Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest agencja SEO?

co to jest agencja seo

Jest wiele czynników mających wpływ na to, żeby na Twoją stronę internetową wchodziło więcej użytkowników i dokonywało oczekiwanej konwersji, robiąc zakupy na Twojej platformie. Jednym z nich jest optymalizacji działania strony internetowej, dzięki której poprawi się jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Takie rozwiązania w marketingu internetowym nazywane jest SEO. Można wdrożyć je samemu lub zlecić tę usługę agencji SEO zajmującej się pozycjonowaniem organicznym.

Zwykło się mówić, że jeśli nie masz Facebooka to nie istniejesz. To samo można powiedzieć o stronie internetowej, która żeby generował ruch użytkowników wykonujących oczekiwane działania, musi być dla nich widoczna po wpisaniu jej nazwy w wyszukiwarce Google’a. Jeśli prowadzisz firmę, której nie można znaleźć w łatwy sposób w internecie, spada nie tylko Twoja wiarygodność jako sprzedawcy, ale również zmniejsza się szansa na to, że klienci skontaktują się z Tobą i wejdą na Twoją stronę, by dokonać zakupów.

Żeby wypromować się w Google’u potrzeba czasu, umiejętności i doświadczenia w zakresie optymalizacji wielu aspektów struktury, funkcji i treści strony internetowej. Wszystkie te elementy wpływają na to, jak Google odczytuje, rozpoznaje Twoją stronę internetową. Im bardziej czytelna, lepsza jakościowo, tym większa szansa, że szybciej znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu hasła, słowa lub frazy kluczowej znajdującej się na Twojej stronie internetowej. Skuteczne rozwiązanie problemów z działaniem strony internetowej, przyniesie Ci korzyści marketingowe w postaci poprawy pozycji w rankingu wyszukań tematów i zagadnień związanych z Twoją branżą.

Na SEO, czyli Search Engine Optimization, składa się wiele operacji, których wykonanie wymaga praktyki i wiedzy technicznej na temat budowy strony internetowej i sposób użycia słów kluczowych, które wyniosą Twój biznes do góry w rankingu Google’a. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że wprowadzone zmiany przyniosą jakościowy efekt, musisz wiedzieć, czego możesz oczekiwać wobec współpracy z agencją SEO lub SEM (Search Engine Marketing).

SEO to zagadnienie, które omawiane jest na wielu stronach agencji marketingowych i interaktywnych. Sukces w e-Commerce zależy często od dobrze wykonanej pracy nad poprawą działania strony internetowej. W internecie można znaleźć wiele sprzecznych informacji na temat optymalizacji i pozycjonowania. Jako specjaliści w tej dziedzinie, chcemy obalić mity i wyjaśnić nieścisłości, które narosły wokół tego trudno definiowalnego pojęcia.

Kompleksowe działanie SEO pozwoli Ci wybić się na pozycję, z której będziesz patrzył z góry na konkurentów. Będziesz lepiej widoczny dla użytkowników internetu, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani Twoją działalnością, ale nie mieli wcześniej pojęcia o istnieniu Twojej firmy. Gdy Twoja strona zostanie zindeksowana przez wyszukiwarki, będzie mógł rywalizować ze stronami zawierającymi podobną ofertę i content o nowych klientów. Z tym, że Twoja będzie lepiej zbudowana i bardziej wartościowa merytorycznie. Im lepszy projekt, im więcej kompetentnych tekstów opublikowanych stronie, wpisujących się w zainteresowania odbiorców oraz im bardziej dopracowana optymalizacja, tym wyżej będzie ona wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania Google’a. A to skraca dystans w komunikacji z odbiorcą i zwiększa szansę na pobudzenie ruchu w Twoim sklepie.

Pozycjonowanie SEO strony jest ciągłym procesem, wymagającym testowania i kontrolowania wyników pracy. Wraz z wprowadzeniem poprawek, usprawnień działania różnych opcji, zmienia się Twój status w internercie i przestajesz być anonimowy. Skutkuje to wzrostem bezpłatnego, organicznego ruchu na Twojej stronie firmowej. A ruch generuje sprzedaż.

Dlaczego SEO jest tak ważne?

Większość osób, która chce znaleźć jakiś produkt, usługę bądź interesujące zagadnienie, zaczyna poszukiwania od wpisania słowa w wyszukiwarkę internetową. Ale żeby fraza była skojarzona z Tobą, musisz zoptymalizować stronę, tak żeby wyświetlała się w Google’u. To coś więcej niż jednorazowe działanie marketingowe jak reklama. Warto więc pomyśleć nad tym kompleksowym i najbardziej przyszłościowym rozwiązaniem. dzięki któremu zwiększa się szansa na to, że wygrasz z konkurencją, której z roku na rok przybywa, bo każdy chce uzyskać pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania danej frazy. W tym zakresie może wykazać się agencja SEO, mająca odpowiednie kwalifikacje i sukcesy w działaniu, potwierdzające doświadczenie. Oferują one m.in.: prowadzenie mediów społecznościowych, e-mail marketing, content marketing, pozycjonowanie stron czy audyt. Wszystkie te działania zwiększają widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie dla firm jest bardzo zróżnicowane w zależności od branży, wielkości firmy, grupy docelowej i innych czynników. Dlatego do każdego klienta trzeba podejść indywidualnie i odpowiednio dopasować sposób działania. Na przykład pozycjonowanie dla małych firm często jest tylko lokalne, ponieważ chcą one skupić swoje działania na danym regionie.

Dużą zaletą takich agencji jest to, że oferują one kompleksowe działania. Nie trzeba zatrudniać kilku firm, wystarczy jedna, która będzie dbała o cały wizerunek firmy. Dlatego wśród pracowników takiej agencji nie może zabraknąć grafika czy programisty.


W tym artykule odpowiemy na następujące pytania:

  • Co to jest SEO i jak pozycjonować stronę internetową w wyszukiwaniach Google’a?
  • Jakie działania składają się na skuteczne pozycjonowanie?
  • Jak samodzielnie pozycjonować stronę internetową?
  • Jakie są korzyści z optymalizacji strony www pod kątem SEO?
  • Co charakteryzuje skuteczny audyt SEO Twojej strony internetowej?
  • Czym zajmuje się agencja SEO i jak może Ci pomóc?
  • Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?


Co to jest Agencja SEO i czym się zajmuje?

Szacowany czas czytania: 24 minuty

  1. SEO definicja
  2. Agencja SEO
  3. SEO Google
  4. Jak działa pozycjonowanie SEO?
  5. Agencja SEO, czy warto?
  6. Nieuczciwe i ryzykowne SEO
  7. Skuteczne SEO
  8. Korzyści SEO
  9. Optymalizacja strony w agencji SEO
  10. Audyt strony w agencji SEO
  11. Agencja SEO najczęstsze pytania FAQ
  12. Podsumowanie

SEO definicja

SEO to skrót pochodzący od angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacji stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Pamiętaj, zgodnie z definicjami samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem. Jednakże w Polsce SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie do pozycjonowania organicznego lub występują jako zbitka słów „pozycjonowanie SEO”.

Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu niepłatnym (to nie jest wyskakująca reklama tekstowa lub graficzna), w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.

Dla lepszego zrozumienia zagadnienia warto na początek dokonać rozróżnienia między SEO, SEM, a PPC.

SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszej pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.

PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu „płać za kliknięcie”. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

PPC to działanie reklamowe, przynosząca jednorazowy skutek w postaci większej liczby wejść na stronę docelową. Świetnie nadaje się do krótkofalowych działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.
Internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamy natywnej ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.

Inne definicje i zagadnienia związane z tematyką SEO:

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawowym wyznacznikiem jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.

Media społecznościowe są obecnie niezbędnym elementem strategii SEO i promocji firm oraz marek w internecie. Są też nieocenionym miejscem kontaktu z Twoimi klientami. Tylko na Facebooku jest obecnych 16 mln użytkowników z Polski.

Content Marketing to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę, dzięki któremu będziesz mógł dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym.


Agencja SEO

Agencja SEO to firma zajmuje się skuteczną i kompleksową optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, w tym przede wszystkim Google. Celem pozycjonowania i agencji SEO jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu na stronie bądź wzrost sprzedaży w przypadku sklepów online.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Zakres usług agencji SEO jest niezwykle szeroki. To m.in. skuteczne pozycjonowanie strony, raportowanie, audyty oraz profesjonalny content marketing. To tak naprawdę wszystko, co umożliwi poznanie zarówno mocnych, jak i słabych stron serwisu internetowego oraz zoptymalizowanie go w celu osiągnięcia wyższej pozycji w wyszukiwarce

SEO agencja zajmuje się powyższymi zadaniami oraz oferuje inne dodatkowe usługi zależne od indywidualnych potrzeb swoich klientów. Należy jednak zaznaczyć, że wszelkie działania agencji zmierzają do jak najlepszego audytu o witrynę www klientów oraz ich optymalizacji w taki sposób, aby były one maksymalnie przyjazne dla wyszukiwarek.

Dobra agencja pozycjonowanie stron internetowych stawia na pierwszym miejscu, jednak oferuje również szereg innych usług, w których skład wchodzą działania opisane poniżej.


Szeroki aspekt SEO

SEO to bardzo zróżnicowane zagadnienie. Wiele osób i definicji utożsamia SEO z procesem optymalizacji strony internetowej, ale jest to oczywiście tylko jeden z aspektów. Pozycjonowanie SEO to zarówno poprawa ładowania się strony, jak i rozbudowa jej treści, zdobywanie linków pozycjonujących z innych stron w internecie itd.

SEO obejmuje przede wszystkim następujące praktyki:

  • Badanie i wdrażanie słów kluczowych.
  • Optymalizacja strony internetowej.
  • Szybka prędkość ładowania.
  • Responsywność strony – dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  • Bezpieczeństwo, aktualizacja strony – bezpieczny serwer, silne hasła, aktualizacje WordPress.
  • Certyfikat SSL – zabezpieczenie przesyłu danych przesyłanych między serwerem a przeglądarką.
  • Linki zwrotne – wysokiej jakości linki na zewnętrznych stronach z powiązanymi treściami, które prowadzą do Twojej strony.
  • Linki wewnętrzne – używanie wewnętrznych linków pomiędzy podstronami.
  • Pozytywne recenzje w Google, Facebook, LinkedIn itp.
  • Linkowania do strony z mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube.

SEO Google

Google nigdy nie pobiera opłat za pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania i za umieszczenie linku do stron w wynikach wyszukiwania. Uwzględnienie stron internetowych w tych wynikach jest bezpłatne. Firma Google udostępnia również ciekawe narzędzia i bezpłatne zasoby do pozycjonowania SEO, takie jak Search Console, oficjalny blog Centrum dla Webmasterów oraz fora dyskusyjne zawierające wiele informacji na temat optymalizacji stron www pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Baza wiedzy o SEO Google:

  • Możesz obejrzyj serię filmów o budowaniu obecności w internecie
  • Skorzystaj z ciekawych wskazówek Google dla webmasterów
  • Dowiedź się, w jaki sposób Google skanuje i indeksuje internet oraz udostępnia wyniki wyszukiwania
  • Przewodniki SEO Google dla początkujących z opisami kluczowych korzyści wynikających z korzystania z SEO, stosowana techniki i metod SEO, których należy unikać, albo takich, które poprawią wyniki wyszukiwania

Oczywiście pierwsze wyniki (linki) w wynikach Google to płatne reklamy. Pamiętaj jednak, że reklamowanie się w Google Ads nie będzie miało żadnego wpływu na pozycję strony w wynikach organicznych wyszukiwania.


Jak działa pozycjonowanie SEO?

Na temat SEO z biegiem czasu powstało wiele mitów i nieporozumień. Niezrozumienie zasad SEO przynosi wiele rozczarowań osobom, które stawiają pierwsze kroki w pozycjonowaniu.

  • SEO to proces długofalowy, poprawiający ilość ruchu przychodzącego z wyników wyszukiwarek (Google) na pozycjonowaną stronę. Pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także jego jakości.
  • Efekty SEO będą widoczne najwcześniej dopiero po kilku tygodniach, miesiącach, a czasem nawet po wielu latach. Są to jednak działania o długotrwałym efekcie.
  • Według badań SEO jest najbardziej efektywnym kanałem marketingu w internecie, ale też trudnym do osiągnięcia.

pozycjonowanie strony internetowej
Pozycjonowanie strony internetowej poradnik
Pozycjonowanie strony internetowej to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilość wejść na stronę.
Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie strony, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, pozycjonowanie sklepu.
pozycjonowanie sklepu internetowego seo
Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.
Przeczytasz o: Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie i optymalizacja sklepu - dobre praktyki, audyt sklepu SEO.

Agencja SEO, czy warto?

Zatrudnienie agencji od SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej strony i zaoszczędzić czas na naukę optymalizacji, wymagającej znajomości wielu zagadnień, ale i praktycznego zastosowania pewnych mechanizmów poprawy działania. Jednak źle dobrana agencja SEO może również zaszkodzić Twojej stronie internetowej i wizerunkowi firmy. Przed podjęciem decyzji współpracy ze specjalistą lub agencją SEO należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz wady takiej współpracy. Pamiętaj, że nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być nieefektywną stratą czasu i pieniędzy.

Dobra agencja SEO świadczy następujące usługi z zakresu pozycjonowania, takie jak:

  • analiza zawartości lub struktury strony
  • porady techniczne na temat projektowania stron
  • tworzenie wartościowych treści na stronę
  • zarządzanie kampaniami rozwoju firmy online
  • badanie słów kluczowych
  • szkolenia SEO
  • ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych

Ja sprawdzić, czy agencja SEO jest odpowiednia?
Przed wyborem agencji SEO zapytaj na temat ich usług i poziomu skuteczności. Porozmawiaj z pracownikiem agencji i zadaj kilka przydatnych pytań, które mogą wpłynąć na jakość współpracy i docelowy sukces Twojej strony. Zapytaj szczególnie o:

  • Jakie agencja ma doświadczenie w branży SEO na rynku polski i ewentualnie zagranicznym?
  • Od jak dawna prowadzi działalność pozycjonowania SEO?
  • Jakie techniki i metody SEO agencja uważa za najważniejsze?
  • Jakich wyników SEO oczekuje agencja i w jakim przedziale czasowym?
  • Czym i w jaki sposób będzie mierzony odniesiony sukcesy SEO?
  • W jaki sposób przebiega komunikacja o zmianach wprowadzanych na stronie, informacje o rekomendacjach i czynnikach, które na nie wpłynęły?
  • Czy można zobaczyć przykłady poprzednich prac i udanych realizacji?
  • Czy stosuje się do wskazówek Google dla webmasterów?
  • Czy świadczysz usługi lub porady jako uzupełnienie działalności związanej z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania?

Na koniec zorientuj się, czy agencja SEO jest zainteresowana Twoją stroną, czy jesteś jednym wielu klientów, co może wpłynąć na przypadkowość działań. Jeżeli agencja nie zagwarantuje Tobie dostępności i zaangażowania na odpowiednim poziomie, znajdź kogoś, kto wykaże takie zainteresowanie lub staraj się pozycjonować stronę samemu.

Kilka pomocnych pytań do agencji SEO powinien zadać pytania podobne do tych:

  • Jak agencja rozumie Twoją firmę, usługę i jak postrzega Twoją stronę?
  • Jak agencja postrzega Twoją konkurencję?
  • W jaki sposób Twoja strona poprawi wyniki wyszukiwania i jak mogą jej pomóc?
  • Z jakich innych kanałów np. reklamowych korzystają?

Jeżeli jesteś nadal podejrzliwy, zapytaj o referencje SEO. Zapytaj jego wcześniejszych klientów, czy uważają, że dana  agencja SEO oferowała przydatne usługi, łatwo się z nim pracowało, a wyniki jego pracy oceniają pozytywnie.

Możesz również poprosić agencję SEO o sprawdzenie Twojej strony pod kątem technicznym i wyszukiwania, by dowiedzieć się, jakich według agencji wymaga działań, dlaczego i jaki jest ich oczekiwany efekt. Prawdopodobnie taka analiza będzie się wiązała z kosztami lub koniecznością udzielenia dostępu do strony, Google Analytics i Search Console. Agencja SEO powinna umieć realistycznie ocenić potencjalne ulepszenia i określić wymagany do ich wprowadzenia nakład pracy. Jeśli taka agencja zapewni Cię, że Twoja strona będzie miała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, poszukaj kogoś innego.

Zachowaj ostrożność chcąc zatrudnić agencję SEO
Pozycjonowanie SEO może zrobić dużo dobrego dla Twojej strony, jednak reputacja branży SEO jest bardzo niska. Liczne agencje SEO prowadzą agresywne działania marketingowe oraz usiłują w nieetyczny sposób manipulować klientami, wpływając na ich decyzję. Agencje często wykorzystują chęć osiągnięcia wysokich wyników przez klientów, połączoną z niewiedzę, nieznajomością branży i skomplikowania pozycjonowania SEO.


Nieuczciwe i ryzykowne SEO

Praktyki naruszające zasady Google mogą negatywnie wpłynąć na wyniki Twojej strony w Google, a nawet doprowadzić do usunięcia jej z indeksu. Gdy agencja SEO zasugeruje wprowadzenie zmian na stronie, poproś by potwierdziła je informacjami z zaufanych źródeł, takich jak strona pomocy Search Console, wpisy na blogu dla webmasterów lub zatwierdzone przez Google odpowiedzi na forum dla webmasterów.

Agencje i osoby pozycjonujące mogą używać niedozwolonych metod Black Hat SEO mająca na celu pozyskanie ruchu z wyszukiwarek. Oto kilka praktyk robionych dla podbicia rankingu w wyszukiwarkach internetowych, o których trzeba pamiętać:

Jedna ze sztuczek SEO jest tworzenie tzw. domen-cieni (ghost domains), które przekierowują użytkowników do strony przy użyciu przekierowań z takich stron. Są one używane do zwiększenia ruchu na stronę internetową przez zbieranie i przekierowujące użytkowników na inne strony. Takie strony często tworzone są przez agencje SEO, które twierdzą, że działają w imieniu klienta. W przypadku kłopotów z agencją SEO może ustawić taką stronę tak, by kierowała do innej strony, a nawet strony konkurencji. W takim przypadku może się okazać, że klient zapłacił za stronę należącą w całości do agencji SEO, która w przyszłości może być wykorzystywaną na rzecz konkurencji.

Kolejna niedozwolona praktyka to tzw. strony doorway, strony przejściowe zawierające słowa kluczowe zamieszczone na stronie. Taka praktyka polega na stworzeniu strony internetowej i wypozycjonowaniu jej na wybrane frazy kluczowe za pomocną technik niezgodnych ze wskazówkami dla webmasterów Google. Użytkownik odwiedzający stronę doorway zostaje automatycznie przekierowany na stronę docelową. Agencje SEO obiecują, że taka strona wpłynie na wyniki wyszukiwania w przypadku większej liczby zapytań. Jest to oczywista nieprawda, ponieważ pojedyncze strony są rzadko wymieniane jako trafne wyniki wyszukiwania szerokiego zakresu słów kluczowych. Strony takie ewoluuje i coraz częściej są rozbudowane i wyglądają jak prawdziwe strony bez stosowania automatycznych przekierowań.

Wątpliwą praktyką jest udział w systemach wymiany linków. Mogą one polegać na przykład na kupowaniu linków z innych stron, by poprawić pozycję strony w rankingu Google. Jest to sprzeczne ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania i może skutkować podjęciem ręcznego działania względem całej Twojej strony lub jej części. Takie praktyki docelowo negatywnie wpłyną na pozycję strony w rankingu.

Jakich firm się wystrzegać – przydatne wskazówki:

  • Wystrzegaj się konsultantów i agencji SEO, od których otrzymasz niespodziewanego e-maila z ofertą i „nieprawdziwym” audytem SEO.
  • Unikaj agencji SEO, które twierdzą, że gwarantują pozycję w rankingach i są Partnerami Google. Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.
  • Uważaj, jeżeli agencja zachowuje się podejrzanie, nie wyjaśnia przejrzyście swoich działań. Szczególnie jeżeli agencja w Twoim imieniu tworzy treść wprowadzające w błąd.
  • Niektóre agencje SEO obiecują wysokie wyniki, ale umieszczają stronę tylko w sekcji reklamowej, ponieważ nie potrafią osiągnąć wyników organicznych lub chcą pójść po prostu na skróty.

Wybieraj rozsądnie, rozważając skorzystanie z usług agencji SEO. Oczywiście sam Google nie wypowiada się na temat konkretnych firm, ale warto samemu zrobić rozeznanie w branży. Jeśli coś budzi Twoje wątpliwości, żądaj wyjaśnień. Za działania agencji SEO odpowiadasz Ty jako właściciel strony, dlatego warto mieć pewność, w jaki sposób będzie wypełniać swoje działania i obietnice.


Skuteczne SEO

Co to jest skuteczne SEO? Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Korzyści SEO

Powody do wprowadzania zmian na stronie wcale nie muszą wynikać tylko ze zmieniających się trendów. Rozwijanie strony internetowej pozytywnie wpłynie na wyniki SEO. Aktualizacja strony nie tylko podniesie Twoją pozycję w Google i przyniesie efekty, dzięki którym wydasz mniej pieniędzy i czasu na marketing internetowy.

Aktualizacja treści. Dobrym powodem do wprowadzenie zmian jest zdecydowanie fakt, że strona z dynamicznie zmieniającą się treścią będzie lepiej postrzegany przez Google’a. Nowe treści na stronie to nie tylko opis Twojej działalności, ale również dodawanie treści eksperckich albo nowości o produktach i usługach na podstronie bloga.

Optymalizacja strony. Z badań Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Tak więc dobrym sposobem na zwiększenie konwersji Twojej strony WordPress jest ciągła optymalizacja strony, jeżeli zbyt długo się ładuje.


Optymalizacja strony w agencji SEO

Optymalna strona www to taka, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej, a elementy budowy strony oraz treści na niej zamieszczone przyciągają na dłużej i skłaniają do powrotu. Takie działania są niezbędne, aby strona była widoczna dla wyszukiwarek i żeby docelowo użytkownicy mogli odnaleźć Twoją stronę np. za pomocą wyszukiwarki Google.

Zoptymalizowana strona przyciąga więcej klientów, dlatego projektując stronę internetową, pamiętaj o optymalizacji i prędkości ładowania. Korzystając z WordPressa, możesz zainstalować odpowiednie wtyczki do „cachowania” (buforowania części strony), dzięki czemu użytkownicy będą musieli pobierać stronę przez przeglądarkę tylko raz. Wtyczki typu Cache, które kompresują pliki i pozwalają odwiedzającym szybciej przeglądać Twoją stronę. Niektóre bardziej techniczne aspekty cachowania i kompresji plików mogą wymagać pomocy specjalisty, jeśli nie masz szczegółowej wiedzy technicznej.

Źle zaprojektowana i niezoptymalizowana strona internetowa może wymagać audytu SEO, który dokładnie określi, w jaki sposób powinna ona być wykonana. Działania te mają doprowadzić również do tego, aby Twoja strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez optymalizacji nawet najlepsze strona, czy działania promocyjne, mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dobrze, jeżeli agencja interaktywna projektująca stronę internetową zadba całościowo o pozycję SEO Twojej strony i poprawi wyniki wyszukiwania Google. Uzupełnieniem oferty projektowej profesjonalnej agencji jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych


Audyt strony w agencji SEO

Istnieje ponad 100 czynników decydujących o pozycji strony w internecie. Przed przystąpieniem do pracy nad pozycjonowaniem organicznym warto dokonać audytu, który wykaże, jakie elementy wymagają poprawy i zaproponuje konkretne rozwiązania.

Audyt SEO to kompleksowa analiza i ocena strony internetowej pod kątem dostosowania do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Audyt powinien sprawdzić nie tylko poprawność wykonania strony, jej kod, strukturę, technologię, ale przede wszystkim przeanalizować nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Wynik audytu pozwoli poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google oraz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających ją użytkowników.

Profesjonalny audyt SEO
Analiza oparta na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania organicznego i efektywności prowadzonych działań SEO.

  • Audyt treści – analiza jakości treści, słów kluczowych na stronie pod kątem poprawić pozycji strony internetowej w wyszukiwarce.
  • Analiza techniczna – ocena strony pod kątem podstawowych parametrów technicznych związanych z SEO.
  • Dostępność strony – analiza, czy strona działa poprawnie na urządzeniach mobilnych, sprawdzenie szybkości ładowania, analiza WCAG.
  • Otoczenie w sieci – audyt konkurencji oraz czy strona jest poprawnie zintegrowana mediami społecznościowymi i Google Maps.
  • Raport SEO – wskazówki, rekomendacje jak poprawić pozycję strony internetowej w Google.

Agencja SEO – najczęściej zadawane pytania FAQ

Co to jest SEO?

SEO to skrót pochodzący od angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacji stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek, w celu zwiększenia jej widoczności i zasięgów.

Jak wybrać agencję SEO?

Przed wyborem agencji SEO, należy sprawdzić, jakie ma doświadczenie, ile stron internetowych zoptymalizowała i jakie efekty przyniosły ich prace nad audytem i wdrażaniem rozwiązań problemu z pozycjonowaniem w Google’u. czy agencja SEO jest zainteresowana Twoją stroną, czy jesteś jednym wielu klientów, co może wpłynąć na przypadkowość działań. Jeżeli agencja nie zagwarantuje Tobie dostępności i zaangażowania na odpowiednim poziomie, znajdź kogoś, kto wykaże takie zainteresowanie lub staraj się pozycjonować stronę samemu.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to złożony proces polegający na analizie jakości treści znajdujących się na stronie internetowej, analizie pod kątem budowy, czytelności strony i działania linków zewnętrznych i wewnętrznych, dostępności strony na innych urządzeniach mobilnych – czy wyświetla się poprawnie na smartfonach i tabletach, otoczenia w sieci – jak działa konkurencja branżowa strony internetowej i czy jest poprawnie zintegrowana z mediami społecznościowymi.


Podsumowanie

Mam nadzieję, że w tym krótkim tekście przedstawiliśmy Tobie co to jest SEO i jak dobra agencja SEO powinna działać. Pozycjonowanie SEO to nie moda, ale konieczność w dzisiejszym internetowym świecie, w którym ranking Google i pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki decyduje o sukcesie w każdej branży.

Poprzez profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej możesz uzyskać ruch, sprzedaż oraz kontakty. Mimo że osiągnięcie efektów wymaga cierpliwości, to naprawdę warto w nie zainwestować. Wyniki okażą się bowiem stabilne i – co najważniejsze – długotrwałe. Inwestycja w działania SEO jest niezwykle opłacalna, ponieważ stanowi szansę dotarcia do wielu użytkowników, którzy poszukują oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

Wyżej wymienione korzyści wynikające z pozycjonowania strony internetowej to tylko wybrane z długiej listy zalet. Zajęcie wysokiej pozycji w TOP 10 wymaga sporych nakładów pracy oraz czasu, choć z drugiej strony widoczność witryny może zwiększać się już na samym początku działań SEO. Zauważ więc, że dzięki agencji SEO skutecznie wyprzedzisz konkurencję.

Szczególnie zachęcamy Cię do samodzielnego pozycjonowania organicznego Twojej strony. Jeżeli jednak szukasz pomocy eksperta zapoznaj się z naszymi usługami Indexowania w Google, Optymalizacji strony oraz wsparcia w pozycjonowaniu strony WordPress SEO.


Czytaj również:

Pozycjonowanie stron internetowych SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

4.9/5 - (55 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger