Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest Google Search Console

co to jest google search console

Jak zmienić użytkowników odwiedzających stronę internetową Twojego sklepu w klientów? Skorzystaj z prostych w obsłudze narzędzi Google’a, dzięki którym będziesz mógł stworzyć strategię rozwoju swojego biznesu pod kątem poprawy sprzedaży i pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu frazy odpowiadającej zakresowi Twojej działalności. Jednym z z nich jest Google Search Console. Bezpłatny monitoring wejść na stronę internetową.

Z roku na rok przybywa osób, które chcą rozpocząć nowy etap w karierze zawodowej, zrealizować w końcu swój pomysł na biznes w przestrzeni internetu i zaistnieć w branży e-Commerce. Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być stałym, dochodowym zajęciem, jeśli będziesz trzymał się kilku wytycznych. Platforma do sprzedaży internetowej, zbudowana przez doświadczonych projektantów stron, zgodnie z panującymi trendami UX (sprawiająca pozytywne wrażenie estetyczne na osobie odwiedzającej witrynę), ciekawym blogiem o Twojej działalności, czytelnym i przejrzystym layoutem oraz możliwością rozwijania funkcji przydatnych w realizacji zamówienia nie daje jednak gwarancji sukcesu. Ale czy to wszystko?

Oczywiście, że nie. Choć to ważne elementy, bez których trudno zbudować markę w internecie. Wpływają one jednak tylko pośrednio na optymalizację widoczności, a co za tym idzie – na ruch klientów. Czynnikiem generującym zainteresowanie potencjalnych odbiorców Twoich produktów, które może przełożyć się na ich decyzje zakupowe, jest widoczność w wyszukiwarce Google. Jak ją poprawić, tak by poprawić konwersję? Pomocne w tym względzie może być Google Search Console. Czym ono jest i do czego służy?

Google Search Console to bezpłatna usługa Google, która pomaga monitorować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz dbać o nią i eliminować związane z nią problemy. Nie musisz rejestrować konta w Search Console, by Twoje strony wyświetlały się w wynikach wyszukiwarki Google, ale dzięki Search Console możesz poznać i polepszyć odbiór Twojej witryny przez Google.


  1. Google Search Console definicja.
  2. Funkcje Google Search Console.
  3. Zakładanie konta w Google Search Console.
  4. Podsumowanie.

Google Search Console definicja

Google Search Console (GSC) to bezpłatna platforma internetowa Google’a, do wszechstronnej analizy strony internetowej, m.in. pod kątem jej zawartości, poprawności struktury technicznej i takich wskaźników ważnych dla e-Commerce, jak ruch użytkowników – rodzaju ich reakcji i zachowań oraz czytelności dla robotów Google’a. Implementując Google Search Console do swojego sklepu internetowego masz pełen obraz tego, co wymaga poprawy, a co działa w niej. Po uruchomieniu tego programu do audytu łatwiej będzie Ci podjąć decyzję dotyczących wdrożenia rozwiązań strategii SEO, od której zależy w dużej mierze, czy staniesz się bardziej widoczny dla potencjalnych klientów.

Search Console udostępnia narzędzia i raporty służące do:

  • sprawdzanie, czy Google może znaleźć i zindeksować Twoją stronę www
  • rozwiązywanie problemów z indeksowaniem i wysyłanie prośby o zindeksowanie nowych lub zaktualizowanych treści
  • wyświetlanie danych o ruchu w wyszukiwarce Google związanym z Twoją stroną, jak częstostrona www pojawia się w wynikach wyszukiwania, które zapytania powodują jej wyświetlanie, jak często użytkownicy klikają te zapytania, by do niej przejść itd.
  • otrzymywanie alertów, gdy Google wykryje w Twojej stronie problemy z indeksowaniem lub spamem albo inne nieprawidłowości
  • sprawdzanie, na których strona internetowych znajdują się linki do Twojej strony
  • eliminowanie problemów ze stronami AMP, obsługą na urządzeniach mobilnych i innymi funkcjami wyszukiwarki

Funkcje Google Search Console

Google Search Console oferuje wiele darmowych narzędzi, które mogą posłużyć Ci w planowaniu strategii wizerunkowej, zdiagnozowaniu problemów z funkcjonowaniem strony internetowej, bez potrzeby pomocy ze strony agencji SEO oraz do analizy widoczności i pozycji w wyszukiwarce Google’a.

