianach. Treści newslettera ponadto dostosowane są do konkretnej branży lub treści mogą być personalizowane do poszczególnych odbiorców.

Newslettery wysyłane przez blogi internetowe mogą informować o pojawiających się nowy artykułach, a newslettery w sklepie internetowym na ogół zawierają informacje o promocjach, wyprzedażach, kodach rabatowych i nowych produktach. Newsletter ma za zadanie zarówno utrzymać dotychczasowych konsumentów, jak również służy do zdobywania nowej klienteli, która wyraziła zainteresowanie ofertą lub zasubskrybowała newsletter.

Na atrakcyjność newslettera, wpływa kilka znaczących szczegółów. Przede wszystkim jest to sama treść uzupełniona ciekawą grafiką. Styl i grafika powinna odzwierciedlać identyfikację marki oraz spowodować, aby odbiorca przyzwyczaił się do formy wysyłanych wiadomości. Newsletter powinien wyróżniać się własnym stylem, który będzie się wyróżniać oraz zachęci odbiorcę do zapoznania się z jego treścią.

Subskrypcja do newslettera

Subskrypcja to mechanizm, element stron internetowej służący do pobierania od użytkowników ich adresów e-mail, które są katalogowane w bazach danych i używane do wysyłania określonych informacji, jak newsletter czy oferta handlowa.

Zapis do newslettera polega na wypełnieniu formularza, w którym użytkownik wpisuje swój e-mail oraz przycisku, który wysyła zawartość formularza do skryptu przetwarzającego. Subskrypcja jest potwierdzana generowany automatycznie mailem, który zawiera link. Dopiero po kliknięciu w link użytkownik jest zapisywany na listę mailingową i od tego momentu może otrzymywać informacje w formie newslettera. Mechanizm subskrypcji umożliwia wypisanie się z listy mailingowej przez użytkownika w dowolnym momencie.

Subskrypcja newsletterów jest w przeważającej ilości bezpłatna. Prenumerata newsletterów może być płatna, dotyczy ona najczęściej wydawnictw specjalistycznych.

Subskrybent

Subskrybent to osoba (adresat, odbiorca), która wyraziła zgodę na otrzymywanie wiadomości email na podany przez siebie adres poczty elektronicznej


Dobry newsletter powinien skłądać się z:

  • nagłówek i slogan
  • zdjęcie lub grafiki, która ilustruje temat newslettera
  • miniatur i fragmentów artykułów oraz linkó do ich pełnej wersji
  • wezwanie do działania, na przykład łącze do rejestracji
  • informacje kontaktowe firmy i linki do medió społecznościowych

Newsletter w sklepie internetowym

Newsletter w e-Commerce jest odpowiedzialny za wyższy wzrost konwersji w porównaniu z innymi formami promocji. Konsumenci, którzy otrzymują newslettery, wydają więcej, niż ci, którzy ich nie otrzymują Twojej informacji. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii e-mail marketingowej można sprzedawać więcej i skuteczniej. Newslettery skierowane do subskrybentów sklepu dają wiele możliwości niestandardowej promocji produktów i marek. Mailing może zawierać informacje o nowościach w sklepie, aktualnych promocjach czy specjalnych, spersonalizowanych, dostosowanych do indywidualnego zapotrzebowania ofertach.

Najlepszym impulsem do częstszych zakupów są przede wszystkim związane ze sferą kosztów: niższe koszty dostawy, niższe ceny towarów, specjalne zniżki. Dzięki komunikacji marketingowej poprzez e-maile możesz z powodzeniem wdrożyć te rozwiązania. W komunikacji newsletterowej Twojego sklepu wysyłaj informacje o rabatach, zniżkach i kuponach promocyjnych do wykorzystania. Wiele osób zapisuje się na newsletter swoich ulubionych marek i sklepów właśnie po to, aby przede wszystkim dowiedzieć się o najnowszych ofertach.


E-mail marketing

Jednym z najbardziej efektywnych i często niedocenianych narzędzi wspomagających sprzedaż jest e-mail marketing. Stała komunikacja z klientem pozwoli wykreować wizerunek i skierować uwagę na pozytywne, poboczne działania firmy.

Wyróżnić można dwie formy komunikatów drogą e-mail, które mogą zwiększyć sprzedaż: newsletter, czyli mail o charakterze informacyjnym wysyłany regularnie do odbiorców, mający na celu budowanie stałej relacji z klientem, oraz mailing, którego celem jest promowanie wybranych produktów z oferty. Zarówno jedna, jak i druga metoda pozwala na poprawę wyników konwersji na stronę internetową. Podstawą jest stworzenie strategii komunikacyjno-marketingowej dopasowanej do grupy docelowej odbiorców.

Zautomatyzowanie procesu wysyłania wiadomości poprzez newslettera to świetny sposób na usprawnienie komunikacji marketingowej. Dzięki newsletterom możesz utrzymywać kontakt z klientami i poznawać ich preferencje zakupowe po tym, jak reagują na proponowane treści, a nawet budować popyt. Podstawowym warunkiem skutecznego działania mailingu jest pozyskanie leadów, danych kontaktowych, zebranych w procesie rejestracji do sklepu. Mając adres e-mail, możesz dotrzeć bezpośrednio do odbiorców z przekazem sprzedażowym, budować świadomość marki, informować go o zmianach w kolekcji, trendach i kierunkach rozwoju firmy.

W newsletterze możesz opowiedzieć historię powstania sklepu, wysyłać porady zakupowe, recenzje użytkowników, którzy zakupili produkt. Sposobów na zacieśnienie relacji z klientem i pokazanie swojego zaangażowania jako sprzedawcy jest tak wiele, że trudno byłoby je wyczerpująco opisać w tym tekście.

Możesz przypominać w e-mailu o porzuconym koszyku w trakcie zakupów i zachęcić do powrotu do sklepu. Wysyłać automatyczne powiadomienia o niewykorzystanym kuponie promocyjnym, podając okres ważności w celu mobilizacji do szybkiej reakcji. Zadawać pytania o zadowolenie z produktów i badać oczekiwania odnośnie oferty i obsługi sklepu. W ten sposób budujesz poczucie, że zależy Ci na jego opinii, a udzielone odpowiedzi będą uwzględnione w pracy nad modernizacją sklepu i rozwojem biznesu. Otwarty, bezpośredni kontakt z klientem to większa szansa na wzbudzenie zainteresowania produktem, a co za tym idzie, na podniesienie poziomu sprzedaży. Istotne w tej komunikacji marketingowej jest kreatywność i regularność działania.


Platformy mailingowe

Dobra oferta to oferta dopasowana do potrzeb. Nie każdy e-mail będzie tak samo interesujący dla wszystkich odbiorców z Twojej listy. Dlatego postaraj się nie wysyłać tego samego komunikatu do całej bazy. Używając profesjonalnego systemu do email marketingu jak Mailchimp lub FreshMail możesz korzystać z takich funkcjonalności jak segmentacja i personalizacja. W ten sposób wygenerujesz każdemu klientowi indywidualny spersonalizowany mailing z dynamicznym contentem. To nic innego jak mailing sprzedażowy z wykorzystaniem informacji, jakie ma o kliencie sklep internetowy. Dzięki temu możliwe jest stworzenie kampanii, która trafi dokładnie w potrzeby kupujących.

Wykorzystaj potencjał Twojego sklepu internetowego i zbierać lojalną społeczność wokół niego właśnie poprzez budowanie własnej bazy mailingowej i możliwość komunikacji z odbiorcami poprzez newsletter.


Kupony rabatowe

Kupony i kody rabatowe to kolejny punkt, który warto rozważyć budując swoją strategię zwiększenia sprzedaży. Szczególnie to atrakcyjne cenowo rozwiązanie sprawdza się w przypadku nowych użytkowników odwiedzających Twój sklep internetowy.

Obniżka produktu pod warunkiem np. dopisania się do newslettera wpływa na pozytywne doświadczenie procesu zakupowego już na początkowym jego etapie. Takie działanie powoduje, że klient może kupić kilka produktów już przy pierwszej wizycie w sklepie i polecić zakupy swoim znajomym, co dodatkowo zwiększy sprzedaż. Warto też rozważyć ofertę darmowej wysyłki w przypadku zakupów za określoną kwotę. To również mobilizuje klienta do dobrania kilku produktów do koszyka. Tworzenie systemów rabatowych dla osób regularnie odwiedzających Twój sklep może być też skutecznym narzędziem do kreowania wizerunku i potwierdzeniem, że doceniasz zaangażowanie i lojalność konsumencka pomimo dużej konkurencji na rynku.


Podsumowanie

Newsletter to najbardziej znane i przydatne narzędzie w e-mail marketingu. Służy do zbierania leadów, pozyskiwania klientów, budowania relacji i zwiększania sprzedaży. Wysyłanie mailingów pozwala utrzymać ciągłą komunikację z klientami i informuje o tym, co dzieje się w Twojej firmie., klepie lub na blogu.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu wiesz jak bardzo przydatne to narzędzie i wdrożysz je we własnej firmie. Jeżeli masz jeszcze wątpliwości co do rozwiązania newslettera dla Ciebie, chętnie odpowiemy na pytanie. Mamy nadzieję, że nasz tekst naprowadził Cię na odpowiedź, co to jest newsletter i dlaczego takie rozwiązanie jest szczególnie interesujące.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze własnego sklepu internetowego, sklepu, bloga lub nie jesteś w stanie samodzielnie wdrożyć newsletera, napisz do nas. Jesteśmy profesjonalną agencją interaktywną i posiadamy olbrzymie doświadczenie przy różnego rodzaju wdrożeniach. Z nami możesz również poprawić wygląd sklepu, strony lub bloga tak, aby Twoi odbiorcy odnieśli jak najlepsze wrażenie.


Czytaj również:

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

4.8/5 - (84 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger