Blog firmowy – dlaczego warto go mieć

Blog firmowy to narzędzie, które może spełniać wiele ról w promocji w Internecie. Publikując wpisy na stronie internetowej związane z Twoją firmą lub marką, zwiększasz swoją wiarygodność oraz komunikujesz się z obecnymi i przyszłymi klientami. Na blogu możesz dzielić się z nimi wiedzą i budować obraz eksperta w branży.

Profesjonalny blog z unikalną treścią prowadzony systematycznie z dbałością o każdy detal i wysoką jakość tekstów zachęca do częstych odwiedzin strony. Blog na stronie internetowej obok mediów społecznościowych to ważny obszar promocji we współczesnym Internecie.


blog firmowy

7 powodów dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

  1. Budowanie bliższych relacji z klientem
  2. Budowanie pozycji eksperta branży
  3. Zwiększenie zainteresowania Twoją firmą lub marką
  4. Tworzenie content marketingu
  5. Zwiększenie pozycji w Google
  6. Budowanie bazy wiedzy
  7. Darmowe narzędzie marketingowe


1. Blog firmowy buduje relacje z klientem

Blog to idealna platforma łącząca potencjalnego i obecnego klienta z Twoją marką. Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie relacji, zarówno komunikacji z klientem w sektorze B2C (business to client) i relacji branżowych – B2B (business to business).

Profesjonalny blog jest nie tylko źródłem informacji o marce, to przede wszystkim miejsce zdobywania wiedzy na temat problemów, porad pozwalających rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta i przekonać go do skorzystania z usługi lub produktu.
Blog firmowy jest świetnym miejscem budowania relacji z klientami. Sposób komunikacji używany na blogu daje możliwość przedstawienia produktów i usług firmy w całkiem nowy sposób i w innej formie niż klasyczna strona ofertowa.

Poznając bliżej czytelnika, masz szansę dowiedzieć się jakich produktów i usług szuka, na co zwraca szczególną uwagę oraz co go przekonuje do dokonania wyborów oraz finalizacji transakcji. Interakcja z klientem, a następnie analiza zdobytych informacji ułatwia w doprecyzowanu oferty firmy.

Prowadząc bloga warto pamiętać, że klient chętniej wybiera produkt firmy, z którą wszedł w relacje, i którą zna, niż produkt firmy, która jest mu obca. Budowa trwałych relacji na blogu przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki i docelowo przychodów firmy.


2. Blog potwierdza wiedzę i profesjonalizm

Blogi uważane są za rzetelne źródło informacji, dlatego to idealne miejsce do budowy pozycji eksperta. Klient internauta podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o wiedzę i informacje znalezione w Internecie. Blog jest doskonałym miejscem, aby w przemyślany i sprofilowany do grupy odbiorców sposób przedstawić produkty i usługi oraz filozofię jaką kieruje się marka.

Treść bloga firmowego może potwierdzić nasze kompetencje oraz wypromować nas jako eksperta w danej dziedzinie. Jest to szczególnie ważne w przypadku sprzedaży usług, których realizacja wymaga fachowej wiedzy. Blog to idealne miejsce do dzielenia się wiedzą poprzez publikację opiniotwórczych artykułów oraz filmów, pomagających użytkownikom Internetu w rozwiązywaniu ich problemów. Twórca bloga stoi w roli specjalisty w danej branży. Jest to szczególnie istotne, ponieważ udowadniając swój profesjonalizm budujesz zaufanie. Klienci szczególnie chętnie ufają produktom i usługom, których twórcy są wiarygodni i profesjonalni w swojej specjalizacji lub branży.


3. Większe zainteresowanie Twoją firmą lub marką

Blog tworzy doskonałe pole do dyskusji, odpowiedzi, rozwiewania wątpliwości czy pokazywania filozofii i wartości marki. Dzięki dwustronnej komunikacji, na podstawie uwag klientów firma jest w stanie zbadać oczekiwania i nastroje klientów odnośnie produktów i usług.

Systematyczne tworzenie wartościowych treści daje możliwość utrzymania stałej komunikacji. Czytelnicy bloga mają możliwość podzielenia się komentarzami lub zadania pytań związanych z działalnością firmy lub marki. Daje to możliwość lepszego poznania firmy, jej produktów i usług, co z kolei prowadzi do pozytywnych efektów sprzedażowych.

Prowadzenie bloga jest sposobem na stworzenie społeczności potencjalnych klientów wokół marki. Inspirujące i unikalne teksty są urozmaiceniem wpisów na profilach firmowych w mediach społecznościowych. Wpis na blogu daje użytkownikom coś więcej niż informację o produkcie lub usłudze. Umiejętnie prowadzony blog jest również dobrą metodą na powiększanie listy newslettera oraz zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych.


4. Fundament dla content marketingu

Obecnie klienci internauci nie podejmują decyzji o zakupie pod wpływem chwili, ale chcą najpierw dowiedzieć się jak najwięcej na temat usługi czy produktu, którymi są potencjalnie zainteresowani. Zanim podejmą decyzję o zakupie, swój wybór opierają na pozyskanej w Internecie wiedzy z danego zakresu. Dlatego blog z content marketingiem (marketing treści) jest tak ważnym czynnikiem dla pozyskania współczesnego klienta.

Wpisy blogowe oparte o ciekawe i inspirujących treści odpowiadające na problemy i pytania użytkowników bardzo dobrze rozpowszechniają się w mediach społecznościowych. Internauci chętnie dzielą się dobrą treścią zarówno na swoich blogach, jak też w social media ze znajomymi, czyli z potencjalni klientami. Polubienia i linki zdobyte w ten sposób wzmacniają nie tylko potencjał samego artykułu, ale również pozycję całej strony.

Google lepiej postrzega strony, w których treści są często aktualizowane. Każdy wpis blogowy to osobna podstrona, czyli kolejne słowo kluczowe. Regularne publikowanie wpisów na blogu bezpośrednio przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony internetowej, zawierającej bloga, przez wyszukiwarki internetowe.

Tworząc bloga firmowego tworzymy jedno z najlepszych miejsc na promowanie usług i produktów. Wartościowy i wypromowany tekst na blogu może przysłużyć się do zdobycia nowych klientów.


5. Wzrost pozycji w Google

Prowadzenie bloga firmowego wiąże się z niezwykle ważnym aspekt pozycjonowania SEO, czyli organicznego pozycjonowania w Google. Wyszukiwarka Google wysoko ocenia często aktualizowane strony, bogate w unikalne i długie treści. Tym samym dzięki prowadzeniu bloga wzrosną nasze szanse na wyższą pozycję w Google i zwiększenie odwiedzin internautów.

Dzięki umieszczaniu autorskich, unikatowych treści, możesz wykorzystać bloga w pozycjonowaniu swojej strony. Tematyka poruszana na blogu zawiera często setki słów kluczowych, które są charakterystyczne dla działalności firmy. Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują blogowe wpisy, szczególnie gdy są one odpowiednio wyróżnione i promowane na stronie głównej.

Dzięki artykułom na blogu można w bardzo łatwy sposób budować tzw. długi ogon fraz kluczowych, które odpowiadają na potencjalne zapytania kierowane przez internautów do wyszukiwarki Googla.

Zapytania, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce, najczęściej odbiegają od głównych fraz dla danej strony i odnoszą się do bardziej szczegółowych zagadnień lub problemów. Wpisy na blogu mogą zawierać frazy sugerujące pytania internautów, potencjalne problemy do rozwiązania itd. Dlatego blog to idealne miejsce do budowanie długiego ogona i zwiększenie potencjału strony pod względem SEO. Na blogu w odróżnieniu od strony internetowej łatwiej operować długimi frazami słów kluczowych, czyli pozycjonować na długie frazy słów kluczowych, tzw. długi ogon.

Odpowiednia optymalizacja wpisów na blogu pozwala na zbudowanie bardzo dużego zasobu uzupełniających się słów kluczowych, zgodnie z wytycznymi Google pozycjonowania na setki słów kluczowych. Obecnie każda branża posiada katalog fraz z zakresu długiego ogona, którego posiadają bardzo duży potencjał i skuteczność, a w efekcie generują ruch na stronę internetową.


6. Baza wiedzy

Blog firmowy to doskonała baza wiedzy dla klientów, chcących dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej firmie, marce, produktach, usługach. To miejsce do tworzenia i umieszczania wysokiej jakości treści: autorskich tekstów, infografik, raportów, wideo, któryche zainteresowane osoby same znajdą w Internecie. Takie unikatowe i wysokiej jakości treści są ponad to bardzo chętnie udostępniane i linkowane w social media, dzięki czemu zdobędziemy także nowych fanów w mediach społecznościowych.

Blog to nie tylko miejsce do przekazywanie specjalistycznej wiedzy lecz również miejsce dzielenia się darmowy materiały do pobrania jak: e-booki, poradniki, raporty, infografiki, analizy, zdjęcia, darmowe grafiki itp. Pobranie materiałów ze strony internetowej związane jest z podaniem maila lub innych danych osobowych.

Metoda pozyskiwania danych kontaktowych w zamian za dostęp do treści wysokiej jakości to tzw. pozyskiwanie leadów. Pozyskiwanie leadów (lead generation) to pozyskiwanie nowych uczestników, zainteresowania potencjalnych klientów oraz zapytań o produkty lub usługi, dokonywane za pomocą wyszukiwarek. Blog firmowy ze specjalistyczną bazą wiedzy to najbardziej efektywna forma pozyskiwania nowych odbiorców tzw. leadów, którzy w przyszłości mogą przerodzić się w klientów firmy.


7. Darmowe narzędzie marketingowe

Blog jest doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie relacji, zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Prowadzenie bloga pochłania cenny czas i wymaga umiejętności, ale jest ostatecznie najtańszą i bardziej angażującą odbiorcę opcją, niż standardowe kampanie reklamowe. Dlatego inwestowanie budżetu marketingowego w bloga jest bardzo efektywne i przynosi długofalowy efekt.

Inwestowanie budżetu reklamowego w blogi firmowe i ich promocję jest jednym z najlepszych sposobów wydawania środków przeznaczonych na marketing. Blogi firmowe są przede wszystkim skuteczne i w znacznym stopniu poszerzają sposoby komunikacji marki z potencjalnymi klientami. Firmy i marki używające bloga generują kilkukrotnie większy ruch na stronę, niż firmy nie używające tej platformy.

Blog firmowy zwiększa:

  • ilość zdobywanych unikalnych linków
  • ruch na stronie
  • liczbę pozyskiwanych potencjalnych klientów
  • liczbę pozyskiwanych informacji o klientach

Wpisy z bloga firmowego mogą być ponad to wysyłane za pomocą newslettera do subskrybentów i być częścią pożądanych działań marketingowych firmy.


7 powodów, dla których powinieneś prowadzić blog firmowy

Oczywiście możemy wyróżnić więcej powodów, dlaczeg warto prowadzić bloga firmowego. Blog firmowy daje wiele nowych możliwości zwiększenia obecności w Internetowe. Taka forma komunikacji w Internecie jest doskonałym sposobem na promocje produktów i usług.

Prowadzenie bloga to idealne miejsce na promocję oraz budowanie relacji, zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Blog pozwala na pełne wykorzystanie potencjału SEO Twojej strony internetowej oraz wspomaga pozycjonowanie fraz kluczowych dla danego biznesu.

Blogowanie, aby przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności. Jednak to efekty pracy nad blogiem, a przede wszystkim tworzone treści, są elementem długoterminowej strategii marketingowej.