Spośród wiele możliwości, z jakich warto skorzystać, należy wymienić:

  • Sprawdzenie statusu mapy witryny – czyli pliku z listą podstron na Twojej stronie internetowej, które ze względu na ich wartość merytoryczną, informacyjną i czytelność kategorii i tematu może być pozytywnie odebrana przez roboty Google’a i dzięki temu znajdzie się wyżej na liście wyników wyszukiwania ze stronami zawierającymi słowo kluczowe, którego użyłeś.
  • Wgląd w statystyki indeksowania strony przez Google’a – GSC sugeruje, jakie są problemy z wyświetlaniem w Google’u Twojej strony po wpisaniu jej nazwy, a jeśli się pojawią, to wskazuje rozwiązanie – aktualizację i poprawę treści.
  • Sprawdzanie, czy nie ma błędów na stronie, które utrudniają jej płynne przeglądanie na smartfonach i tabletach urządzeniach mobilnych.
  • Tworzenie listy wadliwych linków, które np. nie otwierają się i nie odsyłają pod sugerowane podstrony.
  • Analiza widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli bezpłatnych, nie uwzględniających linków płatnych w ramach kampanii reklamowej Google Ads, na podstawie użytych słów kluczowych.
  • Informowanie przez Google’a o zawirusowaniu i atakach hackerskich na stronę internetową
  • Analizowanie ruchu – kliknięcia użytkowników, ilość wyświetleń witryny, CTR (Call to Reaction – odpowiedzi na „wezwania na reakcję” – określone działanie przez osobę zajmującą się marketingiem na stronie sklepu) oraz średnia pozycję na liście stron o podobnej tematyce, obliczoną na podstawie wyników wyszukiwania użytkowników Google’a.

Kto powinien korzystać z Search Console?

Google Search Console to narzędzie, które ma wiele funkcji i może być używane przez wiele osób w różny sposób. Od laików i nowicjuszy po specjalistów SEO, programistów.

Właściciele strony internetowych
Nawet jeśli chcesz zlecić obsługe strony internetowej i pozycjonowania SEO specjalistom i nie będziesz osobiście używać Search Console na codzień, dowiedz się trochę o tej usłudze i dostępnych w niej funkcjach oraz poznaj podstawy optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek.

Specjaliści SEO i marketerzy
Google Search Console to podstawowe narzędzie dla osób zajmujących się marketingiem internetowym. Narzędzie pomaga monitorować natężenie ruchu na stronie, optymalizować pozycję w rankingu oraz podejmować świadome decyzje związane z prezentowaniem strony w wynikach wyszukiwania. Informacje dostarczane przez GSC możesz wykorzystywać do podejmowania decyzji technicznych na temat strony oraz do zaawansowanych analiz marketingowych w połączeniu z innymi narzędziami Google, jak Analytics, Trendy czy Google Ads.

Administratorzy stron www
Administrator strony internetowej to osoba, która dba o jej prawidłowe działanie. Search Console umożliwia łatwe monitorowanie, a nawet rozwiązywanie problemów z serwerem, wczytywaniem strony oraz bezpieczeństwem jak np. atakami hakerów czy złośliwym oprogramowaniem. Usługa ta przyda się też do obsługi oraz płynnego dostosowywania strony pod kątem wyników wyszukiwania Google.

Programiści stron internetowych 
Podczas tworzenia strony www lub pisania kodu Search Console pomaga monitorować oraz rozwiązywać typowe problemy kontrolować błędy w uporządkowaniu danych.


Zakładanie konta w Google Search Console

Żeby mieć dostęp do statystyk wygenerowanych przez Google Search Console musisz w pierwszej kolejności założyć konto w Google’u. Jeżeli wcześniej korzystałeś z Google Analytics i wprowadziłeś tag swojej strony, to nie musisz wykonywać tej czynności. Warto zresztą używać obu tych darmowych narzędzi – Google Analytics i Google Search Console, ponieważ dzięki temu połączeniu będziesz miał szerszy wgląd do działania i oddziaływania Twojej strony internetowej na odbiorców i roboty Google’a.

Rejestracja krok po kroku

  1. Rejestracja konta w Google’u.
  2. Weryfikacja właściciela strony internetowej.
    – Ma to na celu ustalenie, kot ma uprawnienia do domeny podanej podczas zakładania konta. 
  3. Konfiguracja ustawień usługi Google Search Console.

Integracja Google Search Console

Chcesz mieć Twoją stronę widoczną w Google? Możemy Ci w tym pomóc.

Monitoruj widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania za pomocą Google Search Console i korzystaj z większej ilości zasobów z naszą pomocą.

google search console
Search Console
Narzędzia i raporty dostępne w Search Console pozwolą Ci zmierzyć ilość ruchu pochodzącego z Google
Zamów integrację

Google Search Console – najczęściej zadawane pytania FAQ

Co to jest Google Search Console?

Google Search Console (w skrócie, często używanym: GSC) to platforma internetowa Google’a, do wszechstronnej analizy strony internetowej, m.in. pod kątem jej zawartości, poprawności struktury technicznej i takich wskaźników ważnych dla e-Commerce, jak ruch użytkowników – rodzaju ich reakcji i zachowań oraz czytelności dla robotów Google’a.

Jakie funkcje ma Google Search Console?

Dzięki Google Search Console możesz sprawdzić, do jakich fraz kluczowych jest przypisana Twoja strona internetowa, jaki3 generują ruch użytkowników, jak często są wyświetlane Twoje podstrony, jak poruszał się, na których stronach produktów przebywał klient, jak przebiegała jego ścieżka zakupowa, jaki jest jej stan indeksowania w wyszukiwarce Google, które podstrony wyświetlane są jako linki wewnętrzne i zewnętrzne.

Dla kogo jest Google Search Console?

Google Search Console to proste i przydatne narzędzie dla każdego właściciela strony internetowej, np. typu e-Commerce, który chce wiedzieć, jaka jest widoczność platformy w wyszukiwarce Google, jaka częstotliwość ruchu użytkowników (ilość wejść, wyświetleń, konwersji, itd.), czy na stronie nie ma błędów utrudniających poprawne indeksowanie w Google’u, czy strona jest dobrze zabezpieczona SSL przed atakami hakerskimi wirusami, szybkość ładowania stron i podstron oraz czy poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych.


Podsumowanie

Korzystanie z Google Search Console nie sprawia większych trudności nawet osobie niezaawansowanej informatycznie. Statystyki są czytelne, a udostępnione informacje mogą okazać się niezwykle pomocne, gdy będziesz chciał poprawić swoją pozycję w hierarchii stron internetowych związanych z Twoją branżą e-Commerce. Właściwie radzimy używać zamiennie Google Analytics i Google Search Console, nie tylko dlatego, że łatwiej będzie Ci zarejestrować konto na tej drugiej platformie. To dodatkowa kontrola funkcjonowania strony, narzędzia do sprawdzania jak odczytywana jest Twoja witryna przez użytkowników i roboty Google’a. To także pierwszy krok do podjęcia działań w kierunku poprawy widoczności, od której zależy częściowo Twój sukces w e-Commerce.

Jeżeli chcesz, abyśmy pomogli Ci zintegrować Google Search Console z Twoim sklepem internetowym, wystarczy skontaktować się z nami drogą mailową: studio@thenewlook.pl Możesz też sam spróbować podłączyć się do tej platformy i monitorować ruch na stronie, ilość wyświetleń, kliknięć, odpowiedzi na CTR i czy nie ma błędów, które wpływają na obsługę i doświadczenia użytkowników. Pamiętaj, że najlepszym sposobem, bo dającym długofalowe efekty, na to, by klienci zauważyli Cię w internecie jest wdrażanie działań określanych jako SEO. O Agencji SEO i pozycjonowaniu piszemy w osobnych artykułach, które znajdują się na naszym blogu. Warto do niego zaglądać, jeśli chcesz wiedzieć, jakie czynniki kształtują wizerunek marki w internecie.

sklep wordpress

Agencja SEO SEM

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony? Jesteśmy specjalistami pozycjonowania SEO i SEM. Łączymy kompetencje agencji interaktywnej i SEO. Tworzymy strony internetowe, pozycjonujemy, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójne strategie marketingowe. Generujmy efekty w internecie!

5/5 - (1 vote)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger